Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Arizonakid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Veel wappies hier eigenlijk, als je zo een beetje meeleest.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik noem zoiets kritisch. Daar is niks mis mee.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
07 jun 2024 21:44
Zo, de groentesoep is bijna klaar. Met mergpijpjes en gehakt van de boer, vers van de koe, niet ingevroren geweest. Ruim twee uur pruttelen, nu nog wachten tot de groente gaar is en de bouillonblokjes opgelost. Dat laatste is nog wel een dingetje. En dan morgen - genieten maar. Denk ik.
Gaat er nog een handvol vermicelli door? Soep met sliertjes 😋
Als bouillonblokjes vochtig en taai zijn geworden, doe ik ze in een mok, kokend water erop, en soms nog even prakken met een vork. Maar gewoon in de pan moeten ze toch ook wel oplossen, als ze een nachtje de tijd hebben.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
07 jun 2024 21:50
Cro schreef:
07 jun 2024 21:15
Wat een poppenkast zeg, hopelijk pakken ze iedereen die hem met de dood bedreigd heeft keihard aan.
Je kan het best niet eens zijn met iemands aanpak, maar doodsbedreigingen zijn dan wel weer een paar niveautjes te laag.
Ligt er aan wat er in je omgeving is gebeurt. Als vrienden kennissen iets opgelopen hebben door het vaccin, kan ik het mee wel voorstellen.
Als het een lableak was ook wel. Omdat ze dat ontkennen ( als het een lableak betreft) .
Zodra mensen te lang aan de macht zijn is niet goed, Fauci was dat te lang.

En nee ik keur geweld niet goed, en bedreigingen ook niet.
Houd toch op met die onzin. “Vrienden en kennissen wat opgelopen door het vaccin”. U blijft die rare verhalen de wereld ingooien.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
07 jun 2024 22:57
Onkruid71 schreef:
07 jun 2024 21:50
Cro schreef:
07 jun 2024 21:15
Wat een poppenkast zeg, hopelijk pakken ze iedereen die hem met de dood bedreigd heeft keihard aan.
Je kan het best niet eens zijn met iemands aanpak, maar doodsbedreigingen zijn dan wel weer een paar niveautjes te laag.
Ligt er aan wat er in je omgeving is gebeurt. Als vrienden kennissen iets opgelopen hebben door het vaccin, kan ik het mee wel voorstellen.
Als het een lableak was ook wel. Omdat ze dat ontkennen ( als het een lableak betreft) .
Zodra mensen te lang aan de macht zijn is niet goed, Fauci was dat te lang.

En nee ik keur geweld niet goed, en bedreigingen ook niet.
Houd toch op met die onzin. “Vrienden en kennissen wat opgelopen door het vaccin”. U blijft die rare verhalen de wereld ingooien.
Wou jij zeggen dat je geen schade kan oplopen van vaccinatie? Waarom zou het niet kunnen.
Waarom is het een vreemd verhaal?
Er wordt wel altijd gezegd, dan zal die persoon iets onder de leden hebben gehad. En? Het zou toch veilig zijn, maar blijkbaar is dat dan niet goed genoeg getest.
Het is trouwens geen verhaal in de wereld helpen, het verhaal is er al lang.
En ik ben niet pro en niet anti vaccinatie.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Juist. Het verhaal.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »


witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 jun 2024 22:50
witte angora schreef:
07 jun 2024 21:44
Zo, de groentesoep is bijna klaar. Met mergpijpjes en gehakt van de boer, vers van de koe, niet ingevroren geweest. Ruim twee uur pruttelen, nu nog wachten tot de groente gaar is en de bouillonblokjes opgelost. Dat laatste is nog wel een dingetje. En dan morgen - genieten maar. Denk ik.
Gaat er nog een handvol vermicelli door? Soep met sliertjes 😋
Zit er ook in. :D

Maar ben me nu aan het gereedmaken voor een wandeltocht van zo'n 25 kilometer zonder OV-ontsnappingsmogelijkheid tussendoor, ben dus 'even' niet bereikbaar.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Thijs124 schreef:
07 jun 2024 21:21
De volgers van Trump draaien compleet door om daardoor in hoger aanzien bij hem te komen.
Extreem links probeert weer eens Trump zwart te maken.

=================
Arizonakid schreef:
07 jun 2024 22:39
Veel wappies hier eigenlijk, als je zo een beetje meeleest.
Verlangen dat er verantwoording wordt afgelegd over het gevoerde beleid en de gemaakte keuzes is nu juist niet wappie gedrag.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
07 jun 2024 23:08


Wou jij zeggen dat je geen schade kan oplopen van vaccinatie? Waarom zou het niet kunnen.
Dat zal niemand claimen, immers er zijn altijd bijwerkingen. Als je miljoenen vaccinaties zet zal er altijd wel een paar mensen te vinden zijn wiens lichaam daar niet goed mee om gaat. Er zullen ook mensen overleden zijn aan iets simpels als het slikken van aspirines.

Wat dan belangrijk is, is uitzoeken hoe groot dat percentage is, en dat is waar het over het algemeen mis gaat bij de 'wappies', die blijven maar claimen, zonder enkele wetenschappelijke onderbouwing, dat mensen bij bosjes neervallen door die vaccinaties, dat Bill Gates mensen monitort via de vaccinaties en meer van dat soort onzin. Terwijl al je jouw eigen bron leest:
In Nederland zijn ruim 16 miljoen vaccinaties gezet, dit komt neer op 39 miljoen prikken (bron: RIVM). Het aantal mensen dat langdurige klachten ontwikkelt in de periode na vaccinatie is zéér klein. Inmiddels hebben al ruim 850 mensen zich in de afgelopen twee jaar bij C-support gemeld. Het is moeilijk vast te stellen of er een verband is met de vaccinatie.
Het al duidelijk wordt dat mensen helemaal niet bij bosjes neervallen, maar dat het slechts om zeer lage percentages van de bevolking gaat. Voor zover ik begrepen heb, al kan ik dat artikel nu even niet terug vinden, want het was van maanden gelezen, is de kans op bijwerkingen bij een corona vaccinatie bijvoorbeeld niet groter dan de kans op bijwerkingen bij het nemen van veel andere medicijnen. Waardoor het vreemd is dat een groep mensen zo hard op die corona vaccinatie blijft hameren, daar moet dus haast wel een andere reden voor zijn dan de medische implicaties van de vaccinaties.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op de NOS of andere media als er iemand is overleden, de comments staan vaak niet vol met steunbetuigingen, maar met allerlei mensen die direct iemands dood proberen te linken aan corona of corona vaccinaties voor hun eigen agenda. Je schaamt je soms om Nederlander te zijn.

Zoals ik in de andere discussie ook al aangaf, er is niets mis met kritisch zijn, maar kom dan om je verhaal te onderbouwen niet met zaken die niet te onderbouwen zijn en ben respectvol naar anderen toe in discussies en verval niet in kleutergedrag wanneer je geen inhoudelijke argumenten meer hebt, wat je helaas vaak wel ziet gebeuren.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
08 jun 2024 08:06

Verlangen dat er verantwoording wordt afgelegd over het gevoerde beleid en de gemaakte keuzes is nu juist niet wappie gedrag.
Maar dat is wat anders dan mensen met de dood bedreigen.

Er is niets mis met gedegen onderzoek doen, en als blijkt dat iemand zaken gedaan heeft die juridisch niet door de beugel konden hem daar op aan te pakken. En als blijkt dat de ander binnen de kaders heeft gehandeld, dan moet het ook afgedaan zijn.

De vraag is echter of dat hier wel gebeurd, ik zie geen enkel probleem met een evaluatie of er correct gehandeld is tijdens de crisis en wat beter had gemoeten. Dat lijkt me eerder iets dat altijd zou moeten gebeuren na zo'n impactvolle periode.

Hier lijkt er echter mogelijk sprake te zijn van een politieke poppenkast voor politiek gewin, en dat zou mijn inziens juist niet de bedoeling mogen zijn van zo'n proces. Het doel zou immers moeten zijn leering trekken voor de toekomst, niet het winnen van zieltjes voor je opkomende politieke campagne.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
08 jun 2024 10:49
Onkruid71 schreef:
07 jun 2024 23:08


Wou jij zeggen dat je geen schade kan oplopen van vaccinatie? Waarom zou het niet kunnen.
Dat zal niemand claimen, immers er zijn altijd bijwerkingen. Als je miljoenen vaccinaties zet zal er altijd wel een paar mensen te vinden zijn wiens lichaam daar niet goed mee om gaat. Er zullen ook mensen overleden zijn aan iets simpels als het slikken van aspirines.

Wat dan belangrijk is, is uitzoeken hoe groot dat percentage is, en dat is waar het over het algemeen mis gaat bij de 'wappies', die blijven maar claimen, zonder enkele wetenschappelijke onderbouwing, dat mensen bij bosjes neervallen door die vaccinaties, dat Bill Gates mensen monitort via de vaccinaties en meer van dat soort onzin. Terwijl al je jouw eigen bron leest:
In Nederland zijn ruim 16 miljoen vaccinaties gezet, dit komt neer op 39 miljoen prikken (bron: RIVM). Het aantal mensen dat langdurige klachten ontwikkelt in de periode na vaccinatie is zéér klein. Inmiddels hebben al ruim 850 mensen zich in de afgelopen twee jaar bij C-support gemeld. Het is moeilijk vast te stellen of er een verband is met de vaccinatie.
Het al duidelijk wordt dat mensen helemaal niet bij bosjes neervallen, maar dat het slechts om zeer lage percentages van de bevolking gaat. Voor zover ik begrepen heb, al kan ik dat artikel nu even niet terug vinden, want het was van maanden gelezen, is de kans op bijwerkingen bij een corona vaccinatie bijvoorbeeld niet groter dan de kans op bijwerkingen bij het nemen van veel andere medicijnen. Waardoor het vreemd is dat een groep mensen zo hard op die corona vaccinatie blijft hameren, daar moet dus haast wel een andere reden voor zijn dan de medische implicaties van de vaccinaties.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op de NOS of andere media als er iemand is overleden, de comments staan vaak niet vol met steunbetuigingen, maar met allerlei mensen die direct iemands dood proberen te linken aan corona of corona vaccinaties voor hun eigen agenda. Je schaamt je soms om Nederlander te zijn.

Zoals ik in de andere discussie ook al aangaf, er is niets mis met kritisch zijn, maar kom dan om je verhaal te onderbouwen niet met zaken die niet te onderbouwen zijn en ben respectvol naar anderen toe in discussies en verval niet in kleutergedrag wanneer je geen inhoudelijke argumenten meer hebt, wat je helaas vaak wel ziet gebeuren.
Ik denk dat je ook weer dat er in Nederland weinig cijfers bij worden gehouden. Kijk bijvoorbeeld naar Long Covid. Dat zijn geen cijfers van, maar dat betekend niet dat het geen feiten zijn dat er velen zijn.
Er is ook veel verkeerde informatie verspreid door de regering, zoals vaccineren voor andere om je heen, hoe het verspreid wordt en dat kinderen geen covid konden krijgen, en ook geen long covid.
Daarom moet er goed naar gekeken worden, of het bewust gedaan werd, of dat ze het gewoon niet wisten. Pfizer heeft al lang toegegeven dat het nooit verspreiding tegen zou gaan. Dan kom je weer met die avond klok, was dat wel genoeg onderbouwd.

Daarom snap ik niet dat die parlementaire enquête er nog niet is, wat als er volgens haar weer iets gebeurd, gaat het dan weer zijn rommeltje worden?

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
08 jun 2024 11:25

Ik denk dat je ook weer dat er in Nederland weinig cijfers bij worden gehouden. Kijk bijvoorbeeld naar Long Covid. Dat zijn geen cijfers van, maar dat betekend niet dat het geen feiten zijn dat er velen zijn.
Als cijfers er niet zijn, maar je wil er wel een discussie mee beargumenteren, zorg dan dat die cijfers er komen. Je kan iets veel noemen, maar is dat het ook? Praten we bij Long Covid over 10% van de bevolking, wat ik veel zou noemen, of is het 0.01%, zit het er ergens tussen in of is het nog minder. Jouw eerder gelinkte bron had het bijvoorbeeld over 850 klachten met bepaalde bijwerkingen na vaccinatie op 16 miljoen mensen die gevaccineerd zijn, dat is 0.01%, dat zou ik niet veel willen noemen, ook al is het voor die mensen natuurlijk een persoonlijk drama als het je overkomt.

Meten is weten zegt men vaak, en dat ook gaat ook zeker hier op. Men hoeft natuurlijk niet altijd te wachten tot iemand anders het onderzoek voor ze doet. Men kan ook zelf bijvoorbeeld een stichting oprichten, daarin investeren en zelf gedegen onderzoek gaan doen.
Er is ook veel verkeerde informatie verspreid door de regering, zoals vaccineren voor andere om je heen, hoe het verspreid wordt en dat kinderen geen covid konden krijgen, en ook geen long covid.
Daarom moet er goed naar gekeken worden, of het bewust gedaan werd, of dat ze het gewoon niet wisten.
Dat laatste is inderdaad belangrijk in zo'n onderzoek, het probleem dat ik zie is dat mensen al vooringenomen zijn, en dat kan ook nog eens de wereld in spuwen als absolute waarheid vanwege het feit ze allerlei theorieën geloven voordat het onderzoek in de eerste plaats gedaan is.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ah daarom hebben ze geen cijfers bijgehouden natuurlijk.
Was volgens Kuipers ook allemaal niet nodig die cijfers, want het was maar een griepje.
Maar goed het is zoals het is. Als ze het zo willen, krijgen ze het zo.
Maar als Rusland Nederland binnenvalt hoeven ze niet op mij te rekenen🤣😂🤣

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Jammer dat je ineens weer zo ontwijkend gaat reageren en weer een ander onderwerp als Rusland aansnijd als afleidingsmanoeuvre

Daarnaast, had je zelf al niet eerder aangegeven dat we gezien jouw medische problemen sowieso niet op jou hoeven te rekenen.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
08 jun 2024 11:00
kuklos schreef:
08 jun 2024 08:06

Verlangen dat er verantwoording wordt afgelegd over het gevoerde beleid en de gemaakte keuzes is nu juist niet wappie gedrag.
Maar dat is wat anders dan mensen met de dood bedreigen.
Ik reageerde op Arizonakid die aangaf dat hier (dus op het forum) eigenlijk veel wappies zijn.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kan slechts reageren op een stichting opzetten, geen geld, bijstand, geen energie.
Dus onlogisch voor mij om dat op de reageren.
Het vooringenomen kwam van beide kanten. Als dat echt goed onderzocht zou worden, dan komt er misschien nog iets goeds uit.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben alweer een paar uurtjes thuis... De soep was prima, vers gehakt en mergpijpjes, je merkt echt wel verschil met dat van de supermarkt.

De 25 kilometer werd 26,5 door een omleiding. Gewandeld tussen Vollenhove en Scherpenzeel, oftewel de Weerribben en de Wieden. En wat een mooi, rustig gebied is het! Kalenberg is een aanrader; iedereen gaat maar naar Giethoorn, maar Kalenberg is volgens mij net zo mooi. Je kan er uren kanovaren, er is horeca, logiesmogelijkheden, mooie omgeving... echt een aanrader.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... de was eens gedaan op de eco-stand, en helaas - het ruikt niet fris. Dus die gaat nog een keer, maar dan gewoon zoals altijd op de fijne was.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
08 jun 2024 21:30
Gewandeld tussen Vollenhove en Scherpenzeel, oftewel de Weerribben en de Wieden. En wat een mooi, rustig gebied is het! Kalenberg is een aanrader; iedereen gaat maar naar Giethoorn, maar Kalenberg is volgens mij net zo mooi. Je kan er uren kanovaren, er is horeca, logiesmogelijkheden, mooie omgeving... echt een aanrader.
Over twee weken ben ik een paar dagen weg in dat gebied. Ik zal je tip van de kalenberg opvolgen.
Was het niet erg drassig daar?

Plaats reactie