LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Gouda01
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2010 08:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Gouda01 »

D.Post schreef:Beste mensen, ik ben naar Woerden gegaan en we werden daar met open armen ontvangen :mrgreen: Er zijn geen spullen daar op voorraad leverbaar, je kunt daar wel een nieuwe bestelling plaatsten.. Bij Hoogland Meubels zijn de levertijden wel korter dan bij Mammoet wonen begrepen wij. Volgens mij komt het toch nog wel in orde! Moet je wel even geduld hebben van ongeveer 4 tot 12 weken levertijd natuurlijk..

Dan heb ik een verrassing voor je.
Hoogland meubelen is namelijk van dezelfde eigenaar als
Meubelmarkten.

Succes.

Dupertjes2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2010 15:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Dupertjes2010 »

@Gouda01

Dat lijkt mij geen verrassing meer aangezien dit forum er vol mee staat en er ook telefonisch verteld word dat de winkels Mammoet Wonen en Slapen en Hoogland van dezelfde eigenaar zijn als Meubelmarkten.

Wij zouden overigens zaterdag naar Mammoet zijn geweest, dit is helaas door omstandigheden nog niet gebeurd. Wij zullen donderdag a.s. een nieuwe poging doen en onze bevindingen hier op het forum plaatsen.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Nou wij wachten nu al 49 weken op ons bed, we zijn 3/4 weken geleden toen we dit allemaal hoorde direct naar mammoet toe gereden.
We hebben daar een nieuw bed uit mogen zoeken en die wordt in week 51 of week 2 geleverd. Nu hopen dat dit idd gebeurd. ( maar we hebben 49 weken geleden ons bed toen ook bij mammoet bestel hoor, we kregen toen alleen een orderbevestiging van MM.)

Hou de moedt er nog even in, wie weet gaan ze wel leveren.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door manondoris »

@ mariet 49 wk wachten op een bed meen je dit nou echt of is het een typ fout dan had ik 40 wk geleden allang aktie ondernomen toen was er nog niks aan de hand met die zaken.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Ach hou op schij uit de 49 WEKEN klopt tusssen kerst en oud en nieuw 2009 een bed besteld, en nog steeds niet in huis.
Ja we zijn er al veel eerder achteraan gegaan hoor, maar toen hebben we tot onze grote teleurstelling het verkeerde stofje om het bed heen gekregen :( dus die hebben we weer oplaten halen.
En nu wachten we dus nog steeds.

Maar zoals eerder vermeld, we hebben een orderbevestiging ontvangen met week 52, nou dan zijn de leveranciers dicht, dus hadden we even gebeld met mammoet en die vertelde ons week 50/51 voor kerst, of week 2/3 nieuwe jaar.
Maar ze gingen ervan uit omdat ze er een spoedje van gemaakt hadden dat het bed voor de kerst bij ons in de kamer staat :)
das toch een iets prettiger gezicht en vooruitzicht als op de grond slapen ;)

ro0sjeh
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 dec 2010 12:05

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door ro0sjeh »

Hallo allemaal,

Wij hebben dus in September een bank een dressoir en een eettafel besteld bij directmeubel in de Meern ...Enkele weken geleden hebbenn we gebeld voor de status van onze bestelling .. toen waren het dressoir en eettafel binnen alleen het bankstel nog niet .. wij hebben toen gekozen om te wachten op het bankstel.

Nu kon ik ze niet meer te pakken krijgen .. en na wat gegoogle kwam ik het hele verhaal tegen .. ik heb gelijk 2 emails gestuurd , en werd na 10 min. teruggebeld .. de eettafel en dressoir waren inderdaad binnen alleen het bankstel nog niet .. die komt binnen 1 of 2 weken .. dan worden we gebeld .. en werd het volgens dat meisje gratis bezorgd .. + dat ze dat verhaal vertelde wat op internet staat over dat ze een nieuwe loods hebben gekocht en dat ze daar vanuit leveren .. want de nieuwe eigenaar wil dat iedereen z'n spullen krijgt ... Nou ik hoop dat het echt zo is ... Als ik niks hoor stuur ik gewoon weer een email ..


Groetjes,

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door manondoris »

hallo allemaal ik ben vandaag zelf maar eens naar mm zevenaar gegaan op de weg er naartoe viel mij direct op dat alle reclame borden verdwenen waren en er stonden er alltijd een paar hele groote op bv aanhangers . daar aangekomen trof ik een troosteloos geheel aan ,ik bij de buren naar binnen waar ook een meubelzaak in zit zij riepen in koor dat ze falliet waren en ook niet bij het cbw zijn aangesloten dit vond ik raar want op de site van cbw staat toch duidelijk vermeld dat de mm vestigingen niet falliet waren.vervolgens ben ik bij nog een andere meubelzaak naar binnen gegaan ook deze mevr vertelde dat ze niet aangesloten waren bij het cbw, ik vroeg haar waar de reclame borden gebleven waren zei vertelde dat de gemeente zevenaar deze vorige week allemaal verwijderd heeft . de moed is mij diep in de schoenen gezonken , ze vertelde mij ook dat er heel veel mensen bij hun naar binnen waren gekomen met vragen over mm en die allemaal heel veel aanbetaald hebben , zei vertelde nooit meer aanbetalen als 25% kan mezelf wel voor de kop slaan .ik hoop dat het toch nog allemaal goed komt je weet gewoon niet meer wat er waar is . ik ga er maar van uit dat deze winkels even veel info hebben als wij

jasmina73
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door jasmina73 »

ik kreeg vandaag per e-mail dit bericht:
Geachte heer / mevrouw,

Wij zullen volgende week uw bank ontvangen in ons tijdelijke magazijn.
Zodra de bank binnen is, zal u worden gebeld voor een afspraak voor de aflevering van uw bank.

Met vriendelijke groeten,
Meubelmarkten

ik weet niet of ik dit kan geloven? wie heeft ook zo'n bericht ontvangen en de bank ontvangen??

g.v
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2010 19:30

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door g.v »

ik had gistere een email gestuurd na terugbelafspraak en werd vandaag netjes opgebeld door samantha,
zij vertelde mij dat ze mijn order had bekeken en aangezien ik mijn aankopen bij de nieuwe eigenaar heb gekocht heb ik meer kans dat het goed komt vertelde ze mij.
ik vroeg aan haar hoelang dat nu nog gaat duren want de afspraak was binnen 6 weken word het geleverd (zij vertelde 6 tot 12 weken) wacht al 3 maanden!
ze vertelde mij dat ze nu vanuit huis werken en dat ze bezig zijn met een loods
waar je de spullen binnenkort kan komen ophalen.
ik heb er zelf niet echt veel vertrouwen in maar we wachten maar af
ik moest volgenden week terug bellen en dan zouden ze meer weten.

ik hoop dat ze zich aan de afspraken houden,

ps. ze vertelde mij dat er al wel mensen waren die hun spullen hadden ontvangen?? laat even weten of dat klopt

Gr.

richardz1973
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2010 20:21

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door richardz1973 »

Juud1986 schreef:Mijn glas is ook halfvol...!
Was begin van de week erg ongerust overmijn meubels (gekocht half september bij MammoetWonen, levering in week 49)
Maar afgelopen week diverse keren contact gehad (Zelf gebeld met de vestiging en teruggebeld via een terugbelafspraak) en netjes te woord gestaan.
Mijn meubels staan ZEKER in het magazijn. Helaas is dit nog gesloten en wachten iedereen tot dit (deels) vrijgegeven wordt. Er zijn vol op mensen mee bezig.
Er is snelrecht ingezet en zodra het magazijn vrijgegeven is, gaan ze alles inzetten om de meubels te leveren.
Ze hoopten vanmiddag meer te weten, dus bel straks nog een keer...!
Ik heb goede hoop; vooral nu ik hoor dat sommigen recent hun meubels hebben ontvangen!
(Het KvK-nummer van MammoetWonen, staat ook niet bekend als 'failliet')
We wachten in spannig af... ;-)

Mij is juist te verstaan gegeven dat de door mij bestelde bank "gelukkig" niet in het magazijn stond.
Want wat reeds in het magazijn staat is in beslag genomen en zal niet worden geleverd. mijn bestelling zal volgens de dame aan de telefoon worden geleverd wanneer de inbeslag genomen apparatuur/computers worden vrijgegeven.
Mijn bank is besteld op 28/9 in zevenaar met een aanbetaling van maar liefs 25,-

Ik heb van zelf sprekend mijn twijfels maar wacht het nog even af.
Sterkte/succes voor de echt grote verliezers onder ons.

P.s. de fabrikant van de bank (type MERITA) zou in België gevestigd zijn.
Weet iemand evt een naam??

Gr. Richard

Juud1986
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:36

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Juud1986 »

richardz1973 schreef:
Juud1986 schreef:Mijn glas is ook halfvol...!
Was begin van de week erg ongerust overmijn meubels (gekocht half september bij MammoetWonen, levering in week 49)
Maar afgelopen week diverse keren contact gehad (Zelf gebeld met de vestiging en teruggebeld via een terugbelafspraak) en netjes te woord gestaan.
Mijn meubels staan ZEKER in het magazijn. Helaas is dit nog gesloten en wachten iedereen tot dit (deels) vrijgegeven wordt. Er zijn vol op mensen mee bezig.
Er is snelrecht ingezet en zodra het magazijn vrijgegeven is, gaan ze alles inzetten om de meubels te leveren.
Ze hoopten vanmiddag meer te weten, dus bel straks nog een keer...!
Ik heb goede hoop; vooral nu ik hoor dat sommigen recent hun meubels hebben ontvangen!
(Het KvK-nummer van MammoetWonen, staat ook niet bekend als 'failliet')
We wachten in spannig af... ;-)

Mij is juist te verstaan gegeven dat de door mij bestelde bank "gelukkig" niet in het magazijn stond.
Want wat reeds in het magazijn staat is in beslag genomen en zal niet worden geleverd. mijn bestelling zal volgens de dame aan de telefoon worden geleverd wanneer de inbeslag genomen apparatuur/computers worden vrijgegeven.
Mijn bank is besteld op 28/9 in zevenaar met een aanbetaling van maar liefs 25,-

Ik heb van zelf sprekend mijn twijfels maar wacht het nog even af.
Sterkte/succes voor de echt grote verliezers onder ons.

P.s. de fabrikant van de bank (type MERITA) zou in België gevestigd zijn.
Weet iemand evt een naam??

Gr. Richard

Heb je dat uit een betrouwbare, recente bron? (Via een van de medewerkers?) En heeft u ook te maken gehad met Mammoet, of met een van de andere vestigingen?
Heb vandaag weer contact gehad; als het magazijn vrijgegeven wordt, zal er geleverd worden... Kan niks anders zeggen; wordt steeds keurig te woord gestaan en de verhalen kloppen met elkaar...

Even logisch nagedacht; het FIOD wil geld zien, dus zal meubels (in het magazijn) om moeten zetten naar geld... Dit kan alleen door uit te leveren... (Of door publieke verkoop, maar hier zal het CBW niet mee akkoord gaan, omdat dan alle aanbetalingen (deels) vergoed moeten worden...)

Gekke gedachte?! Ik heb nog steeds goede hoop...!

ALPHENLOCO
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:04

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door ALPHENLOCO »

@ richard die schreef: P.s. de fabrikant van de bank (type MERITA) zou in België gevestigd zijn.
Weet iemand evt een naam??

Gr. Richard


van lieshout furniture zou een mogelijke leverancier kunnen zijn... weet het wel zeker anders zou je belform kunnen proberen maar ik denk zelf dat het een replica uit china wordt met spaanplaat en schuimrubber.... wens iedereen succes !!!

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door 16again »

maar hier zal het CBW niet mee akkoord gaan, omdat dan alle aanbetalingen (deels) vergoed moeten worden
Het CBW heeft hier niets maar dan ook niets over te zeggen.
Gaat een aangesloten lid failliet, dan treedt simpelweg de aanbetalingsgarantie in werking.
Die garantie kost de CBW geen cent! Aangesloten leden dienen uit eigen zak de eerdere aanbetaling te verrekenen bij nieuwe aankoop.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt, het kost het CBW geen cent. De winkelier geeft in feite gewoon 25% korting op de adviesprijs. Ze staan daarom niet te springen om dit soort klanten want verdienen doen ze er niet veel aan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij nette meubelzaken kun je wel terecht. Die hebben belang bij een goed functionerend aanbetaling-garantie systeem. Daar gaan ze meestal ook anders met klanten om. Meer lange termijn visie zeg maar. Niet gericht op de snelle handel.

MR. FH
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2010 08:11

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door MR. FH »

Mensen al meer gehoord?
Ik hoorde gister wel van een medewerker in Mijdrecht dat er een claim is neergelegd.
Zij benadrukte mij dat het om een stevige claim gaat.
Op de vraag: “Is een deel van de claim bedoeld om de klanten te gemoed te komen.” Zei zij direct dat daar natuurlijk ook rekening mee is gehouden. Dus laten we afwachten hoe het gaat lopen.

el mahdioui
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 dec 2010 01:50

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door el mahdioui »

Dag allemaal,
Dit bericht heb ik gisteren gekregen. Maar nu lees ik dat er een claim staat.
Heb ook gelezen op het internet (Noordhollandse dagblad) dat de nieuwe eigenaar alle bestellingen vanaf 1 okt tm 15 oktober gewoon gaat leveren en iedereen daarvoor pech heeft.
Wie weet nog meer....maak mij echt zorgen.

Geachte heer / mevrouw,

De order is nog niet geleverd, en zal nog geleverd worden.
Wij zijn nog aan het uitzoeken bij onze leveranciers wanneer dit zal zijn.
Op dit moment is dat helaas nog niet duidelijk voor ons.

Met vriendelijke groeten,
Meubelmarkten



--------------------------------------------------------------------------------
Sent: Monday, December 06, 2010 9:45 PM
To: MeubelMarkten Service
Subject: RE: Bankstel levering


Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie,
Graag wil ik weten of mijn bestelling in de reeds beslag genomen magazijn staat of dat mijn bestelling nog bij de leverancies staat.
Kunt u de leverancier bellen om te kijken wanneer mijn bankstel klaar en of geleverd wordt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

el mahdioui schreef: Heb ook gelezen op het internet (Noordhollandse dagblad) dat de nieuwe eigenaar alle bestellingen vanaf 1 okt tm 15 oktober gewoon gaat leveren en iedereen daarvoor pech heeft.
Een linkje zou gewaardeerd worden.

richardz1973
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2010 20:21

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door richardz1973 »

@ ALPHENLOCO
Bedankt voor je reactie, was idd belform (volgens de verkoper dan pfff)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door manondoris »


Gesloten