LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik aan een controller het belangrijkste gegeven geef - nl. het Brutosalaris - kan HIJ/ZIJ aan de hand van bepaalde tabellen simpel en binnen 10 minuten voor mij uitrekenen wat het Netto Salaris is en zelfs de percentages aan inhoudingen.
Klopt, als je er ook nog de gezinssamenstelling bijgeeft, dan kan een controler dat. En een loodgieter ook, en een groenteboer, een verpleegster en zelfs jij. En allemaal misschien wel voor het eerst van hun leven, omdat ze daar beroepsmatig nooit mee te maken hebben, een controler mag al blij zijn als hij de totale loonkosten van een hele organisatie bij elkaar onder ogen krijgt. Kwestie van even de juiste tabellen opzoeken zoals je zelf al zegt, of even bij P&O binnen stappen en het gewoon even vragen.
Maar de conclusie die je er vervolgens uit trekt als iemand geen tijd uittrekt om dat voor jou te gaan doen, daarvan ontgaat de betekenis mij volledig. Je zou haast gaan denken dat jouw wereldbeeld zo beperkt is dat je denkt dat een controler een veredelde salarisadministrateur is, maar het zal toch niet zo zijn dat we hier tijd hebben zitten verspillen aan een discussie met iemand die zo ignorant is dat hij dit soort conclusies trekt?
Verder wil ik nog een keer een opmerking herhalen die ik al eens eerder heb geschreven. Het onderwerp in deze thread is mlm. Het maakt niet uit of een controler, verpleegster of vakkenvuller jouw prutsmarketing methodiekje op de pijnbank legt. Tegenstand weerleg je niet door pogingen de afzender in een kwaad daglicht te stellen, maar door adequaat met overtuigende en verifiëerbare argumenten de bezwaren te ontzenuwen.
Men zou haast gaan denken dat jij daar niet toe in staat bent, omdat je het alsmaar zoekt in het vakgebied van anderen...

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Osiris »

@Gast van 07 Apr 2005 11:54 ,

Je hele blabla verhaal gaat voorbij aan de essentie van mijn postingmoer en de conclusie die jij daaruit getrokken hebt al helemaal . Als jij - iemand die zich voordoet als hoger opgeleide met misschien de Van Dale naast zich - de essentie van die vraag niet ziet, is het door jou geopperde niveau die jij pretenteert te hebben misschien toch echt te hoog gegrepen.

Ik zal de essentie maar voor jou proberen uit te leggen in simpel kinder nederlands. Het ziet er nl. naar uit dat je normaal Nederlands niet begrijpend kunt lezen en daardoor verkeerde conclusies gaat maken en zelfs inzichtelijk niet tot de juiste conclusie kunt komen.


Zo nu naar de essentie van het verhaal:

Vraag van Maarschalk:
Laat ik dan nogmaals de vraag stellen.
Als ik het geld toch terugkrijg waarom moet ik dit dan eerst betalen?
Waarom geef je daar geen antwoord zjeflegrande?
Mijn reactie cq vraag:
Waarom benatwoord JIJ die vraag niet mbt tot het uitrekenen van de kosten cq inhoudingen van iemand die € 2000,- Bruto verdient!?
Conclusie! Voordat men andere iets vraagt om te berekenen cq te bewijzen zorg er dan zelf ff voor dat jij je antwoorden op gestelde vragen ook kunt beantwoorden!

Maar gast,

Ik vind het wel tof dat jij het opneemt voor Maarschalk. Dat bewijst maar weer eens dat hij het niet alleen af kan en de hulp van andere zeker nodig heeft om tot conclusies en inzichtelijke antwoorden te komen. En het zelfde geld ook voor jou geweldige en hoog staande antwoorden hier op het forum.

Maarschalk,

Het uitrekenen hoeft niet meer. Het kost je blijkbaar te veel van je hersencapaciteit om zo iets simpels hier neer te schrijven op dit "geweldig" forum. Zoals ik net al schreef, als je iets verlangt van anderen zorg er dan zelf voor dat jij dat ook van hun kunt verwachten, blijkbaar doe je dat niet! Anders had je dat antwoord allang gegeven aan E-nergetiX.

En nu terug naar het onderwerp betreffende HMI.

:twisted: Osiris :twisted:

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Conclusie! Voordat men andere iets vraagt om te berekenen cq te bewijzen zorg er dan zelf ff voor dat jij je antwoorden op gestelde vragen ook kunt beantwoorden!
Dat is jouw conclusie, niet de mijne. Gezien de topic subject in deze thread is de gang van zaken bij HMI ter zake doende, en niet de nederlandse belastingstructuur of de broodwinning van de discussiedeelnemers. Je hebt onvoldoende duidelijk gemaakt waarom een vraag slechts kan worden beantwoord na het beantwoorden van een wedervraag. Daarmee heb ik niet de essentie van jouw verhaal verkeerd begrepen, maar hecht jij belang aan het verschuilen achter zaken die met de discussie niets te maken hebben om de lastige vragen aangaande de mlm-structuur niet te hoeven beantwoorden.
Ik vind het wel tof dat jij het opneemt voor Maarschalk.
Ik neem niets op, voor niemand. Hij ziet maar of hij jouw infantiele uitweidingen naar irrelevante spelonken in deze discussie volgt of niet. Ik wijs jou slechts op je stompzinnige vluchtgedrag, en de afwijking van de discussie die je daarmee probeert te bewerkstelligen.
En nu terug naar het onderwerp betreffende HMI.
Wat let je? Er stond nog een vraag open dacht ik zo!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Osiris, je fanstasie is amusant, doch is niet gelijk aan de waarheid.
Ik sluit me aan bij de posts van gast.
On topic:

Waarom moet ik betalen als ik het geld toch terugkrijg?
Vertrouwt HMI haar (potentiele) klanten soms niet? Of is geld wat eenmaal binnen is veel moeilijker terug te halen?

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Maarschalk,

Je schijf kunsten ook!

Voordat je het zelf ziet:
Osiris, je fanstasie is amusant, doch is niet gelijk aan de waarheid.
Ik sluit me aan bij de posts van gast.
Fanstasie??? Posts???

Moet het niet zijn Fantasie en postings??

Posts in het Engels is heel iets anders dan iets Posten (Nederlands)!

Moeten wij jou serieus nemen en geloven dat JIJ Controller bent?

Laat me niet lachen!!! :lol: :lol: :lol:

Jr bent nog te DOM om de essentie te zien achter het verhaal van Osiris en verstopt je achter het gebral van Gast. Je eigen mening ben je dus echt kwijt geraakt Maarschalk. Inzicht had je al niet en nuook geen eigen mening meer. Je zakt steeds verder in het drijfzand wat leed zelfmedelijden heet.

FF een retorische vraag, misschien dat je het antwoord dan zelf ziet.

Een aanbieder van ADSL biedt iedereen de mogelijkheid om via hem of haar ADSL te nemen met gratis modem en geen aansluitkosten. Verhaal komt je al bekend voor?

nu blijkt dat men eerst toch de kosten moet betalen voor het modem en de aansluitkosten! Wordt het verhaal bekender?

Men moet dan om dit te bewijzen dat je betreffend modem en aansluitkosten hebt betaald binnen 6 maanden een kopie van je bankafschrift met opsturen, faxen of mailen. Men krijgt dan binnen 8 weken je geld terug gestort!
Het is nog steeds bekend?

Waarom doet een Provider dit? Zal de reden niet voor 99,9999% gelijk zijn als HMI? Gaat er nu een lampje branden of een hele vuurtoren?

Is er bij je op eens inzicht ontstaan of blijf je doorgaan met stom gezwets en heb je nog steeds de hulp nodig van andere?

Lex

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Allereerst ben ik ook het meer eens met de reactie van de gast die het "opneemt" voor Maarschalk. Het gezanik over de vraag voor wat betreft het bruto-inkomen slaat werkelijk nergens op (alleen al de uitspraak dat inhoudingen hetzelfde zijn als kosten is ronduit belachelijk). En de post voor mij is helemaal een lachertje:
Je schijf kunsten ook!
En het had 1 woord moeten zijn.
Posts in het Engels is heel iets anders dan iets Posten (Nederlands)!
Posts is een zeer gebruikelijk woord op fora.
Jr bent nog te DOM om de essentie te zien achter het verhaal van Osiris en verstopt je achter het gebral van Gast. Je eigen mening ben je dus echt kwijt geraakt Maarschalk. Inzicht had je al niet en nuook geen eigen mening meer. Je zakt steeds verder in het drijfzand wat leed zelfmedelijden heet.
En dan anderen aanvallen op hun taalgebruik???? Gelukkig stelt je bericht inhoudelijk ook al niets voor...

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Jeseis,

Ik ben degene die het vrijfde bericht op dit forum zette (de eerste gast).
Het vervolg dat na mijn bericht komt bevestigd mijn berichtje. Ik wordt er bijna verdrietig van...

jeseis

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jeseis »

hallo allemaal,
ik wou degene die hier een serieus antwoord op mijn vraag hebben gegeven even bedanken en de rest tja......
ga nog even zo door met elkaar worden de mensen wijzer van die hier opkijken..
ik wou ook even zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben maar jah dat komt denk ik vanzelf wel maandag heb ik een gesprek en dan zullen we wel zien.

groetjes jeseis

Gast71

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast71 »

Jeseis,

Misschien kan dit je helpen,

Je hebt E162 betaald voor het servicepakket.
Hiervoor krijg je, als je dat wilt,

E158.82 premiekorting op je t50-spaarplan, dwz de eerste E158.82 hoef je zelf niet in te leggen.
Gratis belastinghulp zolang als je t50 loopt.
Gratis advies wat betreft al je verzekeringen.
1 tussenpersoon die dit alles voor je regelt.

Groeten, Johan

Nuchtertje

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Nuchtertje »

Wat een gebrabbel allemaal.
Een verzekering haal je bij de plaatselijk verzekeringsman.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Is er bij je op eens inzicht ontstaan
Wat hebben jullie toch met dat woordje inzicht? Is dat jullie gelukswoordje of zo?

Maar nog steeds geen antwoord op de vraag waarom ik nu 162 euro moet betalen voor een tweede gesprek.

jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jaja »

Dat is ook pas 3 keer gegeven, duurt alleen wat langer bij jou
voordat je het begrijpt.
Dus wacht nog een aantal dagen en dan weet je het.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, het antwoord is niet gegeven.
Ik moet betalen terwijl ik het geld terugkrijg.
En zolang ik het geld niet terugheb heb ik dus moeten betalen voor dat tweede gesprek.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Hoezo antwoord niet gegeven?
Niet om l*llig te doen of om Maarschalk's reactie voor te zijn of zo hoor, maar eigenlijk staat daar nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag. Het antwoord zou kunnen zijn dat mensen eerder geneigd zullen zijn om het pakket aan te schaffen omdat ze al wat betaald hebben. Een marketingtrucje dus. De vraag was namelijk waarom een bedrag betalen voor een product dat je nog niet hebt aangeschaft.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hmm, goed gezien student26, dat het waarschijnlijk een slimme marketingtruc is.

Doch de vraag is nog steeds NIET beantwoord:
Ik betaal 162 euro voor een tweede gesprek en krijg dit daarna terug, eventueel minus 3,17 eur.
Als ik het geld toch terugkrijg, waarom moet ik er dan voor betalen?
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 16 apr 2005 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

In plaats van dat onze anonieme held mensen begint uit te schelden had hij/zij ook mijn vraag kunnen beantwoorden.

Doch de vraag is nog steeds NIET beantwoord:
Ik betaal 162 euro voor een tweede gesprek en krijg dit daarna terug, eventueel minus 3,17 eur.
Als ik het geld toch terugkrijg, WAAROM MOET IK ER DAN VOOR BETALEN?

jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jaja »

Het antwoord is wel al 3 keer gegeven !!
Men betaald 162 euro voor een servicepakket !!!

Leesbril nodig zeker !!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En nog steeds wacht ik op antwoord.
Er is duidelijk gesteld dat mensen die niet met mi in zee gaan hun geld terug krijgen.
Zij die verdergaan krijgen het geld terug, minus 3,17 euro.

Dus, als ik het geld toch terugkrijg: WAAROM MOET IK ER DAN EERST VOOR BETALEN?

jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jaja »

Jij bent toch niet echt zo dom, hè.
Ga je zitten schamen !!!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

We zijn er weer.
Geen antwoord geven maar op de man spelen.

Gesloten