Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
26 nov 2021 15:39
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 15:17
Ondertussen gaat het erover dat de sportschool dan ook dicht gaat om 17.00. Kan ik niet eens gaan sporten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
Echt, serieus? Ik zou bijna denken dat je de boel bewust loopt op te naaien.
Ja, dat denk ik ook over de hoge heren in Den Haag. Leuk volk zit daar, werk je de hele week tot 5, kun je niets eens meer leuke dingen doen. Ze vragen er gewoon om dat mensen zich niet aan de regels gaan houden, er zal wel weer gereld gaan worden en er zal wel weer gezegd worden dat dat niet de manier is om te laten zien dat je het er niet mee eens bent (maarja, er is geen andere manier, want naar cijfers, logica en meningen luisteren ze niet).

Geef de mensen brood en spelen!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 16:03
Ze vragen er gewoon om dat mensen zich niet aan de regels gaan houden, er zal wel weer gereld gaan worden en er zal wel weer gezegd worden dat dat niet de manier is om te laten zien dat je het er niet mee eens bent (maarja, er is geen andere manier, want naar cijfers, logica en meningen luisteren ze niet).

Geef de mensen brood en spelen!
Wat een onzin, jij bent niet de enigste die met de maatregelen te maken krijgt hoor, wij zijn het allemaal die beperkt worden. Hopelijk kan het dan over een poosje weer een beetje normaal gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las net in de krant dat er al in mei (!) miljoenen extra vaccins zijn geregeld voor de boosters .
Ze liggen klaar! Waarom nu weer zo lang gewacht ?
Zet die prik voor wie het nodig heeft én wil!

xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Waarom zouden de scholen nu moeten sluiten. Is niet de grootste besmettingsbron. Altijd maar wijzen naar een ander. Die doet het fout.
Ik vind het prima hoor als de scholen dicht gaan. Kan ik niet meer werken. Moet ik alleen oppassen op mijn kleinkinderen. Doe ik moet plezier hoor. Maar dat moet je toch niet willen. Nog meer opa's en oma's in het ziekenhuis.

@moederslink.
Je hebt niet alleen vaccins nodig, maar ook personeel om het te zetten. Dat kost een hele organisatie in ons polderland.
Laatst gewijzigd door xflorisx op 26 nov 2021 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16207
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
26 nov 2021 16:21
Ik las net in de krant dat er al in mei (!) miljoenen extra vaccins zijn geregeld voor de boosters .
Ze liggen klaar! Waarom nu weer zo lang gewacht ?
Zet die prik voor wie het nodig heeft én wil!
Uit eigen ervaring: Er moet 6 maanden tussen booster en vorige prik zitten. Die 6 maanden zijn bij menigeen nog niet verstreken.

Moneyman
Berichten: 30439
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
26 nov 2021 16:24
Waarom zouden de scholen nu moeten sluiten. Is niet de grootste besmettingsbron. Altijd maar wijzen naar een ander. Die doet het fout.
Scholen vormen juist een steeds groter wordende bron van besmettingen. Daar de ogen voor sluiten lijkt me weinig verstandig.

xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

En denk je dat het zou helpen? Die kinderen blijven ergens.

ZeerPrivé
Berichten: 5761
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

xflorisx schreef:
26 nov 2021 16:39
En denk je dat het zou helpen? Die kinderen blijven ergens.
Uhh, bij opa en oma toevallig? Gezellig samen in het ziekenhuis, de ene op de IC en de ander op de verpleegafdeling.

Moneyman
Berichten: 30439
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
26 nov 2021 16:39
En denk je dat het zou helpen? Die kinderen blijven ergens.
Inderdaad. In hun eigen kringetje. Met het sluiten van de scholen voorkomen je in ieder geval ongelooflijk veel reisbewegingen en contactmomenten.

Maar goed, als ik het nieuws moet geloven blijft het bij een mondkapjesplicht in de gangen vanaf groep 6...

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat betekent dus dat 3/4 deel van de kindertjes net zoveel virussen kan blijven verspreiden als voorheen.

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, hier is alles geregeld. Oude stal ergens achteraf (een goede kennis die moest stoppen met de nertsenfokkerij), mijn favoriete horecaondernemer gebeld, die ook catering doet. Zondagavond gaan we om tafel om te kijken hoe we netjes binnen de regels bij die kennis thuis een feestje met 150 man kunnen geven, waarbij we alleen de onkosten rekenen aan de gasten. Het kost me misschien wat, maar dat gaan we wel terug krijgen, de plannen voor mijn nieuwe auto schuiven me maar wat naar achteren.

Zoals Theo Maassen ooit zei: 'er is schijnbaar behoefte aan en wie zijn wij om daar niet in te voorzien'.

Dat is dan weer het positieve aan dit idiote kabinet. Ik ben er wel ondernemer door geworden, naast mijn vaste baan.

Lady1234
Berichten: 27339
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Echt zielig.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Een ondernemer die van tevoren al weet dat het hem geld gaat kosten? Kunnen we binnenkort een veiling van jouw appartement door de curator verwachten?

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
26 nov 2021 17:14
Echt zielig.
Wat is het nu? Als ik klaag over de maatregelen, dan krijg je te horen dat er nog zoveel mogelijk is binnen de maatregelen.

Ga je vervolgens kijken wat nog wel mogelijk is binnen de maatregelen, dan is het ook niet goed.

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
26 nov 2021 17:20
Een ondernemer die van tevoren al weet dat het hem geld gaat kosten? Kunnen we binnenkort een veiling van jouw appartement door de curator verwachten?
Nee, maar we zullen wel drank en dergelijke moeten inkopen, voordat we iets kunnen gaan doen. En ja, dat kost dus wel wat geld in eerste instantie. Dat terugverdienen komt dan uit de onkostenvergoeding.

Lady1234
Berichten: 27339
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik mensen uitnodig voor een feestje, hoeven ze niets te betalen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 17:21
Lady1234 schreef:
26 nov 2021 17:14
Echt zielig.
Wat is het nu? Als ik klaag over de maatregelen, dan krijg je te horen dat er nog zoveel mogelijk is binnen de maatregelen.

Ga je vervolgens kijken wat nog wel mogelijk is binnen de maatregelen, dan is het ook niet goed.


Je bent inderdaad heel zielig bezig Nijogeth.....zeer onvolwassen , of dacht jij dat wij al die maatregelen zo graag willen?? man......

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Denken jullie nu echt, dat Nijo de enige is, die wat organiseert?
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 15:17
Ondertussen gaat het erover dat de sportschool dan ook dicht gaat om 17.00. Kan ik niet eens gaan sporten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
De truc: er onderwijs van maken.

criticus2
Berichten: 1112
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

Nijogeth schreef:
26 nov 2021 16:03
Moneyman schreef:
26 nov 2021 15:39
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 15:17
Ondertussen gaat het erover dat de sportschool dan ook dicht gaat om 17.00. Kan ik niet eens gaan sporten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?
Echt, serieus? Ik zou bijna denken dat je de boel bewust loopt op te naaien.
Ja, dat denk ik ook over de hoge heren in Den Haag. Leuk volk zit daar, werk je de hele week tot 5, kun je niets eens meer leuke dingen doen. Ze vragen er gewoon om dat mensen zich niet aan de regels gaan houden, er zal wel weer gereld gaan worden en er zal wel weer gezegd worden dat dat niet de manier is om te laten zien dat je het er niet mee eens bent (maarja, er is geen andere manier, want naar cijfers, logica en meningen luisteren ze niet).

Geef de mensen brood en spelen!
sporten hoef je niet voor naar een sportschool hoor....

scharrelschipper
Berichten: 1857
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
26 nov 2021 17:31
Nijogeth schreef:
26 nov 2021 17:21
Lady1234 schreef:
26 nov 2021 17:14
Echt zielig.
Wat is het nu? Als ik klaag over de maatregelen, dan krijg je te horen dat er nog zoveel mogelijk is binnen de maatregelen.

Ga je vervolgens kijken wat nog wel mogelijk is binnen de maatregelen, dan is het ook niet goed.


Je bent inderdaad heel zielig bezig Nijogeth.....zeer onvolwassen , of dacht jij dat wij al die maatregelen zo graag willen?? man......
Zielig? maar wel leuk!
Iemand zorgt er in ieder geval voor dat de discussie aan de gang blijft :lol:

Gesloten