Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10154
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 jun 2024 10:20
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Sheila Sitalsing in haar column in de Volkskrant. Wilders wil helemaal niet het land besturen. En provoceert alleen maar met zijn kandidaten voor ministers en staatssecretarissen.

Wat gaan we allemaal meemaken met dit programkabinet?

https://archive.ph/2024.06.15-060056/ht ... ~b687d8d3/
Oh, die dame die heel kinderachtig Johan Derksen wees op het feit dat hij zo vaak 'ik' gebruikte in een ingezonden brief (waardoor zou moeten blijken dat hij vooral met zichzelf bezig was), vervolgens het deksel op haar neus kreeg toen bleek dat ze zichzelf ook veelvuldig schuldig maakte aan het gebruik van de ik-vorm.

Voorlopig wil ik eerst iets zien gebeuren voordat we mensen afschrijven. Als je bijvoorbeeld PVDA/GL erbij pakt, daar zijn nogal wat mensen die openlijk Hamas ondersteunen (pro-Palestina noemen ze dat tegenwoordig). Dan heb ik liever iemand die een vreemd interview met een zwarte piet heeft gedaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5715
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou heren, eindelijk is er een vrouw waar iedere man van droomt
1) forever young
2) zeurt niet
3) klaagt niet
3) praat alleen als je wilt dat ze praat
4) gaat mee in al je wensen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7236976 ... rlijk-zijn

Ik wacht op een mannelijke variant..., vrouw wordt natuurlijk weer achtergesteld aan de man. :cry:

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
14 jun 2024 13:52
Anderzijds, als PVV weet je ook dat je onder het vergrootglas komt te liggen, dat mag geen verrassing zijn.
Zo fatsoenlijk zijn we in dit land al. Elke PVV kandidaat wordt net zo lang onderzocht tot er iets gevonden is, waar we bij andere partijen gewoon lekker de oogjes sluiten. Kaag en het intrekken van haar vertrouwensfunctie omdat ze trouwde met een PLO-er in het geheim. Pechtold die gewoon zijn appartementjes heeft en andere vuiltjes. Om maar twee D66-ers te noemen.


Wat mij betreft groeit de PVV door naar 150 zetels en gaan ze zoals mijn goede vriend The Donald het zegt "the swamp drainen". Net zolang totdat we alle partijen gelijk behandelen.

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Dat oogjes sluiten zie ik niet zo, die 2 zaken zijn toch ook ruim in de media geweest? Volgens mij zijn zelfs de regels, op aandringen van nota bene o.a. Wilders, aangescherpt naar aanleiding van het geval Pechtold en is zijn politieke carrière ook wel voorbij er door. Iets waar Wilders nu blijkbaar tegenaan loopt bij het kiezen van zijn kandidaten. En het is toch echt aan de PVV en andere partijen om ervoor te zorgen dat ze kandidaten voordragen waarover de media simpelweg niets kan vinden.

Daarnaast naar mijn mening het aanhalen van zaken uit het verleden weinig zin, het is alleen maar beter als er geleerd is van het verleden en controles nu dus (flink) strenger zijn. Dat is naar mijn mening niet iets waar we over moeten vallen, maar iets wat je juist moeten toejuichen. Neemt natuurlijk niet weg dat de organen die deze onderzoeken officieel uitvoeren natuurlijk wel de kandidaten van alle partijen even scherp onderzoeken of het nu een PVVér, NSCér, BBBér of VVDér is, echter ik zie niet direct aanwijzingen dat dit niet gebeurt, anders was vermoed ik o.a. Wilder daar al wel over gevallen.

Wat de media doet, tja, dat is natuurlijk wel te voorspellen, de linkse media is waarschijnlijk wat te kritisch op de PVV, terwijl bijvoorbeeld Ongehoord Nederland bij lange na niet kritisch genoeg is op de PVV, maar weer te kritisch is op linkse politici.

Gelijke behandeling in de media ga je natuurlijk nooit krijgen, daar maar dat is ook niet te verwachten in ons bestel, die partijen zijn er allemaal voor 'hun' achterban (of zuil, deels kijkende naar het verleden), maar in de formatie heb ik nu niet het idee dat de andere partijen en betrokken organisaties in dat proces de PVV kandidaten niet gelijk behandelen ten opzichte van de kandidaten vooruit geschoven door de andere partijen.

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren voor het eerst zelf aardappelsalade gemaakt. Had nog wat over, te weinig voor de maaltijd en teveel om weg te gooien.

Om een lang verhaal kort te maken:
- 150 gram gekookte aardappeltjes
- 1 lenteuitje klein gesneden (alleen het wit, niet het loof)
- paar plakjes augurk, ik meen 5 of 6
- optioneel 25 gram doperwten (rest van de pot was voor het avondeten)
- de truffelmayo (afgestreken eetlepel) bij appie was wel duur, maar aan de andere kant: die komt wel een keertje op. En dit was zo ongeveer de enige mayo-achtige waar geen water in zit. Daarbij: koop maar eens een klein bakje salade in de super - ben je meer kwijt en wat zit er in?

Alles even goed mixen, en de visite vond het heerlijk. Serieus gemeend. Gaan we meer en vaker doen, dingen zelf maken. Lekkerder, goedkoper, gezonder en gevarieerder. En zoveel werk is het nou ook weer niet.

Nijogeth
Berichten: 10154
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kreeg de vraag van een 13 jarig jochie of ie een keer foto's mocht maken van mijn auto. Aangegeven dat ik binnenkort wel een keer tijd had en vandaag had ik tijd. Bij hem thuis aangekomen even een praatje met zijn ouders gemaakt, hij bleek autisme te hebben en een flinke boost te hebben gekregen van het feit dat er mensen serieus op in gingen en hem niet meteen nee verkochten omdat ie een kind is.

We zijn vervolgens samen naar de plek gereden waarvan hij dacht dat die ideaal was voor de foto's. Nadat ik m een paar vragen stelde, werd hij steeds een beetje losser en begon uitgebreid te praten en vertellen. Na het maken van de foto's zijn we nog even een verlaten weg op gaan zoeken om nog even wat asociaal te doen met de auto en toen heb ik m weer thuis afgezet, nadat ik m nog even een briefje in zijn handen had geduwd, omdat een fotograaf betaald mag worden (ook al bood hij het gratis aan). Zijn moeder bedankte me nog uitgebreid, want ze zag aan hem dat ie heel erg uit zijn schulp was gekropen en een fijn uurtje heeft gehad.

Ook voor mij was het een eerste keer om een fotoshoot te doen van een auto, nog steeds is het niet iets dat me erg boeit, maar ik vind het enthousiasme van zo'n jochie erg aanstekelijk. Het lijkt me nu dan ook best leuk om mee te doen aan toertochten voor bijvoorbeeld zieke kinderen.

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Dat oogjes sluiten zie ik niet zo, die 2 zaken zijn toch ook ruim in de media geweest?
Kaag kon ondanks dat gewoon minister worden.
Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Wat de media doet, tja, dat is natuurlijk wel te voorspellen,
.................
Gelijke behandeling in de media ga je natuurlijk nooit krijgen, daar maar dat is ook niet te verwachten in ons bestel,
Dit is wel heel makkelijk en ook deels een verklaring van de enorme groei van de PVV. Veel burgers zijn het zat dat er zo met twee maten wordt gemeten. Wat ook al bleek dat Volt twee weken lang continu bij de NPO mocht aanschuiven bij de Europese verkiezingen, terwijl ze op dat moment nul zetels hadden in het EP, en twee in de TK. Fijn die door de belastingbetaler betaalde verkiezingscampagne van ze.

Erthanax
Berichten: 9802
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
15 jun 2024 19:05
Gisteren voor het eerst zelf aardappelsalade gemaakt. Had nog wat over, te weinig voor de maaltijd en teveel om weg te gooien. (…)
Je kunt er allerlei groenten in doen: mais, paprika, komkommer, sperzieboontjes, enz. Tomaat kan natuurlijk ook, maar liefst zonder het vocht. Restje pasta in plaats van aardappels kan ook, en eventueel wat fijngesneden vlees(waar) of kaas. Een salade is echt de gemakkelijkste en een zeer smakelijke manier om restjes te verwerken.

DeZevendeHenk
Berichten: 822
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
15 jun 2024 14:33
Cro schreef:
14 jun 2024 13:52
Anderzijds, als PVV weet je ook dat je onder het vergrootglas komt te liggen, dat mag geen verrassing zijn.
Zo fatsoenlijk zijn we in dit land al. Elke PVV kandidaat wordt net zo lang onderzocht tot er iets gevonden is,
Dus jij denkt dat ze diep hebben moeten graven om de dirt van die "strontvlieg" boven tafel te krijgen? Dat was allemaal oud nieuws en als Geert of jij dat niet wist hebben jullie beiden een plaat voor je hoofd.

DeZevendeHenk
Berichten: 822
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
15 jun 2024 19:18
Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Dat oogjes sluiten zie ik niet zo, die 2 zaken zijn toch ook ruim in de media geweest?
Kaag kon ondanks dat gewoon minister worden.
Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Wat de media doet, tja, dat is natuurlijk wel te voorspellen,
.................
Gelijke behandeling in de media ga je natuurlijk nooit krijgen, daar maar dat is ook niet te verwachten in ons bestel,
Dit is wel heel makkelijk en ook deels een verklaring van de enorme groei van de PVV. Veel burgers zijn het zat dat er zo met twee maten wordt gemeten. Wat ook al bleek dat Volt twee weken lang continu bij de NPO mocht aanschuiven bij de Europese verkiezingen, terwijl ze op dat moment nul zetels hadden in het EP, en twee in de TK. Fijn die door de belastingbetaler betaalde verkiezingscampagne van ze.
Maar het antwoord van rechts op dit soort gejank is toch standaard "huil.nog eens wat meer"? Is dat enkel medicijn dat aan anderen wordt aangeboden maar waarvoor de rechtse mens zelf terugdeinst?
De gelijke behandeling wordt overigens aangeboden door Volk en Vaderland van de Telegraaf? "Ontvang den Duitschers met waardigheid" was geloof ik het advies.

Erthanax
Berichten: 9802
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
15 jun 2024 19:14
Ik kreeg de vraag van een 13 jarig jochie of ie een keer foto's mocht maken van mijn auto. (…)
Wat een leuk en positief bericht! 👌

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
15 jun 2024 11:18
Allemaal besmet met het complotvirus.
Mee eens,maar dan wel van alle kanten.
Zowel links als rechts voor zover dat onderscheid er nog is of nog te ontwaren is.

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
15 jun 2024 19:18
Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Dat oogjes sluiten zie ik niet zo, die 2 zaken zijn toch ook ruim in de media geweest?
Kaag kon ondanks dat gewoon minister worden.
Kijk ik ben ook geen fan van Kaag, maar dat zijn natuurlijk wel 2 verschillende zaken. Kaag was ook niet onomstreden in de media maar voorgedragen, en is door de screening gekomen. en dus waren er blijkbaar geen wettelijke bezwaren tegen de voordracht.

Markuszower is ook niet onomstreden in de media, voorgedragen als beoogd bewindslied ,maar is niet door de screening gekomen, Dat is dus wezenlijk anders.

En dat is dus ook een beetje wat ik probeer aan te geven, wat de media ook vind, en mogelijk zal oprakelen, het is aan de partijen om kandidaten te vinden die door de screening komen. Als dat lukt, maakt het in principe ook niet uit of dan wel de links georiënteerde media dan wel de rechts georiënteerde media het al dan niet eens is met de voordracht, die zullen het immers over het algemeen niet eens zijn met de kandidaten 'aan de overkant'.

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
15 jun 2024 19:59
Nijogeth schreef:
15 jun 2024 19:14
Ik kreeg de vraag van een 13 jarig jochie of ie een keer foto's mocht maken van mijn auto. (…)
Wat een leuk en positief bericht! 👌
Idd, opbeurend en huiskamerwaardig wat mij betreft. :D

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
15 jun 2024 20:13
kuklos schreef:
15 jun 2024 19:18
Cro schreef:
15 jun 2024 16:48
Dat oogjes sluiten zie ik niet zo, die 2 zaken zijn toch ook ruim in de media geweest?
Kaag kon ondanks dat gewoon minister worden.
Kijk ik ben ook geen fan van Kaag, maar dat zijn natuurlijk wel 2 verschillende zaken. Kaag was ook niet onomstreden in de media maar voorgedragen, en is door de screening gekomen. en dus waren er blijkbaar geen wettelijke bezwaren tegen de voordracht.

Markuszower is ook niet onomstreden in de media, voorgedragen als beoogd bewindslied ,maar is niet door de screening gekomen, Dat is dus wezenlijk anders.

En dat is dus ook een beetje wat ik probeer aan te geven, wat de media ook vind, en mogelijk zal oprakelen, het is aan de partijen om kandidaten te vinden die door de screening komen. Als dat lukt, maakt het in principe ook niet uit of dan wel de links georiënteerde media dan wel de rechts georiënteerde media het al dan niet eens is met de voordracht, die zullen het immers over het algemeen niet eens zijn met de kandidaten 'aan de overkant'.
En ik vraag me nog steeds af hoe je in godsnaam door de screening heenkomt als je getrouwd bent met een PLO-er. En daarna belastinggeld geeft aan allerlei dubieuze clubjes.

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
15 jun 2024 21:50


En ik vraag me nog steeds af hoe je in godsnaam door de screening heenkomt als je getrouwd bent met een PLO-er. En daarna belastinggeld geeft aan allerlei dubieuze clubjes.
Dat is echter een compleet ander vraagstuk, dan klagen over het feit dat in bepaalde media PVVérs onder het vergrootglas liggen. Kaag en andere D66érs zullen bijvoorbeeld bij ON individueel maar ook als partij verwacht ik net zo hard onder vergrootglas liggen.

De screening van Kaag ken ik niet, en kan ik dus ook niet over oordelen. Maar als daar fouten gemaakt zijn, wat natuurlijk zeker kan, is dat natuurlijk geen enkele reden om dan nu minder secuur te zijn. Er is destijds voor zover mij bekend, vooral vanaf de meer rechtse partijen aangedrongen op strengere screening, mijn inziens terecht, maar dan moet je ook accepteren wanneer dit dan negatief voor jezelf uitpakt en dat lijkt Wilders ook gewoon te doen.

Dagkoers
Berichten: 622
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik wilde iets vragen of er iemand is die hier verstand van heeft van de volgende case:

Het gaat om deze aanrijding op dit filmpje.
Ik verwijt de politie helemaal niks!
het gaat om de schade na de aanrijding.
Ik zou denken dat het vergoed wordt door de politie, want die hebben een foutje gemaakt.
Ik heb dus gehoord en dit verbaast mij heel erg, dat de eigenaren van de auto zelf de schade moeten betalen?
Nu is mijn vraag of er iemand op dit forum is die hier verstand van heeft.

https://www.dumpert.nl/zoek/schiedam?se ... 6_9bb746c4
(ik bedoel dan de aanrijding bij 35s)

rwolters
Berichten: 1654
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
15 jun 2024 21:50
Cro schreef:
15 jun 2024 20:13
kuklos schreef:
15 jun 2024 19:18


Kaag kon ondanks dat gewoon minister worden.
Kijk ik ben ook geen fan van Kaag, maar dat zijn natuurlijk wel 2 verschillende zaken. Kaag was ook niet onomstreden in de media maar voorgedragen, en is door de screening gekomen. en dus waren er blijkbaar geen wettelijke bezwaren tegen de voordracht.

Markuszower is ook niet onomstreden in de media, voorgedragen als beoogd bewindslied ,maar is niet door de screening gekomen, Dat is dus wezenlijk anders.

En dat is dus ook een beetje wat ik probeer aan te geven, wat de media ook vind, en mogelijk zal oprakelen, het is aan de partijen om kandidaten te vinden die door de screening komen. Als dat lukt, maakt het in principe ook niet uit of dan wel de links georiënteerde media dan wel de rechts georiënteerde media het al dan niet eens is met de voordracht, die zullen het immers over het algemeen niet eens zijn met de kandidaten 'aan de overkant'.
En ik vraag me nog steeds af hoe je in godsnaam door de screening heenkomt als je getrouwd bent met een PLO-er. En daarna belastinggeld geeft aan allerlei dubieuze clubjes.
Je vraagt je dat af omdat je geen benul van de feiten weet en je blijkbaar zwaar beinvloed wordt door domme influencers die desinformatie verspreiden.

witte angora
Berichten: 31086
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
15 jun 2024 23:08
Ik wilde iets vragen of er iemand is die hier verstand van heeft van de volgende case:

Het gaat om deze aanrijding op dit filmpje.
Ik verwijt de politie helemaal niks!
het gaat om de schade na de aanrijding.
Ik zou denken dat het vergoed wordt door de politie, want die hebben een foutje gemaakt.
Ik heb dus gehoord en dit verbaast mij heel erg, dat de eigenaren van de auto zelf de schade moeten betalen?
Nu is mijn vraag of er iemand op dit forum is die hier verstand van heeft.

https://www.dumpert.nl/zoek/schiedam?se ... 6_9bb746c4
(ik bedoel dan de aanrijding bij 35s)
Naja, bus rijdt tegen een stilstaande auto, dus dat is niet zo moeilijk. Die verloor duidelijk de macht over het stuur. Maar als die auto verzekerd is, en dan met name een verkeersrechtsbijstandsverzekering, dan zal zijn verzekeraar wel aan de bel trekken en zorgen dat het goed komt.

Wat je hoort - vaak is het borrelpraat.

Dagkoers
Berichten: 622
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt meneer Angora!
Ik kon mij het haast niet voorstellen.
Ik vond de opmerking Borrelpraat wel grappig, omdat Schiedammers jeneverneuzen worden genoemd.

Plaats reactie