LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mirella-v

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mirella-v »

Het is niet te geloven........ een reactie ontvangen van GI gedateerd 8 juni 2011. Nou ja reactie..... Liever gezegd Rappel Tot Betaling. Geen enkele mededeling over mijn aangetekende brief (door GI ontvangen dd 31mei11), kopie per fax, kopie per gewone post, ingesproken voicemail :roll: :roll: . Ik zou nu uiterlijk 6jun11 om 12u het bedrag van eur 73,81 overgemaakt moeten hebben............ Nog steeds geen flauw idee waar dit bedrag voor zou zijn (ja, incassokosten eur 45 en rente eur 0,01..... de resterende eur 28,80 als zijnde hoofdsom is voor mij abracadabra). 'Indien u ingebreke blijft zult u door ons zondermeer worden gedagvaard'. Iemand een suggestie wat te doen (behalve betalen natuurlijk he :mrgreen: :mrgreen: ). Weer een brief naar GI of niet meer reageren? Wie biedt?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

" Mirella V
Troost u, u bent niet de enige! Op mijn aangetekend schrijven van vorig jaar (lees 2010!) , inmiddels 9 maanden geleden, hebben ze ook nooit op enige manier gereageerd.
Totdat ik op 29 april 2011 ineens weer een sommatie tot betalen kreeg. Betaalde ik niet dat zou het binnen 5 dagen aan het incassobureau overgedragen worden. Toen bleef het weer stil. Op 1 juni 2011 heb ik weer zo´n zelfde sommatie met gelijkluidende tekst ontvangen.

Advies: laat u zich vooral niet intimideren door dit soort dreigende poststukken. Men hoopt dat middels dit soort dreigtaal mensen overstag gaan te betalen. Ook al is hun vordering bewijsbaar onterecht.

@memento en guardian:
Ja, de PT slapstick bruist behoorlijk ;-)

mirella-v

@Shine:
Dankjewel voor de bemoedigende woorden :lol: Ik ben absoluut niet van plan me te laten intimideren (ben ik beetje te oud voor :D grapje). Laat staan dat ik ga betalen voor iets dat niet geleverd/gespecificeerd of wat dan ook is. Vraag me alleen af of ik wederom naar GI moet reageren (al dan niet per aangetekende post). Als ik een antwoord stuur, gaat er gelijk een gepeperde rekening mee wegens 'administratiekosten'. Zit te denken aan een euro of 10 per minuut :wink: Wat is jullie mening?

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mirella-v,

Als je al eerder een duidelijke brief (zoals brief voorbeeld 10 uit De Telefoongids) hebt gezonden, hoef je niet meer te reageren. Daar stond immers al in dat je niet zou betalen en dat je de dagvaarding verwacht :mrgreen: Meer hoeven ze niet van je te weten. Bewaar de correspondentie wel netjes.

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

@MementoMori
In mijn brief van 30 mei 2011 aan GI staat o.a. letterlijk: 'volgens mijn gegevens heb ik een enkele betalingsverplichting aan de fa. PT. Betalingsverzoeken c.q. aanmaningen van de fa. PT hebben mij nooit bereikt. Ik verzoek u derhalve beleefd doch uiterst dringend, mij kopieen toe te sturen van de door PT aan mij gestuurde betalingsherinneringen c.q. aanmaningen alsmede een uitgebreide specificatie van de in uw brief genoemde bedragen. Tevens heb ik vrijdag 27 mei jl. een voicemailbericht ingesproken op telefoonnummer 023 7510290 met het verzoek om telefonisch contact met mij op te nemen. Tot op heden heeft u daaraan geen gevolg gegeven. Ik zie uw schrijven voorzien van gevraagde informatie met interesse tegemoet'.

Brief is aangetekend, per fax alsmede gewone post verstuurd. In de fraaie brief van GI gedateerd 8 juni 2011 wordt niets vermeld over mijn brief. Even terzijde: sinds 1 april 2009 (!) is er geen enkel contract meer met PT. Nooit meer geprobeerd te incasseren van de voor incasso's van PT geblokkeerde rekening van wijlen mijn vader......... Doodmoe word ik hiervan en ook heel erg @#$nijdig. Wie denken die *****'s wel dat ze zijn? :evil: :evil: :evil: Afijn, ik reageer niet meer op hun brief en zal de koffie inclusief koekje gereed houden voor de deurwaarder :idea: (of zou hij/zij liever cappuccino drinken :lol: :lol: ). Oja, heb diverse mensen naar GI laten bellen; het antwoordapparaat draait echt overuren........

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mirella-v schreef:@Shine:
Dankjewel voor de bemoedigende woorden :lol: Ik ben absoluut niet van plan me te laten intimideren (ben ik beetje te oud voor :D grapje). Laat staan dat ik ga betalen voor iets dat niet geleverd/gespecificeerd of wat dan ook is. Vraag me alleen af of ik wederom naar GI moet reageren (al dan niet per aangetekende post). Als ik een antwoord stuur, gaat er gelijk een gepeperde rekening mee wegens 'administratiekosten'. Zit te denken aan een euro of 10 per minuut :wink: Wat is jullie mening?
Nee joh, niet weer een aangetekende brief.
Hooguit diezelfde mail nog een keer, met een kopietje (scan ?)van bewijs van verzending van de aangetekende brief.

En dan met grote letters erboven

HERINNERT U ZICH DEZE NOG .......NOG...........nog.......nog ....nog......nog ????

Geachte mevrouw/mijnheer,

Het spijt mij dat u betr. schrijven blijkbaar niet begrijpt, maar makkelijker kan ik het niet maken.

vriendelijk groeten,

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mirella-v schreef:@MementoMori
In mijn brief van 30 mei 2011 aan GI staat o.a. letterlijk: 'volgens mijn gegevens heb ik een enkele betalingsverplichting aan de fa. PT.

In je brief staat toch wel Geen! hè?

MementoMori

Beste mensen,

Ik zie het al. We gaan hier samen met z'n allen en Pretium helemaal in harmonie uit de betalingsproblemen komen :lol:

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

:lol: :lol: :lol: Dat 'een' was een test ....... hahaha. Natuurlijk staat er 'GEEN'. :lol: :lol: :lol:

mirella-v

@Jolijn
'Herinnert u zich deze NOG nog nog nog'.............. Dat is de lach van de dag! Wat een goeie; heb alles gescanned. Gaat morgen per gewone post naar GI.

MementoMori

[bericht verwijderd door de Moderator wegens overtreding gedragsregels]

iakverzekeringen.com

Ongelezen bericht door iakverzekeringen.com »

[Reclame verwijderd door de Moderator]

MementoMori

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

iakverzekeringen.com schreef:
tot twee keer toe een spambericht...
de site:
http://whois.domaintools.com/nieuwetelefoons.net

De site zelf is alleen maar reclame voor telefoons.. niet echt spannend.
Wat de link is met PT mis ik even :)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@ KrikvdKruK

Geweldig dank voor het filmpje. Moest wel stevig grinniken toen de enveloppe met antwoordnummer laaaaaaaaaaaaangduuuuuuuuuuurig in beeld werd gebracht. Vooral het commentaar van de filmer bij dit stukje erbij.............geweldig! :mrgreen:
Reken maar dat dit Pretium Telecom, antwoordnummer 1118, 2000 VE Haarlem, de komende tijd véél, héél veel post gaat krijgen. LOLOLOLOL.

mirella-v

Dat antwoordnummer wordt morgenochtend overspoeld :mrgreen: :mrgreen: Ik heb ALLE correspondentie met PT/GI (vanaf mei 2008) geprint en apart in envelopje gedaan en deze flinke stapel (15+) gepost. Elke brief is voorzien van de tekst 'HERINNERT U ZICH DEZE NOG NOG NOG NOG?????? :lol: :lol: :lol:

Oja, vanmiddag om 12.00 uur liep mijn 'laatste gelegenheid tot betaling buiten rechte' bij GI af. En: 'indien u in gebreke blijft zult u door ons zondermeer worden gedagvaard'..... Nou GI: Kom maar, kom maar kom maar...... :lol: :lol: :x Bewaak mijn brievenbus de komende dagen als een pitbull :mrgreen: :mrgreen: Ik weiger me te laten intimideren door dit fraaie stelletje minkukels!!!

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Helaas heeft het "recht" weer eens gesproken. Pretium is in beroep gegaan tegen de sanctie van de Consumentenautoriteit vanwege de wervingspraktijken van Pretium.
Gelukkig zijn vrijwel alle geconstateerde overtredingen blijven staan (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BQ3528).
Helaas vond de rechter Pretium wel wat zielig en heeft hij de "torenhoge" boete verlaagd van de oorspronkelijke 87.000 naar 57.960 euro.
Bovendien moet de Consumentenautoriteit de kosten van de rechtszaak betalen en jawel .... gemaakte fouten rectificeren (zie http://www.consumentenautoriteit.nl/hom ... icatie2011).

Het wachten is nu op hoger beroep en verdere verlaging van de boete :?:

joerianto

Ongelezen bericht door joerianto »

Hallo allemaal

ik heb even een vraag, ik spreek even namens mijn oma(87 jaar)
Zij heeft net als velen, ineens een brief gekregen dat haar KPN is opgezegd en deze instantie genaamd Prretium Telecom moet gaan betalen terwijl ze niets heeft getekend of iets heeft toegezegd.

tot 3 maal toe heeft ze een brief gekregen met het bedrag dat nog open staat.

Ik heb de brief al klaar liggen, maar mijn vraag is, moet ze het openbestaande bedrag betalen of niet?

Graag hulp/advies !!

groeten Joe

MementoMori

Ho, ik las niet goed :oops: Je hebt de brief al klaarliggen. Maar je verhaal is niet helemaal duidelijk. Heeft Pretium je oma 3 al brieven geschreven met een bedrag dat openstaat? In De Telefoongids staat onder 'Situatie 5' dat oude mensen, die naar KPN teruggaan, WEL de rekening moeten betalen voor het abonnement en de gesprekken voor de tijd die ze bij Pretium te gast waren. Anders geef je Pretium aanleiding om de overdracht naar KPN te traineren.

Verder moet je bij 'Situatie 5' binnen 3 maanden na de Welkomstbrief van pretium brief voorbeeld 5 verzenden.

Groetjes,
MementoMori

mirella-v

En ja hoor, vandaag weer een brief van GI op de mat! Met nu echt de allerlaatste waarschuwing :? Ik ben maar s in de telefoon geklommen EN:........ heb met dhr. X gesproken. Het is erg druk bij GI....... In de laatste brief staat dat ik nu eur 88,85 dien te betalen en ook 'dat wij de zaak inmiddels in handen hebben gegeven van onze juridische afdeling teneinde u te dagvaarden'. Volgens dhr X heeft PT diverse aanmaningen gestuurd en ook getracht een bedrag van eur 28,80 te incasseren van de girorekening van wijlen mijn vader. Dit zou op 3 april 2009 gebeurd moeten zijn volgens dhr X en het bedrag is op 9 april 2009 teruggedraaid. Om een lang verhaal (flink wat scherpe woorden) kort te maken: ik kan van al het gez##k af zijn als ik eur 28,80 overmaak (zijnde de 'hoofdsom'). Krijg dan een schriftelijke bevestiging van GI dat het dossier gesloten is/wordt. Ben niet voor 1 gat te vangen; heb bewijzen gevraagd van de aanmaningen etc. omdat ik ze simpelweg nooit heb ontvangen (volgens dhr X wil dat niet zeggen dat ze nooit zijn verstuurd......). Heb voor zekerheid even de servicedesk nabestaanden gebeld van ING. Daar werd mij verteld dat er geen bedrag is geincasseerd door PT op 3 april 2009. Normaal gesproken krijgt de rekeninghouder bericht van de incassant (in dit geval PT) als er een incasso 'mislukt' is. Begin het hele gebeuren goed zat te worden. Het kost me vreselijk veel tijd om over de ergernis/woede niet eens te spreken. Und jetzt??? Kommen die Kamelen................. Suggesties meer dan welkom. MementoMori? Shine? Anderen?

Gesloten