LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In de Volkskrant staat vandaag:

In het Leidse LUMC werkt hoogleraar klinische transfusie geneeskunde JJ Zwaginga aan een protocol voor vijf academische ziekenhuizen die het bloedplasma NAAR VERWACHTING OVER EEN PAAR WEKEN gaan inzetten op de verpleegafdelingen.

Dus waar u die al behandelde patiënten vandaan haalt, is mij een raadsel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

In Zweden klinkt nu toch de luide roep om maatregelen te treffen.
Dat " openhouden " van alles blijkt dus niet te werken.
Het aantal besmettingen en sterfgevallen stijgt in rap tempo.
Op sommige plekken liggen de IC .s nu vol en moeten patiënten worden geweigerd. in Stockholm geldt nu de noodtoestand.
Ook veel sterfgevallen in de verzorgingshuizen.

Dus deze controversiële en onorthodoxe maatregelen in Zweden hebben daar niet geholpen .
Men wil nu toch meer maatregelen.

Lowieze
Berichten: 6853
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
06 apr 2020 14:49
(...)
En de Chinese studie gaat over honderden patiënten. Dit zijn de resultaten van eerste 10 patiënten. Maar komende weken volgen resultaten van andere patiënten Maar de azijnzeikers hier dumpen liever hun antikwak retoriek hier op een consumentenforum en vallen de persoon aan. Doe je best zou ik zeggen. Ik vind jullie echt z........n.
Kees, ik zal ook wel een zeikerd zijn, maar waar haalt u die honderden patiënten vandaan uit die Chinese studie?
De studie die ik hier lees gaat over zegge en schrijve 5 patiënten en dan is het vooral interessant om de Limitations te lezen. https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2763983
Of heeft u nog een link naar een andere studie hierover uit China?

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
06 apr 2020 16:20
In Zweden klinkt nu toch de luide roep om maatregelen te treffen.
Dat " openhouden " van alles blijkt dus niet te werken.
Het aantal besmettingen en sterfgevallen stijgt in rap tempo.
Op sommige plekken liggen de IC .s nu vol en moeten patiënten worden geweigerd. in Stockholm geldt nu de noodtoestand.
Ook veel sterfgevallen in de verzorgingshuizen.

Dus deze controversiële en onorthodoxe maatregelen in Zweden hebben daar niet geholpen .
Men wil nu toch meer maatregelen.
Zonder maatregelen, wordt het snelst groepsimmuniteit bereikt. En dat kost nu eenmaal een prijs, maar na ik schat zo'n week of 4 a 6 kan de opbouw weer beginnen, waar wij dan nog steeds in een uitzichtloze situatie zitten

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het lastig om daar een uitspraak over te doen.
Ik zou niet graag verantwoordelijk willen zijn voor dan misschien duizenden doden , wo óók jongeren en zelfs miljoenen wereldwijd.
Ik ben nog steeds een grote voorstander van testen , testen , testen.
Ben je genezen dan heb je antistoffen en kun je er weer op uit.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Erthanax schreef:
06 apr 2020 14:45
De besmetting op São Vicente is zaterdag pas bevestigd, toch? En het is het buureiland van Santo Antão, toch? Meestal zegt men dan "het komt nu wel heel dichtbij."
Hahahah Heer Erthanax, maakt u zich niet bezorgd. Wij doen het ook niet. En die Chinees, dat wisten wij vorige week al.... :D En die ene Chinees kan moeilijk dichterbij komen, tenzij hij 24 km wilt zwemmen om naar een ander eiland te komen :wink:

Toch?? Aannames maken de man !

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Samenvattend: na deze inzet tijdens vorige virusuitbraken wordt nu het gebruik van bloedplasma wereldwijd in een pilotstudie onderzocht. Per land is 1 ziekenhuis/instelling leidend. Meer ... over een aantal maanden.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zou werkelijk heel mooi zijn als transfusie met plasma van genezen corona patiënten voor huidige zieke patiënten zou helpen.

Maar de zaken voortdurend mooier en anders voorstellen dan ze zijn is absoluut waardeloos en eigenlijk stuitend.

Erthanax
Berichten: 10014
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lady1234 schreef:
06 apr 2020 17:18
Het zou werkelijk heel mooi zijn als transfusie met plasma van genezen corona patiënten voor huidige zieke patiënten zou helpen.

Maar de zaken voortdurend mooier en anders voorstellen dan ze zijn is absoluut waardeloos en eigenlijk stuitend.
Precies; en dan niet eenmalig, maar telkens weer. Het is geen incident, maar een patroon.

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

16again schreef:
06 apr 2020 16:27
En dat kost nu eenmaal een prijs, maar na ik schat zo'n week of 4 a 6 kan de opbouw weer beginnen, waar wij dan nog steeds in een uitzichtloze situatie zitten
Wereldwijd zo'n 40 miljoen doden meer 16agian.
Daar moet voor de beeldvorming heel wat familie van je tussen zitten.
Lijkt je dat een goed plan voor de economie, als je het zelf op wonderlijke wijze overleeft hebt, kan je in augustus natuurlijk nog wel op vakantie, een kekke mobiel kopen en lekker naar de pub.
En de woningnood is opgelost evenals het fileprobleem !

angel1978
Berichten: 11249
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
06 apr 2020 17:43
16again schreef:
06 apr 2020 16:27
En dat kost nu eenmaal een prijs, maar na ik schat zo'n week of 4 a 6 kan de opbouw weer beginnen, waar wij dan nog steeds in een uitzichtloze situatie zitten
Wereldwijd zo'n 40 miljoen doden meer 16agian.
Daar moet voor de beeldvorming heel wat familie van je tussen zitten.
Lijkt je dat een goed plan voor de economie, als je het zelf op wonderlijke wijze overleeft hebt, kan je in augustus natuurlijk nog wel op vakantie, een kekke mobiel kopen en lekker naar de pub.
En de woningnood is opgelost evenals het fileprobleem !
Veel beter een lockdown zoals in China, Italie, Spanje, ...
Daar hebben ze het probleem tenminste echt opgelost..

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
06 apr 2020 17:43
16again schreef:
06 apr 2020 16:27
En dat kost nu eenmaal een prijs, maar na ik schat zo'n week of 4 a 6 kan de opbouw weer beginnen, waar wij dan nog steeds in een uitzichtloze situatie zitten
Wereldwijd zo'n 40 miljoen doden meer 16agian.
Daar moet voor de beeldvorming heel wat familie van je tussen zitten.
Vorig jaar groeide de wereldbevolking met 83 miljoen mensen. Dus ik krijg er met de door mij gesuggereerde aanpak van niets doen nog steeds meer familie bij, dan eraf gaat.

Vooralsnog lijkt het middel me erger dan de kwaal

Nijogeth
Berichten: 10479
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

40 miljoen op 7 miljard. Dat is 1 op 225. Ervan uitgaande dat je 225 familieleden hebt, dan gaat er dus 1 van sterven. Daar kan ik mee leven als dat de idioot zware gevolgen verminderd.

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar liefst 184 verpleeg / verzorgingshuisbewoners zijn de laatste weken overleden aan het Coronavirus. Er wordt nog veel te weinig aan goede bescherming gedaan. Groit probleem daarbij is het personeel, dat zonder enige vorm van bescherming werkt, en ook buiten hun werk voor contacten hebben met anderen in winkels, ooenbaar vervoer en thuis. Hoogste tijd dat dit personeel bv beschermende mondkapjes gaat dragen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
06 apr 2020 18:32
40 miljoen op 7 miljard. Dat is 1 op 225. Ervan uitgaande dat je 225 familieleden hebt, dan gaat er dus 1 van sterven. Daar kan ik mee leven als dat de idioot zware gevolgen verminderd.
Maar kunt u er ook mee sterven? Dat vermindert dan voor ons de zware gevolgen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Week 4 van de beperkingen. Het sarcasme en cynisme slaan deze week toe :mrgreen:

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
06 apr 2020 19:33
Maar kunt u er ook mee sterven? Dat vermindert dan voor ons de zware gevolgen.
Ik sluit niet uit, dat door het huidige beleid juist meer mensen sterven. En dat zuig ik niet uit mijn duim:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b64d16ef/
https://www.vrijspreker.nl/wp/2020/03/k ... et-corona/

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 apr 2020 19:55
Week 4 van de beperkingen. Het sarcasme en cynisme slaan deze week toe :mrgreen:
Of het (gebrek aan) realisme. Oogkleppen op, blik vooruit op het aantal Corona slachtoffers en IC bedden

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat er gebeurt met te weinig maatregelen wordt helaas pijnlijk bewezen door de USA, UK, en binnenkort Zweden en Wit Rusland.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach ja, de Britten. Begin maart mochten ze nog op vakantie, in Kroatië vooral in de regio Zadar, waar nu in verhoudingen veel besmettingen zijn. De andere regio's met relatief veel besmettingen zijn te herleiden naar Italianen (Istrië) en Cruise-schepen (Dubrovnik).
16again schreef:
06 apr 2020 19:57
Of het (gebrek aan) realisme. Oogkleppen op, blik vooruit op het aantal Corona slachtoffers en IC bedden
Eerlijk? Ik vind je mening - economie heeft voorrang - eigenlijk weinig realistisch.
Mensen krijg je niet aan het werk, wanneer ze doodsangst hebben en zonder beperkingen heb je meer besmettingen, daarmee meer zieken, ook meer ernstig zieken, nog meer mensen die weten hoe het is om ziek hiervan te zijn. Kortom: te veel mensen met angst en dit type angst is al genoeg om een economie langdurig te ontwrichten.

Je oogkleppen begrijp ik al te goed. Medianadruk ligt inderdaad teveel op slachtoffers en bedden, te weinig op niet-testen, niet-opnemen, het gebrek aan beschermingsmiddelen. kortom: de negatieve invalshoek. En omdat je elkaar niet echt kunt ontmoeten, mis je de andere helft: alle creatieve oplossingen om er goed mee om te gaan.

Gesloten