LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jfal

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jfal »

Mijn schoonmoeder van 83 (hardhorend, geen kort cyclisch geheugen meer, Duits van geboorte) is door pretium benaderd en er ingeluisd. Dit is een feit maar voor haar geldt de coulance regeling. We zijn nu bezig om haar van deze ellendelingen te verlossen wat niet zonder slag of stoot gaat.
- Na bellen met de helpdesk blijkt dat je wel mensen mag manipuleren om een
abonnement los te peuteren maar mondeling opzeggen kan niet.
- Haar bij pretium geregistreerde naam klopt niet. Voorletters fout en
meisjesnaam is het beroep van haar overleden echtgenoot.
- Pretium heeft volgens een pretium medewerker haar bankgegevens gekocht.
- Wij hebben de onterechte incasso gestopt en de bank (SNS) uitgeveterd
omdat ze laten incasseren zonder machtiging en op een foute naam.
- Pretium stuurt nu dreigbrieven dat de telefoon afgesloten gaat worden.
- Wij hebben een aangetekende brief gestuurd met verwijzing naar de opzegging
en dat mijn schoonmoedeer een aan de telefoon gekoppeld
persoonsbewakingsysteem draagt en dat pretium op voorhand aansprakelijk
gesteld wordt als er toch iets mis mocht gaan. We hebben dit ook telefonisch
doorgegeven.
- Wij hebben aangegeven dat we op het moment dat het abonnement weer
terug is bij KPN, wij de belminiuten zullen betalen. We geven hiermee aan dat
we bereid zijn te betalen. Abonnementskosten en overzetten hoeven we niet
te betalen omdat dit vanwege de coulance regeling door pretium dient te
geschieden.
- We hebben KPN opdracht gegeven het abonnement terug te nemen met als
opgave al het bovenstaande. KPN geeft toe dagwerk te hebben aan het
Pretium gepeupel. Wij hebben KPN al voor de overdracht op de hoogte gesteld
dat deze onterechts op oneigenlijke gronden. Dit gebruiken we nu als hefboom
bij KPN.
- Wij zijn niet van plan te buigen voor dit soort en gaan desnoods tot de
kantonrechter.
- En nog even dit; Voor opzeggen wil men het I.D. van mijn schoonmoeder
hebben. Aangezien de naam niet klopt zullen ze deze niet accepteren. Ik heb nu
de ID van mijn vrouw gestuurd met de boodschap dat mijn schoonmoeder
haar op haar 9e verwekt en op haar 10e, zou moeten hebben gekregen, mijn
vrouw is 62.
Nog even dit
- We hebben alles aangetekend gedaan, hoe onbenullig ook en natuurlijk ook
zonde van het geld.
Namen en beweringen van helpdeskmedewerkers worden genoteerd. We
vertellen elke keer ook even hoe ze het in hun hoofd halen om bij zo'n
dubieuze club te werken en te verdienen aan het belazeren van ouderen en
zwakkeren. Ze blijven wel altijd redelijk correct maar dan wel op een smerige
manier.
- Registreer bij het belmeniet register.
- Zeg je ouwe vader, moeder of wie dan ook in de doelgroep, nooit ja te zeggen
in de telefoon en bij opgebeld worden door een onbekende direkt af te breken.
- Ik zou heer Nyks (direkteur Pretium) willen aangeven, ga je brood eens eerlijk
verdienen en gun ouwe mensen een goede nachtrust, iets wat u ze nu bij
velen onthoudt.
[b]
[overtreding gedragsregels; verwijderd door moderator][/b]

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jfal schreef:.
- Na bellen met de helpdesk blijkt dat je wel mensen mag manipuleren om een
abonnement los te peuteren maar mondeling opzeggen kan niet.
Toch vreemd - was er niet ergens een regel dat opzeggen op dezelfde manier moet kunnen als dat het abonnement is aangegaan??
Meen me dit te herinneren - maar zeker weten doe ik het niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Uit het bericht van jfal kan ik opmaken dat KPN wat behulpzamer is geworden. Toen ik met Pretium in de clinch lag kreeg ik van KPN te horen dat ze er niets aan konden doen en dat ze mijn nummer moesten overdragen.

Het lijkt er dus inderdaad op dat KPN (of een andere aanbieder) tegenwoordig niet zomaar meer aan Pretium moet overdragen, wanneer die dat vindt. Dat maakt het wat gemakkelijker voor gestrikte consumenten. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef zou een gestrikte consument een brief aan KPN kunnen zenden met de opdracht om de overdracht aan Pretium te annuleren. KPN kan Pretium dan afpoeieren met de mededeling dat zij opdracht hebben van hun klant om niet over te dragen. Als Pretium daar dan problemen mee heeft dan moeten ze maar contact opnemen met de klant. Die klant kan zich ondertussen in het bel me niet register aanmelden :mrgreen: Op die manier wordt telemarketing op z'n Pretiums weer wat minder leuk en succesvol :lol:

Guardian72: Wat jij bedoelt wordt op 1 januari 2012 van toepassing in het gewijzigde Burgerlijk Wetboek artikel 6:236. Maar ja, de wet en de handhaving zijn in Nederland twee heel verschillende dingen.

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

Sinds mijn aangetekende brief vorige week dinsdag is aangekomen bij GI is het opmerkelijk stil gebleven :P . We zijn bijna een week verder; nog geen enkele reactie. Uiteraard is er ook (nog) niet gereageerd op mijn ingesproken boodschap op antwoordapparaat. Zou het vol zijn??? :lol: :lol:. Heb nummermelding; er is regelmatig gebeld maar geen enkele keer door een 'onbekend' nummer of een nummer van GI/PT. Hoor wel van steeds meer mensen dat PT weer erg aktief is met 'zieltjes winnen'. Beste mensen: trap er niet in. Ook nog niets vernomen van mijn ingediende klacht bij Consuwijzer.

DariusIII

Ongelezen bericht door DariusIII »

Mijn moeder kreeg onlangs een brief dat ze "ondanks herhaalde pogingen" haar niet telefonisch hadden kunnen bereiken over een incasso die we hebben laten terugboeken. Dat lijkt me vreemd: ze komt de deur niet uit, heeft geen nummermelder en neemt dus altijd de telefoon op.

Ik blijf dit onderwerp met interesse volgen, want ik vermoed dat we voorlopig nog niet van ze af zijn. Ik wil iedereen wier vader, moeder, oma of opa er door dit bedrijf is ingeluisd veel sterkte wensen en veel succes met de afwikkeling.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Schreef ik op 29-4-2011 mijn vervolgverhaal (bijna 8 maanden later na mij laaste verhaal toen klaar leek te zijn!) inzake de Pretium kwestie, heb ik, op 1-6-2011 hernieuwd een sommatie van Pretium gekregen om te betalen binnen 5 dagen. Doe ik dat niet, dan dragen ze de zaak over naar het incassobureau.
Opmerkelijk, dit schreven ze in de sommatiebrief van 29 april-4-2011 óók al. Hun 5 dagen duren lang,......... erg lang! Of hebben ze moeite met het vinden van een incassobureau? ;-)

Overigens heb ik begin mei 2011 met Pretium telefonisch contact gehad over die sommatiebrief van april. Toen kwam naar boven dat ze in september 2010 nog een abonnementsgeld afschrijving hebben laten plaatsvinden over de maand septmeber 2010. Helaas heb ik die over het hoofd gezien en kan hem niet meer storneren. Dit bedrag staat dus nog volkomen onterecht op hun rekening en hebben ze niet teruggestort. Men wilde het nu gaan verrekenen en ik heb dat uitdrukkelijk verboden. Sterker nog heb gesommeerd dat ze dit bedrag per ommegaande dienen terug te storten.
Tot op heden is dit -natúúrlijk- nog niet gebeurd.

Een schrijven ligt inmiddels weer klaar en ik overdenk of ik dit zal versturen. Overigens niet meer aangetekend omdat de kosten van dit gedoe bij mij inmiddels de pan uitrijzen en niet meer in verhouding staan tot het bedrag waarvan zij onterecht denken recht op te hebben.
De reguliere postbezorging kan niet zo slecht zijn dat alle niet aangetekende verstuurde poststukken nooit Pretium zouden bereiken. Dan zou ik zeggen: laat Pretium dan ook maar hun post aangetekend versturen. het werkt dan toch echt 2 kanten op!!

Goed,..........ik wacht weer verder af........

Ps: de site van Heer Oetker is me bekend. Hier hoeven geen verwijzingen voor mij meer naar gedaan te worden.

PS2: Alweer bijna 160 pagina's in alléén al dit Pretium topic. De ellende houdt maar niet op met deze club. Het wordt inderdaad weer hoog tijd dat een of ander consumenteprogramma hier weer eens aandacht aan besteedt. Zoniet ook de OPTA.

buitje01

Ongelezen bericht door buitje01 »

[persoonsgegevens verwijderd door moderator] nu voor de 2e keer zijn mijn ouders erin geluisd (je hoeft er niets voor te doen). Ze doen zich gewoon voor als KPN, eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Christine B. Mijn ouders zijn beiden boven de 72 maar dat geeft ook geen garantie om er vanaf te komen maar we gaan door.
Eigenlijk kan Pretium dit geintje maar blijven herhalen en wij maar de lijn terughalen, zit er soms nog ergens een eind?
Ik wil wat doen tegen Pretium, is er iemand die kan helpen met een petitie tege Pretium, als zoiets beschikbaar is weet ik zeker dat er volop gebruik van zal worden gemaakt. We bundelen de krachten en ze kunnen niet meer om ons heen.

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

Reactie ontvangen van Consuwijzer ivm mijn ingediende klacht. Hoop dat er genoeg klachten binnenkomen om Opta/Nma etc. te overtuigen dat er eindelijk actie ondernomen moet worden tegen PT. Het is toch te gek voor woorden dat PT gewoon door kan gaan met hun @#$ praktijken? Heb nog geen antwoord op mijn aangetekende brief of achtergelaten bericht op antwoordapparaat GI. Ben benieuwd of dat ooit gebeurd. Wie weet staat er in ene een deurwaarder op de stoep :D Die is van harte welkom :lol: :lol:

DariusIII

Ik heb ook een klacht ingediend bij Consuwijzer. Hoe meer mensen dat doen, hoe beter het is.

Overigens vraag ik me ook af of het zin heeft de brieven aangetekend te versturen. We hebben geen rechtsbijstandverzekering, gaan hoogstwaarschijnlijk geen advocaat ofzo inschakelen, dus aan wie zouden we moeten laten zien: "kijk, onze opzeggingsbrief is echt al op die datum verstuurd"?

Ja, aan de deurwaarder misschien als het zover komt, of aan de gerechtsdiener die Pretium zelf eventueel gaat inschakelen. Als zij juridische stappen nemen omdat wij alsmaar niet betalen, dan heeft het misschien wel zin dat wij onze brieven aangetekend hebben verstuurd.

gekkefries

Ongelezen bericht door gekkefries »

Heb al een behoorlijk aantal pagina's gelezen van deze "aanbieder" heb voor mijn moeder, die vorig jaar ineens aangesloten was bij pretium alle stappen gedaan, we hebben geen gesprek mogen terug luisteren, maar ze is miv 1 februari wel weer ineens terug naar de kpn geplaatst, nu het volgende....

Pretium stuurt nu rekeningen voor de maanden nov, dec en januari, ik ben van mening dat er niet betaalt hoeft te worden voor een dienst die niet is aangegaan. Zijn er hier ook mensen die dit via de deurwarder aan de rechter hebben laten toetsen ????

Groet
Gerard de Vries

Gesinus

Ongelezen bericht door Gesinus »

Vandaag (8 juni 2011) een tweede brief van Gerecht Incasso ontvangen.
Als titel: "RAPPEL TOT BETALING" Krijg nog 5 dagen de tijd om te betalen anders wordt ik gedagvaard.
Op mijn aangetekende brief, en 2 maal een fax te hebben verzonden (met aankomst bevestiging) aan GI is door hun nog niet gereageerd.
Ik zal dus op deze brief ook maar niet reageren.
Zie ook mijn voorgaande reacties.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gesinus

Je kunt de zaken ook omdraaien en PT een gepeperde rekening sturen voor de werktijd die je in hun gestalk moet steken. In voorkomende gevallen bereken ik altijd 10 euro per minuut.

Maxiem :wink:

Guardian72
Contacteer:

MAXIEM schreef:Gesinus

Je kunt de zaken ook omdraaien en PT een gepeperde rekening sturen voor de werktijd die je in hun gestalk moet steken. In voorkomende gevallen bereken ik altijd 10 euro per minuut.

Maxiem :wink:
en dan met kleine letters onderaan:

door het sturen van onterechte aanmaningen bent u accoord gegaan met mijn voorwaarden en tarieven.

MAXIEM

Guardian72

Prima aanvulling collega!

Maxiem.

DariusIII

Mijn moeder woont alleen en maakt zich zorgen dat er een deurwaarder zal komen. Ik denk zelf dat Pretium het zo ver niet laat komen en zich beperkt tot het sturen van dreigbrieven.

Kan iemand dat bevestigen, zodat ik haar gerust kan stellen? Zijn er mensen bij wie Pretium verder is gegaan dan het sturen van dreigbrieven?

MementoMori

Beste mensen,

Er zijn geen gevallen bekend, waarin Pretium voor incasso's de deurwaarder daadwerkelijk heeft ingeschakeld. Het probleem voor ze is namelijk, dat zij niet naar behoren kunnen aantonen voor de kantonrechter, dat er op rechtmatige wijze een overeenkomst was gesloten, waardoor de klant een verplichting had om iets te betalen. Hun reputatie helpt daar ook niet echt bij :lol: Pretium staat er namelijk om bekend, en zij zijn daarvoor bestraft door de Consumentenautoriteit, dat zij oneerlijke handelspraktijken bedrijven met gebruik maken van valse indentiteit (KPN), bedrog en afpersing. Pretium en Gerecht Incasso hebben in de regel ook niet voldaan aan de vereisten die aan een ordentelijke incassoprocedure worden gesteld. Dit zijn een onderbouwde en gespecificeerde factuur, een betalingsherrinnering, een aanmaning met dreiging incassoprocedure en -kosten, en dat alles binnen termijnen waarmee deze in verband kunnen worden gebracht met een eventuele bestaande verplichting tot betalen. Na een jaar aankomen met een incassoprocedure uit het niets (zoals Pretium / Gerecht Incasso doet), is dus niet rechtmatig.

Wat gebeurt er namelijk als een zaak voorkomt bij de kantonrechter?

De klant (het slachtoffer) doet zijn verhaal. Het is dan ook goed om dat op een rijtje op papier te zetten. [overtreding gedragsregels verwijderd door moderator] Daarbij als het even kan, kopieën van alle brieven, facturen en aanmaningen die door de klant en Pretium heen en weer zijn gezonden, aan de kantonrechter overhandigen.

Als de kantonrechter het verhaal heeft gehoord en de correspondentie heeft gelezen, is hij gauw klaar. [overtreding gedragsregels verwijderd door moderator] En zo loopt alles goed af en; zie hier ook de reden waarom Pretium het nog nooit voor heeft laten komen. Ik wijs er nogmaal wel op dat het belangrijk is dat de klant zijn verhaal, liefst met documenten, goed op een rijtje heeft.

Over het schrijven van aangetekende brieven, schrijft Doktor Oetker zelf wat op het Vara Kassa forum. Zie zijn bericht van vrijdag 20 mei 2011 20:20 uur. Hij krijgt daarvoor zelfs nog een schouderklopje :lol: Trouwens ook daar wordt het nodige wetenswaardigs over Gerecht Incasso en Pretium verteld.

Groetjes,
MementoMori

MAXIEM

DariusIII

Helemaal geruststellen kun je jouw moeder niet. Het pretiumvolkje is wat dat betreft volstrekt onvoorspelbaar. Zij betrekken ook klanten in rechte en soms winnen ze en soms verliezen ze. Wat wél heel belangrijk is in deze fase, is, dat je een schriftelijk dossier aanlegt. Volgt er dan een dagvaarding, dan kom je beslagen ten ijs en is de kans aanmerkelijk groter dat de rechter de strapatsen van dit rare bedrijfje afwijst.

Maxiem.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@ Memento...

Inzake wel/niet aangetekend (moeten) versturen.
Dank,..voor de verwijzing naar Kassa Forum.
Mooi zo....dan gaat deze (voor mij nu echt laatste) brief gewoon met een standaard postzegel naar Pretium.

Ze zoeken het daar maar lekker uit.
Kom maar op met dat incassobureau (wat niets meer is dan een 'veredeld' administratiekantoor met diensten) en liefst nog de dagvaarding. Ik (en vermoedelijk de rechter ook!) lust PT rauw!

Overigens heb ik eergisteren mijn 2 klacht bij Consuwijzer inzake deze club en deze toestand gedeponeerd. Dit kan niet vaak genoeg gebeuren. Alleen op een/dit forum ventileren is onvoldoende.

MementoMori

Beste Shine,

Tot je dienst :wink: Dank zij Pretium en Gerecht Incasso bruist het hier weer :lol:

Groetjes,
MementoMori

Guardian72
Contacteer:

MementoMori schreef:Beste Shine,

Tot je dienst :wink: Dank zij Pretium en Gerecht Incasso bruist het hier weer :lol:

Groetjes,
MementoMori
Wees voorzichting - anders rekenen ze nog entertainmentkosten :mrgreen:

Gesloten