LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

choocomell schreef:nu verbied je weer mensen iets puur om het naar jouw zin te maken, verhuis gewoon naar friesland ofsow ?
Misschien woon ik al wel in Friesland?
Waar staat mijn verbod?

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door choocomell »

Jolijn schreef: zoveel mogelijk winkels, bedrijven, noem maar op, alles waar je best een dagje zonder kunt, op 1 en dezelfde dag gesloten te houden.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
choocomell schreef:nu verbied je weer mensen iets puur om het naar jouw zin te maken, verhuis gewoon naar friesland ofsow ?
Misschien woon ik al wel in Friesland?
Waar staat mijn verbod?
dit lijkt mij een redelijk eind richting verbod komen:
Dat is voor mij een argument om zoveel mogelijk winkels, bedrijven, noem maar op, alles waar je best een dagje zonder kunt, op 1 en dezelfde dag gesloten te houden

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door tenormin »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:
choocomell schreef:nu verbied je weer mensen iets puur om het naar jouw zin te maken, verhuis gewoon naar friesland ofsow ?
Misschien woon ik al wel in Friesland?
Waar staat mijn verbod?
dit lijkt mij een redelijk eind richting verbod komen:
Dat is voor mij een argument om zoveel mogelijk winkels, bedrijven, noem maar op, alles waar je best een dagje zonder kunt, op 1 en dezelfde dag gesloten te houden
Waar staat dan ergens een 'verbod', opgelegd door @jolijn? Denk toch dat een ieder zijn/haar eigen mening mag hebben. Als ik op de hei zou wonen (letterlijk dan) kan men daar ook niet op zondag en zelfs niet op de bonnefooi gaan 'shoppen'; op die zgn. heide gaat men dan naar de boerderijen die hun waar aan de man brengen. Die aanbouw winkeltjes (aan de boerderijen) zijn zelfs niet iedere dag open. Wel een klus natuurlijk: van farm naar farm om je voedsel bijeen te garen. Zie trouwens het hele 'probleem' van open of niet open niet. Is alles open kan iedereen gaan en staan waar men wil; dicht: nou, dat is een gesloten deur.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door tenormin »

de site had even de hik: dubbelop is beetje te :mrgreen:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door snepke »

vogels schreef:
Jolijn schreef:Werkt die rust op de zenuwen? Is het beangstigend? Het is, zo te lezen, iets dat als onprettig ervaren wordt?
Ik heb niks tegen rust en stilte. Maar ALS ik wil (fun)shoppen, terrasje pakken, kan ik gelukkig op loopafstand overal terecht.
Kan ik hier ook ,en ook op loopafstand , alleen niet op zondag.
Een dorp een 2 km verderop, kan ik wel op zondag terecht om te winkelen etc.
Maar ik zie het nut er niet zo van in.Weet toch als ik boodschappen ga doen ,wat ik nodig heb.
Ga dan op zondag ,niet nog een keertje boodschappen doen.
Dan ga ik echt dingen doen waar ik in de week niet aan toe kom. Een mooi boek lezen of naar de bioscoop.
En als het redelijk weer is een eind fietsen en in de zomer een eind varen/zwemmen.
We wonen hier tegen de rivier .
Nee hoor ,ga op zondag echt geen boodschappen doen. De winkels zijn hier ook tot 22 .00 uur open, tijd genoeg om boodschappen te doen, en de zondag is voor leuke dingen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Snekpe: Nee hoor , vind het af en toe wel prettig.
Zit de hele dag in de herrie

Dat is voor mij een argument om zoveel mogelijk winkels, bedrijven, noem maar op, alles waar je best een dagje zonder kunt, op 1 en dezelfde dag gesloten te houden. Even uit de dagelijkse tredmolen.


Correctie:
Dat is een argument waarom ik zoveel mogelijk winkels, bedrijven, noem maar op, alles waar je best een dagje zonder kunt, op 1 en dezelfde dag gesloten zou willen zien/houden. Even uit de dagelijkse tredmolen. Even niet 'ik wil het en ik wil het nu'.
(geen ge- of verbod, maar een wens).

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

We kunnen er nog wel 177 pagina's aan weiden.

De behoefte is door de jaren heen gekomen en is nu gemeengoed geworden in diverse plaatsen.

Momenteel staat de teller op 70% welke prettig vinden en 30% niet......lijkt me duidelijk. Btw ik behoor tot de 70%.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

vogels schreef:
Jolijn schreef: Even niet 'ik wil het en ik wil het nu'.
Dat heb je toch zelf in de hand? Je bent niet verplicht op zondag te gaan shoppen.
Het moet dan ook voor anderen gelden ( we noemen het dan niet verbieden ), snap dat dan :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
vogels schreef: jolijn Even niet 'ik wil het en ik wil het nu'.

Dat heb je toch zelf in de hand? Je bent niet verplicht op zondag te gaan shoppen.
Het moet dan ook voor anderen gelden ( we noemen het dan niet verbieden ), snap dat dan :wink:
:wink: Precies, voor iedereen gelijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door tenormin »

Btw ik behoor tot de 70%.
Ik ook.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Deze poll geeft aan dat er wel behoefte is aan een supermarkt
die geopend is op zondag.

Overigens heb ik maar weinig leden zien schrijven waarom ze voor NEE
gestemd hebben.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Deze poll geeft aan dat er wel behoefte is aan een supermarkt
die geopend is op zondag.


Overigens heb ik maar weinig leden zien schrijven waarom ze voor NEE
gestemd hebben.
Dan zijn er veel, die anonym gestemd hebben, want 48 verschillende personen hebben hier niet geschreven.
Of de behoefte bestaat is door de poll niet duidelijk, alleen dat mensen het prettig vinden, om ook zondags een open supermarkt te kunnen bezoeken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door snepke »

eleven schreef:
Dan zijn er veel, die anonym gestemd hebben, want 48 verschillende personen hebben hier niet geschreven.
Of de behoefte bestaat is door de poll niet duidelijk, alleen dat mensen het prettig vinden, om ook zondags een open supermarkt te kunnen bezoeken.
Ik heb niet gestemd.
Mijn antwoord (neutraal) staat er niet tussen.
Het maakt mij helemaal niets uit, of de supermarkt op zondag open of dicht is.
Degene die wel willen winkelen op zondag, prima hoor.
En degene die niet winkelen op zondag , ook goed, ieder zijn keus

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Chocomelk schreef:Deze poll geeft aan dat er wel behoefte is aan een supermarkt
die geopend is op zondag.


Overigens heb ik maar weinig leden zien schrijven waarom ze voor NEE
gestemd hebben.
Dan zijn er veel, die anonym gestemd hebben, want 48 verschillende personen hebben hier niet geschreven.
Of de behoefte bestaat is door de poll niet duidelijk, alleen dat mensen het prettig vinden, om ook zondags een open supermarkt te kunnen bezoeken.

1 van de 48 heeft zowiezo hier geschreven......en je kan toch alleen maar anoniem stemmen ? Zie mijn naam nergens staan.

De behoefte is heel duidelijk. Daar is deze poll niet voor nodig geweest dat wist ik al jaren. De poll is voor de mensen op dit forum.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

vogels schreef:
eleven schreef:Of de behoefte bestaat is door de poll niet duidelijk, alleen dat mensen het prettig vinden, om ook zondags een open supermarkt te kunnen bezoeken.
Als er geen behoefte aan was, waren er ook geen winkels (w.o. supermarkten) op zondag open.
Wat denk je van concurrentiebelangen?

Een winkel heeft een openingstijd tot 20 uur, dan trekken de andere winkels ook mee.
Dan wordt de openingstijd verlengt tot 22 uur, en wat denk je, dat de andere winkels doen, ja ook naar 22uur.
Of er behoefte aan is of niet.
En zo is het ook zondags.
Bij slecht weer is meer winkelpubliek, dan bij goed weer.
Dus zo wordt de behoefte gereguleerd en is niet dwingend noodzakelijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Concurrentiebelangen ????
Waarom concurrentiebelangen als er geen behoefte is om op zondag
naar de winkel te gaan en er geen mens komt om iets te kopen.

Er is duidelijk behoefte aan want anders was het niet zo druk op zondag in de
supermarkt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

Wanneer is het druk?
Als twee of drie kassa open zijn?
Hoeveel mensen doen hele boodschappen op zondag.
Het is toch meer, wat iedereen vergeten is, of hier bij ons de studenten, die een feestje willen bouwen.
Nog een keer.
Een supermarkt kan niet achterwege blijven voor de concurrentie, anders verliezen zij de vaste klanten.

Niet vergeten, morgen de boodschappen te doen, want de supers zijn 1 dag minder open.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ken 2 vrouwen die bij Jumbo werken op zondag achter de kassa en daar is het gewoon vol
af en toe zitten ze gewoon met 5 cassieres.
En nee er zijn heel wat mensen die gewoon hun wekelijkse boodschappen dan komen doen.
Dus niet alleen de vergeten artikelen.

Maar goed heb ik geen behoefte om hier in het belachelijke getrokken te worden want het
is toch niet waar wat ik schrijf dus ik laat het hier maar bij, bah.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:Ken 2 vrouwen die bij Jumbo werken op zondag achter de kassa en daar is het gewoon vol
af en toe zitten ze gewoon met 5 cassieres.
En nee er zijn heel wat mensen die gewoon hun wekelijkse boodschappen dan komen doen.
Dus niet alleen de vergeten artikelen.

Maar goed heb ik geen behoefte om hier in het belachelijke getrokken te worden want het
is toch niet waar wat ik schrijf dus ik laat het hier maar bij, bah.
je hebt gewoon gelijk, maar sommigen maken er een sport van om 'vervelende' vraagjes te stellen ipv bij te dragen aan een discussie.

Een ondernemer heeft allang zijn rekensommetje gemaakt en doet dit waarschijnlijk na elke Open zondag opnieuw. Hoeveel omzet gemaakt die zondag en hoeveel kosten gehad aan extra personeel. Laatste meer dan,het eerste. Dan was het (genoeg) druk. Is het andersom en komt dat te vaak voor, dan zal hij de tent sluiten. Concurrentiebelang of niet.

Gesloten