LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Ik heb toch ff al die andere reacties bekeken....
Het lijkt net of marcelxx zich drukker maakt dan wij met zijn uitroeptekens en vraagtekens. Terwijl wij echter de dupe zijn van de praktijken van c&b.

Ik denk dat we allemaal ook kunnen toegeven dat als je betaald zaken goed worden afgehandeld. Dan hoef je ook namelijk geen beroep te doen op de service-tak van c&b.
Maar gaat het niet goed, ff geen betaling of wat dan ook, dan lijkt net of er geen service afdeling is. Terwijl ieder bedrijf dat toch moet hebben.
Ff op een rijtje:
Nederlands servicenr: Alleen betalen en geen service. Doorverwezen naar de website.
Nederlandse mail ([email protected]): ze ondersteunen geen Nederlands.
Link contactformulier zoals in mails staat weergegeven: Werkt niet
Telnr hoofdkantoor (UK): nooit bereikbaar.
Contactformulier op de website: krijgt nooit een reactie.

Ben ik nog iets vergeten?

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

marcelxxx schreef:MarcelXXX kan wel mooi meebetalen aan het compenseren van die gasten die niet met hun account kunnen omgaan!!! Hoezo heeft Henk geen opdracht gegeven??? Je hebt via Itunes opdracht gegeven via jou account!!!
Marcelxxx, nu graag ophouden met je misleidende bijdrages. Mensen waarbij met ClickandBuy wat verkeerd gegaan is moeten hier hun boodschap kwijt kunnen. Hoe meer hoe beter. Als buiten hun schuld, want dat is het meestal, rekeningen gestuurd worden voor zaken of giften waar geen opdracht door hen voor gegeven is moet er een platform zijn waar ze info kunnen krijgen en hun grieven kunnen uiten. Andere mensen kunnen dan steun geven. Dat is wat hier ook gebeurt.

Marcelxxx, stop met het aanvallen van gedupeerden. Het lijkt er steeds meer op dat jij door een derde betaald wordt om dit soort praktijken te verzachten of de aandacht ervan af te leiden door op de man te spelen.

Pinda86, goede acties van jou. Toch een echt gecompliceerde zaak. Zonder normaal contact is een dergelijk probleem bijna niet op te lossen lijkt me. En daar ligt het grootste manco van ClickandBuy: communicatie. Men wil blijkbaar wel cashen maar geen verantwoording dragen.Blijf je ook posten wat er verder gebeurt? Voor komende slachtoffers is dat een stimulans om niet bij de pakken neer te gaan zitten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marcelxxx schreef:MarcelXXX kan wel mooi meebetalen aan het compenseren van die gasten die niet met hun account kunnen omgaan!!! Hoezo heeft Henk geen opdracht gegeven??? Je hebt via Itunes opdracht gegeven via jou account!!!
Maar in het geval van "Pinda" dan?
C&B is hier zwaar en meerdere malen nalatig geweest door niet op GELDIGE verzoeken in te gaan van de eigenaar van een rekening / account.

In het gevalletje 'Pinda' zijn de kosten die men probeert te rekenen dus zowiezo onterecht - en zelfs grenzend aan oplichting.

C&B is een heel goed voorbeeld van hoe je NIET met klanten moet omgaan.

@ Pinda - zie dat je een contact adres bij apple/itunes vind - en zet hen bij je mails in de CC. Bij elke mail! Als de opdrachtgever van C&B het doorkrijgt, gaan ook hen mischien eens vragen waarom men weigert service te verlenen.

pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Beste marcelxxx,

Bovenaan staat een knop met gedragsregels. Gelieve hieraan te houden en inderdaad ophouden met misleidende reacties. Als je voor je werkgever (c&b) dit soort reacties moet plaatsen, heb je echt de meest trieste baan.
Bij deze graag reacties die gedupeerde in dit forum op weg kan helpen naar een oplossing. Zo niet, wordt dit doorgespeeld naar de helpdesk van Radar en jouw account én berichten verwijderd.

@ Henk: Ik stuur elke dag (7 dng/week) minstens 10 dezelfde mails zodat ik zeker weet dat ze aankomen en niet over het hoofd worden gezien.

@ Guardian: Ik had bij mijn iphone 3g heel veel problemen met haarscheurtjes. In 6 mnd tijd heb ik 5 iphones gehad. Heel veel in de clinch gelegen met t-mobile, Apple en Pro Assist (verzekeringsmaatschappij). Apple heeft een heel strikt en waterdicht beleid, waarbij de schuld wordt doorgespeeld bij degene die verantwoordelijk is voor een bepaalde dienst. In dit geval ben ik bang dat apple ook zal zeggen dat dit een zaak is tussen c&b en klant. Maar ik ga het gwn proberen een contactpersoon te krijgen. Bij pro assist had ik na 2 maanden een van de hoge pieven aan de lijn. Als je maar door blijft gaan ;)

Ter info: indien een bedrijf "dreigt" met het in rekening brengen van administratiekosten, hoeft de consument dit niet te betalen. Heel veel mensen weten dit niet. Dit zijn echter extra inkomsten. Reken maar uit hoeveel extra inkomsten een bedrijf krijgt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pinda86 schreef:
@ Guardian: Ik had bij mijn iphone 3g heel veel problemen met haarscheurtjes. In 6 mnd tijd heb ik 5 iphones gehad. Heel veel in de clinch gelegen met t-mobile, Apple en Pro Assist (verzekeringsmaatschappij). Apple heeft een heel strikt en waterdicht beleid, waarbij de schuld wordt doorgespeeld bij degene die verantwoordelijk is voor een bepaalde dienst. In dit geval ben ik bang dat apple ook zal zeggen dat dit een zaak is tussen c&b en klant. Maar ik ga het gwn proberen een contactpersoon te krijgen. Bij pro assist had ik na 2 maanden een van de hoge pieven aan de lijn. Als je maar door blijft gaan ;)
Ik bedoel ook niet dat Apple het probleem oplost.
Maar als Apple op de hoogte gebracht word van de werkwijze van C&B, mischien dat bij voldoende klachten, zij een andere provider voor de betalingen gaan zoeken. Als eenzame consument kan je niet zoveel - maar als opdrachtgever hierdoor ook wat imagoschade oploopt (Mensen redeneren - ik koop bij Apple/iTunes - dus ik betaal aan Apple/iTunes - dus als het fout gaat is het de schuld van Apple/ iTunes) zou Apple wel eens kunnen zeggen tegen C&B - zeg, doe eens normaal, of we zoeken een ander.

Mischien te hoopvol, maar ja.. je moet toch wat?

Yuuki135
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 18:09

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yuuki135 »

Voor de mensen die nog steeds geen contact kunnen leggen met c&b raad ik aan om een duitse mail te schrijven naar [email protected]
Voor mij werkte dit eindelijk.

pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar [email protected] met daarin het verhaal en stappen die ik heb ondernomen. Daarbij een forward-mail met al het mailingsverkeer tussen mij en c&b.

Ook heb ik naar apple gebeld, maar die kunnen niks betekenen. Wel is apple bekend met problemen omtrent betalingen bij c&b en manier waarop zij met klanten omgaat en tevens hun "optimale" bereikbaarheid (totaal niet dus). C&b is een onafhankelijk bedrijf, waar apple niks tegen kan doen.

Mijn mening is als Apple zelfs bekend is met het probleem, dat ze het (proberen) op te lossen.

Maar goed, ik blijf jullie op de hoogte houden van mijn acties en of response van c&b.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pinda86 schreef: Ook heb ik naar apple gebeld, maar die kunnen niks betekenen. Wel is apple bekend met problemen omtrent betalingen bij c&b en manier waarop zij met klanten omgaat en tevens hun "optimale" bereikbaarheid (totaal niet dus). C&b is een onafhankelijk bedrijf, waar apple niks tegen kan doen.
Dat is grote onzin. Apple kan service en support afdwingen - of een ander bedrijf kiezen. Als opdrachtgever voor afhandeling betalingen in de iTunes store - is Apple direct verantwoordelijk zelfs. Voer voor juristen denk ik zo.

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

Ben inmiddels alweer een paar dagen aan het emailen want de replay die ik gaf op hun mail heb ik opnieuw geen reaktie op gehad.
Dit was trouwens het telefoonummer waar vanaf ze me gebelt hebben
+4922117738189

En wat marcelxxx betreft daar ga ik niet eens meer energie aan verspillen die kraamt net zulke onzin uit als CAB.

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

Guardian72 schreef:
pinda86 schreef: Ook heb ik naar apple gebeld, maar die kunnen niks betekenen. Wel is apple bekend met problemen omtrent betalingen bij c&b en manier waarop zij met klanten omgaat en tevens hun "optimale" bereikbaarheid (totaal niet dus). C&b is een onafhankelijk bedrijf, waar apple niks tegen kan doen.
Dat is grote onzin. Apple kan service en support afdwingen - of een ander bedrijf kiezen. Als opdrachtgever voor afhandeling betalingen in de iTunes store - is Apple direct verantwoordelijk zelfs. Voer voor juristen denk ik zo.

Niet alleen apple doet er niks aan
Het spel wat ik speel en waarvoor ik de cab rekenig gebruikt heb die weten oook dat er steeds problemen zijn met cab,
Maar ook hun doen/kunnen er niks aan doen.wel zijn ze zo dat als je aantoont dat je gewoon netjes betaald heben dat de fout bij cab zit dat hun de eventueel ban/Chargeback eraf.
want dit blijkt cab ook te kunnen doen.
Krijg het idee dat die bedrijven die met cab in zee gaan er ook goed aan verdienen

San0205
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2011 15:07

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door San0205 »

Hallo,

Ik heb de afgelopen twee maanden ook te maken gehad met het dubieuze bedrijf Click en Buy.

Ik kreeg op een zondagmorgen om 08.00 een mail dat er twee cadeaubonnen in de Itunes-winkel waren gekocht, van 50,-. Deze cadeaubonnen waren naar een e-mailadres gestuurd. Click en Buy stuurde me een e-mail of ik gaarne zo snel mogelijk wilde betalen.

Uiteindelijk heb ik wel veel medewerking van Itunes gekregen via de helpdesk. Deze hebben aan Click en Buy bevestigd dat er in mijn geval was van internetfraude (waar ik zelf ook aangifte van heb gedaan), en na 2 weken mailen was in eens alles opgelost. Ook de extra kosten voor het niet betalen waren teruggeboekt. In principe alles goed en wel opgelost, ik wilde zo snel mogelijk mijn account opheffen bij Click en Buy ( die overigens totaal onbereikbaar zijn!) maar deze staat nu al ruim een maand op geblokkerd.

Maar ik wilde op deze manier aangeven dat Apple, in mijn geval, zeker niet de verantwoordelijkheid heeft afgeschoven.

Henk1953
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:50

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Henk1953 »

San0205 schreef:Maar ik wilde op deze manier aangeven dat Apple, in mijn geval, zeker niet de verantwoordelijkheid heeft afgeschoven.
Goed om te horen San. Bij Apple gaat misschien een lichtje branden. Als nu iedereen contact met hen zoekt kan dit bedrijf niet om de problemen heen. Het mooiste zou zijn als de media er aandacht aan zouden besteden. Steeds meer mensen gaan over naar Samsung. Deze biedt volgens collega's van mij meer gratis apps en is allrounder dan een Iphone. Een geduchte concurrent voor Apple. Als mijn contract is afgelopen weet ik nog niet wat ik doe. Wil ik nu een app kopen dan moet ik mijn C&B account daarvoor openstellen en direct na de aankoop weer blokkeren voor acties. Het is mij te link. Dit kost Apple zeker klanten.

Ongelooflijk is dat ClickandBuy nog steeds niets wereldkundig heeft gemaakt. Het lijkt wel alsof daar een heuse crisis heerst en men het niet aandurft de problemen in de publiciteit te brengen. Ik begrijp wel dat ze de vuile was niet buiten willen hangen maar dit soort praktijken doet de argwaan steeds meer toenemen.

Nogmaals gefeliciteerd en mensen, blijf de voortgang of nieuwe zaken hier melden.

just-sha
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 10:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door just-sha »

Bovenstaande berichten komen mij ook erg bekend voor. Heb eerder al een aantal email verzonden, maar daar heb ik 3 weken op moeten wachten. Dat wachten werd ik zat en heb gister (tijd ongeveer: 20.45u) hun opnieuw een email gestuurd en daarin aangegeven dat als ik niet heel snel mijn geld terug gestort krijg dat ik dan naar de politie stap om ze aan te geven als oplichters. En ja hoor, vanmorgen rond half 10 had ik een gemiste oproep van click and buy ( nummer: 0049 221 177 381 89 ) Aangezien ik aan het werk ben kon ik niet reageren, vlak daarna had ik een email in mijn inbox. Morgen is het opgelost, zeggen ze, ben benieuwd.. Heb sowieso mijn rekening laten blokkeren op afschrijvingen van click and buy!!! Dit nummer is van 1 van de hoge piefen daar van click and buy. Hoop dat ik hier ook andere mensen mee kan helpen!!!

Mon1
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2011 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mon1 »

just-sha schreef:Bovenstaande berichten komen mij ook erg bekend voor. Heb eerder al een aantal email verzonden, maar daar heb ik 3 weken op moeten wachten. Dat wachten werd ik zat en heb gister (tijd ongeveer: 20.45u) hun opnieuw een email gestuurd en daarin aangegeven dat als ik niet heel snel mijn geld terug gestort krijg dat ik dan naar de politie stap om ze aan te geven als oplichters. En ja hoor, vanmorgen rond half 10 had ik een gemiste oproep van click and buy ( nummer: 0049 221 177 381 89 ) Aangezien ik aan het werk ben kon ik niet reageren, vlak daarna had ik een email in mijn inbox. Morgen is het opgelost, zeggen ze, ben benieuwd.. Heb sowieso mijn rekening laten blokkeren op afschrijvingen van click and buy!!! Dit nummer is van 1 van de hoge piefen daar van click and buy. Hoop dat ik hier ook andere mensen mee kan helpen!!!

Ben vanaf het zelfde nummer gebellt en ook ik was aan het werk
dacht ook nadat ik een email erover in me mailbox zag dat het opgelost zou zijn of in ieder geval het begin van de oplosiing.
Maar helaas ben inmiddels alweer een week of zo aleen maar aan het emailen

pinda86
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door pinda86 »

Zo...ik werd net gebeld door c&b en het was een heftige discussie...
Blijkbaar kan c&b geen accounts deleten, maar wel op non-actief zetten. Wat ze ook kunnen doen is een gebruikersnaam/e-mail aanpassen.
Bij mij is het zo dat mij 1e reknr overgezet moet worden op mijn 2e account. Helaas kunnen ze dat niet doen. Wel mijn e-mail wijzigen, zodat ik deze account kan gebruiken.
Ze hebben gelukkig wel mijn mails ontvangen. (snap ik als ik 10x per dag dezelfde mail stuur en dan 7 dgn per week 2 maanden lang).

Wat ik moet doen is de 4,99 voor de app betalen (logisch)plus de admin.kosten van 15,00. Anders wordt dit overgedragen aan een incassobureau.
En hier ging de telefoniste niet de klantvriendelijke manier op...

Blijkbaar begrijpt c&b niet dat als ik meer dan 1,5 jaar geleden meerdere malen een verzoek heb ingediend, het niet hun probleem is dat deze niet is gehonoreerd. Wel snapt ze het probleem van mijn zaak, maar ik moet betalen.
Wat ze niet snapt is dat c&b mijn verzoek niet heeft gehonoreerd en dat ik daarom maar die 15 EUR aan admin kosten moet betalen. Dus toen liet ik het begrip klantvriendelijkheid, loyaliteit en service vallen. Blijkend is dat ik loyaal moest zijn en gewoon hard moet betalen.
Is dat niet raar... VB: je koopt een tv, beeld doet het niet, laat het repareren in de garantieperiode en moet vervolgens betalen voor de reparatiekosten. Anders ben je niet loyaal....Dat zou wat zijn toch?!?!
Maar ik weet niet of het aan mij lag of haar, maar in het begin van het gesprek toen zij aan het woord was sprak ze vloeiend (was wel een engels gesprek) en naarmate ik aan het woord was en zij mijn vragen moest beantwoorden, ik een of andere stotteraar aan de lijn had die niks anders kon bedenken en zeggen dan BETALEN!!!!!! En toen hing ze maar op.
Ach ja...we zien wel wie het het langst blijft volhouden. Ik vond het allemaal heel tegenstrijdig en c&b denk alleen maar in hun eigen belang. Voor degene die willen bellen... ik werd gebeld vanaf nr +49 221 17738544 Wie weet krijg je iemand te pakken.

Grtz

jamiehakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2011 16:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jamiehakker »

Beste allen,

na jullie reacties en die op het forum van Kassa, ben ik wat achterdochtig geworden.

ik heb eergisteren 3 aankopen gedaan met c&b, omdat mijn ideal tijdelijk niet werkt ivm omzetten codes naar sms.

ik heb voorheen altijd paypal gebruikt, en las dat dit ong. hetzelfde systeem was en heb dus een account aangemaakt met auto debit van mijn ING rekening.

Mijn transacties staan nu dus 2 dagen op pending, en ik ben bang dat er iets fout gaat.

Weet iemand van jullie toevallig hoelang ze op pending staan of hoelang het duurt voordat het van je rekening afgehaald wordt?

zodra ik de mail ontvang dat er iets mis is gegaan en ik extra moet betalen stap ik direct naar de politie, omdat ik meer dan genoeg saldo op mijn rekening heb staan, en ik via paypal al weet dat er automatische incasso mogenlijk is op mijn rekening.

Ik hou jullie op de hoogte over eventuele verdere ontwikkelingen,

m.v.g,

JAmie

jamiehakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2011 16:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jamiehakker »

Inmiddels is 1 van de drie afgeschreven, hoewel hij op c&b nog steeds op pending staat...

jamiehakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2011 16:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jamiehakker »

Alle bedragen zijn netjes afgeschreven van mijn rekening, alleen bij c&b staat alles nog op pending... whatsoever ga ik mn account wel deleten zodra alles is bijgewerkt.

maedje1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2011 14:52

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door maedje1960 »

ik heb ook een paar aankopen gedaan via apps, echter click and buy kon het bedrag niet automatisch incasseren en dus heb ik het bedrag via telebankieren (inmiddels 14 dagen geleden) overgemaakt naar mijn C&B rekening, echter het staat nog steeds niet bijgeschreven op mijn account maar is wel van mijn priverekening afgeboekt. Nu heeft click and buy de site waar ik mijn eigen informatie kan terugvinden ook geblokkeerd zodat ik helamaal niets meer kan. Op mail reageren ze niet, in het nederlands kan het niet en de link die in d emails staat voor de mail die werkt niet, inmiddels is het totaalbedrag opgelopen tot 128 euro. Wat kan ik hier nog aan doen???? Apple ID is ook al geblokkeerd!!

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

maedje1960 schreef:ik heb ook een paar aankopen gedaan via apps, echter click and buy kon het bedrag niet automatisch incasseren en dus heb ik het bedrag via telebankieren (inmiddels 14 dagen geleden) overgemaakt naar mijn C&B rekening, echter het staat nog steeds niet bijgeschreven op mijn account maar is wel van mijn priverekening afgeboekt. Nu heeft click and buy de site waar ik mijn eigen informatie kan terugvinden ook geblokkeerd zodat ik helamaal niets meer kan. Op mail reageren ze niet, in het nederlands kan het niet en de link die in d emails staat voor de mail die werkt niet, inmiddels is het totaalbedrag opgelopen tot 128 euro. Wat kan ik hier nog aan doen???? Apple ID is ook al geblokkeerd!!
Lekker laten voor wat t is, zij zijn in deze nalatig en kunnen hiervoor aangeklaagd worden, ik zou hier geen cent verder in steken, zij moeten dit maar op zien te lossen en anders heb jij gratis kunnen genieten ;)

Gesloten