kuklos schreef: ↑23 jun 2022 00:28
Onkruid71 schreef: ↑22 jun 2022 23:38
Blijkbaar heb jij geen idee wat PEM is.
Opnieuw dit naar een ander (in dit geval mij) wijzen. Wat ik denk of niet denk, wat ik weet of niet weet maakt werkelijk helemaal niets uit. Wat wel uitmaakt is wat jij doet. En voorlopig is het enige wat jij doet is hier klagen en blijven hangen in slachtofferschap. En als iemand je daarop wijst en aangeeft dat je de tijd die je hier besteedt ook kan besteden aan iets doen om alles te veranderen dan komen we weer terug bij "maar jij weet niet wat .... ".
Onkruid71 schreef: ↑23 jun 2022 00:19
Mij gaat het om awareness.
En die awareness bereik je door hier steeds te blijven klagen dat de overheid meer moet doen?
Beetje vreemde manier van denken, omdat ik er niks aan kan doen mag ik niet klagen.
En ik blijf in de slachtofferschap hangen? Nee hoor, waarvoor ik wil behouden is dat ze niet dezelfde fouten maken als ze in het verleden hebben gedaan. Kijk q-koorts bijvoorbeeld. Kijk eens naar de geschiedenis van Me, en onderzoeken. Dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Google maar eens op Pace Trail bijvoorbeeld, kijk maar eens naar CGT en GET. Kijk maar eens waar dat allemaal voor patiënten betekend heeft.
Long covid patiënten hoeven niet hetzelfde weer mee te maken. Hoeveel medical gaslighting was er wel niet.
Jij wil het niet lezen blijkbaar. Bij hoeveel Long covid onderzoeken wordt ME/CFS naar voren gehaald, dat het bij sommige bijzonder veel op lijkt?
Dokteren snapten nooit wat ME precies was, tot dat er doktoren waren die het zelf kregen, toen snapte ze pas, wat wij allemaal tegen aan liepen. Toen ontstond er Doctors with ME. Mensen met long covid lopen tegen dezelfde problemen aan, nu krijgen ook steeds meer medici het, nu beginnen ze pas te snappen wat die mensen tegen aanlopen.
Vaak zijn wij te goed van vertrouwen en geloven wij te vaak wat medische wetenschappers zeggen en mogen wij dat niet in twijfel brengen. Maar het blijkt het klopt niet altijd wat ze beweren.
Slachtofferschap? Nee hoor, het is zoals het is. Maar geschiedenis hoeft zich niet te herhalen.
Dat bedoel ik met awareness, weten wat er aan de hand is. Jij hebt me vaker om linkjes gevraagd, maar daarna heb ik er nooit niks van gehoord of ik daarin gelijk had of niet. Dus ik weet niet of je dat ook gelezen hebt. Maar ik heb een sterk vermoeden van niet.
Ook wordt er vaak gedacht, de huisarts weet alles, als het klachten gaat die niet te zien zijn weer men het niet en daarna ga je een hele lange onderzoeksmolen in van jaren, en dan hoop je er achter te komen. Natuurlijk snap ik ook wel dat een huisarts niet alles weet, in vele gevallen wordt er dan gedacht dat het iets psychisch is omdat het niet te verlaten is.
Laten we alsjeblieft van het verleden leren, ipv elke keer het wiel opnieuw uit proberen te vinden. De kennis gebruiken die er wel is.
En de informatie ligt allemaal al jaren bij de overheid. Maar ja, kost geld he, levert niks op denken ze. Of het treft ze niet, ik weet niet hoe deze mensen denken in de politiek.