Pagina 14 van 15

Re: BOL.com

Geplaatst: 30 mar 2011 10:16
door jlthkoch
@ bigmax

Stuur dit hele verhaal even door naar [persoonsgegevens verwijderd door moderator]
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] en hij zal er voor zorgen dat uw probleem alsnog goed word opgelost. De klantenservice is hier kennelijk niet toe in staat.

Re: BOL.com

Geplaatst: 14 apr 2011 11:12
door tamp
Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Bol.
Er is nog nooit iets misgegaan, ik heb de materialen snel in huis
en de verzendkosten zijn, ondanks dat ze soms bv. een aantal cd's
in meerdere zendingen versturen, altijd 1,95 per bestelling.
Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

Re: BOL.com

Geplaatst: 14 apr 2011 11:24
door jlthkoch
jlthkoch schreef:@ bigmax

Stuur dit hele verhaal even door naar [email protected]

Daniel Ropers is de directeur en hij zal er voor zorgen dat uw probleem alsnog goed word opgelost. De klantenservice is hier kennelijk niet toe in staat.
Jammer dat mensen het forum wel weten te vinden als er wat te klagen is, maar dat het vervolgens teveel moeite is om even te melden dat de klacht is opgelost en hoe.

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 05:37
door miniad
bol.com

Mensen kunnen meestal naar een winkel om een product te bekijken/voelen.
Voor mij is dat niet mogelijk en maak dan veel gebruik van internetwinkels.
De potentiële klanten in de winkels kunnen het product terug leggen als het hun niet bevalt.
Ik kan dat ook door het retour te zenden. Ik volg de officiële regels wat betreft het op afstand kopen.
Hoewel ik daar over het algemeen geen probleem mee heb is het bij de firma bol.com toch anders. Daar zijn er 3 betalingsmogelijkheden waaronder achteraf betalen met een acceptgirokaart. Dit geldt niet voor mij!
Ik had een camera retour verzonden (ongebruikt) omdat bij bol.com een betere werd aangekondigd. En van retourzenden houden ze niet zo bij bol.com.

Hoewel ik alles keurig netjes binnen de regeltjes doe wordt door bol.com de regels voor mij aangepast en mag ik niet met acceptgiro betalen ook al staat het wel in hun eigen reglementen en gebruike zij dat als een gepaste service... Achteraf betalen !

Uiteraard heb ik klantenservice gevraagd waarom ik anders behandeld wordt dan anderen.
Haar antwoord was "daar kunnen wij niets aan doen het is de computer die dat doet"
Ik heb ooit eens een film gezien waarin de computers het van de mensen overnam en dacht een leuk fantasie verhaal maar nu blijkt dat het inmiddels werkelijkheid is, want bij bol.com is het schijnbaar al begonnen.

Daar ik niet anders behandeld wil worden heb ik mij uit het klantenbestand van bol.com laten verwijderen.
Gelukkig zijn er webwinkels die klanten zoals ik gewoon (gelijk) behandelen en extra service geven door te helpen om een goede keuze te maken.
bol.com neem een voorbeeld aan b.v. digicam.nl want voor hen is een tevredenklant belangrijker !

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 20:29
door coinoperator
Bol werkt met postcodes om te bepalen of je op rekening geleverd krijgt plus een scoresysteem wat wordt opgebouwd aan de hand van jouw betalingsgeschiedenis.

En inderdaad, dat is volslagen wederrechtelijk.
Conform de wet kopen op afstand mogen ze maximaal de helft van de aankoopsom als vooruitbetaling vragen.

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 22:05
door jlthkoch
coinoperator schreef:Bol werkt met postcodes om te bepalen of je op rekening geleverd krijgt plus een scoresysteem wat wordt opgebouwd aan de hand van jouw betalingsgeschiedenis.

En inderdaad, dat is volslagen wederrechtelijk.
Conform de wet kopen op afstand mogen ze maximaal de helft van de aankoopsom als vooruitbetaling vragen.
Hoe kan het dan dat zo vaak volledige vooruitbetaling wordt gevraagd? Vertel jij nu dat dat niet is toegestaan? Zou best kunnen hoor, maar dat is nieuw voor me.....

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 22:32
door coinoperator
Volledige vooruitbetaling is wettelijk verboden ja, dit staat in de wet kopen op afstand.

Dat doen zeer veel internetwinkels echter wel omdat ze bang zijn hun geld niet te krijgen...
Het mag niet, het wordt echter bijna altijd en overal gedaan.
Overal willen ze vooruitbetalen: Per ideal, gaypal, overboeken, creditcard....

Ik kwam pas nog een of ander nebbish campingwinkeltje tegen waar ik de optie op factuur bij afrekenen tot mijn verbazing zag en koos.
Maar een dag later kreeg ik een mailtje met de vooruit te betalen rekening, dat noemden ze daar dan "op factuur"
Uiteraard hoefde het van mij toen al niet meer, bij van die flut internetwinkeltjes weiger ik per definitie vooruit te betalen.

Bol is wat dat betreft juist een gunstige uitzondering.
Wanneer je je rekeningen tijdig betaalt kun je er voor behoorlijke bedragen op rekening kopen. (je begint op 50 euro geloof ik als je postcode niet op de zwarte lijst staat tenminste)
Bol is ook een grote tent met relatief erg weinig klachten.
Ga er gerust vanuit dat ze vele duizenden tot rond de feestdagen per dag verwerken.
Zet dat even af tegen het aantal klachten en dan kom je uit op een erg goede score.

Alleen die postcodecheck is natuurlijk voor sommige goedbedoelende kopers zwaar bezopen, aan de andere kant weten ze bij bol gewoon dat in bepaalde woonwijken, waar de spraak slechts uit ziektes en geslachtsdelen bestaat en de dagelijkse maaltijd overwegend uit de muur komt, het niveau van betaling op een dermate hopeloos peil ligt dat zelfs het incassogeteisem er niet eens meer de moeite voor neemt alsnog de centen te innen.

Voor de goede orde, ik heb zelf een gespecialiseerd internetbedrijf en ik verkoop ook onder geen enkele voorwaarde op rekening en beslist ook al niet onder rembours*, wel zorg ik ervoor dat mijn onlinevoorraad zeer nauwkeurig met de werkelijkheid overeen komt zodat klanten zo goed als nooit langer dan een dag op hun spulletjes hoeven te wachten.

* Ooit in den beginne wel, ik kreeg toen door de concurrentie bestelde artikelen gewoon 2 dagen laten weer terug en kon fluiten naar alle gemaakte verzendkosten.

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 22:43
door jlthkoch
Bol.com is inderdaad een gunstige uitzondering, maar vaag is hun systeem wel......
Ik wilde eens een laptop+tas etc. bestellen en het totaalbedrag was 1200..... Ik moest toen ook vooruitbetalen, maar als trouwe klant (10 jaar) had ik daar geen zin in.

Telefonisch gaf men aan dat je nooit met acceptgiro kon bestellen als het bedrag boven de 250 euro was.

Vervolgens bestelde ik de laptop (1000) en de tas etc. (200) apart en kon ik gewoon wel met acceptgiro betalen.

(Overigens is bol.com niet de enige met zo'n vaag systeem, bij Zalando werkt het net zo onnavolgbaar..... Soms kan je wel voor 100 euro bestellen als nieuwe klant en achteraf betalen en soms moet je eerst betalen, zo kwam ik achter. Mijn vrouw en ik hebben allebei een eigen account en betalen allebei op tijd (sterker nog, ik betaal alles vanaf de gezamelijke rekening) en probeer maar geen uitleg te vragen, want Zalando kan er niets aan doen want de computer bepaalt.)

Computers zijn mooie dingen, maar wie is nu eigenlijk de baas? Het is toch raar als men zelf niet meer snapt hoe het werkt?

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 22:57
door lazylois
Vooraf betalen via internet iets kopen nooit zou ik zo iets doen.
Graag iets verkopen dus eerst leveren en dan bepalen of je iets wilt
behouden, zoals b.v. bij Neckermann etc.

Re: BOL.com

Geplaatst: 15 apr 2011 23:51
door berend67
Al jaren klant bij Bol.com, nooit problemen gehad, netjes acceptgiro erbij en nooit gezeik. Dus ik weet niet wat sommige mensen hebben. Te laat betalen? Of helemaal niet? Ja, dan zijn ze er bij bol.com zo klaar met je.

Re: BOL.com

Geplaatst: 16 apr 2011 06:11
door miniad
@berend67 Ik begrijp dat jehet niet begrijpt.
ik ben geen wanbetaler en de buurt waar ik woon staat zeer goed aangeschreven.

Ik had het al aangegeven.... ik stuur wat meer retour dan gemiddeld.
Ik zie een artikel pas als ik het heb ontvangen en kan dus tegen vallen.
Ik kan het niet in een winkel bekijken.

Een camera besteld met acceptgiro maar kreeg inmiddels bericht dat Bol.com binnenkort dezelfde camera binnen krijgt met meer mogelijkheden en groter zoom.
De camera ging terug zoals ik hem ontvangen had en heb Bol.com daarvan op de hoogte gebracht.

Nu blijkt dat de camera voorlopig nog niet komt, het kan maanden duren en dat is te lang
Ik heb dat Bol.com gemeld maar mag niet meer achteraf met acceptgiro betalen.
Dat beslist de computer van Bol.com en klantenservice kan daar niets aan veranderen... zeggen ze!

Dat u dit probleem niet hebt valt alleen maar te prijzen maar dat wil niet zeggen dat het bij anderen ook zo gaat.
Of dat het dan wanbetalers heeft te zijn.
Misschien bent u ergens ooit ook wel eens onterecht behandeld en dan begrepen anderen dat weer niet.

In dit verhaal schijnt decomputer de baas te zijn volgens Bol.com en dat geloof ik niet.

Re: BOL.com

Geplaatst: 16 apr 2011 12:54
door berend67
@miniad.......Deze post was niet voor jouw bedoeld maar was algemeen.

Re: BOL.com

Geplaatst: 16 apr 2011 13:12
door jlthkoch
berend67 schreef:@miniad.......Deze post was niet voor jouw bedoeld maar was algemeen.
Het gaat erom dat de computer willekeurig bepaald. Er hoeft dus geen reden te zijn dat je niet achteraf kunt betalen. Het feit dat jij geen problemen hebt en een ander wel geeft dus weer eens aan hoe willekeurig het is.

Jij wekt de indruk dat er een reden moet zijn, dat is er dus vaak niet!

Re: BOL.com

Geplaatst: 09 okt 2012 13:07
door Calastir
Sinds 2010 ben ik tevreden klant van bol.com, tot ik twee weken geleden vol vertrouwen een grote Samsung LED TV van € 1099 bestelde.
Betaling direkt via iDEAL, volgende dag al binnen (tot zover alles geweldig) maar bij het uitpakken merkte ik meteen een grote beschadiging aan de linkerbovenhoek van het beeldscherm. (Aan de binnenkant achter het glas, de buitenkant is onbeschadigd.)
Voor een defect binnen 30 dagen moest ik contact opnemen met de klantenservice, dus mailde die met een voorstel dat ik mijn bestelling wilde inruilen voor een goed exemplaar.
Binnen 72 uur ben ik teruggebeld op een moment dat ik even afwezig was, maar zou diezelfde dag rond 18:00 nogmaals worden teruggebeld. - U raad het al; Dit gebeurde niet.
Na 2 dagen wachten belde ik daarom zelf maar de klantenservice, maar de medewerker kon alleen bevestigen dat mijn zaak in behandeling was en ik moest wachten tot zij contact met me zouden opnemen. Geen termijn dus. Maar wat is redelijk, ofwel; hoe geduldig moet een mens zijn? :?

Er staat nu al twee weken een kapotte Samsung LED TV in originele verpakking bij mij in de gang. Familie en vrienden die eerst enthousiast waren over mijn aanschaf staan nu sceptisch tegenover Bol.com. Geen goeie reclame dus.

Maar ik wil alleen maar weten waar ik aan toe ben. Voorlopige conclusie; Meestal gaat het goed, maar als het fout gaat bij Bol.com, sta je machteloos.

Wat zal ik nu doen; Dan toch maar een klacht over deze gang van zaken indienen bij thuiswinkel.org?

Re: BOL.com

Geplaatst: 09 okt 2012 13:13
door grun
jlthkoch schreef:Het gaat erom dat de computer willekeurig bepaald. Er hoeft dus geen reden te zijn dat je niet achteraf kunt betalen. Het feit dat jij geen problemen hebt en een ander wel geeft dus weer eens aan hoe willekeurig het is. Jij wekt de indruk dat er een reden moet zijn, dat is er dus vaak niet!
Die ene keer dat ik niet achteraf bij bol mocht/kon betalen was omdat de vorige nog niet betaald was (vermoed ik tenminste, er stond geen reden bij). Dat kon ook niet want ik had de zending nog niet ontvangen.

Re: BOL.com

Geplaatst: 09 okt 2012 18:38
door Calastir
Calastir schreef:Sinds 2010 ben ik tevreden klant van bol.com, tot ik twee weken geleden vol vertrouwen een grote Samsung LED TV van € 1099 bestelde.
Betaling direkt via iDEAL, volgende dag al binnen (tot zover alles geweldig) maar bij het uitpakken merkte ik meteen een grote beschadiging aan de linkerbovenhoek van het beeldscherm. (Aan de binnenkant achter het glas, de buitenkant is onbeschadigd.)
Voor een defect binnen 30 dagen moest ik contact opnemen met de klantenservice, dus mailde die met een voorstel dat ik mijn bestelling wilde inruilen voor een goed exemplaar.
Binnen 72 uur ben ik teruggebeld op een moment dat ik even afwezig was, maar zou diezelfde dag rond 18:00 nogmaals worden teruggebeld. - U raad het al; Dit gebeurde niet.
Na 2 dagen wachten belde ik daarom zelf maar de klantenservice, maar de medewerker kon alleen bevestigen dat mijn zaak in behandeling was en ik moest wachten tot zij contact met me zouden opnemen. Geen termijn dus. Maar wat is redelijk, ofwel; hoe geduldig moet een mens zijn? :?

Er staat nu al twee weken een kapotte Samsung LED TV in originele verpakking bij mij in de gang. Familie en vrienden die eerst enthousiast waren over mijn aanschaf staan nu sceptisch tegenover Bol.com. Geen goeie reclame dus.

Maar ik wil alleen maar weten waar ik aan toe ben. Voorlopige conclusie; Meestal gaat het goed, maar als het fout gaat bij Bol.com, sta je machteloos.

Wat zal ik nu doen; Dan toch maar een klacht over deze gang van zaken indienen bij thuiswinkel.org?
Mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost;
Zojuist zelf nogmaals de klantenservice gebeld, en kon direkt een ophaalafspraak maken voor overmorgen. De koop wordt hiermee ontbonden, en m'n geld zsm teruggestort.
Hoewel niet verplicht heb ik daarna meteen een nieuwe bestelling geplaatst voor hetzelfde type TV, blijkt die intussen nog € 100 goedkoper ook!
:D

Re: BOL.com

Geplaatst: 22 okt 2012 09:39
door Calastir
Update: Vorige week m'n tweede exemplaar ontvangen en deze werkt geweldig; haarscherp beeld, en m'n € 1099 voor het defecte exemplaar is zojuist teruggestort. Binnen een maand is alles dus toch nog goed gekomen. :)

Re: BOL.com

Geplaatst: 22 mar 2013 11:37
door HD-C3
Ik ben ook altijd een tevreden klant geweest bij bol.com, maar laatste tijd gebeuren er rare dingen en bol.com is niet het enige bedrijf die het verziekt.
Mijn bol.com ervaring:
Vorige week zaterdag, 3 boeken besteld bij bol.com, 2 van deze boeken kreeg ik dinsdag pas thuis, op zich nog geen probleem (ondanks het belofte van voor 22:00 besteld de volgende dag thuis), maar mijn laatste boek kreeg ik nog steeds niet, wel factuur binnen gehad maar geen boek.
Dus ik heb dit boek op woensdag geannuleerd en bol.com hierover gemaild. Helaas blijkt nu achteraf dat het over een externe verkoper gaat(niet 2de hands) maar dat wordt niet duidelijk op de website aangegeven(zie print-screen). Maar nu blijkt dat de annulering niet doorgegaan is en ik heb dit boek toch maar gekregen(op zich nog steeds geen ramp), maar bij het uitpakken heb ik verschillende schade stukken opgemerkt(kapotte kaft, scheur in de midden rif), hier komt het probleem en dat is dat ik zelf voor retour kosten moet betalen, terwijl het duidelijk op de website (onder te bestellen boek) staat "gratis retourneren"(ook te zien in de screen-shot). Bij de klantenservice wordt ik van de kastje naar de muur gestuurd en van de ene voorwaarden naar de andere voorwaarden geschopt. Ik ben altijd tevreden geweest met bol.com, maar na dit verhaal waarmee ik nu een week mee bezig ben, hoeft het voor mij nooit meer.
Bol.com is niet eerlijk en misleidend!

Re: BOL.com

Geplaatst: 22 mar 2013 14:41
door A.niem
HD-C3 schreef:Vorige week zaterdag, 3 boeken besteld bij bol.com, 2 van deze boeken kreeg ik dinsdag pas thuis, op zich nog geen probleem (ondanks het belofte van voor 22:00 besteld de volgende dag thuis),
Iedereen weet dat de Bol.com verzend met PostNL en iedereen weet dat er geen pakketten op zondag en maandag worden bezorgt door PostNL. Ik ben het met u eens dat ´volgende dag´enigszins misleidend is, maar dit had u kunnen weten.
HD-C3 schreef: maar mijn laatste boek kreeg ik nog steeds niet, wel factuur binnen gehad maar geen boek. Dus ik heb dit boek op woensdag geannuleerd en bol.com hierover gemaild. Helaas blijkt nu achteraf dat het over een externe verkoper gaat(niet 2de hands) maar dat wordt niet duidelijk op de website aangegeven(zie print-screen).
Ik zie anders duidelijk in de printscreen staat dat het boek (nieuw) geleverd wordt door Tegelboeken. Er staat zelfs bij (boven de prijs) Nieuw vanaf 17,95 via andere verkopers (1) En dat de levertijd voor dit boek 2-3 werkdagen is.
HD-C3 schreef: Maar nu blijkt dat de annulering niet doorgegaan is en ik heb dit boek toch maar gekregen(op zich nog steeds geen ramp), maar bij het uitpakken heb ik verschillende schade stukken opgemerkt(kapotte kaft, scheur in de midden rif), hier komt het probleem en dat is dat ik zelf voor retour kosten moet betalen, terwijl het duidelijk op de website (onder te bestellen boek) staat "gratis retourneren"(ook te zien in de screen-shot).
Dat de annulering niet is aangekomen bij de wederverkoper komt waarschijnlijk doordat het boek al verstuurd was voordat ze dit doorgekregen hebben van Bol.com. Dat het boek beschadigd is (en zo te lezen ook flink beschadigd) dat is inderdaad een klacht. Echter zit u met het probleem dat Bol er tussen zit, terwijl die het boek niet zien. Ik ga er tenminste ervan uit dat u het boek naar Tegelboeken heeft opgestuurd?!. Qua voorwaarden geloof ik ook dat dit onder andere voorwaarden valt, net zoals bij tweedehands boeken. Vandaar dat u geen recht heeft op gratis retourneren. Wellicht kunt u contact opnemen met de werkelijke verkopende partij en willen zij u tegemoet komen.
HD-C3 schreef:Bij de klantenservice wordt ik van de kastje naar de muur gestuurd en van de ene voorwaarden naar de andere voorwaarden geschopt. Ik ben altijd tevreden geweest met bol.com, maar na dit verhaal waarmee ik nu een week mee bezig ben, hoeft het voor mij nooit meer.
Bol.com is niet eerlijk en misleidend!
Persoonlijk vindt ik dat de klantenservice u dit ook aan de telefoon heeft moeten kunnen uitleggen. Helemaal omdat het ook op hun site staat uitgelegd:

Kan ik artikelen van externe verkopers ruilen?

Het is niet mogelijk om 2ehands artikelen te ruilen. Verkopers van 2ehands artikelen geven bij de omschrijving van het artikel aan in welke staat het verkeert.

Gaat het om nieuwe artikelen gekocht bij een zakelijke verkoper, dan kunt u bij de verkoper navraag doen naar de mogelijkheden. Zakelijke verkopers kunnen hun eigen retourvoorwaarden bepalen. De contactgegevens van de verkopers vindt u in uw bestelbevestiging, bij de betreffende bestelling in de bestelstatus in uw account op de site en bij ontvangst van het artikel op de bijgeleverde pakbon.

https://www.bol.com/nl/m/klantenservice ... index.html

Re: BOL.com

Geplaatst: 23 mar 2013 17:33
door HD-C3
A.niem schreef:Iedereen weet dat de Bol.com verzend met PostNL en iedereen weet dat er geen pakketten op zondag en maandag worden bezorgt door PostNL. Ik ben het met u eens dat ´volgende dag´enigszins misleidend is, maar dit had u kunnen weten.
Op zich heb ik geen probleem dat er op maandag niets geleverd wordt, eerlijk gezegd geloof ik niet echt in "volgende dag in huis" verhaal, nog nooit in mijn leven voorgekomen dat ik ergens iets heb besteld en dat het dan de volgende dag thuis was, enige bedrijf die een duidelijke indicatie kan geven is amazon, Nederlandse bedrijven die samen werken met post.nl moeten ophouden met die beloftes :)
A.niem schreef:Ik zie anders duidelijk in de printscreen staat dat het boek (nieuw) geleverd wordt door Tegelboeken. Er staat zelfs bij (boven de prijs) Nieuw vanaf 17,95 via andere verkopers (1) En dat de levertijd voor dit boek 2-3 werkdagen is.
Dit wat u ziet is een screenshot van woensdag, lever tijd stond er niet bij, dus direct leverbaar en ik heb hem zelfs voor een euro goedkoper gekocht, maar ik moet wel zeggen dat ik erg vriendelijk en begripvol door tegelboeken ben geholpen(vrijdag contact mee gehad), daar kan bol.com heel veel van leren.

Over algemeen koop ik nooit via externe verkopers of tweedehandse boeken, omdat ik dat niet fijn vind, maar ik vind dat bol.com als tussen persoon ook de communicatie moet afhandelen en niet alleen geld ontvangen van externe verkopers. Product wordt door bol.com aangeboden en verkocht maar als je in problemen komt, dan moet je het maar uitzoeken!
Hoe dan ook, ik bestel nooit meer bij bol.com, ik ga liever naar de boekenboer bij ons in de straat :)