LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geacht forumlid,

Feit:
Uw (schriftelijk) verweer ligt inmiddels bij de rechtbank.

M.i. kunt u het beste als volgt handelen:
"Kort voor de zittingsdag de rechtbank, zonodig, opnieuw (telefonisch) benaderen omtrent verdere ontwikkelingen van het op de dagvaarding omschreven geschil met Canal Digitaal!!"

Na de zitting kunt u beslissen welke stappen u verder wenst te nemen.

De aan u uitgereikte dagvaarding goed bewaren!!

vr.gr.
sterkearm

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Die bewaar ik 10 jaar als het moet, en ik zal maandag nog eens bellen,Vraagje wat gebeurd er met mijn verweerschrift als er geen zitting is.Krijg ik na de "zitting"antwoord dat er geen zitting is geweest,wie weet hier een antwoord op

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Daarover kunt een afspraak maken met een medewerk(ster) van de rechtbank als u volgende week belt voor nadere informatie.

Noteer wel een naam, van die medewerk(ster).

Mocht u ondertussen aanvullende berichten krijgen, plaats indien nodig, een kort bericht op dit forum.

vr. gr.
sterke naam

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Heel hartelijk dank sterkearm,ik heb de naam van de dame van gister ook.Groetjes Snepke

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geen dank.

Nog een kort vraagje.

Heeft u uw gemaakte onkosten ingediend, gelijktijdig met uw verweer?

Zoniet, alsnog doen voor alle zekerheid!
Probeer deze onkosten zoveel mogelijk te onderbouwen.

vr.gr.
sterkearm

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Ja dat heb ik gedaan in mijn conclusie van antwoord(telefoontjes ,(aangetekende brieven,gewone brieven,het werk dat ik eraan besteed heb)Heb een hele lijst met de datum en tijdstip van brieven en telefoontjes,bedankt ,Snepke

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

snepke schreef:Gistermiddag 15.30 was onze dagvaarding daar niet bij en dat was gister een week voor de zitting
Dat van die termijn van zeven dagen ging over de uitreiking aan de gedaagde partij (aan jou dus, in dit geval). Die uitreiking (door de deurwaarder) dient minimaal 7 dagen voor de zittingsdag te geschieden.

De stukken vervolgens aanleveren bij de rechtbank kan in principe tot één werkdag voor de zitting.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Dus als ik dinsdag bel hoeft die dagvaarding er nog niet tussen te zitten.Ik dacht dat zulke bedrijven gelijk alle dagvaardingen tegelijk uitbrachten en bij de rechtbank aanleverde,er waren diverse dagvaardingen van cd op die datum ,maar niet die van ons.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mar42 »

Het lijkt mij aan 1 kant stug dat de rechtbank nog niet weet dat jij erbij staat, terwijl de deurwaarder wel de datum en tijd weet :? :?
Dus mijn inziens klopt hier geen jota van, tevens moet je ook de tijd hebben een advocaat teregelen enzo.

Het is dat je weet wat jezelf kan doen, maar anders had je niet eens geweten wat je moets doen, want die informatie krijg je van de rechtbank. Zoals ik al eerder vermelde.
Schijnbaar werkt elke rechtbank dus anders, een beetje raar maar goed.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb ook alles van dagvaarding,incasso ,deurwaarder uit zitten pluizen ,heb uren achter de computer gezeten om alles op te zoeken,anders had ik ook niets geweten,en mar Lindorff is medeoprichter van het NVI ben ik ook ergens tegengekomen,dus klagen daar over Lindorff is een wassen neus

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mar42 »

NVI is er voor alle incassobureau's, en niet voor de consument, daar ben ik ook al achter. DE incassobureau's krijgen altijd gelijk van het NVI.

Als je een klacht indient bij de NVI, dan krijg je al binnen 3 weken het bericht dat er niks onrechtmatig is.
En als je bij het KIFID een klacht indient duurt dit bijna 3 kwart jaar, dus dat zegt al genoeg.

stofzuigertje

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Snepke

Er vanuit gaande dat je de brief met verhoging prijs en de aangetekende brief voor het opzeggen nog hebt zul je de zaak winnen.
Dus wacht rustig op de rechtszaak die zij verliezen.

De rest van het verhaal en het niet luisteren van Incasso Bureau is niet van belang.
U kunt reiskosten en vrije dag claimen als tegen eis bij winst.
Ze hebben wel vaker verloren en als je op 15 september brief kreeg en deze ruim voor 15 oktober bij hun binnen was is dat voldoende.

De verstuur datum van CD is niet geldig, maar Uw ontvangst datum dus als zij goedkoper via andere kan TNT post verstuurden is dat hun probleem.
Ik kreeg een reclame die al afgelopen was via Select Mail.
Dus niet hun verstuur maar Uw ontvangst datum is bepalend!

Verder verwacht ik dat ze erg weinig Top box over houden want Digitenne is meer kanalen voor minder geld.....

moeder-van-3
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mei 2009 20:10

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door moeder-van-3 »

Door een mede forumlid werd mij verteld dat er in deze rubriek meer mensen zijn die problemen hebben met Lindorff. Vandaar dat ik alsnog mijn verhaal ook maar even in deze rubriek plaats.

Op 25 mei j.l. schreef ik het volgende:

Hallo,

Een beetje gefrustreerd wil ik mijn verhaal hier delen, misschien dat er meer mensen tegen dit probleem aanlopen?

Mijn zoon gaat naar het lbo, het eerste jaar worden schoolboeken besteld bij Van Dijk. Deze nota wordt netjes betaald.

Het 2e schooljaar worden weer boeken besteld, maar helaas. Vanwege financiële problemen is er geen ruimte de boeken te betalen en ga ik de schuldsanering in om verschillende redenen. Van Dijk wordt gevraagd om mee te werken aan een sanering tegen finale kwijting. Van Dijk geeft de kredietbank alle gegevens betreffende de bestaande achterstand en aan de hand van deze gegevens wordt er een voorstel gedaan door de kredietbank. Van Dijk gaat akkoord met het voorstel, er wordt gesaneerd tegen finale kwijting.

Het 3e schooljaar bestellen wij bij Van Dijk weer boeken, deze worden geleverd nadat het nota vooraf betaald is. Geen enkel probleem.

Dan gaan we naar het 4e schooljaar, het schooljaar waar mijn zoon op dit moment in zit. Weer bestellen wij boeken bij Van Dijk in de veronderstelling dat de boeken geleverd worden nadat wij vooraf de nota hebben betaald.
Maar dan gaat het mis. Van Dijk weigert boeken te leveren. Wij krijgen het bericht van Van Dijk dat zij alleen willen leveren als het gesaneerde bedrag ook wordt betaald en de bestelling wordt niet in behandeling genomen.
Op dat moment is er geen financiële ruimte om het gesaneerde bedrag ook te kunnen betalen. Zowel de kredietbank als school neemt contact op met Van Dijk maar die willen niet wijken. Ik vraag mij dan af waarom er gesaneerd is tegen finale kwijting. Terug zoekend in de papieren blijkt dat er in de saneerovereenkomst staat dat zij geen nieuwe bestellingen willen aannemen tot het moment dat het gesaneerde bedrag ook betaald word. In het 3e schooljaar van mijn zoon hebben wij dus het geluk gehad dat zij toen wel wilden leveren na vooruit betaling.

(Mijn zoon heeft het hele 4e jaar nu geen schoolboeken gehad. Hij heeft alles in etappes gekopieerd van klasgenoten. Dit met toestemming van school. Des ondanks doet mijn zoon nu examens en hij staat er gelukkig goed voor.)

En dan begint de ellende. Plots krijgen wij post van Lindorff. Zij hebben een vordering tegen ons betreffende een achterstand. Ik heb van alle betalingen en van het saneerovereenkomst kopieën gemaakt en die toegestuurd. Dit om aan te geven dat er geen achterstanden zijn. Maar bij Lindorff gaat veel niet goed. Mijn papieren zijn er dan wel en dan niet aangekomen. Vervolgens neemt de kredietbank contact op met Lindorff en zij faxen Lindorff alle informatie om aan te geven dat er geen achterstanden kunnen zijn bij Van Dijk. Deze informatie ontvangt Lindorff wel en ik krijg van de kredietbank kopieën van alles wat zij naar Lindorff gefaxt hebben. Maar weer is het niet goed. Opnieuw moet ik alles kopiëren en opsturen naar Lindorff. Dit maal wil ik het goed aanpakken en besluit zelfs de betaalde nota's van zoon 2 mee te sturen. Zoon 2 heeft wel een ander klantnummer, waar Van Dijk overigens wel zonder problemen boeken aan heeft verstuurd. Maar aangezien wij een weinig voorkomende achternaam hebben stuur ik deze informatie toch maar mee. Voor zoon 2 is er nooit iets gesaneerd en alles gewoon betaald.

Diverse malen belt Lindorff om te melden dat er een achterstand is. En des te vaker zij bellen des te bozer ik wordt. Vanavond ben ik weer gebeld nadat ik in februari voor de laatste keer alle gegevens had toegestuurd.

Dit keer heb ik voor de 2e keer telefonisch aangegeven dat ik er nu echt zat van ben. Dat ik al een aantal malen alle informatie heb toegestuurd. Ik heb ook voor de 2e maal aangeven dat ik geen informatie meer zal insturen maar dat zij maar een afspraak bij de rechter moeten maken. Dan zullen wij eens kijken wat de rechter er van vind.

Overigens heeft Lindorff het continu gehad over een achterstand van in de 300 euro, nu vanavond was het plots in de 200.
Tevens weet Lindorff niet eens waar de vordering betrekking op heeft, dit is toch helemaal raar.
Nu vanavond is telefonisch aangegeven nadat de persoon die belde de tijd heeft genomen de ingescande gegevens door te nemen, dat zij mijn dossier gaat overdragen naar een andere afdeling. Ik heb haar gevraagd of het dan weer zo lang gaat duren voor ik iets van hun ga horen maar volgens haar wordt dat waarschijnlijk morgen al.
Ik ben benieuwd.


Mijn update van vandaag:

Mijn zoon heeft zijn examens gehaald en mocht gisteravond zijn diploma in ontvangst nemen.

Lindorff heeft tot nu toe weer niets van zich laten horen.

Wordt later vervolgt.........

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

moeder-van-3 ,u hebt gereageerd en hun sturen geen bewijzen van wat de schuld is ,dan zou ik niet meer reageren of naar u laatste brief verwijzen, als u een standaard brief terugkrijgt waar in staat dat u moet betalen ,niet meer reageren,het wordt anders als ze onderliggende stukken meesturen,dan zou ik maar opzoeken of alles klopt wat ze schrijven,en neem in geen geval contact op met Mevr Bosch dat is een gehaaide tante, want als u telkens reageerd ,weet die dame dat u (bang ,geschrokken) bent (weet dit uit eigen ervaring) lees het voorgaande maar
En dan blijft ze aan de gang,ze gaat zelfs zover om een "dagvaarding "te sturen ,zij denkt ze betalen toch wel en als je om bewijsstukken vraagt b.v ondertekende contracten of opname telefonisch contract(hebben ze niet nooit iets ondertekend) krijg je te horen ,u dient te betalen en als u weigerd kunt u zich bij de rechtbank verdedigen .
Kassa terecht of niet dat maakt hun niks uit,het enige dat ze zeggen is betalen en verder kijken ze niet.
Ik heb veel hulp gehad van de mensen die hier op het forum reageren,ik ben echt een stuk wijzer geworden
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

@ stofzuigertje,ik heb alles nog ik gooi dat echt niet weg

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte forumleden,

Is de door Lindorff aan u gestuurde correspondentie (brieven/dagvaardingen/e-mails) voorzien van een (originele) handtekening en/of naam van de opsteller?

Gaarne uw reacties in dit forum!

sterkearm

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

nee geen hantekening van hun ik lig al een een tijd in de klins met ze ze hebben mijn toen ook een dagvarding gegeven via de jong
er stond totaal geen hantekening op net als snepke ook een consep dagvarding gehad 1 dag voor de ziting gebeld met de recht bank in dordrecht zaak nummer door geven en ze hebben gekeken
en er was niets van bekent

de recht bank in dordrecht heeft wel gezegt dat lindorf dit wel vaker uit haalt en heeft mijn gezegt dat ik aangivten moet doen bij de politie
maar die wil niet echt mee werken ze zeggen we hebben er geen tijd voor

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Bedankt rene117

Wie heeft ook soortgelijke ervaringen, als rene117, met dit incassobureau?
Graag een melding in dit forum.

Alvast bedankt

sterkearm.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte forumleden,

Indien u kennis draagt van een strafbaar feit bent u (wettelijk) bevoegd hiervan aangifte te doen bij een opsporingsambtenaar (politie).

Deze dient uw aangifte op te nemen.

Draag bij het doen van een aangifte alle relevante (schriftelijke) gegevens/bewijzen aan!

Het OM (Officier van Justitie) beslist over vervolging van de verdachte!

Of een veroordeling van de gedagvaarde verdachte volgt, ligt in handen van de onafhankelijke strafrechter.

sterkearm

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door brampoes »

Een soort paraaf en dan eronder Lindorff B.V. Incasso dienstverlening Geen naam van degene die de brief heeft opgesteld Ze reageren zelf niet op emails of brieven. Een fout bureau dus

Gesloten