LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Gurbe »

Wat reklame al niet kan doen, een hoop mensen denken daardoor nog steeds dat bose "kwaliteit"is. Het probleem is dat in de winkels waar bose word verkocht de rest van de luidspreker merken ook vaak rommel is waardoor bose er nog niet zo slecht bij afsteekt. Veel mensen luisteren amper naar de luidsprekers voor dat zij deze aanschaffen, goed luisteren naar luidsprekers is in de grote dozenschuivers winkels zelfs onmogelijk.
Daarbij nog een slecht advies van een verkoper,die maar een ding wil,verkopen,en vele mensen zijn tevreden met hun bose ludsprkr.

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door franck846 »

audiofreak1


Geplaatst op 09 Jan 2009 22:32 door audiofreak1
Bose verkopers kunnen geen echte audio verkopen, ze gaan voor de eigen marge en willen de klant z.s.m. zijn geld aftroggelen. Een ontevreden klant interesseert ze niet. Van het woord kwaliteit hebben ze nog nooit gehoord. Jammer want veel mensen krijgen het verschil tussen echt geluid en computerachtig Bose geluid niet te horen.
Een echte audiozaak die ook Bose verkoopt is dus niet serieus te noemen maar denkt meer aan money-money-money!! Twisted Evil
Naar boven


Helaas is het waar, zelfs raf maak zich hieraan schuldig...en dat was een goede naam

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Tijdje geleden dat ik hier heb gepost alweer. Ik heb ondertussen mijn luidsprekers netjes kunnen neerzetten (tweeter op oor-hoogte) en staan nu niet meer op een rommelig bureau. De klank is daarmee zeer verbeterd, gezien ze nu netjes vrij staan en er niet meer bovenop zit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik via de receiver(EQ) de hoge tonen iets heb terug gedraaid, en de lage tonen wat omhoog. Dit geeft naar mijn mening een mooier resultaat(wat vloeiender)

Mooiste blijft (en dat heb ik niet echt verwacht) dat het geluid behoorlijk los komt. Niet alles sterk gebundeld uit twee speakers, maar bijvoorbeeld ook instrumenten meer naar het midden te horen.

Nu kan ik a.s. woensdag twee dali lektor 1 speakers uit proberen. Aan de experts, hoe klinken deze? Is dit een goed merk?

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door franck846 »

Dali maakt prima luidsprekers, alleen als je luistert met ander mans oren bedrieg jeje zelf, oftewel als je goede speakers wilt zal je naar de winkel moeten met een eigen cd om vervolgens diverse speakers te gaan beluisteren.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi gastje13

Om de een of andere reden heb ik geen mailtjes gekregen van Radar m.b.t. dit topic...

Ik ken personlijk Dali niet, maar je weet wat ik vind.
Alleen JIJ kan bepalen wat Jij mooi vindt klinken.
Gewoon luisteren dus.

Groeten,
Acjzr1 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Bedankt voor jullie reacties!

Het zit namelijk zo:
Mijn ouders hebben deze speakers gewonnen, nu hebben ze nog geen versterker, en totdat ze die hebben mag ik ze uit proberen. Daarom wou ik graag weten hoe deze speakers over het algemeen klinken. Maar misschien is wachten tot ik ze heb idd een beter idee :)

Zelf speel ik al weer een aantal maanden met een setje wharfedale speakers(evo 10) die prima bevallen.

aad602
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2007 15:29

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door aad602 »

Na deze thread gelezen te hebben kan ik alleen maar zeggen: kinderen ga jullie is eerst goed inlezen bij bijvoorbeeld www.audiofreaks.nl. zulke audio onzin die jullie uitkramen heb ik nog nooit gehoord.

Met jullie gekoketteer bevuilen jullie dit forum enorm!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

@aad602, waar ben jij het dan niet mee eens? Er is al heel wat geschreven in dit topic.

Wat betreft bose: Kort samengevat komt het er op neer dat je voor het zelfde geld vele male beter kunt kopen.

aad602
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2007 15:29

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door aad602 »

@ gastje:

Met alle respect: Als je nu is daadwerkelijk je kennis gaat verbreden in de hifi wereld zul je later een glimlach krijgen bij het lezen van het genen wat je nu allemaal vindt.

En bij die glimlach zou best is spontaan een blos kunnen ontstaan!

Je vindt hifi leuk als hobby maar de kennis die je nu ten toon spreidt lijkt meer op het gezegde wel de klok horen luiden maar nog niet weten waar de klepel hangt. Dit geldt overigens niet voor jou alleen maar voor meerdere op dit forum.

Doe er wat mee of niet, succes!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

@aad602

Ik ben idd nog een beginner op het gebied van hifi, en uiteraard nog niet heel veel ervaring. Heb nu een setje marantz-wharfedale en naar mijn mening is dat een leuk begin.

Het is idd geen high-end/top-set maar ook mijn budget laat dit (nu) niet toe.

Als je iets op te merken heb, vind ik dat helemaal geen probleem(graag zelfs) maar wees iets specifieker. Ik weet nu niet precies waar je op doelt.

Of ben je het niet eens dat bose niet zo heel goed is?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi gastje13,
Ik zou ook wel eens willen weten waar aad602 het precies over heeft.

Groeten,
Acjzr1 8)

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door gastje13 »

Ik heb de dali lektor 1 uitgeprobeerd :)
Klinken verdomd lekker voor die prijs/formaat. Helder en spectaculaire klank. Veel detail en komt mooi los.

Ze slurpen met hun lage rendement wel mijn versterker leeg(stuk verder open draaien) maar blijven heel gecontroleerd klinken. Hij kan ze dus wel prima aansturen.

Een aanrader, dali lektor 1

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik heb al jaren naar tevredenheid JBL. In een cafe laatst kraakte Bose boxen vreselijk kapot. Vele denken dat Bose iets is.

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Als mensen Bose mooi vinden kan ik daar in 1ste instantie wel inkomen. Bose maakt gebruik van een versterking van bepaalde frequenties die een beetje drive geven aan een zeer middelmatig systeem Denk maar eens aan de Loudness knop op lage volumes, geeft dat inderdaad een klankverbetering.
Kopers zijn dan ook geneigd om direct te zeggen "WOW" en gaan tevreden naar
huis om de boel aan te sluiten en te luisteren, om daar na na een halfuurtje te ontdekken dat ze een miskoop hebben begaan. Luistermoeiheid heet dat en dat is wat Bose heeft, na een half uurtje word je overspoeld met allerlei mengelmoesen van geluiden en daar word je helemaal bezotted van. Bose niet doen.Wat ik zelf nog het mooiste is gewoon Stereo. Ik heb Naim en Harbeth en de kenners kennen dat wel.
Overigens nog een nadenker...Heeft Bose wel eens een award gewonnen of een tHX certificatie (o.k. zegt niet alles maar wel iets) verkregen?
Laatst gewijzigd door fred40 op 19 feb 2011 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door JtC »

Er zijn verschillende meningen over de kwaliteit van Bose. Persoonlijk denk ik dat ze hun sporen wel hebben verdiend. Zo worden hun produkten bijv. standaard af fabriek geleverd in niet de minste automodellen en dat is natuurlijk niet zomaar. Tuurlijk, er zijn zat state-of-the-art produkten en merken, maar ja, dan moet je ook maar net een state-of-the-art portemonnee voor hebben. Iemand die gewend is om een in een Rolls te rijden, zal ook zeggen dat een Audi waardeloos is. En zo kun je natuurlijk wel veel vergelijkingen maken. Vergeet ook niet dat veel mensen vaak een ander (goedkoper) produkt als slecht betitelen, al was het alleen maar om hun eigen andere keuze te verdedigen.

Overigens, het enige Bose produkt dat wij hier hebben staan is een Bose Ipod luidsprekerset. Niks mis mee.

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Hmm..Dat komt omdat autofabrikanten geen benul hebben van Audio en zich ook in dat opzicht laten verleiden door de marketing fabriek die BOSE heet. Overigens vergelijk ik geen appels met peren. Voor welk gelijk bedrag die je aan Bose wilt spenderen kan een echte kenner je een systeem laten horen welke Bose als een my first sony laat klinken in vergelijk.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door JtC »

De autofabrikant is allang geen bouwer meer van enkel carrosserie en mechanische onderdelen. Het gaat tegenwoordig wel veel verder dan dat, dus ook zo met electronica en audio. Overigens, ook Rolls Royces worden af fabriek geleverd met Bose systemen. Dat zegt toch wel wat. Als Bose troep zou zijn zoals ik dat hier van sommigen lees, dan zou dat echt niet in een Rolls worden geleverd. Dat het zou gaan om pure marketing, daar kan ik dan met dit soort auto's niet echt bij. Het gaat om auto's met prijskaartjes van een aantal cijfers en daar wordt echt niet bespaard op basis van marketing. Als de componenten van ieder enkel ingebouwd audiosysteem helemaal met de hand gebouwd moeten worden, dan zal dat gewoon gebeuren. Daar gaat echt niet bespaard worden of gulden middenwegen gezocht worden.

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Ik denk dat je je een beetje vergist. Rolls Royce levert zijn wagens af met een installatie van welk gelijk welk merk. En als de klant Bose wil dan is dat geen probleem natuurlijk. Ik heb althans op de site geen enkele aanwijzing kunnen vinden over Bose....Maar zoiu mij wel verbazen als dat wel zo was.
Overigens worden Bentleys afgeleverd met een NAim installatie.. Maar je kan praten als brugman of een auto nu wel of niet word afgeleverd met welk gelijk welk systeem is voor mij geen garantie dat het dan ook goed klinkt. En autoradios zijn nu net even iets anders dan thuis installaties.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, maar daar gaat het uiteindelijk ook om: wat klinkt "goed"? Wat is het verschil als de luisteraar het niet voelt of hoort? Uiteindelijk is alles een kwestie van smaak, daar zul je het toch met me eens moeten zijn...

Trouwens: de beste audio merken ter wereld zijn nog altijd Marquant, Supertech en Yoko!...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kan vinden van Bose wat je wilt (persoonlijk vind ik het, zeker voor het geld, de slechts klinkende luidsprekers), maar ze hebben wel verstand van marketing. Zo zal je Bose nooit in een winkel met "de betere" audio-apparatuur vinden, omdat het daar volledig wordt weggespeeld door spullen die vaak goedkoper zijn. Vergelijk maar eens een Monitor Audio setje met Bose en je snapt wat ik bedoel. En dat heeft weinig met smaak te maken, je kan redelijk objectief aangeven waar Bose achterblijft t.o.v. andere merken (o.a. de gebruikte materialen staan totaal niet in verhouding tot de prijs van de luidsprekers).

Maar zet Bose luidsprekers neer bij de doorsnee winkel en het zal dan beter klinken dan de rommel die daar verder staat. En in die winkels is Bose meteen het duurste merk, dus veel consumenten zullen dan denken dat het wel goed moet zijn.

Gesloten