LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Brainless »

witte angora schreef:
Brainless schreef:
Daarnaast 180 per maand voor 1 persoon: wij hebben 700/5= 140 per persoon.
En ik bedoel niet dat dit super zielig is, maar wel dat het raar is.
Hoho. Als je alleen bent ben je aan veel dingen meer kwijt. Jullie hebben twee auto's met 5 personen, ik één auto met één persoon. Maar de benzine en alles om van a naar b te komen is toch echt net zo duur. Reparatiekosten, idem dito.

Koffiemelk koop ik van die kleine flesjes, om wat te noemen. Grotere, en dus voordeligere, pakken hebben geen nut, dat wordt zuur. Wel eens gezien wat de literprijs is? En zo kan ik wel even doorgaan... Jullie kinderen kunnen op sport en alles, dat kan ik toch echt niet.
Ik begrijp je wel hoor.
Ik heb nu ook al extra kosten om mijn zoon rond te rijden (speciale begeleiding).
Het sporten van mijn dochters kosten 35E per jaar (p/p) dus dat zijn niet echt extra kosten.
Nu redden wij het wel, maar als ik straks ook nog eens 1/3 van mijn budget per maand moet inleveren... dan red ik het niet meer. Dan moet mijn auto er (weer) uit en kan mijn zoon daardoor niet meer speciale begeleiding krijgen.
Mijn zoon gaat 14 km verderop naar school en als het heel slecht weer (zoals afgelopen winter) is gaat hij met de bus. Dit kan dan ook niet meer.

Wij zouden, zoals de plannen nu zijn, van 700E per maand budget terug vallen naar 450E per maand. Als het moet dan moet het... maar dat vind ik persoonlijk nog steeds "raar".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Dus iemand die heel hard werkt voor zijn geld, heel lang gestudeerd heeft moet nu
gestraft gaan worden omdat hij/zij meer moet gaan betalen ?

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Alphavista »

Er zijn ook mensen die niet gestudeerd hebben (1001 redenen waarom niet) en keihard werken voor een hongerloontje.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:Er zijn ook mensen die niet gestudeerd hebben (1001 redenen waarom niet) en keihard werken voor een hongerloontje.
Zeer zeker !
Heb hier in dit topic al ergens het voorbeeld genoemd van een schilder die
werkt voor 1500 euro per maand.
Die gaat zich ook scheel betalen. :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Afbeelding

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:
Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Dus iemand die heel hard werkt voor zijn geld, heel lang gestudeerd heeft moet nu
gestraft gaan worden omdat hij/zij meer moet gaan betalen ?

Ik zie het niet als straf, ook ik moet meer betalen.
Moeten de mensen die weinig hebben dan gepakt worden?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik 'mag' ruim € 1000 per jaar extra gaan ophoesten. Fijn. Ik ga van de week mijn aanvullende verzekering maar opzeggen. Scheelt € 480 per jaar. Nu nog even kijken waar ik de rest vandaan kan halen... Want mijn salaris gaat er beslist niet op vooruit!

Het is om te spugen!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
En ik juich er met jouw mee.
Dit is de eerlijkste manier voorbeelden genoeg uit andere landen.
Waarom kunnen sommige mensen de zorgverzekering niet betalen, omdat zij verhoudingsgewijs te weinig inkomen hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
ciske schreef:
Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
En ik juich er met jouw mee.
Dit is de eerlijkste manier voorbeelden genoeg uit andere landen.
Waarom kunnen sommige mensen de zorgverzekering niet betalen, omdat zij verhoudingsgewijs te weinig inkomen hebben.

Precies , nu de juiste mensen moeten betalen , is het ineens niet goed.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door sephora30 »

Chocomelk schreef:
Dus iemand die heel hard werkt voor zijn geld, heel lang gestudeerd heeft moet nu
gestraft gaan worden omdat hij/zij meer moet gaan betalen ?
Het is crisis, iedereen wordt gestraft!!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door grun »

Chocomelk schreef:Heb hier in dit topic al ergens het voorbeeld genoemd van een schilder die werkt voor 1500 euro per maand. Die gaat zich ook scheel betalen. :shock:
Daar heb ik toch wel twijfels over, volgens mij betaalt hij straks minder als nu, niet meer. Ik beur iedere maand namelijk meer dan 1500 euro en zelfs ik krijg al geld terug straks.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door bprosman »

Precies , nu de juiste mensen moeten betalen , is het ineens niet goed
Wat bedoel je met "de juiste mensen" ? Qua salaris heb ik geen klagen, vandaar dat mijn zorgpremie ontzettend omhoog zal gaan maar ik kan me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar ziek thuisgeweest ben. Dus als je een hoger salaris hebt en geen of weinig zorgkosten hebt mag je meer betalen dan dat je chronisch ziek bent ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

Qua salaris heb ik geen klagen
Je geeft op je eigen vraag al antwoord, of vind jij dat de laagste inkomens gelijk hetzelfde als jouw en mij moeten betalen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef: Dus als je een hoger salaris hebt en geen of weinig zorgkosten hebt mag je meer betalen dan dat je chronisch ziek bent ?
Inderdaad :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat we eerst een moeten afwachten OF het wel doorgaat zoals ze nu willen.
Heb debat op tv zitten kijken,driekwart van politiek den haag is het er niet mee eens....

Dus...
En nee ook ik wordt er niet vrolijk van als ik alles zo zie,ik betaal weinig...
Maar mijn mag erg veel betalen,werkt zich de....als je ziet wat je moet betale ,nee is niet eerlijk...

Er moet nog een grens zijn vind ik persoonlijk een tussen maat...ik vind het niet eerlijk( mijn domme mening misschien) dat de mensen die keihard werken ,zich de rambam werken om het zo te zeggen,net zo veel verdient als een vent die drie ton aan bonus krijgt of lekker snabbelt enz,want dat is nu zo..

Jan met de korte achternaam die wat opgebouwd heeft in de jaren dat hij werkt...en moet zorgen voor gezin...enz gaat nu net zoveel betalen als een?? Tja ach vul het zelf maar in...

Er moet nog een grens komen...rutte en maatje is niet reeel weten totaal niet waar het geld naar toe gaat bij de mensen...

Maar zal mijn simpele gedachte wel zijn :oops:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Brainless »

ciske schreef:
Maar als alles inkomensafhankelijk wordt dat is niet eerlijk
Wat is daar niet eerlijk aan?? Deze regel geld dan voor iedereen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Maar dat is al zo, hoe meer je verdiend hoe meer belasting je betaald.
Nu worden er nog meer zaken inkomensafhankelijk (dat snap ik nog wel) maar het verschil wordt nu zo groot. Het is absurd dan wij straks 10% extra kwijt zijn van het netto salaris....
Bij ons is het en en.. Minder kinderbijslag, minder hypotheek aftrek, veel meer zorgkosten, hogere bijdrage AWBZ. Gelukkig is de kmheffing van de baan, anders kwam dat er ook nog eens bovenop.

Straks krijgen de studenten geen gratis OV meer, maar korting.
Als je dan ook nog eens lerende kinderen hebt lopen de kosten per maand nog meer op.

Het is dan goedkoper om te scheiden, huis te verkopen (NHG), ik met kids in een sociale huurwoning met WAO (incl alle kortingen/tegemoetkomingen), man in duurder huurhuis (of vakantiewoning), en dan gezellig gaan latten. Dan houden meer over per maand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

@Brainless, wat wil je dan? dat mensen met een minimun inkomen meer moeten betalen?

Dat het veel is, weet ik ook , maar dat kan alleen maar bij de hoge inkomens gehaald worden, niet bij de minimum.

Trouwens je maakt je nu al druk om iets wat pas in 2014 aan de orde gaat komen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ja ciske

kan me wel voorstellen dat er mensen zich druk maken ,dat heet vooruit kijken :wink:
weten wat er op je pad gaat komen....mensen willen nu toch ook al alles op een rijtje hebben voor hun pensioen en dat duurt bij nog wel ???tich jaar...

dus snap die mensen wel....2014 is het zo...

maar ik ben wel van mening ,wacht nu eerst af wat er gaat gebeuren..zoals het er nu naar uit ziet...gaat meneer rutte en glimworm samson( sorry moet het zeggen) het nog heel moeilijk krijgen om het er door te krijgen,maar dat er wat gaat veranderen is een ding wat zeker is,maar zal aangepast worden denk ik....

wat ik al zei,misschien nog een grens ertussen???

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

[weten wat er op je pad gaat komen/b]


Dat weet niemand rozemarijntje , ik ben er ook niet blij mee, maar alsnog is het 2014 dus wie dan leeft, wie dan zorgt.

Gesloten