Hetzelfde verhaal van dat hondje in de magnetron.Ik gebruik mijn mobiele telefoon vervolgens normaal in de regen op het terras en deze gaat vervolgens stuk. Dan kan ik dus altijd nog terug naar de winkelier omdat de verkoper mij niet heeft gemeld dat deze telefoon niet in de regen gebruikt kon worden.
Ik word daar zo moe van.
Een mobiele telefoon is niet geschikt om in de regen te gebruiken, hiervoor zijn speciaal speciale telefoons waarmee dat wel kan.
De meeste mensen denken dat ze alles met een product kunnen doen, als iets niet kan dan moet de fabrikant of winkelier dat maar aangeven.
Jaja, lekker makkelijk.
Zo werkt het dus niet.
Er wordt aangegeven wat WEL kan en niet wat NIET kan.
De fabrikanten en winkeliers geven duidelijk aan wat een product wel kan, en de consument denkt en heeft een mening dat als iets niet kan, dat dat dan maar aangegeven dient te worden.
Dus als er van die mobiele telefoon nergens staat dat er er niet mee in de regen kunt gebruiken, dan kan die telefoon NIET tegen de regen.
Als een telefoon wel tegen de regen kan, dan staat het er op.
Heb je een mond?Nu ga je toch weer met de handleiding om als ware het een soort van algemene voorwaarden. Het recht op garantie komt tot stand op het moment dat de overeenkomst wordt gesloten. Op dat moment was de handleiding niet beschikbaar en dus maakt deze geen deel uit van de garantie voorwaarden. De handleiding kan er daarom niet voor zorgen dat de koper het recht op garantie verliest.
Kun je vragen?
Vraag het dan aan de verkoper als hij bepaalde informatie niet geeft.
De verkoper heeft de plicht om jouw als consument goed voor te lichten, maar jij hebt als consument zijnde ook de plicht om zelf ook goede informatie in te winnen.
Een goede verkoper VRAAGT altijd waar de klant het voor wilt gebruiken.
Echter in deze tijd met al die doe-het-zelf zaken en dozenschuivers heb je als consument al helemaal de plicht om informatie in te winnen.
Als je twijfelt:
VRAGEN!!!!
Een ander punt:
In de handleiding staat heel duidelijk dat als je het product anders gebruikt dan de fabrikant bedoeld heeft of op een andere wijze het product gebruikt dan in de handleiding beschreven staat, dat je daarmee gelijk het recht op de fabrieksgarantie verspeeld.
Daarnaast:
Als een consument een product koopt, is de consument eigenlijk verplicht om EERST de handleiding goed door te lezen.
Met alle respect, maar dan ben je als gebruiker van dat product wel ontzettend en idioot bezig.De consument kan volgens mij ook terug naar de winkel als het product stuk gaat omdat het een eigenschap niet bezit die het wel diende te bezitten en hij uit de handleiding had kunnen opmaken dat het product deze eigenschap niet bezat.