LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rim69 »

Uw Huis Veilig schreef: Wellicht dat niet iedereen de werkwijze kan waarderen, maar wij onderbouwen regelmatig onze werkwijze, protocollen en aanbiedingen hier op het forum.
Dus je lapt de forumregels aan je laars en plaatst ongewenste reclame? :roll:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Rim69 schreef:
Uw Huis Veilig schreef: Wellicht dat niet iedereen de werkwijze kan waarderen, maar wij onderbouwen regelmatig onze werkwijze, protocollen en aanbiedingen hier op het forum.
Dus je lapt de forumregels aan je laars en plaatst ongewenste reclame? :roll:
Eens met Rim69.
En dan niet alleen maar ook nog proberen een forumlid in diskrediet te brengen is ronduit schandalig en zegt o zoveel meer over Uw Huis Veilig als over Leo the Emperor. Een schofterige reactie van een bedrijf dat kennelijk alles aangrijpt om slechte reacties op het internet recht te breien. Waardeloze reactie van een zichzelf steeds meer profilerend slecht bedrijf. Met zo een schertsfiguur/bedrijf wil je toch geen zaken doen!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

T1b0r
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:11

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door T1b0r »

Wij zijn zo'n anderhalf jaar geleden benaderd door uw huis veilig uit oud beijerland. Er waren de week ervoor vier inbraken in onze straat geweest. Wij zeiden steeds geen alarmsysteem nodig te hebben. We hebben twee honden en verder overal veiligheidssloten en rolluiken voor alle ramen en deuren. Overal had de verkoper een triest verhaal voor. Zo konden de honden vermoord worden en de rolluiken waren heel erg makkelijk kapot te maken. Het alarm werd ons zowat door de strot geduwd. Uiteindelijk zijn we bezweken voor deze zeer agressieve verkoper. Toen alle papieren klaar lagen voor ondertekening werd nog even medegedeeld dat we er wel een onderhoudscontract bij moesten nemen. Dat dit 129 euro kost werd even vergeten te melden. Verder zou alles erbij ingesloten zijn, dus ook problemen met het systeem waren inclusief. Dat we binnen acht dagen op de verkoop konden terugkomen werd niet verteld.
(ja ik hoor iedereen denken..... je weet toch, colportagewet.) Maar we waren zo murf gepraat dat we er ook daarna niet meer aan dachten.
Ook werd er niets verteld over telefoon e.d. We zouden graag onze vaste telefoon op willen zeggen maar dat kan niet zonder hele hoge kosten. Ook werd niet verteld dat er iedere dag met ons telefoon nummer naar de centrale gebeld zou gaan worden.
De overeenkomst bleek voor vijf jaar en toen ik vroeg naar het eenjarige contact was dit niet mogelijk!!!???
Nu hebben we al meerdere malen problemen gehad. Vele keren een sabotagemelding naar securitas terwijl wij gewoon thuis waren en het alarm UIT stond en meerdere keren een melding als we wel weg waren en het alarm aanstond. Grote paniek, ook bij de buren, maar ook deze meldingen bleken niets te zijn.Foutje, bedankt!
Dus contact gezocht met uw huis veilig. Ja dat kon wel verholpen worden maar dan moesten we wel betalen. De voorrijkosten alleen al waren niet misselijk. Uit noodzaak hebben we toen het alarm bij securitas op nonactief laten zetten totdat de jaarlijkse onderhoudsbeurt zou zijn geweest. Paar maanden later was het dan zover. De onderhoudsmonteur kwam langs. Batterijtjes vervangen was alles wat hij deed. Toen ik mijn verhaal vertelde wilde hij wel even kijken. Ja hoor hij had het gevonden. De magneet bij de achterdeur zat een beetje scheef, was wel een beetje slordig hoor van de installateur. Maar goed, probleem opgelost dachten wij. Alarm kon weer aan. Een poosje later begon de hele ellende weer opnieuw. Telefoontjes naar securitas leverden weer sabotagemeldingen op en bleek de monteur de verkeerde melder "gerepareerd" te hebben. Telefoontje naar uw huis veilig. Och dit kon door de telefoon opgelost worden. Even naar het schakelpaneel en intoetsen wat de meneer zei. Even ging het goed maar een poosje later - nu 4 maanden na het onderhoud, hebben we vandaag alweer drie keer een sabotagemelding gehad. Uw huis veilig wil wel weer komen tegen betaling natuurlijk.Spuugzat van de hele situatie heeft mijn man de boel uit het stopcontact getrokken en bij securitas weer de boel laten uitzetten.
Alles bij elkaar - een heel slecht bedrijf, grote oplichters!
- agressieve, onduidelijke en misleidende verkooptechnieken
- zeer slechte en starre service waar absoluut niet mee te praten valt.
Voor nu heb ik de incasso ingetrokken bij de bank. Dat dit geen echte oplossing geeft weet ik wel maar wie kan mij vertellen hoe ik nu verder moet??? Het contract loopt pas over drieeneenhalf jaar af. Hoe kan ik hier vanaf? Betalen voor een alarm wat niet aan kan staan??? Ieder jaar nog een paar keer per jaar een monteur voor de deur die veel geld kost???? Wie o wie kan mij helpen of tips geven?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

T1b0r schreef:Wij zijn zo'n anderhalf jaar geleden benaderd door uw huis veilig uit oud beijerland. Er waren de week ervoor vier inbraken in onze straat geweest. Wij zeiden steeds geen alarmsysteem nodig te hebben. We hebben twee honden en verder overal veiligheidssloten en rolluiken voor alle ramen en deuren. Overal had de verkoper een triest verhaal voor. Zo konden de honden vermoord worden en de rolluiken waren heel erg makkelijk kapot te maken. Het alarm werd ons zowat door de strot geduwd. Uiteindelijk zijn we bezweken voor deze zeer agressieve verkoper. Toen alle papieren klaar lagen voor ondertekening werd nog even medegedeeld dat we er wel een onderhoudscontract bij moesten nemen. Dat dit 129 euro kost werd even vergeten te melden. Verder zou alles erbij ingesloten zijn, dus ook problemen met het systeem waren inclusief. Dat we binnen acht dagen op de verkoop konden terugkomen werd niet verteld.
Vertel die €129.- zijn die per maand, per jaar ,of eenmalig? En wat kost het u totaal over die 5 jaar?

T1b0r
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:11

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door T1b0r »

De 129,-- zijn per jaar en maandelijks betaal ik 30,45 euro voor het alarm

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rim69 »

Dat het een niet al te fris bedrijf is staat buiten kijf, maar dat je murf gepraat wordt door een agressieve verkoper vind ik een buitengewoon slap excuus. Het was bij jou thuis. Je kan die verkoper de deur wijzen wanneer je maar wilt.

T1b0r
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:11

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door T1b0r »

Klopt , helaas is niet iedereen assertief genoeg.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rim69 »

T1b0r schreef:Klopt , helaas is niet iedereen assertief genoeg.
Kan, maar dan moet je de schuld niet bij de verkoper leggen.

T1b0r
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 15:11

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door T1b0r »

Toch triest dat je over dat punt valt terwijl ik hulp vraag voor het probleem van een ondeugdelijk werkend systeem. Het verhaal is ter illustratie van de gebeurtenissen zodat ieder die dit leest een indruk krijgt van het HELE verhaal.

ShahramZandi
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 14:54

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door ShahramZandi »

Zow wat ik hier zo allemaal globaal leest is echt om hoofd pijn van te krijgen jeetje des ondanks wil ik toch wel reageren .
Het is inderdaad erg onprofessioneel om zo een alarm systeem op deze manier te verkopen want gratis zegt het al je betaald er echt niks voor en er is echt serieus maar dan ook echt niks in Nederland gratis zo ervaar ik dat :lol: . Maar om even op het het onderwerp terug te komen deze hele alarm business is op dit moment een goeie business alleen niet op deze manier want zoals ik al eerder ergens in dit forum las dat dit net zo als een telefoon abonnement wordt aangeboden alleen de verkopers pakken het niet slim aan daar zitten veel rotte appels tussen.
Dan moet je als groot bedrijf toch wel een aanpak aan deze rotte appels doen want een verpest het voor het hele bedrijf want niets voor niets kom je dan als bedrijf bij tros radar in dit forum te staan lijkt mij wel helder.
Als ze bij mij aan de deur waren geweest of op straat hebben aangesproken zou ik meteen afhaken want een 5 jaar contract is mij al veels te lang ok goeie beveiliging is absoluut duur maar dat houd er niet van weg dat je met een goedkopere systeem er ook komt mensen nemen vaak een alarm systeem om dat ze zich onveilig in hun huis voelen of om dat er al een inbraak is geweest .
Ik heb ergens gelezen dat ze niet op tijd aan zouden kunnen komen in geval van een alarm melding ok dat kan !! er stond ook ergens dat als je een gewoon alarm systeem heb zonder meldkamer ook een melding kan krijgen op je eigen telefoon maar als je in een tunnel rijd of ergens onder de grond zit bijv in de metro dat je de melding niet kan ontvangen tenminste niet per direct en dan kun je ook niet alarmeren .
Nou als ik persoonlijk deze twee dingen zo bekijkt dan kan ik zeggen dat je in dat geval dan gewoon pech heb want als ze te laat aan komen zijn ze er al vandoor met je spullen en als jij te laat belt ook en niet iedereen heeft goeie contacten met zijn buren of familie die daar dicht in omgeving wonen athans ik niet .
Maar dan is het aan jou de vraag hoeveel wil je dan voor het systeem betalen en natuurlijk zal het wel zo zijn als je telefoon stuk gaat dat ze dan nog meer tijd hebben om je hele huis leeg te halen but any way ze nemen hoe dan ook wat spullen mee en ze zijn dan toch al binnen geweest en er bestaan uiteraard ook camera's ja die zijn er maar een crimineel trekt een bivak muts over zijn hoofd en laat zich niet afschrikken en is weg en het punt is, al wordt hij gepakt je spullen zijn dan weg of kapot soms krijg je ze terug met uitzondering dan .
En een goeie verzekering afsluiten is ook prima natuurlijk het is zelfs verplicht maar als je veel waarde richt aan bepaalde spullen die bijv niet meer worden gemaakt of spullen van je geliefde die er niet meer is heb je gewoon echt pech en 100% waterdicht beveiliging bestaat niet en het zal er nooit zijn No Way en het is heel simpel waarom dat niet bestaat want als dat zo is kom je er zelf niet meer in .
Ik hou het persoonlijk lekker simpel ik heb een alarm systeem dat mij op belt als er iemand binnen mijn huis is komen ze dan toch binnen nemen ze wat mee of nemen ze alles mee heb ik ook pech maar dan heb ik niet zo veel betaald voor mijn alarm systeem en ik kan gerust zeggen dat ik mij veilig in mijn eigen huis voel en meer toestanden hoef ik er niet bij .
Ik heb ook goeie deur sloten om de schade te beperken maar voor komen kan echt niet en mijn budget is ook niet groot en vooral met deze tijd alles word duurder misschien heb ik te veel uit spraken hier over gedaan sorry dan maar maar wat ik hier zo lees moet zo,n bedrijf toch wel gaan denken van die rotte appels hebben het toch zwaar verpest .
Ik heb geen ervaring met uwhuis veilig dat wil ik ook niet want ik zie het niet zitten per maand aan abonnement kosten gaan betalen dat is niet mijn keus ik heb al genoeg maand abonnementen ze zullen vast een goed bedrijf zijn maar als bedrijf zit het je dan echt niet lekker als je bij tros radar zo aan het licht komt je moet dan steeds gaan uit leggen wat er aan de hand is en dat zal zeer frustrerend zijn .
Verder is het je eigen keus wat je gaat beslissen niemand anders kan dat voor je doen ik heb gekozen voor een systeem dat nog goed koper is en dat onafhankelijk is geen contract en onderhoud en etc en ga zo maar door ik wilde dat niet want wat als ik kom te overlijden krijgen de nabestaande nog meer werk om heel die zooi af te sluiten misschien is het tegenwoordig anders geregeld maar nee te veel gedoe . En ik ga hier geen prijzen door geven want dat is reclame maar wat ik wil zeggen is dat er alarm systemen zijn die nog goed koper zijn waar van een mens zich ook veilig in huis mag voelen jou budget stemt af op wat jij koopt en dat bepaal jij .

Gr ShahramZandi.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

T1b0r schreef:Toch triest dat je over dat punt valt terwijl ik hulp vraag voor het probleem van een ondeugdelijk werkend systeem. Het verhaal is ter illustratie van de gebeurtenissen zodat ieder die dit leest een indruk krijgt van het HELE verhaal.
Natuurlijk heeft Rim69 wel een punt als hij zegt dat dit in je eigen huis gebeurt en jij daar zelf iets aan had moeten doen ( de deur wijzen bv) maar helaas, niet iedereen heeft dezelfde assertiviteit om dat aan te kunnen en die gasten zijn getraind om een aankomend slachtoffer ( want dat lijkt het) te overbluffen en als je dan niet sterk in je schoenen staat ga je onderuit. Maar oké, eens kijken hoe UwHuisVeilig.nl zich hier weer onderuit l*lt of probeert op te lossen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

T1b0r schreef:Wij zijn zo'n anderhalf jaar geleden benaderd door uw huis veilig uit oud beijerland. Er waren de week ervoor vier inbraken in onze straat geweest. Wij zeiden steeds geen alarmsysteem nodig te hebben. We hebben twee honden en verder overal veiligheidssloten en rolluiken voor alle ramen en deuren. Overal had de verkoper een triest verhaal voor. Zo konden de honden vermoord worden en de rolluiken waren heel erg makkelijk kapot te maken. Het alarm werd ons zowat door de strot geduwd. Uiteindelijk zijn we bezweken voor deze zeer agressieve verkoper. Toen alle papieren klaar lagen voor ondertekening werd nog even medegedeeld dat we er wel een onderhoudscontract bij moesten nemen. Dat dit 129 euro kost werd even vergeten te melden. Verder zou alles erbij ingesloten zijn, dus ook problemen met het systeem waren inclusief. Dat we binnen acht dagen op de verkoop konden terugkomen werd niet verteld.
(ja ik hoor iedereen denken..... je weet toch, colportagewet.) Maar we waren zo murf gepraat dat we er ook daarna niet meer aan dachten.
Ook werd er niets verteld over telefoon e.d. We zouden graag onze vaste telefoon op willen zeggen maar dat kan niet zonder hele hoge kosten. Ook werd niet verteld dat er iedere dag met ons telefoon nummer naar de centrale gebeld zou gaan worden.
De overeenkomst bleek voor vijf jaar en toen ik vroeg naar het eenjarige contact was dit niet mogelijk!!!???
Nu hebben we al meerdere malen problemen gehad. Vele keren een sabotagemelding naar securitas terwijl wij gewoon thuis waren en het alarm UIT stond en meerdere keren een melding als we wel weg waren en het alarm aanstond. Grote paniek, ook bij de buren, maar ook deze meldingen bleken niets te zijn.Foutje, bedankt!
Dus contact gezocht met uw huis veilig. Ja dat kon wel verholpen worden maar dan moesten we wel betalen. De voorrijkosten alleen al waren niet misselijk. Uit noodzaak hebben we toen het alarm bij securitas op nonactief laten zetten totdat de jaarlijkse onderhoudsbeurt zou zijn geweest. Paar maanden later was het dan zover. De onderhoudsmonteur kwam langs. Batterijtjes vervangen was alles wat hij deed. Toen ik mijn verhaal vertelde wilde hij wel even kijken. Ja hoor hij had het gevonden. De magneet bij de achterdeur zat een beetje scheef, was wel een beetje slordig hoor van de installateur. Maar goed, probleem opgelost dachten wij. Alarm kon weer aan. Een poosje later begon de hele ellende weer opnieuw. Telefoontjes naar securitas leverden weer sabotagemeldingen op en bleek de monteur de verkeerde melder "gerepareerd" te hebben. Telefoontje naar uw huis veilig. Och dit kon door de telefoon opgelost worden. Even naar het schakelpaneel en intoetsen wat de meneer zei. Even ging het goed maar een poosje later - nu 4 maanden na het onderhoud, hebben we vandaag alweer drie keer een sabotagemelding gehad. Uw huis veilig wil wel weer komen tegen betaling natuurlijk.Spuugzat van de hele situatie heeft mijn man de boel uit het stopcontact getrokken en bij securitas weer de boel laten uitzetten.
Alles bij elkaar - een heel slecht bedrijf, grote oplichters!
- agressieve, onduidelijke en misleidende verkooptechnieken
- zeer slechte en starre service waar absoluut niet mee te praten valt.
Voor nu heb ik de incasso ingetrokken bij de bank. Dat dit geen echte oplossing geeft weet ik wel maar wie kan mij vertellen hoe ik nu verder moet??? Het contract loopt pas over drieeneenhalf jaar af. Hoe kan ik hier vanaf? Betalen voor een alarm wat niet aan kan staan??? Ieder jaar nog een paar keer per jaar een monteur voor de deur die veel geld kost???? Wie o wie kan mij helpen of tips geven?
Natuurlijk heeft Rim69 wel een punt als hij zegt dat dit in je eigen huis gebeurt en jij daar zelf iets aan had moeten doen ( de deur wijzen bv) maar helaas, niet iedereen heeft dezelfde assertiviteit om dat aan te kunnen en die gasten zijn getraind om een aankomend slachtoffer ( want dat lijkt het) te overbluffen en als je dan niet sterk in je schoenen staat ga je onderuit. Maar oké, eens kijken hoe UwHuisVeilig.nl zich hier weer onderuit l*lt of probeert op te lossen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Het is evengoed( 60X30=1800+5X129=totaal€2485.- ) knap geld! Een kleine €2500.- over die periode is bepaald geen kattep*s en dat voor een gratis alarmsysteem :mrgreen:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

B0eff13
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 08:54

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door B0eff13 »

Allen,

Toevallig heb ik vorige week iemand op locatie gehad met een presentatie. Ik vroeg ter plaatste of wij erover mochten nadenken, maar dat werd moeilijk omdat ze dag erna elders waren en je eigenlijk meteen moesten belissen. Toen wilde ik niet akkoord gaan, maar werd ik erop gewezen dat we wel 8 dagen bedenktijd hebben.
Na een paar dagen heb ik met anderen erover gesproken en besloten om alsnog de overeenkomst te annuleren.
Zojuist heb ik gebeld en kon ik een email versturen naar [email protected] Dat gedaan dus.

B.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

B0eff13 schreef:Allen,

Toevallig heb ik vorige week iemand op locatie gehad met een presentatie. Ik vroeg ter plaatste of wij erover mochten nadenken, maar dat werd moeilijk omdat ze dag erna elders waren en je eigenlijk meteen moesten belissen. Toen wilde ik niet akkoord gaan, maar werd ik erop gewezen dat we wel 8 dagen bedenktijd hebben.
Na een paar dagen heb ik met anderen erover gesproken en besloten om alsnog de overeenkomst te annuleren.
Zojuist heb ik gebeld en kon ik een email versturen naar uwhuisveilig.nl Dat gedaan dus.

B.
Met alle respect maar per email opzeggen is behoorlijk onzeker. Zorg in ieder geval dat als je de bevestigingsmail (moet je krijgen) komt je deze even afdrukt en bewaart. Of nog beter, voorkom problemen later en stuur een aangetekende brief met bericht van ontvangst! Kost iets maar staat in geen verhouding met het bedrag van het aangegane contract. Dit geldt trouwens niet alleen voor UwHuisVeilig maar voor elke duur contract.

ruubster
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 21:43

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door ruubster »

Vandaag idd ook iemand van G4S over de vloer gehad ivm beveiliging/ nieuw alarm systeem. 's Middags had mijn vriendin iemand aan de deur van G4S die vertelde dat vanwege een promotieactie ze een aanbieding mochten doen bij 10 klanten, die dan gratis (jaja het magische woord) een alarm systeem kregen. Dus ze had een afspraak gemaakt voor 's avonds omdat ik dan ook weer thuis zou zijn.

Afijn, ik heb het niet zo op de deur verkopers en ben allergisch voor het woord 'gratis' (zoals de 'gratis' IPAD van OXXIO, die echt niet gratis is hoor, zon 500 euro p/jaar duurder dan Greenchoice en dat x3 = 1500 euro voor je IPAD, tip kijk naar gasprijs...), maar veiligheid vond ik toch ook belangrijk.

Keurig op tijd, precies de afgesproken tijd, dus snel van start met de presentatie, die best ok was en we luisterden en keken met het hele gezin mee naar alle mogelijkheden, problemen met beveiliging etc. en het filmpje over de 'klopsleutel' en dat die al anderhalf jaar in de omloop was. Zo'n filmpje heeft natuurlijk wel effect, dus vooralsnog zag het er positief uit. Na wat vragen en een vraag die hij van zijn werkgever verplicht moest stellen vanwege rapportage 'Wat vinden jullie belangrijk om te beveiligen', waarbij we onze eigen veiligheid voorop stelden, kwam het kostenplaatje naar voren.

Mooie vergelijking natuurlijk van als je een compleet systeem koopt tegenover de ' bijna gratis' aanbieding: 2195 tov 99 !, de 1.29 per dag als abonnements fee is dan natuurlijk niet het probleem, wel is de duur van het contract 60 maanden en daarna krijg je een korting (dan betaal je iets van 79 cent)
Dat was de presentatie zegt de adviseur.

Ik zeg ok en hij gelijk dan heb ik alleen nog uw legitimatie nodig....ik weer van euhhh dat was niet mijn bedoeling, ik wil er graag nog even over nadenken....Mijn vriendin en kinderen keken mij al raar aan en waren ervan overtuigt dat we het moesten doen, het ging tenslotte om onze veiligheid! Maar nee, ik was vastbesloten en ik vroeg of hij later op de avond terug kon komen. Dat was geen probleem.

Dus in de tussentijd even wat research op google en kwam op deze site, dat mij versterkte om toch niet met hun in zee te gaan. Ook het filmpje over de klopsleutel dateert al van 27 april 2005, dus het klopsleutel fenomeen bestaat al bijna 9 jaar ipv de anderhalf jaar die de adviseur mij deed geloven. Ik had het misschien nog wel overwogen als het maandelijks opzegbaar was, zodat je de apparatuur bijv in bruikleen krijgt (zoals bij Ziggo), maar als je er 60 maanden (dat is toch echt 5 jaar) aan vast zit, zonder zekerheid dat het ook echt goed werkt en geen vervelende valse meldingen of overlast veroorzaakt bij de buren met je 100 decibel alarmsysteem, dan adviseer ik een ieder om het niet te doen.

Om even voor 21:00 kwam de adviseur terug, en heb gezegd dat we er toch van afzien. Zijn reactie was, 'ongelofelijk, een prettige avond'. En weg was ie.

Tip: tegen de klopsleutels, koop de goedkope DOM RN-2, daar heb je een complete set voor nog geen 90 euro (3 cilindersloten met 9 sleutels). Deze konden niet worden geopend in de test van de consumentenbond (wel een enigszins verouderde test uit 2006, maar 1 van de weinige)

mise070
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2013 13:37

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mise070 »

Als UHV het aandurft zou ik toch graag eens een reactie wensen op mijn meerdere malen gestelde vragen. Op de een of andere manier lijkt UHV de antwoorden hierop namelijk nog steeds uit de weg te gaan. Maar als we UHV moeten geloven maak ik er een hobby van (en is mijn levensdoel) UHV onderuit te halen. Wat een ieder zijn visie hier ook op mag wezen, constateer ik slechts problemen. En als ik constateer dat een bedrijf het goed doet, schrijf ik eveneens een review met een dikke pluim.

Kortom, graag antwoord;
Uw Huis Veilig weigert nog steeds antwoord te geven op de simpele vragen;

- Waarom zeggen de adviseurs dat men geselecteerd is voor een gratis alarmsysteem EN dat men direct moet beslissen (alleen vandaag geldig);
Zijn er c.a. 10.000 selecties per dag dan? en bij die hoeveelheid gesprekken hoef je toch niet dezelfde dag te beslissen, volgend jaar ben je weer aan de beurt?
- Waarom zeggen de adviseurs dat het onveilig is in de specifieke wijk waar het aangeboden wordt.
Is iedere wijk in Nederland onveiliger geworden dan?
- Waarom zeggen de adviseurs dat het 100% gratis is.
Is er dan geen abonnee verplichting volgens Uw Huis Veilig?

En als laatste kan uw huis veilig wel in het concept geloven, maar het concept is toch echt een abonnement afnemen of GEEN alarmsysteem. Of beweerd Uw Huis Veilig nu inmiddels ook dat zonder die aansluiting op de meldkamer het systeem gratis blijft?

Nee, niet dus...
Het is geen concept (zoals Uw Huis Veilig wel wil doen geloven). Het is praktisch hetzelfde als een telefoonabonnement met 'GRATIS' toestel. Feitelijk betaal je dat toestel bij een 2-jarig abonnement gewoon zelf terug aan verhoogde abonnement kosten.

Maar een inhoudelijke reactie over de verkoopwijze of waarom Uw Huis Veilig zegt dat iets gratis is of onwaarheden zegt is tot op heden achterwege gebleven.

En dat dan iemand van de marketingafdeling UHV hier reageert en weet wat de 100-den adviseurs allemaal zeggen door het land is dan op zijn minst verwerpelijk. Was deze persoon van de Marketingafdeling van UHV dan bij de 10.000 gespreken zelf aanwezig? Nee, ook niet...

En laten we dan tot slot maar eens het woord gratis nader toelichten:
Gratis is een term uit het Latijn en wordt gebruikt in diverse Romaanse en Germaanse talen (zoals Nederlands, Afrikaans, Deens, Duits, Engels, Frans, Fries, Noors, Portugees, Spaans, Zweeds) in de betekenis van 'kosteloos'; ergens niet voor hoeven te betalen.

Hier gaat Uw Huis Veilig dus ook al de mist in, want betaalt de consument niks? En is de consument 'kosteloos'...? Nee, de consument moet een abonnement afnemen, anders geen alarmsysteem.

Dus of; Uw Huis Veilig snapt de definitie van het woord 'Gratis' niet of Uw Huis Veilig misbruikt het woord 'Gratis' voor de verkoop van haar abonnementen.

Dan kan UHV er het mooiste conceptverhaal aan vasthangen, maar bij Uw Huis Veilig is 'Gratis' toch echt 'Niet voor niks' en veiligheid is alleen geboden bij afname van een abonnement...

En nu ben ik weer de zeurder volgens Uw Huis Veilig die het hele concept verhaal keer op keer ontkracht en onderuit haalt. Maar voorlopig is er nog steeds geen antwoord gekomen op de eenvoudige vragen dezerzijds waarom adviseurs van Uw Huis Veilig anders beweren dan daadwerkelijk de situatie is. Maar toch echt staat UHV niet voor niets op o.a. Tros Radar en Vara Kassa, gaat er een lampje branden?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

ruubster schreef:Vandaag idd ook iemand van G4S over de vloer gehad ivm beveiliging/ nieuw alarm systeem. 's Middags had mijn vriendin iemand aan de deur van G4S die vertelde dat vanwege een promotieactie ze een aanbieding mochten doen bij 10 klanten, die dan gratis (jaja het magische woord) een alarm systeem kregen. Dus ze had een afspraak gemaakt voor 's avonds omdat ik dan ook weer thuis zou zijn.

Afijn, ik heb het niet zo op de deur verkopers en ben allergisch voor het woord 'gratis' (zoals de 'gratis' IPAD van OXXIO, die echt niet gratis is hoor, zon 500 euro p/jaar duurder dan Greenchoice en dat x3 = 1500 euro voor je IPAD, tip kijk naar gasprijs...), maar veiligheid vond ik toch ook belangrijk.

Keurig op tijd, precies de afgesproken tijd, dus snel van start met de presentatie, die best ok was en we luisterden en keken met het hele gezin mee naar alle mogelijkheden, problemen met beveiliging etc. en het filmpje over de 'klopsleutel' en dat die al anderhalf jaar in de omloop was. Zo'n filmpje heeft natuurlijk wel effect, dus vooralsnog zag het er positief uit. Na wat vragen en een vraag die hij van zijn werkgever verplicht moest stellen vanwege rapportage 'Wat vinden jullie belangrijk om te beveiligen', waarbij we onze eigen veiligheid voorop stelden, kwam het kostenplaatje naar voren.

Mooie vergelijking natuurlijk van als je een compleet systeem koopt tegenover de ' bijna gratis' aanbieding: 2195 tov 99 !, de 1.29 per dag als abonnements fee is dan natuurlijk niet het probleem, wel is de duur van het contract 60 maanden en daarna krijg je een korting (dan betaal je iets van 79 cent)
Dat was de presentatie zegt de adviseur.

Ik zeg ok en hij gelijk dan heb ik alleen nog uw legitimatie nodig....ik weer van euhhh dat was niet mijn bedoeling, ik wil er graag nog even over nadenken....Mijn vriendin en kinderen keken mij al raar aan en waren ervan overtuigt dat we het moesten doen, het ging tenslotte om onze veiligheid! Maar nee, ik was vastbesloten en ik vroeg of hij later op de avond terug kon komen. Dat was geen probleem.

Dus in de tussentijd even wat research op google en kwam op deze site, dat mij versterkte om toch niet met hun in zee te gaan. Ook het filmpje over de klopsleutel dateert al van 27 april 2005, dus het klopsleutel fenomeen bestaat al bijna 9 jaar ipv de anderhalf jaar die de adviseur mij deed geloven. Ik had het misschien nog wel overwogen als het maandelijks opzegbaar was, zodat je de apparatuur bijv in bruikleen krijgt (zoals bij Ziggo), maar als je er 60 maanden (dat is toch echt 5 jaar) aan vast zit, zonder zekerheid dat het ook echt goed werkt en geen vervelende valse meldingen of overlast veroorzaakt bij de buren met je 100 decibel alarmsysteem, dan adviseer ik een ieder om het niet te doen.

Om even voor 21:00 kwam de adviseur terug, en heb gezegd dat we er toch van afzien. Zijn reactie was, 'ongelofelijk, een prettige avond'. En weg was ie.

Tip: tegen de klopsleutels, koop de goedkope DOM RN-2, daar heb je een complete set voor nog geen 90 euro (3 cilindersloten met 9 sleutels). Deze konden niet worden geopend in de test van de consumentenbond (wel een enigszins verouderde test uit 2006, maar 1 van de weinige)
Voor de zekerheid, anders is het (gebeurde meerdere keren eerder) verdwenen.

Gesloten