LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bollie2k10
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2010 17:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bollie2k10 »

Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen bezig met het slikken van 20mg citalopram tegen angstaanvallen en ik merk nu dat ik meer aanvallen krijg en ze ook (verschrikkelijk) veel intenser zijn . Normaal gezien had ik er meestal slechts 's nachts last van bij het slapen gaan, maar nu komt het overdag ook terug. Het gaat gepaard met nog enkele andere bijwerkingen zoals hartkloppingen, misselijkheid etc. Het lijkt wel of mijn vroegere angststoornis niets is in vergelijking met wat ik nu ervaar en ik vraag me af of ik er gewoon mee zou stoppen of moet doorbijten.

Mvg,

Olivier

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Door en door zetten! Echt op een gegeven moment is het minder echt waar!
Deze week had ik een slechte week, veel huilen en de depressie was terug. Ik dacht om op te hogen naar 30MG omdat het 3/4 weken super goed ging.
Maar vandaag voel ik me weer prima, toch maar een afspraak gemaakt bij de HA vrijdag voor evt ophogen!
Weet wel dat ik last heb van vergeetachtigheid en op het moment zelf goede concentratie heb, maar daarna vergeet wat ik eigenlijk gedaan hebt. Meer mensen die daar last van hebben?

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Hoi Danielle en anderen

Maandag aan mijn 7e week 20mg begonnen. Heb toch niet zo'n beste periodes achter de rug; nog steeds somber en heel moe.
Sinds afgelopen maandag lijkt het weer beter te gaan. Ben al een aantal dagen niet vermoeid meer en de somberheid is grotendeels weg. Wanneer ik een tegenslagje heb, zoals deze week op t werk dat iemand lullig deed, dan heb ik daar wel een hele tijd last van, maar het dringt niet écht meer tot me door.
Wel heb ik teleurstellingen daarvan. Ook somber geweest omdat ik denk, ik moet ophogen....Zoals het nu echter gaat, wacht ik toch nog maar ff.
Last van concentratie heb ik ook. Precies zoals jij het omschrijft. Het is net alsof mijn geheugen maar een paar minuten werkt...
ook zijn mijn gevoelns afgevlakt; ben nl helemaal niet uit mijn bol gegaan tijdens wedstrijden van het Ned XI-tal, wat ik normaal wél heb. Dat vind ik best erg.
Niet persé vanwege het voetbal, maar omdat alles hetzelfde aanvoelt.
Maar ook logisch,als de ad mijn angst onderdrukt zal het óók wel mijn positieve gevoelens onderdrukken/afvlakken?!

Veel sterkte en hou vol
Gr
Assie

inkie75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2010 14:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inkie75 »

Hoi Bollie

hier net zo hoor ik slik ze nu 18 dagen en de paniekaanvallen zijn veel heftiger als voorheen lijk idd dat ik er veel beroerder aan toe ben als voordat ik met deze medicijnene begon heb nu al weer voor de tweede dag paniekaanvallen aan een stuk door de een zak en de ander kom lichte en zwaardere
had vanmorgen weer pysiather gebeld en die zeg tja je reageer wel heftig misschien toch niet het juiste medicijn :evil: maar hij wil wel dat ik de 6 weken afmaak nou als die allemaal zijn zoals de afgelopen dagen dan ga ik dat egt niet trekken :(

sterkte

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Het is heel normaal dat het in het begin erger word, ik zelf durfde 3 weken de deur niet uit, durfde trouwens helemaal niet meer alleen te zijn, maar die periode moet je door zien te komen, ikzelf gebruik nu anderhalf jaar cita en voel me super. Probeer toch wat afleiding te zoeken, hoe moeilijk dat ook is. Ik zelf heb 4 schriften vol geschreven hoe ik me voelde, wat ik had gedaan enz, schrijf het van je af, want van schrijven werd ik rustiger, misschien helpt het jullie ook wel.
En ja danielle12, ik ben nog steeds heel suf, vergeet heel veel dingen en concentreren lukt ook niet geweldig, ik denk dat dit bij mij niet meer weggaat, want slik tenslotte al anderhalf jaar, maar ik zeg maar zo, als dat alles is ben ik een heel tevreden mens.

Ik hoop dat jullie door zullen zetten, want het word echt beter.
Veel succes!

Groetjes Angela

p.s hoe is het trouwens met de oude garde?

bollie2k10
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2010 17:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bollie2k10 »

Hey

Ik ga er voorlopig mee stoppen tot mijn huisarts terug is uit verlof. Ik was dus naar een andere arts geweest. Ik heb gewoon het gevoel dat het niet het juiste middel is voor mij sinds ik slechts last heb van paniekaanvallen en niet van een depressie. Er moet toch een alternatief zijn? Ik zal me de volgende 2 weken wel redden met wat kalmerende kruiden tot ik mijn huisarts kan bezoeken, slechter dan nu kan ik mij toch niet voelen (:

mei1982
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 apr 2010 14:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mei1982 »

Hallo Bollie2k10,

Ik zou er niet mee stoppen. Je kunt nu nog niet zeggen of het medicijn geschikt voor je is. Ik slik 20 mg ( nu zo ongeveer 5 maanden ) en ook voor een paniekstoornis. In de eerste weken voelde ik me ook veel slechter dan voordat ik medicatie slikte, de paniekaanvallen kwamen veel vaker voor, ik durfde niet eens meer naar de winkel voor een boodschapje. Maar het gaat beter echt waar, je moet eerst door die moeilijke periode heen. Ik voel me nu ook super goed! Misschien kun je voor de eerste weken oxazepam erbij krijgen om die eerste weken te overbruggen! Geeft je wat rust en het helpt echt. Naast de medicatie heb ik ook gesprekken bij de psycholoog gehad. Dat heeft me heel erg goed geholpen, je gaat dan anders denken!!

Ik zou zeggen, hou vol want het is het meer dan waard!!!

bollie2k10
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2010 17:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bollie2k10 »

Kan ik best geloven, maar ik wacht liever nog een week of 2 tot ik met mijn huisdokter kan gaan praten. Hij kent mijn situatie ook door en door, wat ik niet had bij de dokter die ik voor het eerst bezocht en mij dit voorschreef. Ik wil dus liefst van al bevestiging van hem of ik het daadwerkelijk nodig heb of er andere dingen zijn die mij kunnen helpen!

bikkeltje3
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2010 15:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bikkeltje3 »

Hallo iedereen die dit leest. Ik ben nu 9 dagen bezig met citalopram waarvan 4 dagen 20 mg. Ik heb aardig wat oxazepam nodig om de bijwerkingen te onderdrukken. Kan de dagen wel voorbij kijken. Heb 3 kindjes en wil zo vlug mogelijk weer voor hun kunnen zorgen. Hopelijk reageert mijn lichaam gauw op de citalopram. Ik heb hier ook hulp bij van een psychiater. zou graag positieve ervaringen willen uitwisselen met andere gebruikers zodat ik weer moed krijg om door te gaan. Wie gebruikt er ook oxazepam bij citalopram? Kan nu wel redelijk functioneren.
Bedankt alvast!!!

gogocrazy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2010 09:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door gogocrazy »

Hoi allemaal,

Ik gebruik nu zo'n 4 maanden citalopram en wou graag mijn ervaringen met jullie delen.

Ik gebruik sinds begin april na overleg met de huisarts ivm met overspannenheid, burnout icm paniekaanvallen begonnen was hier verleden jaar succesvol voor behandeld door een pshycholoog (overigens zonder medicatie). Begonnen met 10mg citalopram heb opgebouwd in een periode van 6 weken naar 40mg.

Ik moet zeggen dat dat niet altijd meeviel ik had in het begin last van nog heftigere paniekaanvallen dan ik al had, en na elke keer van het verhogen had ik weer last, heftigere bijwerkingen, maar de oxazepam haalde daar de scherpe kantjes vanaf, soms gebruik ik een slaapmiddel (zoplicon) ook mixte het niet goed met alcohol en als man van 29 jaar valt dat niet altijd mee wou tenslotte ook niet mijn leven inrichten rond de medicatie.

Maar ik moet zeggen na een periode van zo'n 8 (!!!) weken. begon het middel goed te werken, kan ontspannen als ik vrij ben en slaap stukken beter, kan beter problemen relativeren en nare gedachtes uit mijn hoofd zetten. sociaal ben ik ook weer lekker open en spontaan(zoals ik ''normaal'' was). kan zelfs weer af en toe een biertje drinken (max 3).

Voelde werkelijk bevrijdend overigens voel ik met niet emotioneel afgevlakt, weet donders goed wat ik wel en niet leuk vind en kan nog steeds boos worden of erg vrolijk zijn.
Ben dan ook voorlopig niet van plan om te stoppen, heb maandag weer een afspraak met de pshycholoog en zie het wel.
Denk trouwens wel dat alleen een tabletje niet genoeg is en je ook moet werken aan je problemen op andere manieren.

Waar ik persoonlijk trouwens wel op let is dat ik telkens hetzelfde merk citalopram krijg. heb pas tabletten gekregen en daar reageerde ik volgens mij niet helemaal lekker op lag weer nachten wakker etc. gebeld naar de apotheek en omgewisseld naar vorige merk en ging weer beter. zal de merknamen niet noemen om iemand ongerust te maken ofzo. misschien reageer ik sterker op een iets andere samenstelling ofzo. Iemand daar nog ervaring mee??

Dus ik zou de beginners aanraden als je denkt dat het middel kan werken voor jou gewoon doorbijten ook als het na 2 of 4 of 6 weken nog niet werkt,Als het uiteindelijk wel aanslaat is het het meer dan waard. doe alles in overleg met de huisarts of pshycholoog, en ga niet zelfs zitten modderen met dosis etc. of zomaar stoppen.

Mariekje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mariekje »

hallo allen,

het gaat goed met mij..Alleen ten tijde van de menstruatie (week er voor) heb ik vage klachten..Onrustig, raar in mijn hoofd, verdrietig.. Herkenbaar of?

Groeten

assie123
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2010 09:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door assie123 »

Hoi Mariekje en alle anderen,

Vandaag moet ik ongesteld worden en heb sinds een paar dagen klachten van somberheid/verdrietig en dat je denkt, "waarom gaat het nog steeds niet goed met me?" Gisteren heb ik zelfs weer gehad dat ik veel aan mijn angst moest denken. Zijn gaan fietsen en moest toch veel denken aan mijn angst. Normaal is het zo dat ik tussen de menstruatie door, mijn angst goed naar de achtergrond verdwijnt en dat ik het kan relativeren.
Ik herken het dus, wat je beschrijft. Ik had het de vorige maand precies hetzelfde. Ook slik ik de pil.

Begin vandaag aan de 8e week 20mg. Denk soms, moet ik niet ophogen? Maar op heel veel andere dagen ben ik best goed!
Donderdag naar de HA voor controle. Ik ga ervan uit dat ik niet hoef op te hogen, hoop het ook niet, want ik heb minstens 6 weken last gehad van bijwerkingen zoals enorme vermoeidheid.
Concentratie is nog steeds niet echt goed, maar wel beter geworden.
Nu ik met een hardloopschema bezig ben, voel ik me wel goed en trots dat ik het vol kan houden....Da's ook wat waard.

En Bikkeltje, begin es met het forum door te lezen, iedereen maakt hetzelfde mee, zowat en hier heb je zo veel aan. Ik tenminste wel!
Veel succes allemaal!

Assie

Mariekje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:32

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mariekje »

Ik ben nu sinds november aan de citalopram. Sinds 2,3 maanden voel ik mij pas beter. Daarvoor had ik erg veel last van de bijwerkingen en schommeling in mijn humeur. Ik gebruik het voor een paniekstoornis welke is voortgekomen uit een slechte relatie en acuut stoppen met topsport. Voordat ik aan de medicijnen begon heb ik, zoals zovelen, internet afgestruind naar verhalen over het medicijn. Iets wat ik niemand aanbeveel..Op deze site staan zoveel negatieve verhalen waar je niets meer kunt. Op een gegeven moment, in mijn geval, ga je er zelfs in geloven. Belangrijk is dat je het geloof in jezelf weer terug krijgt en werkt aan je vertrouwen. Ik slik momenteel 25mg en daar doe ik het aardig goed op. Ik werk weer volledig, sport weer volop en doe weer leuke dingen. Dit alles heeft tijd nodig gehad en is echt niet zonder slag of stoot gegaan. Mijn omgeving heeft mij altijd gesteund en vertrouwen in mij gehouden terwijl ik dit niet meer zag. Ik was er liever niet meer dan wel. Errug diep gezonken dus.....
Ik heb echt wel eens een slechte dag, als ik bv veel negatieve verhalen hoor, ten tijde van de menstruatie, maar deze kan ik nu veel beter relativeren.. Ik wens een ieder veel succes.

Liefs

bikkeltje3
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2010 15:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bikkeltje3 »

hallo iedereen

Ik ben nu 2 weken bezich met 20 mg. Vorige week gebruikte ik nog 65mg oxazepam erbij. Ik werd hier erg duf van dus ben begonnen met afbouwen met goedkeuring van de psych. Hij zei dat ik wel gelijk met 2 van 10 kon afbouwen. Dit heb ik in overleg met de apotheker maar met een halve tablet per dag gedaan. Ging heel goed tot gisterenavond. Ik zit nu op 15 mg oxazepam sinds gisteren. Zijn dit ontwenningsverschijnselen of werkt de citolapram nog niet helemaal goed? Voelde me erg onrustig en maakte me weer druk over stomme dingen. Ik baal hier best van want ik voelde me gisteren echt super. Heb zelfs me huis zitten poetsen. Ik heb zelf het idee dat veel klachten die ik heb afkomstig zijn van mijn mirenaspiraal. Deze is er nu een maand uit en ik heb hem ongeveer 3 maanden gehad. Ik ben toen gelijk met de pil gestart.
Ik vind het prettig ervaring uit te wisselen met lotgenoten. Geeft me weer een beetje rust. Overigens ik geloof wel in citalopram. Dat het gaat werken.
Zijn er meer mensen met een mirenaspiraal?

bikkeltje3
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2010 15:33

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bikkeltje3 »

Even een update.
Ben eergisteren bij de gynaecoloog geweest. Had een cyste opgelopen door mirena en nu moet er even gekeken worden of deze weg was. Dit was het geval. Maakte mij ook zorgen over een al eerder geplaatste mirena die eruit was gegaan maar die ik niet gezien had. Had het vermoede dat deze nog in mijn buik rond zwierf. Gynaecoloog vond dit erg onwaarschijnlijk, maar als het mij zou geruststellen mocht ik wel een rontgenfoto laten maken. Blijkt de mirena wel degelijk in mijn buik te zitten en moet deze verwijderd worden met een kijkoperatie. Nu kan ik naar alle waarschijnlijkheid niet tegen de hormonen die in de spiraal zitten en word hier dus depresief van. Ben gestart met citalopram omdat spiraaltje verwijderen niet voldoende was. Maar nu blijkt dat ik 3 maanden dubbele dosis hormonen heb binnen gekregen en nu nog 1 dosis binnen krijg. Hopelijk kan ik volgende week geopereerd worden want die troep moet uit mijn lichaam

Danielle12
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2010 12:10

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Danielle12 »

Hallo allen, tja ben al een maand op vakantie vandaar de late reactie's terug. Ik moet toegeven dat het heel goed met me ging, ontspannen, meer kunnen relativeren, geen angsten meer. Ben een aantal dagen geleden ongesteld geworden voelde me weer als vanouds. Slecht slapen, spanning, stress... Nou je kent het wel. Ik zit ook hard te twijfelen om op te hogen naar 30MG en dit zonder overleg met de HA aangezien hij ook op vakantie is. Ik merk dat ik weer in cirkels van het verleden leef terwijl ik dit zo'n 1,5 maand niet gehad heb. Ik twijfel of dit komt door ongesteldheid. Maar ik heb het nu al zo'n twee weken. Ik heb elke dag rond 6 uur in de avond een mega dip. Dan staar ik voor me uit en dan denk ik: wil niet meer. Merk dat dan de medicijnen hun werk doen want om half 7 ben ik weer de oude. Maar goed... Twijfel dus over ophogen. Aan de andere kant denk ik, ik doe het gewoon... We zien het wel, afbouwen kan altijd. Hoe is het met jullie?

Annet32
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 apr 2010 12:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annet32 »

Dag dag,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, hier weer eens een update.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen tegen de beginnende gebruikers hoe zwaar het is en echt waar je moet door die vervelend periode heen. Ik zit inmiddels op 30mg Citalopram. Steeds weer ophogen (10mg naar 20mg naar 30mg). Bij iedere ophoging dezelfde bijwerkingen en ja dan zakt de moed regelmatig in je schoenen. Ik gebruikte tijdens de ophogingen oxazepam. Afspraak was "indien nodig", maar ik merkte dat ik steeds meer nodig had om rustig te blijven. Nu 4 maanden later voel ik me weer als vanouds. Ik gebruik geen oxazepam meer (heb ze nog wel liggen voor noodgevallen), maar ik heb ze niet meer nodig. Maak je dan ook geen zorgen over het gebruik van oxazepam, eerst zorgen dat je op de juiste dosering (en dat merk je vanzelf) van de Citalopram zit. Daarna heb je geen behoefte meer aan oxazepam. Wat ik nu nog wel gebruik is 2mg Alprazalom. Ik heb vanmiddag overleg gehad met mijn psychiater om deze te gaan afbouwen. Het liefste gooi ik ze direct de deur uit, maar aangezien ik deze al bijna een half jaar gebruik, moet ik deze afbouwen. Ik ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren en dan zal ook blijken of ik op de juiste dosering van Citalopram zit, zo niet dan gaan we ophogen naar 40mg Citalopram.

Ik zie er wel tegenop om deze af te gaan bouwen, maar ik merk dat ik steeds minder de behoefte heb om nog andere middelen bij te slikken. Hoe minder hoe beter. We zullen wel zien hoe de reactie zal zijn.

Verder voel ik me echt een ander mens. Geniet weer van de dingen om me heen, ben weer op therapeutische basis aan het werk en heb energie!!! Wat ik jullie wel wil meegeven is duidelijk je grenzen aan te geven. Lukt iets niet, dan lukt het niet volgende keer beter. Daarbij heb ik natuurlijk ook een mindere dagen. De kunst is om dit voor jezelf positief te relativeren. Dus niet denken "omg daar gaan we weer", maar zoek naar de oorzaak! Vanavond had ik ook een dipje rond een uur of 5. Ik ben eens na gaan denken en kon mezelf weer rustig krijgen. Drukke dag gehad, bijna einde van de week, fulltime mijn dochter (3,5 jaar) gehad, gewerkt vanmorgen etc etc. Logisch dat ik rond dat uur even een dipje heb, daar heeft iedereen last van. Heel veel mensen zonder onze problemen hebben ook rotdagen alleen worstelen zij zich er makkelijker doorheen, terwijl wij direct weer denken: ****!!!

Ik hoop dat jullie over een paar weken/maanden hetzelfde resultaat kunnen bereiken die ik heb bereikt. Het is moeilijk en zwaar, maar blijf volhouden. Zet ook je beste beentje voor, ook al kost je dat veel moeite. Alleen medicatie werkt niet. Ik volg nog steeds de paniekgroep en heb nog steeds gesprekken met mijn psychologe. Ik moet soms ook nog op mijn tanden bijten om de dingen te doen die gedaan moeten worden, maar als je ze eenmaal gedaan hebt, dan geeft dat voldoening. Ook de kleine stapjes die je maakt tellen. Wees ook open naar de buitenwereld. Vertel wat er aan de hand is je zult zien dat er meer begrip is dan je nu denkt. Dat wil niet zeggen dat iedereen medelijden met je zal hebben, maar het is voor jezelf een prettig idee dat mensen snappen wat er met je aan de hand is. Niks om je voor te schamen!!!

Succes allemaal en tot snel

gr Annet

Annet32
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 apr 2010 12:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Annet32 »

Oh ja, mensturatietijd is de rottigste tijd. Al die hormonen gieren door je lijf, dus is volledig verklaarbaar dat je je niet lekker voelt. Huilbuien, buikpijn, rugpijn, slap op de benen noem het allemaal maar op. De een heeft er meer last dan de ander. Ik loop zelf ook een week lamlendig rond, maar dat heb ik al sinds mijn twaalfde, dus heeft niks te maken met paniek/angst. Je hormoonhuishouding staat een paar dagen op zijn kop. Probeer dat ook te relativeren: ik moet mijn menstruatie krijgen/of ik heb mijn menstruatie dus ik voel me daardoor wat minder.

hgwells
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 08:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door hgwells »

Hallo allemaal !

Ik gebruik al 10 jaar cipramil (of de generische versie citalopram). Dit jaar een poging ondernomen om te stoppen met af te bouwen van 20 mg naar 10 mg naar 5 mg en dan helemaal zonder, op ongeveer 3 maanden tijd. Helaas door tragische gebeurtenissen ben ik terug moeten ad gaan slikken. De dokter stelde sertraline (Zoloft) voor. Na 3 weken sertraline ben ik terug op 3 dagen naar cipramil overgeschakeld. De Sertraline had bij mij GEEN effect en enorm veel bijwerkingen. Angstaanvallen, onrustige slapen, misselijkheid etc... etc... Ik ben blij dat ik terug cipramil neem, nu al een week, want ik begin terug de oude te worden. Het medicijn moet zich wel nog opbouwen, maar ik heb hoop. Cipramil bevalt mij erg goed. De dokter had sertraline voorgeschreven omdat het "sterker" zou zijn. Alle SSRI's werken op de serotonine, je moet gewoon diegene zoeken die het best bij je past. Maar bij mij werkt cipramil prima.

Sukses !

Groetjes Marc

NYC
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2007 15:17

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door NYC »

Hallo,

Sinds gisteren avond aan de citalopram 20 mg. Voor het slapen er halve 10 mg dus genomen. Voelde na een half uur prikkelen en tintelingen door mijn hele lijf. Voelde raar aan maar opgegeven moment voelde ik me zo onspannen.
Vanochtend ik was zo relax, mijn nekspieren zaten los, al mijn spieren zijn onspannen, ik was echt stijf van de stress, zorgen en al dat piekeren.
Wel moe en slaperig maar zo voel ik me normaal ook, ook omdat ik een anti allergiemiddel slikte.

Het gaat goed tot nu toe :D
Groetjes

Gesloten