LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mirella-v

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mirella-v »

Absoluut niet betalen! Laat ze eerst maar s aantonen dat er een vordering openstaat en, een hele belangrijke, kopietjes van betalingsherinneringen etc.
Helaas moet ik weer uiterst kostbare energie verspillen aan PT en GI. Maar zoals eerder gemeld: ik ben er helemaal klaar voor :evil: :twisted: :mrgreen:

Enne..... MementoMori: brief 10 ligt klaar voor verzending per fax.

Wordt vervolgd.........

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mirella-v,

Het ontbreken van aanmaningen en betalingsherinneringen en het vriendelijke verzoek aan Gerecht Incasso om daarvan de kopieën toe te zenden (want je hebt immers nog nooit wat van ze gezien) is inderdaad ook nog een prachtig argument om ze af te poeieren. Complimenten! Zelf heb ik ook veel lol gehad van brief voorbeeld 10. Ik had hem nog wat aangedikt met een hele rekenpartij die aantoonde dat hun vordering niet klopte :lol: De uitsmijter dat ik de deurwaarder met genoegen zal ontvangen (cappuccino? koekje erbij?) maakte het helemaal af :lol: Aantekenen kost dan wel € 8,50 maar je hebt voor € 50,- lol :lol: Ik heb al meer dan een jaar niets meer van ze gehoord.

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

Ik heb in de tussentijd even een klacht ingediend via Consuwijzer. Dat kunnen niet genoeg mensen doen! Het wordt de hoogste tijd dat PT en ook GI op hun nummer gezet worden :x . Het heeft me ruim 1,5 jaar gekost om van PT af te komen; helaas was mijn inmiddels overleden vader ook in de smerige verkooptaktiek getrapt. Laatste afrekening is gedateerd 31 maart 2009. En dan in ene op 27 mei 2011 ( :shock: !!!) zou er nog een bedrag openstaan? Nog een leuk detail: de girorekening van mijn vader is sinds zijn overlijden (31 mei 2008) geblokkeerd voor alle incasso's. Nooit een bericht ontvangen dat er een incasso geweigerd is, laat staan een betalingsherinnering van PT. Tsja..... GI/PT kan het natuurlijk proberen maar ik laat me niet intimideren!!!! :evil: :mrgreen: :mrgreen:

MementoMori: heb flink gelachen om de capuccino met koekje voor deurwaarder

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien het feit dat ze NIET onderbouwen, maar wel direct dreigen met rechtszaken en hoge bedrage (795) zou ik aangifte doen van afpersing.

Deze tent moet echt aangepakt worden.

mirella-v

Mee eens Guardian72! Ik ben er klaar voor :evil: :evil: PT heeft een paar jaar van mijn leven en dat van mijn vader flink verpest. Nu is de maat bij mij echt vol. Aangetekende brief (nummertje 10 met wat crea-bea-aanvullingen) verzonden :mrgreen: Maandag een kopietje hiervan per fax en dan afwachten. Als ze slim zijn reageren ze niet meer..... Aangifte doen kan uiteraard ook. Ga ik even over nadenken.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2012 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

MementoMori

Beste mensen,

Bij een poging tot aangifte zegt de politie dat het niet om een strafrechtelijke zaak gaat maar om een civiel of bestuursrechtelijke zaak. Hier en daar is het gelukt voor consumenten om aangifte te doen, maar meestal zijn ze afgepoeierd met dat argument. De politie en het openbaar ministerie hebben tot op heden niets ondernomen tegen de criminele activiteiten van Pretium.

De enige manier om Pretium te slopen is om massaal met ons allen hun rekeningen niet te betalen. En klachten in te dienen bij Consuwijzer

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

Ben absoluut niet van plan om te betalen. Heb geen enkele verplichting hiertoe. Beste mensen: Laat je niet intimideren door de opgeklopte taal in de brieven van GI. Mocht er telefonisch kontakt zijn met PT/GI, probeer dan het gesprek op te nemen. Ik ga dat in elk geval doen :mrgreen: . Heb er al een ouderwetse dictafoon voor klaarliggen :)

Gesinus

Ongelezen bericht door Gesinus »

Er is momenteel een mogelijkheid om gratis een fax te versturen via internet.
Dus zonder fax apparatuur.
Via de volgende link: http://www.stuureenfax.nl/index.php
Zodra je het bericht verstuurd krijg je per mail een bevestiging dat je mail onderweg is. Als de fax is ontvangen krijg je weer een bevestiging.
Misschien handig om zo veel mogelijk hiervan gebruik te maken.
Hopelijk krijgen ze bij PT zoveel faxen binnen dat ze hun terreur staken.
Fax nummer van Gerecht Incasso is: 31+237510291 (023-7510291)
Suc6 allemaal, Gesinus

Guardian72
Contacteer:

@ gesinus -

goeie tip!

ook handig voor andere zaken..

mirella-v

Aangetekende brief aan GI is vandaag verzonden :D . Op het postkantoor werd gereageerd met 'o, u ook al......'. Bewijs van ontvangst krijg je niet meer per post maar dien je zelf op te vragen via track/trace op internetsite TNT. Kosten bedroegen eur 7,00 Tevens heeft GI vandaag kopie van betreffende aangetekende brief per fax ontvangen. Op mijn ingesproken voicemail van afgelopen vrijdag (dringende verzoek om met spoed terug te bellen inzake brief) is tot nu toe niet op gereageerd. Ik hou u allen op de hoogte (en betaal echt geen eurocent aan deze @#! bende :evil: ).

Guardian72
Contacteer:

mirella-v schreef:. Op het postkantoor werd gereageerd met 'o, u ook al......'.
Het is toch te zot voor woorden dat dit zo vaak gebeurt dat een post mederwerker, die dagelijks toch vele pakketten en brieven te verwerken krijgt - dit opmerkt... hoeveel 'slachtoffers' zijn er wel niet?
En waarom doet justitie niets?

MementoMori

Ha, ha, beste mensen,

Zo'n opmerking van een baliemedewerker op het postkantoor kreeg ik twee jaar geleden al: "Nou, nou, Pretium is een goede klant voor de post :lol: " Van Herr Doktor hoorde ik dat die dat nog een jaar eerder had meegemaakt en dat hij daarom aan de Telefoongids was begonnen. Maar ja, Pretium is dan ook al sinds 2005 goed bezig.

E-mieltje; vergeet niet om een klacht in te dienen bij de Consuwijzer.

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

Aangetekende brief is aangekomen bij GI. Telefoon opnemen kunnen ze daar niet :lol: . Antwoordapparaat draait overuren....... Ben benieuwd wanneer ze gaan reageren.......... Ben er klaar voor :x

JanMarinus

Ongelezen bericht door JanMarinus »

Op 19.11.2009 heb ik het telefoonnummer van mijn (nu 88jarige) moeder bij "Bel Me Niet" geregistreerd, zodat ze niet meer lastig gevallen zou worden met telefonische aanbiedingen. Echter 23 mei werd mijn moeder telefonisch door Pretium benaderd om haar KPN abo. over te zetten naar Pretium. Ik zag vanmorgen toevallig de bevestiging (gedateerd 24mei) van Pretium, die mijn moeder volgens haar zeggen pas gisteren (!) heeft ontvangen. Ik heb direct de Pretium Helpdesk gebeld om de overeenkomst op te zeggen. De medewerker wilde ook mijn moeder spreken en probeerde haar te overtuigen dat ze wel degelijk een overeenkomst had afgesloten, wat mijn moeder ontkende ("nee hoor, ik zeg nooit "ja" over de telefoon"). Ieg duidelijk gemaakt dat de overeenkomst bij deze opgezegd was (bevestiging komt binnen de (wettelijke?) termijn van 3 dagen vlgs. de medewerker (overigens vind ik geen Email adres van Pretium om deze telefonische opzegging aan hen te bevestigen). Op mijn vraag waarom mijn moeder gebeld was óndanks het gegeven dat haar telefoonnummer geregistreerd stond bij Bel Me Niet, antwoordde de mw. dat, omdat ze wel al eens abonnee was geweest bij Pretium (vlgs mij absoluut niet waar!) het automatisch systeem van Pretium de inschrijving bij het "Bel me Niet" register negeert. Ik vind de hele gang van zaken zeer onbevredigend: a) mijn moeder is 88 jaar en begrijpt dit soort dingen niet zo. Wèl is ze daardoor zéér afhoudend in dit soort dingen. b) Ondanks een registratie bij "Bel Me Niet" wordt je nog steeds door Pretium gebeld.
Ik heb zojuist ook een klacht met deze inhoud ingediend bij ConsuWijzer.

cicerano

Ongelezen bericht door cicerano »

Het wordt eentonig: ook bij een familielid van mij viel vandaag de beruchte brief op de deurmat.
In 2009 na veel problemen de zaak met Pretium afgesloten.
Echter na dat gebeuren werd opnieuw een bedrag afgeschreven.
Dit bedrag terug laten storten en nooit meer iets gehoord tot vandaag dan.
In de brief geen enkele specificatie en wordt gezegd dat na herhaalde verzoeken om betaling nu dit laatste verzoek wordt gedaan op straffe van gerechtelijke stappen met kosten van tenminste 795 Euro en bedreiging van beslaglegging.
Morgen wordt dit gemeld bij ConsuWijzer en een aangetekende brief naar GI gestuurd.

MementoMori

Beste JanMarinus,

Heel goed dat je geklaagd hebt bij Consuwijzer. Het is ook het beste om toch nog even een aangetekende brief aan Pretium Telecom te zenden. Pretium is namelijk niet te vertrouwen, maar dat wist je al. De wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen gaat in op de datum van ontvangst (gisteren dus) van de Welkomstbrief (met de voorwaarden) door je moeder. En niet de datum van verzending door Pretium, die dus weer de oude truc van stal heeft gehaald om te suggereren dat de bedenktijd al om is. Je bent dus ruim op tijd en je kan gebruik maken van de voorbeeld brief 1 (Situatie 1) uit De Telefoongids. Je kunt die nog aanvullen dat je reeds telefonisch contact met ze hebt gehad en dat moeder 88 jaar oud is.

Groetjes,
MementoMori

cicerano

Ongelezen bericht door cicerano »

Beste Mementomori,

De brief is inderdaad al geschreven, aangepast aan de situatie.
De persoon in kwestie wilde eerst maar betalen van haar AOW, maar ik heb daar een stokje voor gestoken en vooral dank zij deze site maar weer het gevecht aangegaan. Hulde!

aabraams

Ongelezen bericht door aabraams »

Ik heb geprobeerd aangifte te doen van oplichting, op basis van de dreigbrief van Gerecht Incasso, maar ik loop dood. De politie verwees me naar fraudemeldpunt, maar die blijken vooral over acquisitiefraude te gaan. Zij stuurde mij door naar fraudehelpdesk, en die weer naar consuwijzer. Daar heb ik de klacht opnieuw gemeld. Ik snap niet dat Gerecht Incasso / Pretium niet vervolgd kunnen worden wegens oplichting op basis van het versturen van de mededeling dat er een rekening openstaat terwijl dat niet het geval is. De politie heeft mijn klacht wel genoteerd; misschien moeten we allemaal de politie bellen: 0900 8844.

christine b

Ongelezen bericht door christine b »

Ook mijn vader dacht op 10 mei 2011 een medewerker van KPN aan de lijn te hebben en schrok toen hij zag dat op het contract dat hem was toegestuurd Pretium stond. Ik heb inmiddels samen met hem al een aangetekende brief verzonden. Met daarin inderdaad het verwijt van niet kenbaar maken met wie je te maken hebt en gewezen op het feit dat mijn vader 75 is en dus gebruik kan maken van de coulance regeling. Ook de band van het gesprek opgevraagd.

Inmiddels een brief ontvangen van Pretium: we hadden "toestemming" de voice log te beluisteren. Tel.nr. erbij waarbij een medewerker de band zou starten.

Voice log te afgeluisterd ("fijne"manier van ja antwoorden afdwingen trouwens)
Mijn vader van 75 is inderdaad op de band te horen. Nu hebben zij aan hem de geboorte datum van zijn partner gevraagd (jaar 1943)en het contract ook op haar naam aangemaakt en geven nu aan dat hij uit naam van zijn partner sprak die jonger is als 75 jaar en daarom kan er geen aanspraakt gemaakt worden op de coulance regeling ouderen???? Terwijl ik dat schrijf giert de adrenaline door mijn lijf!!!! Ik word hier zo woedend van! Wat een verschrikkelijke beesten zijn die mensen toch. Toch weer een aangetekende brief de deur uit doen met coulance regeling ouderen? Van de KPN heb ik begrepen dat zij verplicht zijn het telefoonnr. vrij te geven en het abonnement te beëindigen? Dat zou dan 16 juni gebeuren. Hopelijk een goeie tip van iemand. Mijn vader maakt zich vreselijk druk om de hele toestand.

MementoMori

Beste mensen,

Wat een ouderwetse activiteit van Pretium weer :shock:

Christine b; Zie voor de aanpak van jouw probleem De Telefoongids 'Situatie 2'. Maar dan ietsje anders: Je was namelijk tijdig binnen de 7 werkdagen bedenktijd om af te zien van de overeenkomst. Deel ze dat dus even mee in een nieuwe aangetekende brief.

Betaal geen enkele rekening van Pretium en kondig ze dat ook aan. Een mooi voorbeeld is ook de brief van Whaarman, die ook in De Telefoongids staat. Volg de aanwijzingen nauwgezet op :mrgreen:

Dien een klacht in bij Consuwijzer. En geef KPN schriftelijk opdracht om het telefoonnummer niet over te dragen. Dat is iets nieuws, maar ik vermoed dat KPN inmiddels niet meer verplicht kan worden tot overdracht op eerste aanvraag van een telepiraat als Pretium, omdat KPN niet meer kan worden beschouwd als onderneming met 'aanzienlijke marktmacht'. Het moet wel even op papier, dan heeft KPN namelijk een bewijs dat de klant de overdracht niet wenst. Neem contact op met KPN over de aanpak.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten