| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?
-
Gast
Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?
Tuurlijk is het een piramide en een hele goeie zelfs. Jammer voor jou dat het helaas niks voor jou is 
Inderdaad, het systeem, er is niets mis met MLM. maar het wordt natuurlijk door mensen uitgevoerd.Het gaat mij echter hierom: welk produkt dat op deze manier ook verkocht wordt, het SYSTEEM maakt dat dit illegaal is. Waarom gaan die mensen niet gewoon ergens solliciteren op een reguliere baan? Houden ze per maand misschien minder geld over, maar ze behouden wel hun familie en vrienden. En die zijn me meer waard dan dat ik een hoog inkomen heb, maar door iedereen in de steek gelaten word.
Als jij vind dat er niet etisch gehandeld zou worden bij de diverse mlm bedrijven, zegt dat mijns inziens meer iets over jou, dan over mlm.
Als je begint met mlm, ben je zelfstandig ondernemer, met enkele etische richtlijnen,als je je daar niet aan houdt ben je zelf niet netjes bezig. Als iemand in de regering een paar ton verduisterd, is dan de hele regering fout of alleen die persoon.
Nu eens een vraagje voor de tegenstanders,
Wat is volgens jullie een (illegaal of onrechtmatig) pyramide spel, pyramide verkoop of wat dan ook.
Probeer dat eens te definieren.
Wat is volgens jullie een (illegaal of onrechtmatig) pyramide spel, pyramide verkoop of wat dan ook.
Probeer dat eens te definieren.
-
boll
Dat gelul over vrienden en familie kwijtraken.(jullie gaan er zelf niet meer om omdat jullie niet kunt hebben waar hij of zij mee bezig is omdat jullie denken dat die illegaal of stom bezig is. Dat is jullie eigen probleem)ik bepaal het zelf wel.
Je raakt zeker ook je vrienden kwijt wanneer ze je vrouw niet leuk vinden.(helaas gebeurt het)
moet ik dan scheiden. Mijn leven. of betaal jullie mijn rekeningen?
Als het produkt goed is waarom zal je het niet van een goede vriend kopen.wanneer je het toch gebruikt of nodig hebt?Wel bij een andere bedrijf waarbij je niemand kent.
Sociale druk. Daar maken jullie ervan. Je kunt altijd nee zeggen.En dat wordt gerespecteerd. Dus het is jullie probleem.
Probleem van velen is dat ze geen NEE durven te zeggen.Daarmee krijg je juist meer problemen
Nee je kennis heeft plosteling sigaretten voor de helft van de prijs (wanneer je rookt) Dan hang je wel aan de deur.!!, Doei koopt ze dan maar in de winkel.
Verzekeringsagent mag wel aan de deur komen omdat die loondienst zit. Wanneer hij of zij in een mlm organisatie zit mag die niet komen?
Betalen ze wel sociale lasten.? Wat een vraag ? Wanneer dat moet of niet.Daarmee heb je toch niets mee te maken.
Ik ben blij van niet. Wij verzorgen juist dat onze sociale voorzieningen zelf kunnen bekostigen.
Je raakt zeker ook je vrienden kwijt wanneer ze je vrouw niet leuk vinden.(helaas gebeurt het)
moet ik dan scheiden. Mijn leven. of betaal jullie mijn rekeningen?
Als het produkt goed is waarom zal je het niet van een goede vriend kopen.wanneer je het toch gebruikt of nodig hebt?Wel bij een andere bedrijf waarbij je niemand kent.
Sociale druk. Daar maken jullie ervan. Je kunt altijd nee zeggen.En dat wordt gerespecteerd. Dus het is jullie probleem.
Probleem van velen is dat ze geen NEE durven te zeggen.Daarmee krijg je juist meer problemen
Nee je kennis heeft plosteling sigaretten voor de helft van de prijs (wanneer je rookt) Dan hang je wel aan de deur.!!, Doei koopt ze dan maar in de winkel.
Verzekeringsagent mag wel aan de deur komen omdat die loondienst zit. Wanneer hij of zij in een mlm organisatie zit mag die niet komen?
Betalen ze wel sociale lasten.? Wat een vraag ? Wanneer dat moet of niet.Daarmee heb je toch niets mee te maken.
Ik ben blij van niet. Wij verzorgen juist dat onze sociale voorzieningen zelf kunnen bekostigen.
-
oud
Dag Nieuw, ben je weer terug? Gezellig. 
-
roberto123
Even een reaktie van een "ervaringsdeskundige",ben in't verleden Herbalifedistribiteur geweest.De reden dat ik er instapte was dat ik vertrouwen had gekregen in het produkt (mij werd geadviseerd het eerst eens zelf te gebruiken voor een tijd zodat ik wist waar ik het over had).En ik moet zeggen dat het goed beviel (afvallen op prettige manier).Het MLM concept sprak me aan omdat ik op 2 manieren kon bijverdienen nl. direkte verkoop of via m'n downline,mensen voor mij gingen werken maar waarin ik ook tijd en energie investeerde.Investeringen vielen mee,kon zelfs met minimaal bedrag beginnen door nl. eerst te wachten tot ik bestellingen had om dan pas bij mijn upline te bestellen.En ik had de vrijheid zelf te bepalen hoeveel tijd ik erin wilde investeren.Tot zover niets aan de hand en het was een leuke bijverdienste bij m'n reguliere baan.Ben er zelfs nog mee langs de Keuringsdienst van Waren in Utrecht gegaan,toen die het produkt wilden onderzoeken.Heb helaas nooit een reaktie terug van hen gehoord,ondanks mijn verzoek daarvoor.
Waar ik echter bedenkingen bij kreeg waren de "meetings" en dan vooral als ik kritische vragen stelde als het produkt niet helemaal deed wat het moest doen (afvallen bv.).De antwoorden bleven oppervlakkig en men probeerde dan te intimideren.De truc was dan dat men beweerde dat ik iets niet goed had gedaan,omdat het produkt immers onfeilbaar was.En daar zit volgens mij het kwalijke van dit systeem,een onvoorwaardelijk geloof moeten hebben in iets en niet openstaan voor kritiek.Uiteindelijk is dat ook 1 van de redenen geweest dat ik ermee ben gestopt.Niet omdat ik nu het gevoel had met foute zaken bezig te zijn geweest,maar omdat ik er niet van hou om alles maar voor zoete koek aan te moeten nemen.
Waar ik echter bedenkingen bij kreeg waren de "meetings" en dan vooral als ik kritische vragen stelde als het produkt niet helemaal deed wat het moest doen (afvallen bv.).De antwoorden bleven oppervlakkig en men probeerde dan te intimideren.De truc was dan dat men beweerde dat ik iets niet goed had gedaan,omdat het produkt immers onfeilbaar was.En daar zit volgens mij het kwalijke van dit systeem,een onvoorwaardelijk geloof moeten hebben in iets en niet openstaan voor kritiek.Uiteindelijk is dat ook 1 van de redenen geweest dat ik ermee ben gestopt.Niet omdat ik nu het gevoel had met foute zaken bezig te zijn geweest,maar omdat ik er niet van hou om alles maar voor zoete koek aan te moeten nemen.
Beste Roberto, Herbalife is inderdaad een goed product, net als een hoop andere bedrijven hebben ze goede producten, maar die meetings heb je bij elk MLM bedrijf.Waar ik echter bedenkingen bij kreeg waren de "meetings" en dan vooral als ik kritische vragen stelde als het produkt niet helemaal deed wat het moest doen (afvallen bv.).De antwoorden bleven oppervlakkig en men probeerde dan te intimideren.De truc was dan dat men beweerde dat ik iets niet goed had gedaan,omdat het produkt immers onfeilbaar was.En daar zit volgens mij het kwalijke van dit systeem,een onvoorwaardelijk geloof moeten hebben in iets en niet openstaan voor kritiek.
Hetis hier niet de bedoeling om je te "brainwashen", het is een trainings weekend.
Nu weet ik natuurlijk niet wat voor vragen je hebt gesteld en aan wie.
Maar je moet wel in de gaten houden, dat de meesten hier onervaren zijn en dus proberen "wijs" over te komen en geen flater willen slaan.
Dit is geen onwil, maar het zijn en blijven mensen.
Heb je al eens geprobberd, deze vragen aan een upline ( boven GET, zullen we maar zeggen) te stellen.
Misschien dat je dan wel een bevredigend antwoord krijgt.
Zoals gezegt, het blijven mensen die niet alles weten, maar ik denk dat je op een gegeven moment wel antwoord krijgt op je vragen.
Roberto,De truc was dan dat men beweerde dat ik iets niet goed had gedaan,omdat het produkt immers onfeilbaar was.En daar zit volgens mij het kwalijke van dit systeem,een onvoorwaardelijk geloof moeten hebben in iets en niet openstaan voor kritiek
Dat herbalife een onfeilbaar produkt is, nee, ben ik ook niet mee eens. Dat het 90% van de mensen kan helpen, daar geloof ik wel in.
Jij weet zelf wel hoe de verschillende voedingsprogramma's in mekaar zitten en weet je ongetwijfeld ook dat niet iedereen zich voor de volle 100% aan 'de regels houdt'. Daarbij komt ook dat distributeurs niet altijd de allerbeste begeleiding geven. Het kan óf aan de klanten óf aan de distributeurs liggen.
Ik ben ook niet van mening dat er 'iets kwalijks' in het systeem zit, het zijn over het algemeen de mensen die er verkeerd mee omgaan.
-
bodejos
Michel propageert hier dat MLM en pyramidespelen/-verkoop twee geheel andere zaken zijn. Niets is minder waar MLM is gewoon een dure naam voor het fenomeen pyramideverkoop.
Wat ik tegen dit soort verkoop heb? Heel simpel: een beetje fatsoenlijk inkomen is alleen weggelegd voor de deelnemers helemaal in de top. De anderen moeten zich te barsten werken om iets van hun geld terug te zien, ALS ze dat al lukt.
Richten we ons alleen op Nederland, dan zal al gauw blijken dat het hier te klein is om een echt netwerk op te kunnen bouwen. Vooral in de onderste regionen kom je dan al snel dezelfde mensen tegen. Vergelijk het met de vermenigvuldiging van een eicel: 1 wordt 3, 2 wordt 4, 4 wordt 8. Bedenk dan op welk getal je zit, als je op bijvoorbeeld niveau 7 of 8 zit.
Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb uitgedrukt, ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is, WAT ik tegen MLM?Pyramideverkoop heb, en vooral, waarom dat zo is. Ik koop mijn spullen liever gewoon in de winkel, waar ik ze kan zien en zo nodig voelen, voor ik tot een aankoop over ga. Wie mij niet wil geloven, wie van mening is dat MLM en pyramidespelen/-verkoop twee verschillende dingen zijn, moet Google er maar eens op raadplegen.
Wat ik tegen dit soort verkoop heb? Heel simpel: een beetje fatsoenlijk inkomen is alleen weggelegd voor de deelnemers helemaal in de top. De anderen moeten zich te barsten werken om iets van hun geld terug te zien, ALS ze dat al lukt.
Richten we ons alleen op Nederland, dan zal al gauw blijken dat het hier te klein is om een echt netwerk op te kunnen bouwen. Vooral in de onderste regionen kom je dan al snel dezelfde mensen tegen. Vergelijk het met de vermenigvuldiging van een eicel: 1 wordt 3, 2 wordt 4, 4 wordt 8. Bedenk dan op welk getal je zit, als je op bijvoorbeeld niveau 7 of 8 zit.
Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb uitgedrukt, ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is, WAT ik tegen MLM?Pyramideverkoop heb, en vooral, waarom dat zo is. Ik koop mijn spullen liever gewoon in de winkel, waar ik ze kan zien en zo nodig voelen, voor ik tot een aankoop over ga. Wie mij niet wil geloven, wie van mening is dat MLM en pyramidespelen/-verkoop twee verschillende dingen zijn, moet Google er maar eens op raadplegen.
-
bodejos
Foutjes maken is menselijk: voor er iemand over valt: 1 wordt TWEE, en geen drie........
-
Maarschalk
Gefeliciteerd boll.Betalen ze wel sociale lasten.? Wat een vraag ? Wanneer dat moet of niet.Daarmee heb je toch niets mee te maken.
Mooi antwoord, ware het niet dat je door het betalen van sociale lasten niet alleen voor jezelf betaalt, maar voor iedereen in de maatschappij.
Waarschijnlijk boeit dit je niet, want he, ieder moet voor zichzelf zorgen niet waar?
-
doorzichtig
Neeeej, je bent niet wegIk ben niet weg, ik had alleen geen zin meer om te reageren,
-
néchte
Nou, vanaf de top gezien zit ik op nivo 465. En toch verdien ik zeer goed.vermenigvuldiging van een eicel: 1 wordt 3, 2 wordt 4, 4 wordt 8. Bedenk dan op welk getal je zit, als je op bijvoorbeeld niveau 7 of 8 zit.
-
Resultaat
Hier ga je goed de fout in!!Michel propageert hier dat MLM en pyramidespelen/-verkoop twee geheel andere zaken zijn. Niets is minder waar MLM is gewoon een dure naam voor het fenomeen pyramideverkoop.
Piramideverkoop gaat als volgt : Ik maak een produkt, ik verkoop het aan A voor 15euro, A vekoopt het aan B voor 20euro, B verkoopt het aan C voor 25euro, C verkoopt het aan D voor 30euro E blijft ermee zitten want het wordt te duur.
MLM : Fabrikant maakt een produkt, stelt de verkoopprijs vast en klaar.
Disrtibuteurs kopen het van het bedrijf en niet van een andere distributeur.
Om de verkoop te stimuleren betaalt het bedrijf meer als je omzet groeit. ( groothandel voorbeeld.....ik koop 10 broeken voor 100euro, maar 1000 voor 7000euro ).Noemen ze handel.
Hoe kun je je eigen omzet vergroten in mlm? Simpel....zet meer verkopers in en leer ze hetzelfde. Verkoop je veel...verdien je veel....verkoop je een beetje....verdien je een beetje.....verkoop je niets, precies....verdien je niets! Eerlijker en simpeler kan het niet!
-
bodejos
Noem het zoals je wil, maar hier klopt geen zak van. Er is geen sprake van het steeds maar weer doorverkopen van een produkt.
MLM en Pyramideverkoop komen er simpelweg op neer, dat degenen onderaan de ladder met keihard werken niets aan hun werk overhouden, en er vaak zelfs geld op toeleggen, alleen degenen die het systeem zijn gestart houden er een dik belegde boterham aan over. Ik verdien mijn geld liever met eerlijk ervoor werken, en niet rijk worden over de rug van een ander.
Het is niet voor niets dat consumentenprogramma's als Radar en Kassa hier bovenop zitten. Als het er eerlijk aan toeging, zou de ''branche'' toch zeker met rust worden gelaten? Enig idee waarOM MLM?Pyramideverkoop zo onder vuur ligt?
Dit verzandt gewoon in een welles-nietes-discussie, omdat mensen die in de MLM-verkoop zitten
MLM en Pyramideverkoop komen er simpelweg op neer, dat degenen onderaan de ladder met keihard werken niets aan hun werk overhouden, en er vaak zelfs geld op toeleggen, alleen degenen die het systeem zijn gestart houden er een dik belegde boterham aan over. Ik verdien mijn geld liever met eerlijk ervoor werken, en niet rijk worden over de rug van een ander.
Het is niet voor niets dat consumentenprogramma's als Radar en Kassa hier bovenop zitten. Als het er eerlijk aan toeging, zou de ''branche'' toch zeker met rust worden gelaten? Enig idee waarOM MLM?Pyramideverkoop zo onder vuur ligt?
Dit verzandt gewoon in een welles-nietes-discussie, omdat mensen die in de MLM-verkoop zitten
-
Gast
.....niet willen toegeven dat ze iets doen wat in Nederland gewoon verboden is.
-
Gast
Jaja, daar is onze dwaas weer......gestart houden er een dik belegde boterham aan over. Ik verdien mijn geld liever met eerlijk ervoor werken, en niet rijk worden over de rug van een ander.
Hoe is de directeur van een groot bedrijf rijk geworden? Juist! Over de rug van al die arme stakker die in de fabriek tegen een hongerloontje uit de naat moeten werken.
Met mlm verdien je geen geld, als jou downline geen geld verdient!! Snap je dat? Jouw bewering gaat totaal niet op, dat je met een mlm aan de top moet beginnen.
Ik werk sinds 2,5jaar met een bedrijf dat 26jaar geleden is begonnen.
Ik begon ermee dat het bedrijf al 4,5jaar in Nederland was. Ik verdien er goed mee. Volgens jou kan dat niet. Je brabbelt onzin. Kennis en feiten, daar gaat het om.
-
Resultaat
Geef mij even het bewijs waarin staat dat mlm verboden is......niet willen toegeven dat ze iets doen wat in Nederland gewoon verboden is.
Laat me raden.....je hebt dat niet!
Nee, hoe kun je iets laten zien wat er niet is? Wat een suffe en oerdomme uitspraak van je.
-
Maarschalk
Mooie vergelijking, maarruh, ik mis toch iets wezenlijks.Hier ga je goed de fout in!!
Piramideverkoop gaat als volgt : Ik maak een produkt, ik verkoop het aan A voor 15euro, A vekoopt het aan B voor 20euro, B verkoopt het aan C voor 25euro, C verkoopt het aan D voor 30euro E blijft ermee zitten want het wordt te duur.
MLM : Fabrikant maakt een produkt, stelt de verkoopprijs vast en klaar.
Disrtibuteurs kopen het van het bedrijf en niet van een andere distributeur.
Om de verkoop te stimuleren betaalt het bedrijf meer als je omzet groeit. ( groothandel voorbeeld.....ik koop 10 broeken voor 100euro, maar 1000 voor 7000euro ).Noemen ze handel.
Hoe kun je je eigen omzet vergroten in mlm? Simpel....zet meer verkopers in en leer ze hetzelfde. Verkoop je veel...verdien je veel....verkoop je een beetje....verdien je een beetje.....verkoop je niets, precies....verdien je niets! Eerlijker en simpeler kan het niet!
Waarom kan je dan pas meedoen met een mlm systeem als je een sponsor hebt?
Waarom moet je dan geld inleggen?
Waarom heb je dan te maken met mensen boven je als je toch direct van het bedrijf koopt?
Waarom kan ik dan niet direct onder het bedrijf geplaatst worden?
Je laat me nu heel duidelijk zien dat die piramide structuur niet nodig is, waarom is die er dan?
-
Gast
Omdat het gaat om distributie ! Hoe meer mensen je hebt hoe meer je af kan zetten en hoe groter de markt is die je kan bedienen.
Verdeel je tijd en verdeel de inkomsten evenredig veel over een aantal niveau's ( 5-7)
Succes met je baan
Verdeel je tijd en verdeel de inkomsten evenredig veel over een aantal niveau's ( 5-7)
Succes met je baan