Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

]Waarom zou je een kind moeten categoriseren?

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 mar 2024 21:47
witte angora schreef:
07 mar 2024 21:41
Ik weet het, rust roest, in geval van het spoor letterlijk. En als het geen bladeren en geen sneeuw en geen roest is, dan is het spoor er gewoon niet, dan moet het vervangen worden.

Waarvoor heeft NS eigenlijk die concessie gekregen? Om treinen stil en reizigers in de kou te laten staan? Dat gaat ze goed af moet ik zeggen. Petje af, hoor!
Als je 30 jaar geleden ergens te laat kwam, zei je dat de brug open stond. Nu zeg je, de trein reed niet, wordt meteen geloofd. :mrgreen:
Nou... als ik bijna een halve eeuw geleden de overstap op het Centraal in Amsterdam mistte geloofde mijn moeder dat totaal niet. De Tram en de Bus, dat reed allemaal keurig op tijd. De aansluiting missen omdat de tram niet op tijd was, dat bestond niet. Ik had vast bij de h oeren en de drugsdealers gezeten. Serieus. De bus had een half-uursdienst, dus hoe ik dat in een half uur zou moeten doen is mij nog steeds niet duidelijk.

Tegenwoordig is het inderdaad allemaal een stuk makkelijker (maar wat er makkelijker is laat ik maar in het midden).

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
07 mar 2024 21:45
Lady1234 schreef:
07 mar 2024 21:42
Volwassen voordat ze beginnen met puberen? Welja.
Sommige kinderen maken dermate 'volwassen' ellende mee dat ze hun jeugdige onschuld al vroeg verloren hebben. Of ze daarmee volwassen zijn? Dat is enerzijds een brug te ver, maar anderzijds, hoe moet je ze dan categoriseren? Wat ze mee hebben gemaakt zal al te vaak de rest van hun leven invloed uitoefenen.
Lady1234 schreef:
07 mar 2024 21:48
]Waarom zou je een kind moeten categoriseren?
Je moet niks, maar als jij vindt dat een kind met een rugzak niet 'volwassen' genoemd mag worden, hoe noem je het dan? Er zijn nu eenmaal ingrijpende dingen geweest waardoor je niet echt meer van een kind kan spreken. Lichamelijk wel, maar emotioneel en psychisch zeker niet.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
07 mar 2024 21:42
Volwassen voordat ze beginnen met puberen? Welja.
Dit is wel iets wat weleens terugkomt bij kinderen uit moeilijke gezinnen. Dan zijn de ouders er zelden en moeten kinderen zelf voor eten zorgen, kleren wassen en schoonmaken. En dat leren ze zichzelf dan gewoon zo goed mogelijk aan en dan zijn ze vaak veel verantwoordelijker op dat gebied en zijn ze sneller volwassen op bepaald gebied. Op andere gebieden loopt men dan vaak wel problemen op.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net het nieuws gelezen. Boskalis is een baggerbedrijf. Weten we dat ook weer.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
07 mar 2024 22:03
Dit is wel iets wat weleens terugkomt bij kinderen uit moeilijke gezinnen. Dan zijn de ouders er zelden en moeten kinderen zelf voor eten zorgen, kleren wassen en schoonmaken. En dat leren ze zichzelf dan gewoon zo goed mogelijk aan en dan zijn ze vaak veel verantwoordelijker op dat gebied en zijn ze sneller volwassen op bepaald gebied. Op andere gebieden loopt men dan vaak wel problemen op.
Of bij éénoudergezinnen, kinderen van gescheiden ouders of in gezinnen waar één (hopelijk niet beide) ouders chronisch ziek zijn. Andere reden: kind is hoogbegaafd en daarom psychisch de leeftijd ver vooruit.

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Nee, Boskalis is het zoveelste bedrijf dat vanwege regelgeving uit Nederland en de EU vertrekt of dit overweegt. Helaas.
Iets wat én Nederland én de EU zichzelf mogen aanrekenen.

Zowel Nederland als de EU zijn heel hard op weg om het land en het continent compleet kapot te maken met de doorgeslagen regelgeving en bureaucratie; en de foute hang naar zogenaamd groene energie.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

"Je bent pas volwassen als je op z'n tijd ook kind kunt zijn", is mij altijd voorgehouden.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn er maar bitter weinig volwassenen in dit land.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Er zijn verschillende definities voor:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volwassen ... 20gebruikt.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als een pasgeboren baby de melk van zijn moeder weet te bestellen is het zelfredzaam en dus volwassen?

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
07 mar 2024 22:27
"Je bent pas volwassen als je op z'n tijd ook kind kunt zijn", is mij altijd voorgehouden.
Mijn opa zei altijd 'trek eens aan mijn vinger'.

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hoe vaak tegen mij wel niet gezegd is, omdat ik graag in de bossen ging paintballen, doe niet zo kinderachtig, of ff een spelletje op de Xbox ging spelen.
Wat mij betreft is volwassenheid als je verantwoordelijkheid voor je eigen daden neemt natuurlijk wel boven de 18.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Goedemorgen. Om het geheugen op te frissen:
Lady1234 schreef:
07 mar 2024 21:42
Ach, iemand heeft een paar jaar een pleegkind,
Alweer bijna 2,5 jaar geleden:
Jablan schreef:
17 nov 2021 08:53
Hier valt ook wat te vieren. Adoptie-aanvraag wordt goedgekeurd, gaat volgend jaar in kort voor onze jongen 18 wordt. (Heeft voornamelijk juridische voordelen.) Van langer geleden is de aanvraag naamswijziging en die gaat in op zijn 18e verjaardag. Met dank aan Jeugdzorg, waar iemand zich heel erg voor hem heeft ingezet.
Tijd vliegt voorbij :)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Roestrijden bij Schiphol
witte angora schreef:
07 mar 2024 21:41
Ik weet het, rust roest, in geval van het spoor letterlijk. En als het geen bladeren en geen sneeuw en geen roest is, dan is het spoor er gewoon niet, dan moet het vervangen worden.

Waarvoor heeft NS eigenlijk die concessie gekregen? Om treinen stil en reizigers in de kou te laten staan? Dat gaat ze goed af moet ik zeggen. Petje af, hoor!
De vraag is eerder of ProRail bezig is met een geheime missie om zoveel mogelijk treinen niet te laten rijden. Zo vaak als het misgaat ...
Dit soort 'last minute' aankondigingen wijzen erop, dat ProRail zelf de regie kwijt is. En ik ben benieuwd uit welk Fantasialand de woordvoerder of directie nu weer de excuses bij elkaar verzint.

J. Deltoer
Berichten: 3183
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zie het wat milder. Als je bekijkt hoe ontzettend veel treinen er over dat kleine beetje spoor van ons moeten rijden, en hoeveel mensen dagelijks treinreizen vind ik het nog heel redelijk gaan.

Ook in het dorp waar ik woon is de lokale treinverbinding al heel wat jaren geleden opgeheven. In die tijd reed de trein een paar keer per dag met de locomotief. Deze viel zelden tot nooit uit, maar als je keek hoeveel personeel er nodig was om dat tebewerkstelligen, inclusief stationschefs, seinwachters enz, is dat nu niet meer voor te stellen.

Moneyman
Berichten: 30364
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
07 mar 2024 22:41
Hoe vaak tegen mij wel niet gezegd is, omdat ik graag in de bossen ging paintballen, doe niet zo kinderachtig, of ff een spelletje op de Xbox ging spelen.
Ik zeg altijd: koester het kind in je. Niets lekkerders dan je af en toe even helemaal uit te leven of je te laten gaan, inderdaad - alsof je weer 13 bent ofzo. Nu doe ik dat soort dingen met m'n kids, maar ik geniet er zelf vaak net zo erg van.

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zo kun je zien dat het niet de eerste keer is dat slachtoffers de juiste hulp niet krijgen.
https://nos.nl/artikel/2511896-ombudsma ... spatienten

Ikzelf liep er van de week ook al een paar keer tegen aan dat je de hulp niet krijgt, die je nodig hebt om een menswaardig bestaan te leiden.

Het is goed, dat er tegenwoordig veel over geschreven wordt, nu nog daden, want iedereen heeft recht op een menswaardig bestaan.

juliomariner
Berichten: 4940
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Naturulijk heeft iedereen recht op een menswaardig bestaan, ik denk niet dat iemand dat ter discussie stelt. Echter het is nog een hele stap tussen een bepaalde vorm van hulp niet krijgen en het niet hebben van een menswaardig bestaan.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
08 mar 2024 08:44
als je keek hoeveel personeel er nodig was om dat tebewerkstelligen, inclusief stationschefs, seinwachters enz,
Als er tegenwoordig al stationchefs en seinwachters zouden zijn zouden ze er, vanwege de vele bedreigingen en stoeptegels door de ramen, waarschijnlijk al snel mee stoppen.

Gelukkig zijn ze ruim op tijd vervangen door techniek die niet werkt.

Plaats reactie