Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Die wel degelijk klopte, al kwam dat bewijs maanden later naar boven.
De zoveelste leugen over dit onderwerp

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
02 jun 2024 19:51
scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 19:24
Ander onderwerp;we hebben of krijgen een nieuwe MP,heer Schoof.
Ik heb nog niks positiefs over hem gezien of gelezen.
Ben nog in het buitenland dus verstoken van kranten,en op het net ook niks positiefs gevonden tot nog toe.
Dat vind ik wel apart,blijkbaar moet iedere candidaat voor deze positie gelijk afgebrand worden.
Wat ik wel een punt in zijn nadeel vind is het feit dat hij niet gekozen is,maar dat zelfde was ook het geval bij Plasterk enz.
Wie kan er hier iets zinnigs over zeggen?
Je kan dit zelf niet?

https://www.google.com/search?q=reactie ... -serp#ip=1

Volgens mij zien veel mensen hem als positief. Met wel vragen over bepaalde kwesties. Maar dat lijkt me normaal voor de journalistiek.
Als ik er iets zinnigs over kon zeggen/denken zou ik het hier niet vragen.
Behalve FvD is regelrecht negatief

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 21:05
Bezorgdeburger schreef:
02 jun 2024 19:51
scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 19:24
Ander onderwerp;we hebben of krijgen een nieuwe MP,heer Schoof.
Ik heb nog niks positiefs over hem gezien of gelezen.
Ben nog in het buitenland dus verstoken van kranten,en op het net ook niks positiefs gevonden tot nog toe.
Dat vind ik wel apart,blijkbaar moet iedere candidaat voor deze positie gelijk afgebrand worden.
Wat ik wel een punt in zijn nadeel vind is het feit dat hij niet gekozen is,maar dat zelfde was ook het geval bij Plasterk enz.
Wie kan er hier iets zinnigs over zeggen?
Je kan dit zelf niet?

https://www.google.com/search?q=reactie ... -serp#ip=1

Volgens mij zien veel mensen hem als positief. Met wel vragen over bepaalde kwesties. Maar dat lijkt me normaal voor de journalistiek.
Als ik er iets zinnigs over kon zeggen/denken zou ik het hier niet vragen.
Behalve FvD is regelrecht negatief
Dit gaat een beetje mis geloof ik.
Mijn antwoord was dus "als ik er iets zinnigs over kon zeggen/denken zou ik het hier niet vragen.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
02 jun 2024 19:51
scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 19:24
Ander onderwerp;we hebben of krijgen een nieuwe MP,heer Schoof.
Ik heb nog niks positiefs over hem gezien of gelezen.
Ben nog in het buitenland dus verstoken van kranten,en op het net ook niks positiefs gevonden tot nog toe.
Dat vind ik wel apart,blijkbaar moet iedere candidaat voor deze positie gelijk afgebrand worden.
Wat ik wel een punt in zijn nadeel vind is het feit dat hij niet gekozen is,maar dat zelfde was ook het geval bij Plasterk enz.
Wie kan er hier iets zinnigs over zeggen?
Je kan dit zelf niet?

https://www.google.com/search?q=reactie ... -serp#ip=1

Volgens mij zien veel mensen hem als positief. Met wel vragen over bepaalde kwesties. Maar dat lijkt me normaal voor de journalistiek.

Behalve FvD is regelrecht negatief
Heb niet alles gelezen uit die link,maar kwam wel tegen dat er onder zijn leiding illegaal afgeluisterd werd enz.
Maar ook op eerder candidaten was van alles aan te merken,al of niet terecht,dus zoals anderen al opmerkten;maar eens zien hoe hij functioneert als MP.
Blijft natuurlijk raar dat we een MP krijgen die niets met de verkiezingen heeft te maken.
Dus toch een zaken kabinet?
De tijd zal het leren.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 21:09
scharrelschipper schreef:
02 jun 2024 21:05
Bezorgdeburger schreef:
02 jun 2024 19:51


Je kan dit zelf niet?

https://www.google.com/search?q=reactie ... -serp#ip=1

Volgens mij zien veel mensen hem als positief. Met wel vragen over bepaalde kwesties. Maar dat lijkt me normaal voor de journalistiek.
Als ik er iets zinnigs over kon zeggen/denken zou ik het hier niet vragen.
Behalve FvD is regelrecht negatief
Dit gaat een beetje mis geloof ik.
Mijn antwoord was dus "als ik er iets zinnigs over kon zeggen/denken zou ik het hier niet vragen.
En staat er iets tussen waar jij wat aan hebt?
Zover ik zie zijn de meeste media, ook de rechtse Telegraaf, redelijk neutraal tot positief over hem.

Maar hij zal zoals iedere Minister en Staatssecretaris zich moeten bewijzen in de praktijk.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoe hij het straks op Internationale bijeenkomsten zal doen.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We moeten iemand hebben die de boel bij elkaar houdt en alles een beetje kan overzien. Rechts of links is niet zo belangrijk.

Misschien groeit hij juist uit tot iets groots omdat zoveel in zijn carrière planning en verloop de mist in is gegaan.

En nu op AOW leeftijd de hoogste post in het land. Mooi toch?

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
02 jun 2024 22:40
We moeten iemand hebben die de boel bij elkaar houdt en alles een beetje kan overzien. Rechts of links is niet zo belangrijk.

Misschien groeit hij juist uit tot iets groots omdat zoveel in zijn carrière planning en verloop de mist in is gegaan.

En nu op AOW leeftijd de hoogste post in het land. Mooi toch?
Scheelt in ieder geval wachtgeld want daar heeft hij - officieel - geen recht op. En in de tijd die hij nog heeft voordat hij aan de slag moet, kan hij mooi nog even die wallen onder zijn ogen weg laten werken.

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
02 jun 2024 20:52
angel1978 schreef:
01 jun 2024 11:26
En een bouwmarkt/deurenkwestie..
Die wel degelijk klopte, al kwam dat bewijs maanden later naar boven.
Je vergeet trouwens de legitimatieplicht voor Nederlanders in toeristenaccommodaties. Dat was ook zo'n item, waarbij de vaste forumbewoners er heilig van overtuigd waren, dat ik verkeerd zat. In de periode erna verschenen een reeks artikelen, waarin werd uitgelegd, dat het wel klopte. Iedereen hier weer stil.
Ik heb, omdat ik me die discussie wél, maar de door jou genoemde uitkomst juist niet herinnerde, dat topic er even bij gezocht. De door jouw genoemde reeks artikelen, waarna iedereen stil zou zijn geworden, is daar echter niet te vinden. Maar (ik durf het, nadat ik net dat topic teruggelezen heb, bijna niet te vragen): heb je een linkje?
Jablan schreef:
02 jun 2024 20:52
Moneyman schreef:
01 jun 2024 10:31
Jablan schreef:
31 mei 2024 22:04
Wat ik wel vaker over mij heen heb gekregen. Totdat later blijkt, dat ik het bij het rechte eind had en de vraag krijg 'hoe zie jij dat zo vroeg?'
Roept de simpele vraag op: heb je het nooit fout?
Volgens collega's, La Familia, man en zoon niet. Ik heb namelijk vaker geen mening dan wel. In dit geval had ik 15 jaar lang wel twijfels maar geen mening, totdat er nieuwe informatie naar buiten kwam.
Ah, we hebben gewoon de pech dat je hier alleen over dingen waar je wél een mening over hebt praat :wink:

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan “ Dingen vroeg zien heeft wel een nadeel: elk(e) overleg, meeting, bijeenkomst, vergadering is ongelofelijk saai voor mij, omdat ik na 1 minuut al weet wat de uitkomst is, terwijl alle andere aanwezigen nog eerst hun rondes moeten draaien om het onderwerp te begrijpen en daarna een ronde om te verzinnen wat te doen”

Naar mijn mening is hier geen sprake van ‘een gave’, maar gaat het om voorspelbaarheid.
Als je bepaalde dingen tientallen keren hebt meegemaakt, weet je al in grote mate hoe dat gaat verlopen. Zeker in vergaderingen over je werk is er sprake van voorspelbaarheid omdat je de mensen kent die er aan deelnemen, weet wie het hoogste woord voort, wie daar fel op gaat reageren, wie onderuitgezakt alleen maar toeluistert en de uiteindelijke uitslag is al even voorspelbaar.
Het is net als in raadsvergaderingen bij de gemeente of discussies hier op het forum :D .

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
03 jun 2024 09:27
@Jablan “ Dingen vroeg zien heeft wel een nadeel: elk(e) overleg, meeting, bijeenkomst, vergadering is ongelofelijk saai voor mij, omdat ik na 1 minuut al weet wat de uitkomst is, terwijl alle andere aanwezigen nog eerst hun rondes moeten draaien om het onderwerp te begrijpen en daarna een ronde om te verzinnen wat te doen”

Naar mijn mening is hier geen sprake van ‘een gave’, maar gaat het om voorspelbaarheid.
Als je bepaalde dingen tientallen keren hebt meegemaakt, weet je al in grote mate hoe dat gaat verlopen. Zeker in vergaderingen over je werk is er sprake van voorspelbaarheid omdat je de mensen kent die er aan deelnemen, weet wie het hoogste woord voort, wie daar fel op gaat reageren, wie onderuitgezakt alleen maar toeluistert en de uiteindelijke uitslag is al even voorspelbaar.
Het is net als in raadsvergaderingen bij de gemeente of discussies hier op het forum :D .
We moeten wel allemaal zo zijn. We wisten immers allemaal wel hoe Jablan hierop ging reageren. Zelfs binnen de minuut!

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
03 jun 2024 09:43


We moeten wel allemaal zo zijn. We wisten immers allemaal wel hoe Jablan hierop ging reageren. Zelfs binnen de minuut!
Helaas wel. Beweringen die niet onderbouwd worden, worden door forumleden tegengesproken (mét onderbouwing). Nergens op reageren en dan maanden niets van je laten horen en dan ineens komen met: ik had toch gelijk, alweer zonder onderbouwing.
Zo voorspelbaar :D

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Om het niet teveel om Jablan te laten draaien (we hebben allemaal graag gelijk): ik heb een leuk boekje op de plank liggen over het fenomeen waar we het nu over hebben: "Verslaafd aan ons eigen gelijk" van Lammert Kamphuis (zie o.a. hier). Een pleidooi voor "perspectivistische leningheid"; oftewel: de kunst om je in de schoenen van de ander te plaatsen en zodoende (of: daardoor) zijn/ haar argumenten beter te begrijpen.

Makkelijk leesbaar en (voor mij in ieder geval) af en toe een stevige spiegel. Aanrader dus :!:

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dat is toch niet zo moeilijk? Kwestie van zelfreflectie. Als je in iedere situatie de vraag durft te stellen: 'hoe had ik zelf anders kunnen reageren?' worden ineens dingen veel helderder. Omdat je niet op de ander focust (de ander is fout, kan niet anders) maar op het probleem. Ook wordt vaak duidelijk waar het probleem echt ligt, en dat kan soms heel ergens anders zijn dan je in eerste instantie zou denken.

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
03 jun 2024 10:45
Maar dat is toch niet zo moeilijk? Kwestie van zelfreflectie.
Als zelfreflectie zo makkelijk was, zouden heel wat discussies heel anders verlopen :wink:

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Van bovenstaande heb ik wel wat geleerd. Als je een discussie niet kunt winnen wacht je een paar maanden en beweerd dan dat je uiteindelijk toch gelijk heb gekregen in de discussie in de hoop dat de ander dan is vergeten hoe het ook alweer precies zat.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De slotstand van het deurentopic is zoals ik me die herinner. Van bewijs dat maanden later volgt is daar geen spoor te vinden; ik ben oprecht benieuwd waar dan wél.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is er niet. Maar je kunt natuurlijk roepen dat je toch gelijk hebt gekregen in de hoop dat de ander is vergeten hoe het precies zat en geen zin het na te zoeken.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
03 jun 2024 13:21
De slotstand van het deurentopic is zoals ik me die herinner. Van bewijs dat maanden later volgt is daar geen spoor te vinden; ik ben oprecht benieuwd waar dan wél.
Het antwoord op je vraag volgt over enkele maanden, hij is nu te druk om 10 minuten van zijn tijd te missen voor beantwoording. :roll:

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@scharrelschipper, in het Algemeen Dagblad een positief artikel over Dick Schoof. Oud-Ministers zijn best lovend over hem en complimenteren hem voor zijn loyaliteit.

Ik denk ook dat hij in principe een uitstekende premier kan worden. Mits de vier regeringspartijen hem de ruimte geven.

En dat is nog een vraag die pas beantwoord zal worden als het nieuwe kabinet er is en beedigd is.

Het artikel staat achter betaalmuur maar via deze link te lezen:

https://archive.ph/2024.06.03-093300/ht ... ~a39f2da4/

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Bezorgde Burger, eigenlijk met een beetje verbazing lees ik uw positieve reactie over de beoogde premier. Deze reactie had ik van u als behoorlijke tegenstander van een kabinet met het PVV niet verwacht.
Ik denk ook dat het een uitstekende premier kan worden mits hij de ruimte krijgt om het op zijn manier te doen.

Plaats reactie