LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Brian

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Brian »

Opzich valt het best mee. Waar men wat aan moet doen is het entreegeld bij disco's ed!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind het ook niet normaal die prijzen van tegewoordig...
hier in reusel (1,50 per pint) valt denk ik dan nog wel mee tegenover andere delen van het land... maar ik ben gestopt met school omdat ik anders nie alles meer kon betalen en ja ik wou ook nog gewoon op stap want waar moet je anders een vriend gaan zoeke??? gelukkig hebbe ze bij ons voor €135,- 100 munten dus 100 pinten dan is het 1,35 per pilsje en dat is nog wel om te doen! maar toen het nog guldens waren nog niet zo heel lang geleden dus... kon je voor 30 gulden op stap toen dronk ik nog niet zoveel maar dat was nog makelijk om te betalen met een bijbaantje van paar uur in de week en zakgeld van je ouders...
ik zou willen dat de mensen die de prijzen zo verhogen zelf een op stap gaan zoals wij dat hier doen... dan komen ze er zelf achter dat het niet meer om te betalen is! :!:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

:arrow: Horeca niet te betalen ? nou ik vindt dit nogal meevallen, het ligt eraan waarmee je de vergelijking maakt. als je een sport Kantine of buurthuis vergelijkt met een cafe ja dan wel , maar men gaat er aan voorbij dat deze instellingen met vrijwilgers werken , geen btw afdracht hebben , geen verplicht belijd naar bhv of vak kennis hoeven te hebben ook zijn deze instellingen vaak afhankelijk van subsidie die men van de gemeent krijgt en last but not least menis zich niet verplicht om zich aan ruim 125 regels en veiligheidsvoorschriften te houden waaraan een horeca bedrijf wel moet voldoen (en dus extr geld kosten). Ook mogen de mensen weten die aan deze discussie meedoen dat sinds het bier in de supermarkten goedkoper is geworden de prijs per fust voor hoereca bedrijven met 25 euro is toegenomen. dus een horeca ondernemer is geen dief maar probeert gewoon zijn kost te verdienen met een eerlijke handel als men in nederland de prijzen van alcahol in de suppermarkt en in het cafe even duur maakt dan krijg je erlijke cocurentie in engeland is dit namelijk wel het geval en daar klaagt niemand over dat de horeca te duur is , om nog een klein voorbeeld aan te halen een fles met 1,5 liter coca cola kost in de super markt ongeveer 0,99 cent een horeca bedrijf betaald voor een klein flesje 24cl coca cola inkoop 1,15 dus wie is er duur ik denk de leverancier en neit de wederverkoper.
uiteraard begrijpt u uit het bovenstaande dat ik een horeca bedrijf run ook ik probeer mijn prijzen zo laag mogelijk te houden bijvoorbeeld :
ik verkoop heineken op tap en ook palm trappist en witbier vor de regulieren prijzen maar daarnaast verkoop ik ook een duitse bier soort die ik daar zelf ga halen op tap voor 1,- per glas dus wij proberen het wel en hopen dat het zal lukken.

Pascal.[/i]

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben van voor de euro,ik woon nu meer dan 3 jaar,met veel plezier,in mexico.En nu voor het eerst weer hier op vakantie.Ik vind niet alleen de horeca belachelijk duur,maar alles is ongeveer in prijs verdubbeld.
Herinnert iedereen zich nog de spotjes op tv. dat de euro eraan kwam en dat je je voor moest bereiden.Er zou niets veranderen met de koopkracht.
Nou de Hollander heeft zich weer aardig voor de gek laten houden en niemand doet er,buiten klagen, wat aan.
Ik vraag me hier dagelijks af op mijn vakantie,waarom wonen die hollanders nog in dit land.Wie geeft mij een reden?
Je kan hier maar 2 dingen aan doen 1)accepteren dat alles zo duur is en niet lopen klagen,of2)vertrekken naar een land waar je niet geplukt wordt.Meer weten [email protected]

flippje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door flippje »

nou ik zal u zeggenn ik heb jaren lang in de horeca gewerkt en ik zal u zeggen dat ik dat gelukkig niet meer doet
:lol: ik schaam me dood om met het bonnetje naar de mensen te lopen en met een strak gezicht af te moeten rekenen
sorry maar als wij er niks aan gaan doen dan blijf dit echt zo met alle prijzen en dan bedoel ik niet alleen met de horeca

XT

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door XT »

Ik ga gewoon niet meer daar de kroeg.

ajtje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ajtje »

tja ik vind het ook duur maar als je na gaat wat de overheid er mee verdient snap je m wel.

kijk maar naar de kosten
milieu belasting
licht en elektra
verzekeringen
riool belasting
afval belasting
de acsijns

het zijn er maar een paar

dan ben je er niet hoor
personeels kosten
nu weer extra ziekte verzuim kosten
zo erg dat een bedrijf er vaark net kan halen en geen winst draait

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan ook een vak gaan leren en een knappe baan zoeken, dan heb je het probleem niet.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Maar zo kan je wel ff door gaan;

PC-prive project
VUT regeling
Spaarlonen
Ziektekosten

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

om nog een klein voorbeeld aan te halen een fles met 1,5 liter coca cola kost in de super markt ongeveer 0,99 cent een horeca bedrijf betaald voor een klein flesje 24cl coca cola inkoop 1,15 dus wie is er duur ik denk de leverancier en neit de wederverkoper.
Wat een vergelijking zeg. Als er in de horeca uit een fles wordt geschonken, wat nauwelijks voorkomt, zal het wel euroshopper zijn, maar meestal komt het uit zo'n automaat. Niet te drinken.

grada

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door grada »

Inderdaad de terassen blijven vol,dus waar zouden ze zich druk om maken. Maar het is inderdaad niet normaal meer die prijzen, :( en nu de euro cent eruit,hoppa en ga zo maar door,lang leve de euro. :oops: [/b]

Tens

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Tens »

#1 Het maakt niet uit WAAROM de horeca de prijzen omhoog gooit.
De consument vindt het te duur en dus lijdt de horeca verlies.
De consument gaat natuurlijk naar de horeca om te klagen, niet naar de Lays, Heinkenen, een groothandel of de distributeur. DAT MOET DE HORECA NAMELIJK DOEN!
Als de klant klaagt om iets waar je als zaakwaarnemer niets aan kunt doen dan moet je ZELF dus je mond open trekken.
Het is namelijk JOUW probleem als horeca ondernemer als de consument dat denkt, ook al ben je eigenlijk niet in prijs omhoog gegaan. (ik weet trouwens niet waar Ali werkte in de horeca maar 4 jaar geleden was bij mij de euro er al en in de tijd van dee gulden was het lang zoeken naar een biertje van 3,50. [pretparken uitgezonderd] Zelfs op het terras.)
Dit is hetzelfde als een alllochtone moslim die alleen maar loopt te klagen over hoe andere mensen zo negatief over hem denken.

#2 De prijzen omhoog, de lonen omlaag. Slim?
Zo niet: Zie boven!
De prijzen per jaar omhoog als regel, niet als toeval of gevolg van productie / distributie of productontwikkelingen? Lijkt me sterk. Dan heb je over 10 jaar namelijk niks meer te kopen. ;)

#3 Klagen helpt wel degelijk. Zie Apartheid, emancipatie, herverkiezingen en afzettingen enzovoorts.
Als iemand klaagt dan ga je als beklager naar de bron van de klacht en dat is niet de klager.
Of je moet natuurlijk zo arrogant zijn om de halve bevolking voor zeurders uit te maken.

Wiens schuld dit ook is: Dit waait niet over horeca!
En geld wat je niet hebt kun je nu eenmaal niet uitgeven.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

alles is hartstikke duur geworden
het is kennelijk alleen nog voor de mensen die een hoog inkomen hebben om gezellig een terrasje te pakken.
voor mij is het in elk geval niet meer te betalen
2 kopjes koffie en een 2x een appelpuntje koste me in Baarle Nassau 12 euro!
dan kan het er dus echt niet af om nogmaals een kopje koffie te bestellen of om een glaasje fris te drinken.


met kleding idemdito
ik kocht mijn spijkerbroeken altijd rond de 100 gulden.
tegenwoordig zit mijn zelfde merk (ik zweer bij een bepaald merk) rond de 70 a 80 euro :shock:
laarzen hetzelfde verhaal
alles toch eigenlijk :?:

kleintje pils

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door kleintje pils »

De enige manier om de absurt hoge prijs in de horeca naar beneden te krijgen is massaal een aantal weken afspreken, waarop geen gebruik wordt gemaakt van dew horeca. Twwe belachlijk kleine broodjes met onbeduidend beleg en twee koffie in een papieren beker voor € 11.80 is te zot voor worden. Terug Horeca naar de prijs voor de Euri en zeker van onze oude Nederlandse gulden geen euri maken

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben 22jaartjes oud en ik vindt het ook duur ik reken dan niet meer terug maar ik vindt 3euro voor een heel klein glaasje rose een beetje overdreven terwijl het ook niet te drinken is!!

ongenoegen

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ongenoegen »

Hoelang accepteren wij dit stelletje bestuurders (dictoriale democratie) nog in Den Haag. Wordt het niet eens hoog tijd dat ze gewipt worden?
Dit land moet niet langer bestuurd worden door de politiek, die alleen maar bezig is met afbrak, maar door echte mensen met verstand en inzicht. Balkenende, Zalm en de Geus, go!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

vertel maar hoe je dat wil gaan doen ongenoegen
wip de boel er maar uit
denk je nou echt dat ze luisteren naar de gewone man/vrouw??

ayatollah

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ayatollah »

weet je wat duur is al het onwikkelingsgeld wat wij wegsturen naar afrikaanse moslimlanden dat is pas duur, betreft 40 % van je inkomen.

LionMan1

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door LionMan1 »

Ik hoop dat heel die horeca handel in stort. Ik vind het belachelijk die prijzen. Als ik met mijn 2 kinderen en mijn vrouw op een terrasje zit, dan ben ik een vermogen kwijt. En het ergste is dat niemand er wat aan doet. Ik ben nu al heel lang al niet meer wezen stappen, om de boel te boycotten. Ik zuip thuis met anderen en het is nog gezellig ook!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind de horeca ook duur. Ik werk ook in de horeca. Daarom kan ik hierop reageren met een paar argumenten...

De prijzen van mijn bedrijf zijn ook gestegen. Heel wat zelfs. Het is echter niet zo dat we meer verdienen.... winst bedoel ik. Ik rij echt nog steeds niet in een andere (mooiere) auto en woon nog steeds in hetzelfde huis. Hoe komt dat toch?

- hogere loonkosten
- hogere sociale lasten
- hogere inkoop wat betreft voedsel
- hogere kosten wat betreft drank (biertje supermarkt is goedkoper dan voor een horecaondernemer die het "groot" inkoopt)
- hogere huurprijzen
- hogere prijzen uitzendkrachten
- hogere premies verzekeringen
- verbeterde rechtspositie van werknemers (met als gevolg misbruik: ziekmelden terwijl ze niet ziek zijn, en ik moet maar doorbetalen...(en ik heb het echt niet over degenen die oprecht ziek zijn, tuurlijk moeten die beschermd worden...))
etc etc etc

Het is dus, helaas ook voor mij, niet zo simpel... Zou graag de prijzen naar beneden doen, als mijn leveranciers dat ook zouden doen, maar doe ik dat eenzijdig, kan ik de tent helaas sluiten.

Kritiek op de horeca mag best. En er zullen best wat bedrijven zijn met exorbitant hoge prijzen. Maar de meesten onder ons, die door de klant worden bestempeld als veeeel te duur, houden écht niet een enorme vetpot over aan het eind van de maand.

Iets meer nuance is dus op zijn plaats.[/i]

Gesloten