LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
Waar ik nog het meeste last van heb is een buurvrouw die geen rekening met mij en mijn dieren houdt.. Zoals bijvoorbeeld zonder waarschuwing pure schoonmaakazijn over haar GEHELE tuin gooien, wat dus ook onder de schutting door in mijn tuin komt.. Ik heb behoorlijk wat ritjes dierenarts gehad en ben er bijna 2 dieren aan kwijtgeraakt, 1 daarvan ondervind nog dagelijks problemen en heeft stofvrije toestanden nodig wat ook allemaal extra geld kost.. Terwijl het totaal onnodig is.
Misschien eens een gesprek met je buren aangaan?

@Emmy, die de snake gewoon negeren, :wink:
Ow hou op, schei uit, dat heb ik al zo vaak geprobeerd, haalt niets uit!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sommige mensen zijn echt niet voor rede vatbaar als je ze aanspreekt
op het feit waarom hun de katten van ze maar los laten lopen.
In feite zijn het gewoon asocialen die werkelijk nergens rekening
mee willen houden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Chocomelk schreef:Sommige mensen zijn echt niet voor rede vatbaar als je ze aanspreekt
op het feit waarom hun de katten van ze maar los laten lopen.
In feite zijn het gewoon asocialen die werkelijk nergens rekening
mee willen houden
.
Haha, dat is een veel gehoorde omschrijving van onze buurvrouw, ook echt in die woorden!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je zou je buren kunnen vragen of ze ééns per week je
tuin willen schoonmaken. :wink:

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef:
Waar ik nog het meeste last van heb is een buurvrouw die geen rekening met mij en mijn dieren houdt.. Zoals bijvoorbeeld zonder waarschuwing pure schoonmaakazijn over haar GEHELE tuin gooien, wat dus ook onder de schutting door in mijn tuin komt.. Ik heb behoorlijk wat ritjes dierenarts gehad en ben er bijna 2 dieren aan kwijtgeraakt, 1 daarvan ondervind nog dagelijks problemen en heeft stofvrije toestanden nodig wat ook allemaal extra geld kost.. Terwijl het totaal onnodig is.
Misschien eens een gesprek met je buren aangaan?

@Emmy, die de snake gewoon negeren, :wink:
Ik heb inderdaad liever dat jij Ciske niet met mij in discussie gaat. Ik heb hier wat reacties van je gelezen maar je schrijft hier alleen maar ter meerdere eer en glorie van jezelf. Zonder argumenten en in heel slecht Nederlands. Neem ik je niet kwalijk hoor. Een mens is zoals hij geschapen is maar narsisme kan te grote vormen aannemen.

Groet,

Emiel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Je zou je buren kunnen vragen of ze ééns per week je
tuin willen schoonmaken. :wink:
:lol: Denk dat die buren niet veel zullen doen, aso's

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:Je zou je buren kunnen vragen of ze ééns per week je
tuin willen schoonmaken. :wink:
:lol: Denk dat die buren niet veel zullen doen, aso's
Weet het wel zeker..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat weet ik ook wel zeker dat ze dat niet doen
maar je kan ze er wekelijks aan herinneren wat voor een
rotzooi die katten veroorzaken in jou tuin. :wink:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Chocomelk schreef:Dat weet ik ook wel zeker dat ze dat niet doen
maar je kan ze er wekelijks aan herinneren wat voor een
rotzooi die katten veroorzaken in jou tuin. :wink:
Ik ben blij dat er hier geen vreemde katten meer in komen ;)

Ik ben bang dat er helaas niets anders op zit als middelen zoeken om katten uit je tuin te weren en dan bedoel ik natuurlijke middeltjes om ze op afstand te houden of iets van een hekwerk op je schutting..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nicky_The schreef:
Ik ben bang dat er helaas niets anders op zit als middelen zoeken om katten uit je tuin te weren en dan bedoel ik natuurlijke middeltjes om ze op afstand te houden of iets van een hekwerk op je schutting..
Klopt, maar helaas zouden dit de katteneigenaren moeten doen die hun huisdieren maar de vrije gang laten gaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Haar tuin als zij dat wil doen is dat haar goed recht.
zolang het in haar tuin blijft wel ja, maar zoals je kan lezen ...het komt ook in de tuin van Nicky_The.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bassie1 schreef:
Emmer water er over en klaar.
Heb zelf ook een kat,en gebruik ook schoonazijn om het onkruid te doden
Nou dan had mijn kat ook al dood moeten zijn.

Misschien toch eerst alles lezen voordat je een reactie hier plaatst?
Waar ik nog het meeste last van heb is een buurvrouw die geen rekening met mij en mijn dieren houdt.. Zoals bijvoorbeeld zonder waarschuwing pure schoonmaakazijn over haar GEHELE tuin gooien, wat dus ook onder de schutting door in mijn tuin komt.. Ik heb behoorlijk wat ritjes dierenarts gehad en ben er bijna 2 dieren aan kwijtgeraakt, 1 daarvan [/b

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Konijnen hebben tere longetjes. De scherpe lucht van de schoonmaakzijn heeft de longen van mijn konijn blijvend aangetast.

Als ik van te voren had geweten dat ze haar tuin ermee zou 'behandelen' (wat niet eens hielp), dan had ik mijn konijnen van te voren binnen gezet. Ze wist dat de konijnen daar stonden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bassie1 schreef:
Nicky_The schreef:Konijnen hebben tere longetjes. De scherpe lucht van de schoonmaakzijn heeft de longen van mijn konijn blijvend aangetast.

Als ik van te voren had geweten dat ze haar tuin ermee zou 'behandelen' (wat niet eens hielp), dan had ik mijn konijnen van te voren binnen gezet. Ze wist dat de konijnen daar stonden.
Ik denk dat zij niet wist dat konijnen daar niet tegen konden.
Vind zielig voor u konijnen.
Bij mij werkt het prima.
Dat zou goed kunnen, maar toen ik bij haar kwam om het netjes uit te leggen wat er gebeurd was en dergelijke, zei ze steen hard dat ze het dit jaar gewoon weer zou doen zonder wat te zeggen..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Nicky_The, wat heb jij een aso buurvrouw zeg. :twisted:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Wat zijn we toch verdraagzaam allemaal! Als we ons nu eens zouden aanwennen om ons gewoon wat minder te storen aan buren of hun huisdieren c.q. gewoonten dan zou het leven voor iedereen aangenamer zijn.
Er zijn buren die hun muziek luid zetten, er zijn buren die hun hond voor mijn deur laten sch"ten, er zijn buren die hun auto asociaal parkeren, er zijn buren die hun voortuin als verzamelplaats voor afval gebruiken. Er zijn buren die vogels voeren (die vervolgens op mijn ramen en mijn auto sch"ten), er zijn buren die katten hebben die buiten lopen (ook in mijn tuin en zelfs in mijn huis als de deur openstaat), er zijn buren die hun boom over mijn tuin heen laten groeien, er zijn buren die....

Kortom: we leven nu eenmaal met elkaar, een beetje verdraagzaamheid maakt het leven echt leuker!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

zwabbertje schreef:Wat zijn we toch verdraagzaam allemaal! Als we ons nu eens zouden aanwennen om ons gewoon wat minder te storen aan buren of hun huisdieren c.q. gewoonten dan zou het leven voor iedereen aangenamer zijn.
Er zijn buren die hun muziek luid zetten, er zijn buren die hun hond voor mijn deur laten sch"ten, er zijn buren die hun auto asociaal parkeren, er zijn buren die hun voortuin als verzamelplaats voor afval gebruiken. Er zijn buren die vogels voeren (die vervolgens op mijn ramen en mijn auto sch"ten), er zijn buren die katten hebben die buiten lopen (ook in mijn tuin en zelfs in mijn huis als de deur openstaat), er zijn buren die hun boom over mijn tuin heen laten groeien, er zijn buren die....

Kortom: we leven nu eenmaal met elkaar, een beetje verdraagzaamheid maakt het leven echt leuker!
Ja verdraagzaam.. tot hoe ver?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ook verdraagzaamheid heeft grenzen.
Vriendin van mij heeft ook een aso buurvrouw die katten los laat lopen.
Dat ze in de tuin poepen is vervelend, maar daar kun je je overheen zetten.
Maar als die beesten door je slaapkamerraam naar binnen komen terwijl jij onder de douche staat en vervolgens op je bed en in de wieg van je kindje schijten en piesen, dan heb je toch reden om kwaad te worden?
Zeker als de buurvrouw ronduit zegt dat je je ramen maar dicht moet doen, omdat haar katten nu eenmaal vrij rond moeten lopen...
Kortom, vriendin kan op de eerste verdieping de ramen niet open doen, want buurvrouw weigert verantwoordelijkheid te nemen voor haar katten.
Lekker dan.
Woningbouw onderneemt niets, omdat mevrouw nogal wat psychische problemen heeft en buurvrouw beschuldigd nu mijn vriendin van stalking.

En dat is nu precies waarom ik die van mij wel binnen hou.
Een ander moet geen last hebben van mijn kat, zo simpel is het.
Dus een beetje verdraagzaamheid zou een ieder sieren, maar wel met grenzen.
Ik vind dat je meer verdraagzaamheid oogst, als je zelfverantwoordelijkheid zaait.
Of te wel, eerst kijken hoe je zelf de situatie beïnvloed voor je een beroep doet op andermans verdraagzaamheid.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door puma73 »

Nicky_The schreef:
zwabbertje schreef:Wat zijn we toch verdraagzaam allemaal! Als we ons nu eens zouden aanwennen om ons gewoon wat minder te storen aan buren of hun huisdieren c.q. gewoonten dan zou het leven voor iedereen aangenamer zijn.
Er zijn buren die hun muziek luid zetten, er zijn buren die hun hond voor mijn deur laten sch"ten, er zijn buren die hun auto asociaal parkeren, er zijn buren die hun voortuin als verzamelplaats voor afval gebruiken. Er zijn buren die vogels voeren (die vervolgens op mijn ramen en mijn auto sch"ten), er zijn buren die katten hebben die buiten lopen (ook in mijn tuin en zelfs in mijn huis als de deur openstaat), er zijn buren die hun boom over mijn tuin heen laten groeien, er zijn buren die....

Kortom: we leven nu eenmaal met elkaar, een beetje verdraagzaamheid maakt het leven echt leuker!
Ja verdraagzaam.. tot hoe ver?
Ja en liegen mag wel, tot hoever??

Van een ander forum, the bunnybunch een verhaaltje van jouw hand
De vorige keer stonk het echt enorm, toen kreeg ik er een zere keel van (ik ben dan ook gevoelig op mijn keel), nu viel de stank wel mee. De vorige keer heeft het een week lang gestonken. De konijnen hebben toen ook een periode binnen gestaan. Toen ik ze weer buiten zette werden ze ineens ziek, nu lijkt dat een haarbal geweest te zijn. Ze zijn nog herstellende, zie mijn andere topic.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

En dat is nu precies waarom ik die van mij wel binnen hou.
Een ander moet geen last hebben van mijn kat, zo simpel is het.
Dus een beetje verdraagzaamheid zou een ieder sieren, maar wel met grenzen.
Ik vind dat je meer verdraagzaamheid oogst, als je zelfverantwoordelijkheid zaait.
Of te wel, eerst kijken hoe je zelf de situatie beïnvloed voor je een beroep doet op andermans verdraagzaamheid.
Juist VP, zo hoort het , tis toch te gek voor woorden als je een kat van een ander in huis krijgt of de ramen dicht moet houden?

Gesloten