Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10153
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het wel een leuke vraag. Iemand die mensen buiten sluit op basis van hun opleiding is erg triest bezig of het moet om een specifieke functie gaan. Maar dan is ook belangrijk wat voor opleiding.

Mijn vermoeden is dat die kennis door zijn eisen voor een partner denkt dat ze beter bij elkaar passen of betere gesprekken kunnen hebben. Ik kan je vertellen dat opleiding daar heel weinig over kan zeggen.

Ik kan je zeggen dat wij bijvoorbeeld op het werk genoeg bekwame MBO'ers tegenkomen. Vaak zijn dat mensen die leren door te doen. Dan zie je dus het verschil direct. Als er problemen zijn tijdens onze tests, zijn er veel MBO'ers die gewoon eens iets anders proberen, gewoon even snel praktisch oplossen en door, daar we sommige universitair geschoolden hebben gehad die gingen nadenken over wat het probleem vermoedelijk zou kunnen zijn, nadenken over een oplossing en toen was de tijd op. Die MBO'er is uiteindelijk de test door, neemt wat ie gevonden heeft, door wat te proberen, mee in zijn volgende ontwerp en in zijn documentatie en leert daar dus van. Die ander moet uiteindelijk terugkomen, heeft dan mogelijk het probleem opgelost (soms ook niet) en vaak genoeg zien we dat uiteindelijk verwateren in de organisatie. Dan zijn ze 4 prototypes verder en is het probleem weer terug, de betreffende universitair opgeleide weg, en weet niemand wat nu het probleem was en wat de oplossing is.

Het is ook weleens andersom, maar wij zien in ons lab vaak dat praktische mensen problemen oplossen en slimme mensen oplossingen bedenken. Een andere manier van werken.

Uiteraard is een universitaire opleiding vaak het bewijs dat je goed kan leren, dus over het algemeen snel theorie zal oppikken over bepaalde zaken, waar een ander mogelijk langer over kan doen. Maar iemand die lager opgeleid is hoeft daar niet voor onder te doen. Misschien lagen de interesses anders in zijn jeugd of wist ie al heel gauw dat ie iets wilde gaan doen waar geen hogere opleiding voor nodig is.

Je kunt gewoonweg nooit op basis van opleidingsniveau zeggen wat voor persoon iemand is en op welk niveau je er mee kunt praten. De enige manier daarvoor is om gewoon dat praatje te maken en iemand te leren kennen.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Bezorgdeburger schreef:
12 jun 2024 19:19
De PVV mag 5 ministers voordragen. Markuszower wordt voorgedragen als Minister en vice premier.

Het AD zocht wat uit en komt met dit: https://archive.ph/2024.06.12-164735/ht ... ~a8e89d62/

we gaan nog wat beleven met dit nieuwe kabinet 😂
Ik lees dat Wilders de benoeming van Markuszower heeft ingetrokken. Had Hij dat niet eerder kunnen voorzien?

In ieder geval heeft de journalistiek hierin een rol gespeeld. Wat mij betreft compliment daarvoor

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
13 jun 2024 13:24
Ze moet een Universitaire opleiding hebben of een Serieuze HBO opleiding. (afgerond)
Ik vertelde dat elke HBO opleiding serieus is?
Hij was het er niet mee eens.
Hoe denken jullie erover? Vinden jullie HBO opleidingen serieus?
Je stelt twee verschillende vragen.
1) Je laatste vraag is of alle hbo opleidingen serieus zijn.
2) Waar je eerste vraag is of er serieuze en niet serieuze opleidingen zijn.

Hbo opleidingen kunnen heel pittig zijn, denk aan een ingenieursopleiding (die de ing. titel oplevert, op beter gezegd opleverde). Maar er zullen er ook tussen zitten die als minder serieus worden gezien.
Zie hier een overzicht van alle hbo opleidingen:
Universiteit kent feitelijk net zo'n diversiteit. Ik heb de technische Universiteit gedaan, met over het algemeen veel college uren. Vrienden die werktuigbouwkunde deden hadden vaak meer dan 30 uur per week college. Een klasgenote van het vwo studeerde kunstgeschiedenis en zij vertelde dat ze een paar uur per week college had, sommige weken zelfs helemaal geen colleges. is daarmee techniek serieuzer dan kunstgeschiedenis?

Geen idee, dat mag ieder voor zich bepalen.

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je er zoveel uren in moet stoppen moet je er in ieder geval serieus werk van maken. Een paar uurtjes per week is natuurlijk niks anders als een schnabbeltje erbij.

ZeerPrivé
Berichten: 5712
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
13 jun 2024 21:39
Een paar uurtjes per week is natuurlijk niks anders als een schnabbeltje erbij.
Aldus de deskundige. :roll:

Dagkoers
Berichten: 622
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt allemaal.
De vraag is eigenlijk wat zijn wel en wat zijn geen serieuze HBO opleidingen?
Ik denk dat je daar geen goed antwoord op kan hebben!

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
13 jun 2024 22:49
De vraag is eigenlijk wat zijn wel en wat zijn geen serieuze HBO opleidingen?
Wat vindt die kennis zelf dat serieuze hbo opleidingen zijn? Aangezien die de hele discussie aanslingerde.

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En iemand keuren op zijn opleiding of diploma is heel kortzichtig.

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
13 jun 2024 23:14
En iemand keuren op zijn opleiding of diploma is heel kortzichtig.
Ja en nee. Als mens ben je niet meer of minder met een bepaalde opleiding en opleidingsniveau. (het nee deel)
Maar selecteren op opleidingsniveau in een partner heeft wel degelijk waarde, Mijn persoonlijke ervaring (alhoewel een onderzoekspopulatie van 1 te weinig is) is dat mbo niveau niet werkt.

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
13 jun 2024 23:14
En iemand keuren op zijn opleiding of diploma is heel kortzichtig.
Idd. Iemand met HBO/universiair kan heel erg arrogant zijn, en iemand met VMBO kan daarentegen weer heel sociaal zijn, om wat te noemen. Aan de andere kant zijn het wel twee totaal verschillende werelden, waar mensen in functioneren.

Dagkoers
Berichten: 622
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt allemaal.
Het gaat niet zo goed met die kennis.
Hij werkt bij Philips in Drachten.
Ik heb het contact even op een laag pitje gehouden.

J. Deltoer
Berichten: 3186
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bezorgdeburger schreef:
13 jun 2024 19:11
De PVV mag 5 ministers voordragen. Markuszower wordt voorgedragen als Minister

Ik lees dat Wilders de benoeming van Markuszower heeft ingetrokken. Had Hij dat niet eerder kunnen voorzien?

In ieder geval heeft de journalistiek hierin een rol gespeeld. Wat mij betreft compliment daarvoor
Wat mij betreft niet. Geen enkele politicus wordt zo doorgzaagd door de media als je van de PVV bent.
Nauwelijks is onderzoek gaan doen hoe Pechtholt een appartement heeft kunnen krijgen van een Canadese politicus nadat hij voor goedkeuring van CETA heeft gelobbied. En ook die zaak met zijn maitresses en die abortus werd onder tafel geschoven. En wat als Kaag eens doorgelicht was voor haar banden met Palestijnse en andere fanatiek Islamitische organisaties, wat was daar uit gekomen? Nee, die gasten zijn van de goeie club, dus daar hebben we het niet over.
Ik had Markuszower heel graag gezien op die positie, maar het mocht niet.
Nu alle pijlen op Faber.
En daarna de volgende PVVer doorzagen.

ZeerPrivé
Berichten: 5712
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Leuk bedacht, zolang het goed ging...https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/ ... plaatsers/

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Anderzijds, als PVV weet je ook dat je onder het vergrootglas komt te liggen, dat mag geen verrassing zijn. Waarom dan alsnog met kandidaten komen waarvan je weet dat de media er een 'field day' mee kan hebben, en waarbij het daarnaast ook nog eens twijfelachtig is of ze sowieso door de standaard 'keuring' voor bewindspersonen komen.

Zorg dan dat je goed voorbereid bent, dit allemaal ver voor bent, en gewoon als PVV zijnde een lijst met kandidaten klaar hebt liggen waarvan je 100% zelf al geverifieerd hebt dat ze van onbesproken gedrag zijn. Klagen op 'de media' is leuk, maar de PVV (en ook de andere partijen in de coalitie) horen dit soort kandidaturen eigenlijk gewoon al intern gewogen te hebben voordat ze worden voorgesteld zodat 'de media' niets te vinden heeft.

En kan dan er natuurlijk altijd nog een lijk uit de kast komen van iemand die bijvoorbeeld gelogen heeft tijdens zo'n interne verificatie. Maar nu gaan ze bijna van de ene kandidaat waar mogelijk een smet op zit naar de andere, dat is ook niet wat je wil.

juliomariner
Berichten: 4940
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vermoed dat de PVv een beetje is overvallen met hun verkiezingssucces.
Toen ze hun kandidatenlijst hebben opgesteld zijn ze er niet vanuit gegaan dat ze zoveel kamerleden nodig hadden. Vanmorgen was er een kamerlid op de radio die toen de kandidatenlijst werd opgesteld dacht dat hij veilig stond (in zijn geval onverkiesbaar dus lijstduwer) Tot zijn verbazing werd hij dus gewoon in de kamer gekozen.
De PVV ging dus redelijk onvoorbreid de verkiezingen in waardoor er nu dus behoorlijk hals over kop nog geschikte bewindspersonen gezocht moeten worden.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Sheila Sitalsing in haar column in de Volkskrant. Wilders wil helemaal niet het land besturen. En provoceert alleen maar met zijn kandidaten voor ministers en staatssecretarissen.

Wat gaan we allemaal meemaken met dit programkabinet?

https://archive.ph/2024.06.15-060056/ht ... ~b687d8d3/

J. Deltoer
Berichten: 3186
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Word jij nou nooit moe van jezelf?

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En welke oplossingen biedt die Sheila Sitalsing?

juliomariner
Berichten: 4940
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Allemaal besmet met het complotvirus.

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

juliomariner schreef:
14 jun 2024 14:06
Ik vermoed dat de PVv een beetje is overvallen met hun verkiezingssucces.
Toen ze hun kandidatenlijst hebben opgesteld zijn ze er niet vanuit gegaan dat ze zoveel kamerleden nodig hadden. Vanmorgen was er een kamerlid op de radio die toen de kandidatenlijst werd opgesteld dacht dat hij veilig stond (in zijn geval onverkiesbaar dus lijstduwer) Tot zijn verbazing werd hij dus gewoon in de kamer gekozen.
De PVV ging dus redelijk onvoorbreid de verkiezingen in waardoor er nu dus behoorlijk hals over kop nog geschikte bewindspersonen gezocht moeten worden.
Dat vermoed ik ook inderdaad, echter we zijn nu wat, 7 maand verder? Dan zou je toch mogen verwachten dat ze dat soort processen toch wel een beetje op de rit hebben.

Maar zo iemand als Markuszower, daar wist Wilders al in 2010 van dat deze mogelijk gecompromitteerd was, daar hij toen ook al een kandidatuur moest opgeven. Daar snap ik dan wat minder van dat deze zo 'makkelijk' werd voorgedragen.

Plaats reactie