alfatrion schreef:BBCS schreef:alfatrion schreef:De verkeersopvattingen zijn de in de samenleving heersende mening. Jij vind dat een mobieltje tegen een beetje regen moet kunnen en dat vinden meer. Daarmee is de verkeersopvatting dat een mobiele telefoon tegen een beetje regen moet kunnen.
Jij kijkt alleen naar de opvatting van een paar consumenten.
Jij laat bewust de opvattingen van de winkelieren en fabrikanten compleet weg.
Jij speelt nu op de persoon. Ik heb het liever over de inhoud.
Als er aangegeven wordt dat de uitspraken van de winkelieren en fabrikanten niet belangrijk zijn, maar dat de mening en de opvatting van de consument heel belangrijk is, dan zal ik die persoon zeggen dat die het helemaal fout heeft.
Zoals ik al eerder aangaf:
Als de opvatting en de mening van de consument is dat een computer zonder problemen 5 jaar mee moet gaan, is het dus niet zo dat diezelfde consument na 4 jaar nog kosteloze reparatie of vervanging kan eisen als de harde schijf crashed.
En over de opvatting en verwachting van de consument:
Die behoort naar de uitspraken van de winkelieren en fabrikanten te zijn en niet naar de meningen van de consumentenorganisaties.
Aan de ene kant heb je dus winkelieren en fabrikanten die aangeven dat een mobiele telefoon niet tegen regen kan, en aan de andere kant heb je diverse consumenten, een jurist en een directrice die aangeven dat een mobiele telefoon wel tegen regen moet kunnen.
Ik vind het persoonlijk bezopen dat niet naar de technische kant van het verhaal wordt gekeken.
Kan technisch gezien die telefoon niet tegen regen?
Dan zijn we uitgepraat!
Dat ding kan niet tegen regen.
Dat de informatie voorziening beter kan, ben ik het zeker mee eens.
Maar die informatie moet op de uitspraken van de fabrikanten gebaseerd zijn, dan pas wordt die consument goed geïnformeerd waar dat product werkelijk kan en wat de werkelijke eigenschappen van dat product zijn.
Dan kan de consument kiezen waar hij voor kiest.
Wat er nu gebeurd is dat de informatie op pure theoretische verwachtingen en meningen gebaseerd is, waardoor de consument verkeerd wordt geïnformeerd, waardoor er zoveel gedonder is.
Je geeft zelf aan dat een mobiele telefoon tegen regen moet kunnen.
Dat is gebaseerd op theoretische opvattingen en meningen.
Maar kan dat ding dan ook werkelijk tegen regen, of kan die technisch gezien niet tegen regen?
Ik wil alleen maar aangeven dat je wel kunt willen en eisen dat die telefoon tegen regen moet kunnen, maar als die telefoon technisch niet tegen regen kan, kun je eenmaal niets eisen.