| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
-
jeanne-veghel
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Ik vertel het alleen ter waarschuwing.
-
jeanne-veghel
Misschien heb ik het zelf fout gedaan door geen ontsmettingsmiddel bij me te hebben, wat ik normaal wel heb.
Ik moet straks naar het ziekenhuis voor een consult en daar moet je je dan aanmelden via een scherm, waar je ook van alles moet aanklikken. Verleden week daar ook geweest om bloed te prikken.
Er staat echt niemand bij dat apparaat om de boel voortdurend te ontsmetten.
Er staat echt niemand bij dat apparaat om de boel voortdurend te ontsmetten.
-
Lowieze
“Persoonlijk vind ik dan als dit net zoals bv bij een pakje ophalen bij een postagentschap waar alles gelijk wordt gedesinfecteerd na je bezoek, men de automaat niet moet gebruiken.”
Ik zie dit hier helemaal niet meer gebeuren bij het postagentschap, ook niet bij andere zaken trouwens.
Ik zie dit hier helemaal niet meer gebeuren bij het postagentschap, ook niet bij andere zaken trouwens.
In mijn beleving is het nu andersom en wordt niet alles meer standaard ontsmet ( of men moet dit vrijwillig doen ), maar is het aan de gebruiker/klant zelf om dingen te ontsmetten waar dit wenselijk is. Dus doekje en/of spuitbus mee en datgene wat je gaat aanraken zelf even ontsmetten als je dat graag hebt.
jeanne-veghel
vindt dit leuk
-
jeanne-veghel
Angel1978 Helemaal mee eens en ga dit niet meer vergeten zolang we hier mee te maken hebben. Ik heb wat te gemakkelijk gedacht dat het de apotheek was en dus in orde. Niet goed gedacht van mij.
Het is mij niet duidelijk of die medicijn-automaat nu echt buiten zit of toch achter schuifdeuren.
-
jeanne-veghel
Hij is echt buiten aan de zijkant van de apotheek,
U verondersteld dat u de besmetting heeft opgelopen door het aanraken van de uitgifteautomaat bij de apotheek, maar is dat wel zo ?
Draagt u nog overal waar u naar binnen gaat, zoals een winkel, supermarkt en/of andere openbare gelegenheden een mondmasker en houdt u nog wel, zoveel als mogelijk, de geadviseerde afstand tot uw medemensen ?
16again
vindt dit leuk
-
jeanne-veghel
Ik ben die maandagmorgen vroeg alleen naar de apotheek geweest en naar huis gegaan. Verder nergens geweest tot ik donderdagmorgen ziek werd.
Het weekend was ik ook thuis en ik ben alleen en geen bezoek gehad.
Het weekend was ik ook thuis en ik ben alleen en geen bezoek gehad.
Je kan ook tijdens de wandeling naar de apotheek door hoesten van iemand die langs je liep besmet zijn geraakt, al is dat dan toeval.
-
jeanne-veghel
Het was maandagmorgen vroeg en geparkeerd voor de apotheek. Niemand gezien. Medicijnen gepakt in de automaat en naar huis. Je ontkomt er waarschijnlijk toch niet aan dus het is wat het is.
Woon je alleen? Huisgenoot kan het ook binnen brengen , zonder er zelf ziek van te wordenjeanne-veghel schreef: ↑20 jun 2022 15:46Het was maandagmorgen vroeg en geparkeerd voor de apotheek. Niemand gezien. Medicijnen gepakt in de automaat en naar huis. Je ontkomt er waarschijnlijk toch niet aan dus het is wat het is.
-
jeanne-veghel
Ik ben alleen sinds mijn man in 2020 is overleden.
je bent nu toch weer beter??? wat voor toegevoegde waarde heeft het om te weten hoe/waar je het hebt opgelopen?
-
jeanne-veghel
Vanochtend nog steeds positief getest en het was bedoeld als waarschuwing, omdat ik bij de apotheek minder voorzichtig was. Ik besef dat uiteindelijk iedereen het een keer zal oplopen.
Zou kunnen dat iedereen het zal oplopen, ik ben er eerlijk gezegd heel weinig mee bezig.
Beterschap.
Beterschap.
jeanne-veghel
vindt dit leuk
Inderdaad, beterschap gewenst.
De incubatietijd (tijd tussen besmetting, symptomen en positief testen) verschilt van persoon tot persoon en kan tot 10 dagen oplopen.
Donderdag was het 16 juni. Eigenlijk zou je vanaf dinsdag 7 juni moeten terugkijken.
Contactbesmettingen zijn alleen onder gecontroleerde laboratorium-omstandigheden aangetoond. De meeste (>99%) besmettingen gaan via de lucht.
Momenteel is Omikron-BA.5 bezig alle voorgangers te verdringen. Vervelend, deze variant geeft meer problemen in de longen (aldus virologe Sandra Ciesek). Die eigenschap heeft nog een nadeel: het duurt wat langer, voordat de testen positief uitslaan.
De incubatietijd (tijd tussen besmetting, symptomen en positief testen) verschilt van persoon tot persoon en kan tot 10 dagen oplopen.
Donderdag was het 16 juni. Eigenlijk zou je vanaf dinsdag 7 juni moeten terugkijken.
Contactbesmettingen zijn alleen onder gecontroleerde laboratorium-omstandigheden aangetoond. De meeste (>99%) besmettingen gaan via de lucht.
Momenteel is Omikron-BA.5 bezig alle voorgangers te verdringen. Vervelend, deze variant geeft meer problemen in de longen (aldus virologe Sandra Ciesek). Die eigenschap heeft nog een nadeel: het duurt wat langer, voordat de testen positief uitslaan.
jeanne-veghel
en 16again
vinden dit leuk
Dat is ook 1 van de redenen dat ik iets meer had verwacht van het lange termijn plan van de kamer, het is nogal summier. Lijkt bijna uit luiheid geschreven.
Dat dus. Deze les heeft Jeanne nu ook weer geleerd.angel1978 schreef: ↑20 jun 2022 13:30In mijn beleving is het nu andersom en wordt niet alles meer standaard ontsmet ( of men moet dit vrijwillig doen ), maar is het aan de gebruiker/klant zelf om dingen te ontsmetten waar dit wenselijk is. Dus doekje en/of spuitbus mee en datgene wat je gaat aanraken zelf even ontsmetten als je dat graag hebt.
jeanne-veghel
vindt dit leuk