LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rookverbod
Re: rookverbod
Je zou het zo kunnen doen dat je die speciale vriend op een andere dag laat komen.Het is maar een ideetje???Ik deed het vroeger ook verdelen,en dat beviel ons goed en iedereen was tevreden.Dat is de hoofdzaak.Dan heb je ook het gevoel dat je niemand voor het hoofd stoot.Het is maar net hoe je het indeeld.En ook hoeveel die vriendschap voor je betekend. ...............Moos
Op zich is het een goed idee. Maar deze vriend vindt mijn andere vrienden ook erg aardig. Elk jaar is het erg gezellig en na maanden praten mijn vrienden hier nog over. Daarnaast rookt hij niet de hele avond en voor die 2 sigaartjes vindt hij het misschien niet erg om even ergens anders te roken.
Bij andere vrienden zie ik dat hoe langer hoe meer op verjaardagen en dat gaat ook goed.
Bij andere vrienden zie ik dat hoe langer hoe meer op verjaardagen en dat gaat ook goed.
Nou dat is ook een prima oplossing inge,zo zie je maar weer dat er toch een oplossing invalt,en daarbij is iedereen tevreden.Mooier kan je het niet wensen.Veel plezier nog inge en ben altijd zuinig op vrienden.Ze kunnen wel eens onmisbaar zijn.
Veel plezier nog en groetjes....Moos
Veel plezier nog en groetjes....Moos
Bij ons gaan de rokers gewoon even in de tuin staan en dat vinden ze echt geen probleem hoor.
Nu is het wel zo dat ik 2 rokers heb tegen 16 niet rokers. (op verjaardagen bedoel ik)
Nu is het wel zo dat ik 2 rokers heb tegen 16 niet rokers. (op verjaardagen bedoel ik)
hebben die andere vrienden ''vroeger'' wel gewoon mee gerookt dan inge??
en die ene vriend die dan nu rookt, rookt die zoveel dat het grijs en blauw gaat zien in je kamer??
hij zal zich best een beetje in kunnen houden. en plaats hem lekker bij een klapraampje
en die ene vriend die dan nu rookt, rookt die zoveel dat het grijs en blauw gaat zien in je kamer??
hij zal zich best een beetje in kunnen houden. en plaats hem lekker bij een klapraampje
Veel vrienden hebben niet gerookt of heel lang geleden. Wat maakt dat trouwens uit of iemand in het verleden gerookt hebben. Ik denk dat ik hem voorstel om buiten of in de gang te roken. Een sigaar is ook heel sterk. Ik vind het sterker ruiken als sigaretten.
Andere keren als hij bij ons is rookt hij gewoon binnen. Het gaat alleen om de dagen dat er meer bezoek is.
Andere keren als hij bij ons is rookt hij gewoon binnen. Het gaat alleen om de dagen dat er meer bezoek is.
een sigaar ruikt zeker heel sterk
ik ruik het zelf liever dan een sigaret, bah, een sigaar brengt een gezellige lucht voort
nou, dat ik dat vraag komt eigenlijk doordat wij ook vrienden hebben waarvan de meeste dus WEL roken
ik niet, maar met een raampje open en een oliebrandertje heb ik er geen moeite mee
helaas kregen we de laatste keer wel wat boze gezichten omdat iemand die zelf altijd een verstokt roker is geweest en echt de ene naar de andere zat te paffen, maar voor zijn nieuwe vriendin spontaan gestopt is (wat liefde al kan doen) een berg commentaar had op onze andere vriend die normaal zat te roken
niet als een stoomboot dus, gewoon af&toe 1
ik vond dat niet leuk
en ik had toch een gevoel van ''de pot verwijt de ketel''....
ik ruik het zelf liever dan een sigaret, bah, een sigaar brengt een gezellige lucht voort
nou, dat ik dat vraag komt eigenlijk doordat wij ook vrienden hebben waarvan de meeste dus WEL roken
ik niet, maar met een raampje open en een oliebrandertje heb ik er geen moeite mee
helaas kregen we de laatste keer wel wat boze gezichten omdat iemand die zelf altijd een verstokt roker is geweest en echt de ene naar de andere zat te paffen, maar voor zijn nieuwe vriendin spontaan gestopt is (wat liefde al kan doen) een berg commentaar had op onze andere vriend die normaal zat te roken
niet als een stoomboot dus, gewoon af&toe 1
ik vond dat niet leuk
en ik had toch een gevoel van ''de pot verwijt de ketel''....
ik vraag trouwens wanneer de kleinkinderen er zijn en iemand in huis wil roken of diegene of buiten wil gaan staan of niet wil roken in het bijzijn van de kleinkinderen.
Ik ben het niet met je eens. Jij zegt ze stopt voor haar vriend, maar misschien wilde ze dat zelf ook. Zij wilde zichzelf niet vergiftigen. Maar andere doen het ook om bij je in de buurt te roken. Ik vind dat niemand die tussen de rook wilt zitten, je dat moet verplichten. Misschien dat jij haar een andere keer op een ander moment moet uitnodigen. Maar hoe jij haar dat verwijt is ook niet aardig.
iNGE JE BEGRIJPT HET EVEN NIET DIE VRIEND WAS EEN STEVIGE ROKER TOT DAT HIJ EEN NIEUWE VRIENDIN KREEG DIE NIET ROOKT.eN HIJ WAS VOOR ZIJN VRIENDIN ONMIDDELIJK GESTOPT.mAAR DIE VRIEND DIE GESTOPT WAS HAD NU COMMENTAAR OP DE ANDEREN DIE ROOKTEN EN DAT VOND DIE ANDERE VRIEND WAAR HIJ OP VISITE WAS NIET LEUK.mAAR JUIST MENSEN DIE VAN HET ENE OP ANDERE MOMENT STOPT DIE KUNNEN ONUIT STAANBAAR ZIJN.MAAR JA HOPELIJK SNAP JE HET NU HOE HET IN ELKAAR ZIT. MOOS
Enkele suggesties om het roken nog wat meer te ontmoedigen
- Flink verzekerings eigen risico voor rokers
- Hogere verzekeringspremies voor rokers
- Aansprakelijkheidsverzekering TEGEN rokers
- Gevolgen roken helemaal uitsluiten van verzekeren
- Wachtlijst voor rokerskwalen
- Geen voorzieningen voor rokers op het werk (kost geld en gaat bovendien ten koste van de productiviteit)
- Rokers werken 1 uur per dag langer (om rooktijd te compenseren)
- Nog beter: roken alleen nog thuis toegestaan
- Roken verboden tot 18e jaar
- Prijs optrekken naar minstens 10 euro per pakje
- Verbod op import en export van tabakswaren
- Verbod op verkoop van tabakswaren behalve in tabakswinkels
- Verbod op alle tabaksreclame en sponsoring door tabaksmerken
En NEE rokers: door het betalen van die accijns verschaf je je geen recht om op kosten van de gemeenschap/ziektekosten verzekering naar de dokter te gaan, in het ziekenhuis te liggen en van je werk te verzuimen.
Accijns is puur om je te ontmoedigen te roken
- Flink verzekerings eigen risico voor rokers
- Hogere verzekeringspremies voor rokers
- Aansprakelijkheidsverzekering TEGEN rokers
- Gevolgen roken helemaal uitsluiten van verzekeren
- Wachtlijst voor rokerskwalen
- Geen voorzieningen voor rokers op het werk (kost geld en gaat bovendien ten koste van de productiviteit)
- Rokers werken 1 uur per dag langer (om rooktijd te compenseren)
- Nog beter: roken alleen nog thuis toegestaan
- Roken verboden tot 18e jaar
- Prijs optrekken naar minstens 10 euro per pakje
- Verbod op import en export van tabakswaren
- Verbod op verkoop van tabakswaren behalve in tabakswinkels
- Verbod op alle tabaksreclame en sponsoring door tabaksmerken
En NEE rokers: door het betalen van die accijns verschaf je je geen recht om op kosten van de gemeenschap/ziektekosten verzekering naar de dokter te gaan, in het ziekenhuis te liggen en van je werk te verzuimen.
Accijns is puur om je te ontmoedigen te roken
-
Gelukkig krijgt mijn stelling meer en meer steun; gewoon geen overlast veroorzaken en iedereen is blij.
Bij mij thuis wordt er gewoon niet gerookt en dat bevalt prima. Rokende vrienden hebben hier geen moeite mee. Wel eigenaardig vond ik dat toen er een baby was men het nog vanzelfsprekender vond om niet te roken. Kennelijk moet het bij oudere kinderen weer wel kunnen!
QM
Bij mij thuis wordt er gewoon niet gerookt en dat bevalt prima. Rokende vrienden hebben hier geen moeite mee. Wel eigenaardig vond ik dat toen er een baby was men het nog vanzelfsprekender vond om niet te roken. Kennelijk moet het bij oudere kinderen weer wel kunnen!
QM
ja en jou opsluiten met een sigaret in elk gat die je in je lichaam hebt
weet je ook nog iets voor drinkers ,drugs gebruikers mensen die aan medicijnen verslaaft zijn enz
of voor die oudjes die nu in het bejaarden tehuis zitten die ook roken
ik zeg niet dat roken goed is maar als je een ander er niet lastig mee
valt en wie ben jij dan wel om zo'n achterlijke suggestie te geven
gast 19 mei 19.37
els
weet je ook nog iets voor drinkers ,drugs gebruikers mensen die aan medicijnen verslaaft zijn enz
of voor die oudjes die nu in het bejaarden tehuis zitten die ook roken
ik zeg niet dat roken goed is maar als je een ander er niet lastig mee
valt en wie ben jij dan wel om zo'n achterlijke suggestie te geven
gast 19 mei 19.37
els
Tja of je hebt van die verstokte rokers!
Ik ken iemand die met een baby in de auto stug door rookte en toen het kind een jaar of drie was, kwam het groen en geel de auto uit (die blauw stond van de walm) en dat arme wurm stond gewoon over te geven op straat.
Mams vond het erg dat het jasje onder de overgeefsel zat...............
Ik ken iemand die met een baby in de auto stug door rookte en toen het kind een jaar of drie was, kwam het groen en geel de auto uit (die blauw stond van de walm) en dat arme wurm stond gewoon over te geven op straat.
Mams vond het erg dat het jasje onder de overgeefsel zat...............

Beste rokers, zien jullie nu niet in wat een agressie dat roken veroorzaakt.
Loop heel de discussie na en je ziet dat het grootste deel van de rokers alleen maar met schelden, dreigen en verwensingen denkt een discussie te voeren.
Laat je niet op de kast jagen, haal die plank voor je kop weg. Dat je je eigen longen, hart en andere organen naar de vervelend wilt helpen moet je zelf weten, maar laat een ander zijn gezondheid met rust.
Loop heel de discussie na en je ziet dat het grootste deel van de rokers alleen maar met schelden, dreigen en verwensingen denkt een discussie te voeren.
Laat je niet op de kast jagen, haal die plank voor je kop weg. Dat je je eigen longen, hart en andere organen naar de vervelend wilt helpen moet je zelf weten, maar laat een ander zijn gezondheid met rust.
Beste Els
Wanneer de de gebruiksaanwijzing van een cirkelzaag vol veiligheidswaarschuwingen staat en je bent zo stom om je vingertjes express tegen de draaiende zaag te houden dan zou iedereen je voor gek verklaren.
Wanneer er met vette letters op een pakje sigaretten staat dat je er dood van gaat, dan mag je dat volgens rokers gewoon negeren. Als jer er iets van zegt dan ben je een bemoeial en wordt je zelfs uitgescholden.
"Mijn opa rookt al 75 jaar".
Ja en mijn kat steekt al jaren de straat over zonder links en rechts te kijken.
Let wel: ook degene die aanwijsbaar stom of roekeloos doet met electrisch gereedschap mag van mij een eigen risico dragen bij zijn bezoek aan het ziekenhuis.
Els ben je soms ook tegen bekeuren voor het niet dragen van een gordel. Dat is nog veel minder gevaarlijk dan roken en bovendien schaadt iemand die zijn gordel niet draagt niet andermans gezondheid.
Wanneer de de gebruiksaanwijzing van een cirkelzaag vol veiligheidswaarschuwingen staat en je bent zo stom om je vingertjes express tegen de draaiende zaag te houden dan zou iedereen je voor gek verklaren.
Wanneer er met vette letters op een pakje sigaretten staat dat je er dood van gaat, dan mag je dat volgens rokers gewoon negeren. Als jer er iets van zegt dan ben je een bemoeial en wordt je zelfs uitgescholden.
"Mijn opa rookt al 75 jaar".
Ja en mijn kat steekt al jaren de straat over zonder links en rechts te kijken.
Let wel: ook degene die aanwijsbaar stom of roekeloos doet met electrisch gereedschap mag van mij een eigen risico dragen bij zijn bezoek aan het ziekenhuis.
Els ben je soms ook tegen bekeuren voor het niet dragen van een gordel. Dat is nog veel minder gevaarlijk dan roken en bovendien schaadt iemand die zijn gordel niet draagt niet andermans gezondheid.
Ik geloof dat er op dit forum eentje opgenomen moet worden want die persoon is knetter gek.En inderdaad moet er in die persoon in elk gat van zijn lijf een sigaret gestopt worden.Zet hele idiotelijsten op dit forum twee maal om het roken te verbieden.Alleen al zijn taal gebruik en zijn dwang neurose is van de gekke.Net of hij het roken kan verbieden.Mooi niet dus,want op deze manier bereik je alleen het tegendeel.Ongelooflijk wat een bal.Maar ik lig er niet van wakker.En ga over op de orde van de dag.Ik heb het weer gehad en sluit het af.En steeds komt hij met gast en dan weer met de naam.Maar ga door.ik ga heerlijk verder.Zever lekker door ik ga rustig mijn gang.Dit is voorbij
En iedereen een hele goede avond.
En iedereen een hele goede avond.