LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

jeanne-veghel

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik vertel het alleen ter waarschuwing.

jeanne-veghel

Misschien heb ik het zelf fout gedaan door geen ontsmettingsmiddel bij me te hebben, wat ik normaal wel heb.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik moet straks naar het ziekenhuis voor een consult en daar moet je je dan aanmelden via een scherm, waar je ook van alles moet aanklikken. Verleden week daar ook geweest om bloed te prikken.

Er staat echt niemand bij dat apparaat om de boel voortdurend te ontsmetten.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Persoonlijk vind ik dan als dit net zoals bv bij een pakje ophalen bij een postagentschap waar alles gelijk wordt gedesinfecteerd na je bezoek, men de automaat niet moet gebruiken.”

Ik zie dit hier helemaal niet meer gebeuren bij het postagentschap, ook niet bij andere zaken trouwens.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

In mijn beleving is het nu andersom en wordt niet alles meer standaard ontsmet ( of men moet dit vrijwillig doen ), maar is het aan de gebruiker/klant zelf om dingen te ontsmetten waar dit wenselijk is. Dus doekje en/of spuitbus mee en datgene wat je gaat aanraken zelf even ontsmetten als je dat graag hebt.

jeanne-veghel

Angel1978 Helemaal mee eens en ga dit niet meer vergeten zolang we hier mee te maken hebben. Ik heb wat te gemakkelijk gedacht dat het de apotheek was en dus in orde. Niet goed gedacht van mij.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is mij niet duidelijk of die medicijn-automaat nu echt buiten zit of toch achter schuifdeuren.

jeanne-veghel

Hij is echt buiten aan de zijkant van de apotheek,

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

jeanne-veghel schreef:
20 jun 2022 14:23
Hij is echt buiten aan de zijkant van de apotheek,
U verondersteld dat u de besmetting heeft opgelopen door het aanraken van de uitgifteautomaat bij de apotheek, maar is dat wel zo ?
Draagt u nog overal waar u naar binnen gaat, zoals een winkel, supermarkt en/of andere openbare gelegenheden een mondmasker en houdt u nog wel, zoveel als mogelijk, de geadviseerde afstand tot uw medemensen ?

jeanne-veghel

Ik ben die maandagmorgen vroeg alleen naar de apotheek geweest en naar huis gegaan. Verder nergens geweest tot ik donderdagmorgen ziek werd.
Het weekend was ik ook thuis en ik ben alleen en geen bezoek gehad.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je kan ook tijdens de wandeling naar de apotheek door hoesten van iemand die langs je liep besmet zijn geraakt, al is dat dan toeval.

jeanne-veghel

Het was maandagmorgen vroeg en geparkeerd voor de apotheek. Niemand gezien. Medicijnen gepakt in de automaat en naar huis. Je ontkomt er waarschijnlijk toch niet aan dus het is wat het is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

jeanne-veghel schreef:
20 jun 2022 15:46
Het was maandagmorgen vroeg en geparkeerd voor de apotheek. Niemand gezien. Medicijnen gepakt in de automaat en naar huis. Je ontkomt er waarschijnlijk toch niet aan dus het is wat het is.
Woon je alleen? Huisgenoot kan het ook binnen brengen , zonder er zelf ziek van te worden

jeanne-veghel

Ik ben alleen sinds mijn man in 2020 is overleden.

reggie2

je bent nu toch weer beter??? wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten hoe/waar je het hebt opgelopen?

jeanne-veghel

Vanochtend nog steeds positief getest en het was bedoeld als waarschuwing, omdat ik bij de apotheek minder voorzichtig was. Ik besef dat uiteindelijk iedereen het een keer zal oplopen.

reggie2

Zou kunnen dat iedereen het zal oplopen, ik ben er eerlijk gezegd heel weinig mee bezig.
Beterschap.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Inderdaad, beterschap gewenst.

De incubatietijd (tijd tussen besmetting, symptomen en positief testen) verschilt van persoon tot persoon en kan tot 10 dagen oplopen.

Donderdag was het 16 juni. Eigenlijk zou je vanaf dinsdag 7 juni moeten terugkijken.

Contactbesmettingen zijn alleen onder gecontroleerde laboratorium-omstandigheden aangetoond. De meeste (>99%) besmettingen gaan via de lucht.

Momenteel is Omikron-BA.5 bezig alle voorgangers te verdringen. Vervelend, deze variant geeft meer problemen in de longen (aldus virologe Sandra Ciesek). Die eigenschap heeft nog een nadeel: het duurt wat langer, voordat de testen positief uitslaan.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat is ook 1 van de redenen dat ik iets meer had verwacht van het lange termijn plan van de kamer, het is nogal summier. Lijkt bijna uit luiheid geschreven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
20 jun 2022 13:30
In mijn beleving is het nu andersom en wordt niet alles meer standaard ontsmet ( of men moet dit vrijwillig doen ), maar is het aan de gebruiker/klant zelf om dingen te ontsmetten waar dit wenselijk is. Dus doekje en/of spuitbus mee en datgene wat je gaat aanraken zelf even ontsmetten als je dat graag hebt.
Dat dus. Deze les heeft Jeanne nu ook weer geleerd.

Gesloten