mirella-v schreef:En ja hoor, vandaag weer een brief van GI op de mat! Met nu echt de allerlaatste waarschuwing Ik ben maar s in de telefoon geklommen EN:........ heb met dhr. X gesproken. Het is erg druk bij GI....... In de laatste brief staat dat ik nu eur 88,85 dien te betalen en ook 'dat wij de zaak inmiddels in handen hebben gegeven van onze juridische afdeling teneinde u te dagvaarden'. Volgens dhr X heeft PT diverse aanmaningen gestuurd en ook getracht een bedrag van eur 28,80 te incasseren van de girorekening van wijlen mijn vader. Dit zou op 3 april 2009 gebeurd moeten zijn volgens dhr X en het bedrag is op 9 april 2009 teruggedraaid. Om een lang verhaal (flink wat scherpe woorden) kort te maken: ik kan van al het gez##k af zijn als ik eur 28,80 overmaak (zijnde de 'hoofdsom'). Krijg dan een schriftelijke bevestiging van GI dat het dossier gesloten is/wordt. Ben niet voor 1 gat te vangen; heb bewijzen gevraagd van de aanmaningen etc. omdat ik ze simpelweg nooit heb ontvangen (volgens dhr X wil dat niet zeggen dat ze nooit zijn verstuurd......). Heb voor zekerheid even de servicedesk nabestaanden gebeld van ING. Daar werd mij verteld dat er geen bedrag is geincasseerd door PT op 3 april 2009. Normaal gesproken krijgt de rekeninghouder bericht van de incassant (in dit geval PT) als er een incasso 'mislukt' is. Begin het hele gebeuren goed zat te worden. Het kost me vreselijk veel tijd om over de ergernis/woede niet eens te spreken. Und jetzt??? Kommen die Kamelen................. Suggesties meer dan welkom. MementoMori? Shine? Anderen?
Wat heb jij te maken dat het druk is bij GI ? Moeten ze meer mensen inzetten.
Anyway, je schrijft dat op 9 april 2009 de betaling is terug gedraaid, bedoel je gestorneerd? Want dat zou dan op een afschrift zichtbaar moeten zijn.
Tevens heer x dat niet ontvangen betekend niet dat zij niet verstuurd hebben, bij mijn weten is het toch zo dat zij moeten bewijzen dat iets verstuurd is ? Je kan ook zeggen dat ondanks zij zeggen dat verstuurd is het nog niet wil zeggen dat ontvangen is.
Betalen kan ik me wel voorstellen om er van af te zijn, maar denk dat ze daar ook hopen.
[overtreding gedragsregels verwijderd door moderator]