LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

en dat zijn nou die heikneuters die komen zeuren terwijl ze een koe bestellen ipv een lapje rundvlees.

keesdewaal

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door keesdewaal »

ik ben zeer tevreden over dell.
bij levering deed de computer het niet ,maar werdt gelijk aan de telefoon te woordt gestaan, en de vlgende dag om 3 uur stond er een monteur op de stoep en was het defect zo verholpen.

Fransjo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fransjo »

Ook ik ben er in getrapt. Je komt de adds ook overal tegen en ik wilde ze een eerlijke kans geven omdat afgaan op anderen niet altijd reeel is. Ik had hier wel gekeken hoor, maar ik heb 27 jaar ervaring met computers dus je denkt mij foppen ze niet zo snel.

Bij de bestelling via de web-site ging het al mis. Ik had gereageerd op de aktie van de Dimension 8400 waarbij (opslag)geheugen GRATIS verdubbeld zou worden, echter zodra je een wijziging in de standaard aangeboden systemen koos dan goldt het niet meer. Volgens de aardige verkoper was dit een foutje in de site. Dat klopte want later hadden ze de web-site snel aangepast en toen kon het wel.

Inmiddels had ik natuurlijk al wel besteld. Heb dit toen geannuleerd en hetzelfde systeem opnieuw besteld want ik wilde ze het voordeel van de twijfel geven. Foutje is zo gemaakt tenslotte.

Enfin lang verhaal in het kort. De aldus bestelde configuratie op 2-7 georderd en vooraf betaald. Check ik na vijf werkdagen (de tijd die men er voor opgaf), blijkt de levering met 14 dagen opgeschoven naar 26 juli Da's dus ruim drie weken later dan wanneer je bij een winkel had gekocht. Het onbeschofte hiervan vind ik dat ze me niet even op de hoogte brengen. Heb onmiddelijk order geannuleerd. Ik moet nu mijn geld nog terug zien te krijgen, maar ik zet er meteen een deurwaarder op als het deze week niet afgewikkeld wordt.

Ik heb dafgelopen maandag een compleet nieuw gelijkwaardig systeem bij MediaMarkt gehaald dat ook nog goedkoper bleek.

Motto: NOOIT MEER bij DELL want da's niet SNEL !!!

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Gefeliciteerd Fransjo.. je bent door het oog van de naald gekropen, maar zult er waarschijnlijk wel zonder kleerscheuren uitkomen.. maar wat die aanbetaling betreft... die zie je natuurlijk de eerste paar maanden niet terug.. wettelijk moeten ze dat binnen een maand terugstorten, maar daar trekt Dell zich helemaal niets van aan.
(net zoals een aanbetaling van 100% onwettig is...)
Tevens moet een leverancier van een Nederlands bedrijf de klant de gelegenheid geven om retouren binnen Nederland terug te kunnen afleveren, maar ook hier trekt Dell zich niets van aan... die hoge kosten voor retourzending zijn dus ook helemaal onrechtmatig...

PS.. worden jullie ook zo onpasselijk als jullie die reclame van Dell steeds weer op de buis zien ?.... gadverrrr.....

Fransjo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fransjo »

Ik heb inderdaad ook zo'n hekel aan die reclame en pop-up's, maar ik laat dit niet mijn stemming beheersen ik doe wat met die irritatie.

Dell b.v. en zijn medewerkers is een LAF clubje. Waarom?

1) Ik vind het een enorm LAFFE streek om zoveel mensen te duperen en misbruik te maken van het positieve imago dat Dell (nog wel) uitstraalt, althans als je de successtory van de oprichter moet geloven.

Dit moet overigens het topje van de ijsberg zijn want van de mensen die hier wel reageren is minstens ook nog een veelvoud dat niet op dit forum komt of reageert, maar wel met dezelfde brokken zit. Dus lang kan het niet duren met die goede naam. Ik zal in ieder geval al mijn relaties vertellen wat ik voor ervaringen met dit zgn A-merk heb. Dat werkt als een olievlek en een goede naam heb je niet zo maar terug.

2) Heel LAF is het ook om 100% vooruitbetaling af te dwingen (en dit heeft niks met naiviteit of heikneuterigheid te maken) zodat je geen enkel machtsmiddel bij de klant laat om bijvoorbeeld correcte levering af te dwingen. Men stelt dat je bij het bestellen vooruit moet betalen, dat doe je omdat je dat redelijk vindt, in goed vertrouwen en daar wordt misbruik van gemaakt en dat is niet alleen LAF maar ook slecht zaken doen.

3) LAF is het van de customer care die zich overal met een jantje van Leiden van af maakt en je van het kastje naar de muur stuurt en doorverwijst naar een collega (account manager) die niets voor je doet (kan doen).

4) LAF is het om je te verschuilen achter een enorme organisatie die meerdere klanten (slachtoffers) heeft en jou als een nummer ziet en dienovereenkomstig behandelt.

5) LAF is het om met gebruik van nummerherkenning je meteen in de wacht te gooien of op een antwoordapparaat. Dat is eenvoudig op te lossen natuurlijk, maar het blijft LAF om je zo onder je steen te verstoppen, maar tegelijk ook kenmerkend ...

Kortom een heel LAF zooitje.

Ik laat het hier niet bij zitten en ga morgen meteen naar de rechtsbijstand bellen. Hoe meer mensen er tegen in gaan hoe beter. Ook schrijf ik naar Dell in Amerika. Er moet toch iemand zijn die zich het wel en wee aantrekt van de klanten of is dat weer naief gedacht?

Fransjo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fransjo »

Ik dacht er goed aan te doen de volgende e-mail met jullie te delen, mogelijk dat meer mensen zich geroepen voelen om te klagen overzees. Miscchien dat Michael Dell het zelfs ter ore komt (ach ja we blijven naief he)

Hello,

I own a small company specialised in ITC consultancy.

I want to inform you that I am very unpleased by the way we are treated as a potential customer of your company in The Netherlands.

We ordered a system recently (07/02) and this could not be delivered within the agreed schedule. Since the proposed delay of two weeks was unacceptable we canceled the order.

We are still waiting for a refund of the prepaid invoice total of 1405 euro.

We are getting no response of customer care or
the account managers. When I call or e-mail I get no response, an answering device or they even cut me off.

I though it might be a good idea to inform you of this since you might not be aware of the fact that Dell is getting a bad reputation overhere. Recently Dell B.V. was even in a Televison Consumer Show (TROS RADAR) where many people shared the same complaints.

If you will not respond to this complaint seriously I will file a law suit using every legal action possible to get my money back and will inform as many people as possible of your lacking organisation and this bad deserved reputation.

Fransjo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fransjo »

Na talloze telefoongesprekken, pogingen daartoe, e-mails die al of niet beantwoord werden, loze beloften van diverse medewerkers is nu eindelijk mijn vooruitbetaling teruggestort. Hier was wel een brief van een gerenommeerd advolatenkantoor voor nodig.

Ik trap er niet meer in. Het was een goede les om NOOIT meer iets volledig vooruit te betalen. Je hebt geen enkel rechtsgeldig machtmiddel meer in handen om correcte levering af te dwingen.

Voor diegenen die nog bezig zijn om hun geld terug te krijgen: volhouden en zo snel mogelijk een advokaat er op zetten.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

de printers van dell worden volgens mij door hp gemaakt.

Ikzelf verkoop hp printers, pcs enzow. En de service van hp is geweldig. Is bijv. je digitale camera defect, dan word deze omgeruild voor een nieuwe. Ik ben nooit een fan van Dell geweest, daar de reclames gewoon bedrog zijn. Ze bieden een pc aan voor 699 euro, maar ga je bestellen, dan komen er tientallen extras bij, waardoor je alsnog 1200 euro kwijt bent.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

graag geef ik ook wel een reactie op uw vooruitbetaling.

Dell geeft op deze manier dus weer een slechte naam aan de postorderbedrijven.
Wij storten het voruitbetaalde bedrag (indien de bestelling geannuleerd is om bijv. een te lange levertijd oid) binnen 1 week terug. Dit lijkt ons ook meer dan normaal....

toine

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door toine »

Ik heb mijn computer besteld bij Dell. Prima geregeld, binnen een week in huis, en alles werkt.

MAAR ik lig nu al 6 weken met de Klanten Service overhoop, omdat ze steeds beloven mij nieuwe inktpatronen te sturen, die ze steeds weer kwijt raken en waarvan niemand weet waar ze blijven.
Iedere maandag krijg ik het standaard verhaal: "sorry, er is iets mis gegaan, ik zal nieuwe bestellen, die heeft u volgende week maandag in huis." Steeds weer opnieuw. En niemand die werkelijk iets doet. Ze liegen en bedriegen en houden mensen aan het lijntje. Ik heb inmiddels een rapport van 10 pagina's met de letterlijke gesprekscitaten. Want ik schrijf onmiddellijk alles op. het is om te janken. Ik vraag me af of ik ooit nog die inktpatronen krijg. Ik ga maar opzoek naar een Niet Dell Afhankelijke Printer....

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

Wij hebben op 14 Juni een computer besteld bij DELL, om precies te zijn de "Demension 8300"...waarde €1206,66
Het zou al met al 5 dagen duren om deze ook daadwerkelijk bij ons op kantoor af te leveren.
Toen er echter na 5 dagen niets gebracht werd,( alleen een gratis printer) zijn wij gaan bellen, en wat bleek, de Demension 8300 was uit de handel genomen of werd niet meer gemaakt en mij zou een Demension 8400 worden geleverd.
Op zich vind ik dit al een vreemde situatie dat ze zonder overleg met de klant zomaar iets anders leveren.
Wij hebben toen de hele order geannuleerd en het geld was toen nog niet van onze rekening afgeschreven.
Dit zou ...en dat werd mij verteld door een van de medewerkers ook niet gebeuren.
3 dagen later bleek het geld toch te zijn afgeschreven.
Wij zijn nu al bijna 10 weken bezig om dit geld terug te krijgen maar er gebeurd gewoon niets!!!!!
Je krijgt geen bevestiging via de mail wat deze mensen beloven en wij zijn nu zover dat we van plan zijn hier echt een zaak te maken.
Dit is gewoon PIKKEN!!!!!.
Zeker in deze tijd waar mensen al harder voor hun geld moeten werken als normaal.
Nee, het is een ongeorganiseerd zooitje bij DELL.
Volgens ons interesseerd het de medewerkers geen bal wat er gebeurd.

La Bastille evenementen.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

voor een klacht moet je niet alleen in nederland zijn gewoon massaal naar het moederberdrijf mailen en flink klagen over hun personeel en service in nederland :lol:
amerikaanen zijn hier zeer gevoelig voor laat er in nederland maar een aantal koppen rollen mischien helpt dat :twisted:

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

--------------------------------------------------------------------------------

Op 14 Juni hebben wij een computer besteld bij DELL, om precies te zijn de "Demension 8300" ter waarde van € 1206,66.
Deze zou binnen 5 dagen bezorgd worden bij ons op kantoor.
Het enige wat er binnen 5 dagen werd bezorgd was de gratis printer die bij het pakket zat.
Aangezien wij liever hadden dat de computer werd bezorgd, zijn wij maar eens gaan bellen met DELL.
Wat was het geval, de computer zou in een verkeerde vrachtwagen hebben gestaan en zou zo snel mogelijk bij ons op kantoor afgeleverd worden. Na een dag of 3 hebben wij nog maar eens gebeld met DELL en wat bleek het geval.........de "Demension 8300" werd niet meer gemaakt en wij zouden nu de "Demension 8400" geleverd krijgen, dit opzich vonden wij al vreemd, omdat je niet zomaar iets anders kan leveren zonder daarover de klant te hebben geinformeerd.
Het hele verhaal van die vrachtwagen was dus gewoon verzonnen.
Het geld was toen nog niet van onze rekening afgeschreven en dit zou ook niet gebeuren zo vertelde mij een medewerker van DELL ons nadat wij de hele order hadden geannuleerd.
Tot onze verbazing werd 3 dagen later toch het geld afgeschreven.
Al met al zijn wij nu al 10 weken bezig om ons geld terug te krijgen en wij hebben het nog steeds niet!!!!!!
We zitten er nu hard aan te denken om hiervan een rechtzaak te maken , want dit is gewoon pikken!!!!!!!!!!
Na ons inzien intereseerd het de medewerkers geen bal wat er binnen hun bedrijf gebeurd, wat wel blijkt uit een reactie van een andere medewerker dat de gratis printer, bij ons goed op zijn plek vond staan.
Ook kunnen de medewerkers van DELL je geen bevestiging sturen van de overeenkomsten die je met hun heb gemaakt , omdat zij niet naar buiten kunnen mailen....zeggen ze.
Nee dit is een waardeloos bedrijf en hoop daarom ook dat niemand meer iets bij DELL besteld.
DRAMA, DRAMA, DRAMA.

met vriendelijke groet ,
La Bastille evenementen

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

E;en keer posten is wel genoeg La Bastille.

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

Beste gast,

Dat ie er 2 keer opstaat is per ongeluk gegaan.
Blij dat er mensen zijn die het een beetje in de gaten houden!!!!
Wat zouden we zonder deze mensen zijn.

Groet

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Eén simpele vraag Bastille: waarom heb je die 1206,66 niet gewoon laten storneren? Jent een bedrijf neem ik aan, dan weet je toch hoe dat soort bankzaken werken?

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

Beste gast,
Dat gaat helaas niet als je met een credit card betaald.

vandenberk7

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door vandenberk7 »

:D god zij dank heb ik jullie webpagina gelezen over dell computers .
de zelfde ervaring aan de telefoon en alles in het engels .
wij zijn na het lezen maar na een echte zaak gegaan .
iets duurder .+- 250 euro voor degelijk spul en 3 jaar garantie was standaard . en geen 113,00 euro . veel succes met jullie programma
en de eerlijkheid in deze bizare wereld.
ad vd berk

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

Heeeeeel verstandig!!!!!!!

Maxtron.nl

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Maxtron.nl »

Oud gezegde: Komt het niet uit de lengte dan wel uit de breedte.

De manier hoe Dell zijn producten aanbied is ergens dezelfde misleiding als reisbureaus dat jaren gedaan hebben. Prijzen vermelden die totaal gestript zijn van de overige kosten. Ik maak regelmatig een vergelijking met onze systemen die we aanbieden en die van Dell. Bij een echt objectieve vergelijking (verzendkosten, extra kosten voor garantie e.d.) is er helemaal niet zoveel verschil tussen Dell en de concurrentie. Dell laat zijn klanten altijd vooruitbetalen, dat is voor de meeste overige bedrijven niet het geval. Betaal je vooruit dan loop je niet zo snel weg en Dell maakt daar dankbaar gebruik van. Dell doet zich voor als echte pricefighter, uiteindelijk valt dat wel mee.

Gesloten