LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mirella-v schreef:En ja hoor, vandaag weer een brief van GI op de mat! Met nu echt de allerlaatste waarschuwing :? Ik ben maar s in de telefoon geklommen EN:........ heb met dhr. X gesproken. Het is erg druk bij GI....... In de laatste brief staat dat ik nu eur 88,85 dien te betalen en ook 'dat wij de zaak inmiddels in handen hebben gegeven van onze juridische afdeling teneinde u te dagvaarden'. Volgens dhr X heeft PT diverse aanmaningen gestuurd en ook getracht een bedrag van eur 28,80 te incasseren van de girorekening van wijlen mijn vader. Dit zou op 3 april 2009 gebeurd moeten zijn volgens dhr X en het bedrag is op 9 april 2009 teruggedraaid. Om een lang verhaal (flink wat scherpe woorden) kort te maken: ik kan van al het gez##k af zijn als ik eur 28,80 overmaak (zijnde de 'hoofdsom'). Krijg dan een schriftelijke bevestiging van GI dat het dossier gesloten is/wordt. Ben niet voor 1 gat te vangen; heb bewijzen gevraagd van de aanmaningen etc. omdat ik ze simpelweg nooit heb ontvangen (volgens dhr X wil dat niet zeggen dat ze nooit zijn verstuurd......). Heb voor zekerheid even de servicedesk nabestaanden gebeld van ING. Daar werd mij verteld dat er geen bedrag is geincasseerd door PT op 3 april 2009. Normaal gesproken krijgt de rekeninghouder bericht van de incassant (in dit geval PT) als er een incasso 'mislukt' is. Begin het hele gebeuren goed zat te worden. Het kost me vreselijk veel tijd om over de ergernis/woede niet eens te spreken. Und jetzt??? Kommen die Kamelen................. Suggesties meer dan welkom. MementoMori? Shine? Anderen?

Wat heb jij te maken dat het druk is bij GI ? Moeten ze meer mensen inzetten.

Anyway, je schrijft dat op 9 april 2009 de betaling is terug gedraaid, bedoel je gestorneerd? Want dat zou dan op een afschrift zichtbaar moeten zijn.

Tevens heer x dat niet ontvangen betekend niet dat zij niet verstuurd hebben, bij mijn weten is het toch zo dat zij moeten bewijzen dat iets verstuurd is ? Je kan ook zeggen dat ondanks zij zeggen dat verstuurd is het nog niet wil zeggen dat ontvangen is.

Betalen kan ik me wel voorstellen om er van af te zijn, maar denk dat ze daar ook hopen.
[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

@"Teunbosseman"

Ze hebben het kennelijk erg druk met dit forum lezen :mrgreen: :mrgreen:
Volgens dhr X zou er op 3apr geincasseerd zijn en op 9apr gestorneerd. Rekening is geblokkeerd voor alle incasso's MAAR: ik heb servicedesk nabestaanden gebeld; er heeft sinds april 2009 geen incasso meer plaatsgevonden op de rekening van mijn overleden vader. Kopietjes afschriften opvragen kan (kosten zijn eur 1,80 per afschrift) en moet schriftelijk (duurt wat langer). Uiteraard begrijp ik dat ze hopen op betaling van de hoofdsom (ook al is dat 'maar' eur 28,80). Mijn gezondheid is me echter veel meer waard dan die 28,80 8) Ga er maar s een nachtje over slapen. Misschien heb ik dan een andere kijk op dit treurige geheel :idea: :idea:

columbus53

Ongelezen bericht door columbus53 »

Hallo,

Wil je er wel rekening mee houden dat als je betaald om er van af te zijn, je zoveel mensen er mee kunt duperen doordat ze weer geld hebben om brieven op de bus te doen. Je houdt hiermee de neerwaartse spiraal in gang.
Als er iemand voor de rechter komt en moet betalen dan wil ik liever hieraan een bijdrage leveren. Met 5 euro's kom je dan toch een heel eind.
Het verbaast me dat dit zo kan voortduren.

Groeten.

mirella-v

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook nog niet besloten om te gaan betalen..........

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mirella-v schreef:@MementoMori
In mijn brief van 30 mei 2011 aan GI staat o.a. letterlijk: 'volgens mijn gegevens heb ik een enkele betalingsverplichting aan de fa. PT. Betalingsverzoeken c.q. aanmaningen van de fa. PT hebben mij nooit bereikt. Ik verzoek u derhalve beleefd doch uiterst dringend, mij kopieen toe te sturen van de door PT aan mij gestuurde betalingsherinneringen c.q. aanmaningen alsmede een uitgebreide specificatie van de in uw brief genoemde bedragen. Tevens heb ik vrijdag 27 mei jl. een voicemailbericht ingesproken op telefoonnummer 023 7510290 met het verzoek om telefonisch contact met mij op te nemen. Tot op heden heeft u daaraan geen gevolg gegeven. Ik zie uw schrijven voorzien van gevraagde informatie met interesse tegemoet'.
@ Mirella, datgene waar je in je laatste schrijven om gevraagd hebt, heb je nog steeds niet gekregen!
Vlgs mij is het niet meer dan normaal om tenminste een specificatie (kopie van faktuur) van de hoofdsom aan al dan niet verschuldigde te versturen.
Je hebt nu zelf telefonisch contact opgenomen. Zou ik niet doen.

Ik weet even niet hoe het zit met de betaling van de hoofdsom aan het incassobureau.
Meende wel eens gelezen te hebben dat bij gedane betalingen (zoals bijv. bij een betalingsregeling) eerst de bijkomende kosten (deurwaarder, incasso enz.) verrekend worden en dat daarna de oorspronkelijke eiser aan de beurt is.
Als dat zo is en GI (het incasso bureau) neemt genoegen met de hoofdsom (€28,80), dan is dat voor hen. Maar daarmee is de eiser (Pretium, in wiens opdracht GI werkt) nog niet betaald.
Beetje vreemd.

BTW betr. incassobureau zou minder druk zijn als ze eerst hun binnen gekomen post zou behandelen.......hoeft er ook minder verstuurd te worden.

mirella-v

@MementoMori
Het is idd 'beetje vreemd'. Hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik word :x :evil: ! Ik weet het echt niet meer met dit zootje kl@j@s. Dhr X van GI heeft mij 'toegezegd' dat er 'finale kwijting' wordt verleend zodra de hoofdsom (die r@ttige eur 28,80) betaald is. Vraag me af waar in hoeverre dit waar is want als ik brief van GI moet geloven hebben ze 'de zaak inmiddels in handen gegeven van onze juridische afdeling'. Werkt die afdeling voor nop of zo? Geeft een lekker beeld van firma :roll: Is het bezoekadres van de fa GI nog steeds Surinameweg 6 BG? Staat niet op hun briefpapier en email bezitten ze ook niet. Is hr X 'niet blij mee' naar eigen zeggen..... Tsja, en dat in het digitale tijdperk geeft je toch echt te denken :?: Haarlem is een mooie stad...... Kan ik s kennismaken met dhr X. Ook nog een fraai detail: brief van GI zit in vensterenvelop. Staat zichtbaar ALLERLAATSTE WAARSCHUWING op...... :evil: Postbode vond het wel humor..... Oja, het achterstallige bedrag is inmiddels ook eur 88,85 (ipv eur 73,81). Zo'n rente krijg je bij geen enkele bank :P :lol: Helaas gaat dit alles weer ten koste van mijn nachtrust :( :(

Jolijn

Dan past jouw brief dat je UITERST DRINGEND een duidelijke specificatie van die 28,80 wilt, toch ook mooi in zo'n zelfde vensterenvelop?
Denk je nu echt dat Dhr. X van GI van verdere kosten af ziet om jou een plezier te doen? Dat hij zo ruimhartig is?

mirella-v

@Jolijn
:lol: :lol: Ja, dat past precies!!! :lol: :lol: Hoe ik denk over dhr X kan ik wel op het forum zetten maar bericht wordt direct gewijzigd wegens onbehoorlijk :!: :!: taalgebruik :D

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mirella-v,

Het is heel simpel. Als het goed is heb je Pretium al duidelijk gemaakt dat je niet zult betalen. Je hebt het verhaal al op een rij. Geen openstaande rekening bij het overlijden, geen herinneringen of aanmaningen daarna en nu pas al dit gedoe. Kennelijk komt Pretium ook met steeds verschillende bedragen. Wat is het bedrag nu werkelijk? Bewijs, bewijs, bewijs en nog eens bewijs, dat is wat Pretium moet leveren. En dat hebben ze niet.

Wat moet je doen?
Doe gewoon niets. Wacht af, tenzij je Pretium nog niet hebt meegedeeld dat je niet zult betalen en dat ze je maar moeten dagvaarden voor de kantonrechter. Er is namelijk maar 1 ding waar je wat mee moet. En dat is een dagvaarding. Die komt hoogstwaarschijnlijk (99,99999% zeker) niet. Al het andere kan je vanaf nu gewoon negeren, maar je moet het wel netjes in een map opbergen. Maak wel notities van eventuele telefoongesprekken en wat er zoal gebeurt. Geloof in ieder geval geen mondelinge toezeggingen dat je met betaling van € XX,-- van ze af bent. Alleen een schriftelijke factuur met deze toezegging erop vastgelegd met een acceptgirokaart eraan is geloofwaardig.

Ik zelf heb het gedoe met Gerecht Incasso ook achter de rug. Toen ik een dikke 2 jaar geleden alweer de dreigbrief kreeg heb ik ze in een brief duidelijk gemaakt dat:
1. de kosten berekening niet correct was (met enige uitleg waarom);
2. dat er geen overeenkomst en geen verplichting van mij bestond (met verwijzing naar eerdere correspondentie, ik heb nooit telefonisch contact met Pretium gehad :mrgreen: );
3. dat ik 'dus' niet zou betalen;
4. dat ik de dagvaarding om voor de kantonrechter te verschijnen met vertrouwen tegemoet zie.

Ik heb nooit meer wat van ze gehoord.

De juiste weg is dus: Heel consequent in de aanpak zijn en scherp blijven op de feiten.

Niet boos worden dus, maar berekenend en afwachtend op het juiste moment toeslaan :twisted:

Groetjes,
MementoMori

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

............. tot 10 tellen en vooral rustig blijven ademhalen.
Incassoburau's gebruiken heel erg graag krachttaal (lees dreigementen) om de klant tot betalen over te halen. Tal van klanten schrikken en gaan dan overstag.
In het PT verhaal is duidelijk dat PT haar huiswerk en administratie verre van op orde heeft en het volledig nalaat het op orde te brengen. Ze geven de zaak gewoon zonder omkijken door aan het incassobureau. Een incassobureau wat een vriendje van PT is.

1x eerder heb ik met een incassobureau te maken gehad. Dit ten geolvge van giga frotwerk en opgelopen schade door eenm buitenschilder. Ik weigerde zijn rekening te betalen.
Ook hier allerlei dreigende taal, schrijven van de juridische afdeling en weet ik wat al niet meer. Ik heb gezegd dat ze me dienen te dagvaarden en dat de rechter mag beslissen. Ook mij hebben ze nog een oneeracceptabel betaal voorstel gedaan tegen finale kwijtschelding. Natuurlijk niet op in gegaan.
Uiteindelijk heeft men van de zaak afgezien. Men voelde wel nattigheid dat ze de kwestie giga zouden verliezen. Mijn bewijslast loog er dan ook niet om!
Wat ik wil zeggen: laat je niets wijs maken en blijf vooral voet bij stuk houden.
Je hebt je zegje gedaan, op tal van fronten en manieren....zij blijven in gebreken door niet in te gaan op je vragen... de bal ligt bij hun. Laat ze je maar dagvaarden. Wat ik betwijfel dat dit zal gebeuren. Het kosten baten verhaal.......en daarnaast omdat ze niet op je schrijven en verzoeken ingaan. Wat de rechter absoluut niet van PT zal apprecieren.

Ik heb tot op heden na de laatste 2e 'Laatste waarschuwing' (betalen binnen 5 dagen) van PT vooralsnog niets meer vernomen. Zal vroeg of laat vast wel komen. Ongetwijfeld ga ik dan in je 'voetsporen' lopen. Verheug me er nu al op!
Kom maar op PT en jullie incassobureau.......... ik lust jullie rauw!
De rechter ongetwijfeld ook!

mirella-v

@Shine
Wat een verhaal zeg, van die schilder! Heb er inderdaad om gelachen.
Inz. GI: hou mijn poot stijf. Heb een gepeperde brief klaarliggen voor dhr X. Tzou m sieren deze (en voorgaande brieven) te beantwoorden. Wil eerst bewijzen zien van de vermeende vordering van PT. Wel vreemd dat ze ruim 2 jaar later erachter komen dat er nog een bedrag open zou staan toch?? Ben behoorlijk :evil: . Je zult de volgende brief van GI ongetwijfeld ontvangen maar daar ben je helemaal klaar voor denk ik :mrgreen:

Jolijn

@Mirella, ik weet niet hoeveel brieven je aan GI geschreven hebt, maar op een gegeven moment houdt het voor jou op natuurlijk.
Als GI niet komt met datgene waar jij om vraagt, verander de inhoud van jouw brief dan niet, maar herhaal gewoon.
Als je al minstens 2 x hetzelfde hebt geschreven, zou je ook kunnen toevoegen, dat jij, als een evt. volgend schrijven van GI niet de door jou gevraagde gegevens beschikt, niet meer zult reageren.

En mocht jij de uitverkorene zijn, door de deurwaarder bezocht te worden, kun je hem de gehele correspondentie laten zien.

mirella-v

@Jolijn
3e en laatste brief is onderweg naar GI. Als bijlagen de andere 2 brieven voorzien van bevestigingen van verzending per fax en aangetekend etc. GI zal nu toch echt met bewijzen over de brug moeten komen. Kopie dagafschriften (uit 2009!!!) girorek wijlen mijn vader ook aangevraagd. Duurt ongeveer 1-2 weken. Ik heb inmiddels een flink dossier opgebouwd. Deurwaarder is welkom :mrgreen:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mirella-v schreef:@Jolijn
3e en laatste brief is onderweg naar GI. Als bijlagen de andere 2 brieven voorzien van bevestigingen van verzending per fax en aangetekend etc. GI zal nu toch echt met bewijzen over de brug moeten komen. Kopie dagafschriften (uit 2009!!!) girorek wijlen mijn vader ook aangevraagd. Duurt ongeveer 1-2 weken. Ik heb inmiddels een flink dossier opgebouwd. Deurwaarder is welkom :mrgreen:
Ik zou die moeite niet nemen, en een aanklacht indienen tegen PT & GI.
Daarnaast een forse rekening voor toebrengen van onnodige emotionele schade.
(Men blijft de pijn van het verlies oprakelen).

[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]

mirella-v

@Guardian
Dat vraag ik me ook af..... En zeker wat voor een figuur er bij GI werkt..... Stuurt aangename brieven maar antwoord sturen ho maar; neemt zelden tlf op etc. Ik hou de eer aan mezelf en heb allerlaatste brief naar GI gestuurd (3x = scheepsrecht toch?). Daarmee is de kous voor mij af. Nogmaals, deurwaarder is welkom. Heb een flinke voorraad cappuccino en koekjes ingeslagen. Het dossier ligt gereed. En ja, iedere keer weer herinnering aan overlijden van mijn allerliefste vader maakt mijn leven momenteel niet echt prettig :( . Ik ben in overleg met mijn rechtsbijstandverzekering welke stappen ik kan ondernemen. Hou jullie op de hoogte.

Willem1957

Ongelezen bericht door Willem1957 »

[bericht verwijderd door de Moderator wegens overtreding gedragsregels]

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mirella-v

Er is naar mijn mening maar één manier om andere consumenten te behoeden voor dit soort praktijken en dat is een dynamische en vooral aktieve "mond tot mond reklame".

Maxiem.

mirella-v

@maxiem
Helemaal mee eens. Heel veel mensen in mijn omgeving weten inmiddels wat voor een bedrijf PT is........ Heb ze daar uitgebreid over geinformeerd :lol: Bij mij gaat de vlag uit op het moment dat PT officieel aangepakt wordt.

mirella-v

Ben zojuist gebeld door dhr. X van GI. Had mijn voicemail ontvangen en 'voldeed daarmee aan mijn verzoek om terug te bellen'. Heb heel vriendelijk verteld dat ik 2x aangetekende brief, 3x brief per normale post, 2x fax had gestuurd en dat ik daar antwoord op wil hebben. Toen werd het stil. Had dossiernr. nodig. Tsja.......... Grappig dat je iemand gaat terugbellen zonder een dossier voor je neus........ (nog gekker: ik had geen telefoonnummer achtergelaten op voicemail; wel mijn naam/woonplaats. Wel knap dat hij me dan wel kan bereiken zonder dossier). Dhr. X had mijn aangetekende brieven, faxen etc. 'nog niet' ontvangen. Wat een giller! 1e aangetekende brief is 31 mei afgeleverd, de 2e vandaag. 1e fax is 30 mei om 15:47 uur verzonden, de 2e op 23 juni (papier is dan zeker al een paar weken op???). Er werken natuurlijk zoveel mensen bij GI dat mijn correspondentie 'ergens' op een buro ligt :lol: Dhr. X wacht mijn aangetekende brieven 'even' af en zal dan antwoorden. Ben benieuwd.

Jolijn

Als dhr. X van GI telefonisch antwoordt, hem asap onderbreken en zeggen dat je, indien nog noodzakelijk, schriftelijk wenst te communiceren. Goedemiddagggggg meneer X :D .

Gesloten