Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 22 sep 2009 00:16
En dat bepaal jij?Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
En dat bepaal jij?Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
Hihihi, die is goed!ja BBCS dat bepaal ik!
Wat voor topic een bedrijf zou moeten openen kan ik me ook niet voorstellen, maar naar mijn mening mag een bedrijf gewoon reageren (positief of negatief) en maken ze daar nog steeds niet de dienst mee uit, net zoals dat consumenten hier niet de dienst uitmaken. Het lijkt me wel zo redelijk als een bedrijf (waarover geklaagd wordt) een weerwoord kan bieden of oplossing mag bieden voor een probleem. Dit kan uiteraard ook privé, maar het kan goed (en informatief) voor anderen zijn om te zien of en hoe een probleem wordt opgelost door een bedrijf.midas50 schreef:Beste jthkoch.
De moderator van TROS RADAR gedoogt dat bedrijven hier topics opent en er op reageert.
Maar daar is dit forum niet voor bedoeld.
Een enkele keer reageren waar ze heen kunnen voor klachten is niet zo erg.
Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
Normale bedrijven kunnen best hun klachten privee afhandelen, daar hebben ze TROS RADAR echt niet voor nodig.
Als een bedrijf een consument een probleem vindt moet de moderator worden ingeschakeld.
Aan hem of haar is dan te bepalen of teksten moeten verwijderd in plaats van welles-nietes spelletjes spelen met je klanten (consumenten)
Bovendien denk ik dat sommige consumenten niet durven te reageren als bedrijven hier de dienst uitmaken.
Hopenlijk wordt het nu iets begrijpelijker.
Klopt, ik ben dom geworden door met jouw hier te kletsen!Erg slim ben je dus ook niet.
midas50 schreef:Beste jlthkoch.
Zoals ik al zei: als een bedrijf ivm klachten ect. verwijst naar hun eigen site is dat niet zo erg.
Maar dit consumentenforum is niet voor discussies tussen bedrijven en consumenten.
Belangenverstrengelingen (lees beschermen produkt en reclame maken) kunnen voor ongewenste invloeden in discussies leiden waardoor sommige consumenten niet meer vrijuit durven te praten over de klacht zelf.
Afgezien daarvan, is het zowiezo op een consumentenforum niet toegestaan.Een bedrijf dat volstaat met het verwijzen naar de eigen site lijkt me helemaal ongewenst
Een door of namens een bedrijf geopend topic hoeft niet per definitie over een klacht te gaan of reclame te zijn. Ik kan me voorstellen dat iemand bij een bedrijf werkt, en juist een discussie met consumenten over iets wil aangaan. Ik vind dat ook daar ruimte voor moet zijn op een consumentenforum.midas50 schreef: Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
Normale bedrijven kunnen best hun klachten privee afhandelen, daar hebben ze TROS RADAR echt niet voor nodig.
In theorie wel, in de praktijk zullen de winkeliers nooit in de meerderheid zijn op dit consumentenforum. Bovendien kan de lezer zelf bepalen welke waarde hij toekent aan enig commentaar op dit forum.midas50 schreef:Of de topic over de koelkast.
Lees zelf hoe BBCS op de stoel zit van verkoper en adviezen geeft die voor ZIJN winkeltje voordelig uitpakken.
Dat bedoel ik met belangenverstrengeling.
Als er "toevallig" nog meer BBCS typetjes zouden zijn had zo n twijfelende consument misschien WEL een extra garantie afgesloten terwijl het helemaal niet nodig was.
Het gaat hierom dat een bedrijf naar zijn site verwijst in reactie op een hier geplaatste klacht. Enkel het verwijzen naar een site maakt het nog geen reclame.BBCS schreef:Afgezien daarvan, is het zowiezo op een consumentenforum niet toegestaan.Een bedrijf dat volstaat met het verwijzen naar de eigen site lijkt me helemaal ongewenst
Dit omdat reclameuitingen onder de reclamecode valt van de omroep.
Dus als een bedrijf hier reclame maakt, dan valt dat voor de omroep gewoon onder reclame maken, en voor de omroep zijn daar ook weer regels voor opgesteld.
Met het eerste deel van de verhaal ben ik eens. Ik ben het niet met je eens als je denkt dat vragen over werk of inkomen geen consumentenzaken (kunnen) zijn, want dat zijn het naar mijn mening wel.kweenie schreef:Een door of namens een bedrijf geopend topic hoeft niet per definitie over een klacht te gaan of reclame te zijn. Ik kan me voorstellen dat iemand bij een bedrijf werkt, en juist een discussie met consumenten over iets wil aangaan. Ik vind dat ook daar ruimte voor moet zijn op een consumentenforum.midas50 schreef: Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
Normale bedrijven kunnen best hun klachten privee afhandelen, daar hebben ze TROS RADAR echt niet voor nodig.
Overigens zou je je ook kunnen afvragen of vragen over werk en inkomen wel consumentenzaken zijn. Als je het forum strikt over consumentenzaken zou willen houden, dan zouden die topics dus wellicht ook verbannen moeten worden.
Dat is jouw mening.Bedrijven moeten zelf maar een forum openen als ze het nodig vinden om met klanten(consumenten) in contact te komen.