LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanadoo telefonie met livebox
Re: wanadoo telefonie met livebox
Nou Toyota zeg maar op de nummerweergave van KPN !!!!!
Werkt niet bij gebruik van de livebox !!!!
Groetjes Barry
Werkt niet bij gebruik van de livebox !!!!
Groetjes Barry
Voor toyota jij schrijft nu werkt weer alles !!!!!
Ook nummerweergave en voicemail dan !!!!!
Ben benieuwd
Groetjes Barry
Ook nummerweergave en voicemail dan !!!!!
Ben benieuwd
Groetjes Barry
Ik had ook problemen met internetten en bellen. DOMDOMDOM
TIP:
kabel naar de pc in de DSL
kabel naar de telefoon in de PHONE
kabel vanaf de aansluiting in de LINE
Het is wel een splitter, maar het splitten gebeurd anders dan je zou denken.
TIP:
kabel naar de pc in de DSL
kabel naar de telefoon in de PHONE
kabel vanaf de aansluiting in de LINE
Het is wel een splitter, maar het splitten gebeurd anders dan je zou denken.
Ach hou op ik zit bij de helpdesk van KPN en krijg tientallen mensen die neit meer kunnen bellen via de livebox. Wat krijgen zij te horen van wanadoo? Belt u maar naar KPN, daar zit de fout. Met een afgekoppelde Livebox kunnen ze vervolgens prima bellen. En moet je de klant weer terug naar de muur sturen. Leuk hoor, al die sjachie klanten aan de lijn.
Ik betaal bij kpn per maand een bedrag voor nummerweergave.
Moet ik dat aanhouden om de nummerwergave te laten werken
als ze mijn bellen via kpn
ik heb wanadoo en telefonie
Moet ik dat aanhouden om de nummerwergave te laten werken
als ze mijn bellen via kpn
ik heb wanadoo en telefonie
Begin inmiddels ook al aardig moedeloos te worden van de Wanadoo live box. De telefoonverbinding wordt met enige regelmaat verbroken. Verder is het zo dat ik de Livebox gemiddeld 1x week uit en aan moet zetten om de storingen te verhelpen.
De helpdesk weet mij niet meer te vertellen dan het uit en aanzetten van de live box.
Bovendien kan ik bevestigen dat mijn voicemail ook niet werkt.
Wat is de oplossing voor bovenstaande problemen?
De helpdesk weet mij niet meer te vertellen dan het uit en aanzetten van de live box.
Bovendien kan ik bevestigen dat mijn voicemail ook niet werkt.
Wat is de oplossing voor bovenstaande problemen?
De beste oplossing is wanadoo schriftelijk in gebreke stellen en het contract verbreken.
Daarna w8ten op de grote groene wolf, die hetzelfde product in juni gaat aanbieden, misschien ietsje duurder maar in ieder geval stabieler...
Daarna w8ten op de grote groene wolf, die hetzelfde product in juni gaat aanbieden, misschien ietsje duurder maar in ieder geval stabieler...
De beste oplossing is wanadoo schriftelijk in gebreke stellen en het contract verbreken.
Tosbaga, je hebt helemaal gelijk, en de KPN dienst ondersteunt tenminste wel nummerweergave etc (zelfs meerdere lijnen)
Maar ja, zoals je zelf al zegt, het is ietsje duurder. En helaas is dat een argument waar veel mensen helaas voor afschrikken...
Maar ja, zoals je zelf al zegt, het is ietsje duurder. En helaas is dat een argument waar veel mensen helaas voor afschrikken...
Ik heb al eerder ergens gelezen, dat BBned (de leverancier van het technische deel van de adsl-lijn(?)) niet erg meewerkt bij de aansluiting wanneer je van provider verandert. Ofwel: stel je W'doo in gebreke en laat je de incasso's storneren EN sluit W'doo je vervolgens af, heb je misschien voorlopig geen ADSL.
Nu weet ik niet of dit klopt, of dat anderen daar ervaring mee hebben. Maar de overstap naar KPN (als ze ditzelfde gaan aanbieden) is het overwegen waard. Het ligt natuurlijk wel aan de stabiliteit van hun systeem, maar dat zal ongetwijfeld beter zijn dan dat van W'don't.
En nummerweergave zit er voorlopig niet in:
Nu weet ik niet of dit klopt, of dat anderen daar ervaring mee hebben. Maar de overstap naar KPN (als ze ditzelfde gaan aanbieden) is het overwegen waard. Het ligt natuurlijk wel aan de stabiliteit van hun systeem, maar dat zal ongetwijfeld beter zijn dan dat van W'don't.
En nummerweergave zit er voorlopig niet in:
GegroetAls ik gebeld wordt op mijn KPN lijn, werkt nummerweergave niet.terwijl dit altijd goed werkte voordat ik de Livebox geinstalleerd had. Kan dit verholpen worden?
Wanadoo is bekend met dit probleem en werkt er hard aan om dit op te lossen. Naar verwachting zal dit probleem medio 2005 verholpen zijn.
het grappige is dat je bij de o zo dure grote groene wolf strax geen aparte kosten hebt voor het beldbudget of belbasis tussen de 10-18euro per maand, dus een gunstig pakket in een hebt, terwijl je bij de wanadoo's en scarlets's wel de kosten voor het beheer van die lijn moet betalen en dan is de grote groene wolf toch eigenlijk goedkoper...
Ben ook niet tevreden over wanadoo telefonie, al drie dagen achter elkaar of helemaal geen telefoon of de telefoon gaat niet over, of de verbinding wordt tijdens een gesprek plots verbroken. Gewoon even de live box resetten. (ja da's handig, dat lijkt me niet echt de bedoeling).
De kwaliteit is ook niet super, je hoort gekraak of het lijkt net alsof je in een echoput zit te bellen.
Zo wordt gratis bellen, niet bellen of met veel ergernis bellen
De kwaliteit is ook niet super, je hoort gekraak of het lijkt net alsof je in een echoput zit te bellen.
Zo wordt gratis bellen, niet bellen of met veel ergernis bellen
Beste Wanadoo lotgenoten,
Ik heb ook sinds twee weken de lifebox en het deed het allemaal best redelijk. Op een paar puntjes na. Sinds vandaag doet de telefoon ook niets meer dus ik vrees het ergste.
Ik ben dit hele forum door gespit maar zie alleen maar klachten en enkele positivo's. Wat ik mi,s zijn tips en oplossingen. Kunnen we niet systematisch alle problemen samenvatten en de experts onder ons geven dan tips.... onder het kopje "problemen en oplossingen wanadoo-livebox" zodat je daar op kan zoeken?
Ik heb ook sinds twee weken de lifebox en het deed het allemaal best redelijk. Op een paar puntjes na. Sinds vandaag doet de telefoon ook niets meer dus ik vrees het ergste.
Ik ben dit hele forum door gespit maar zie alleen maar klachten en enkele positivo's. Wat ik mi,s zijn tips en oplossingen. Kunnen we niet systematisch alle problemen samenvatten en de experts onder ons geven dan tips.... onder het kopje "problemen en oplossingen wanadoo-livebox" zodat je daar op kan zoeken?
Mijn problemen naast dat het vandaag helemaal niet werkt zijn:
Als ik bel via de lifebox bellen anderen mij op mijn KPN nummer waarbij de telefoon gewoon over gaat bij hen. Ik merk daat echter niets van en zij denken dus dat ik niet thuis ben. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Mijn voicemail kan ik niet bellen via 1233 maar wel via het 020-881 81 81 nummer. Hoe stel ik dat in?
Nu maar hopen dat de "basis" het morgen weer doet en iemand mij kan helpen met deze problemen (na 40 Euro uit te hebben gegeven aan het 0900 nummer zonder iemand te spreken is dat mijn laatste optie!)
Als ik bel via de lifebox bellen anderen mij op mijn KPN nummer waarbij de telefoon gewoon over gaat bij hen. Ik merk daat echter niets van en zij denken dus dat ik niet thuis ben. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Mijn voicemail kan ik niet bellen via 1233 maar wel via het 020-881 81 81 nummer. Hoe stel ik dat in?
Nu maar hopen dat de "basis" het morgen weer doet en iemand mij kan helpen met deze problemen (na 40 Euro uit te hebben gegeven aan het 0900 nummer zonder iemand te spreken is dat mijn laatste optie!)
Hallo,
Ik heb een nieuw probleem voor dit forum, de al genoemde problemen herken ik overigens ook.
Ik heb in oktober 2004 ADSL-Direct met splitter+USBmodem genomen, ik moet zeggen: Complimenten voor die periode
In januari ben ik echter met beide benen in de grote Telefonie-valstrik met de Livebox (draadloos) getrapt en daar heb ik enorme spijt van, temeer daar ik er niet vanaf kan komen !!!
Wat een ellende en frustatie heb ik in de afgelopen maanden ervaren
Mijn grootste probleem met Telefonie is: mijn KPN-nummer is niet bereikbaar Als iemand mij belt, gaat mijn vaste telefoon niet over terwijl de bellende telefoon een gewone toon krijgt alsof onze telefoon wel overgaat. Het probleem is na wekenlang contacten met de Helpdesk en tientallen Euro's verspild aan wachten bij de Helpdesk (vanavond weer 1 uur en 7 minuten zonder dat ik iemand heb kunnen spreken ) en mijn KPN-nummer met *21 doorverbinden naar mijn mobieltje zodat ik toch voor iedereen bereikbaar blijf, nog steeds niet opgelost.
Ik heb Wanadoo al op 24 februari per mail en brief gemeld dat ik onmiddellijk de Telefonie-module van mijn Livebox afwil omdat Wanadoo haar afspraken niet nakomt, maar tot op heden is daar geen reactie en/of oplossing voor gekomen. Omdat ik vanavond zelfs na 1 uur niet door de wachtrij kwam heb ik maar gemaild naar Wanadoo en hun nog 1 week de tijd gegeven voor een oplossing.
Daarna ga ik de automatische incasso's stopzetten en terugdraaien, er zit helaas niets anders op.
Overigens ben ik blij dat Wanadoo gestopt is met de TV-reclame want van dat muziekje dat ook bij de helpdesk wordt gedraaid krijg ik inmiddels spontaan hartkloppingen en verhoogde bloeddruk
Ik raad dus iedereen zeer dringend af om in zee te gaan met Wanadoo voor wat betreft de Telefonie !!!
Ik heb een nieuw probleem voor dit forum, de al genoemde problemen herken ik overigens ook.
Ik heb in oktober 2004 ADSL-Direct met splitter+USBmodem genomen, ik moet zeggen: Complimenten voor die periode
In januari ben ik echter met beide benen in de grote Telefonie-valstrik met de Livebox (draadloos) getrapt en daar heb ik enorme spijt van, temeer daar ik er niet vanaf kan komen !!!
Wat een ellende en frustatie heb ik in de afgelopen maanden ervaren
Mijn grootste probleem met Telefonie is: mijn KPN-nummer is niet bereikbaar Als iemand mij belt, gaat mijn vaste telefoon niet over terwijl de bellende telefoon een gewone toon krijgt alsof onze telefoon wel overgaat. Het probleem is na wekenlang contacten met de Helpdesk en tientallen Euro's verspild aan wachten bij de Helpdesk (vanavond weer 1 uur en 7 minuten zonder dat ik iemand heb kunnen spreken ) en mijn KPN-nummer met *21 doorverbinden naar mijn mobieltje zodat ik toch voor iedereen bereikbaar blijf, nog steeds niet opgelost.
Ik heb Wanadoo al op 24 februari per mail en brief gemeld dat ik onmiddellijk de Telefonie-module van mijn Livebox afwil omdat Wanadoo haar afspraken niet nakomt, maar tot op heden is daar geen reactie en/of oplossing voor gekomen. Omdat ik vanavond zelfs na 1 uur niet door de wachtrij kwam heb ik maar gemaild naar Wanadoo en hun nog 1 week de tijd gegeven voor een oplossing.
Daarna ga ik de automatische incasso's stopzetten en terugdraaien, er zit helaas niets anders op.
Overigens ben ik blij dat Wanadoo gestopt is met de TV-reclame want van dat muziekje dat ook bij de helpdesk wordt gedraaid krijg ik inmiddels spontaan hartkloppingen en verhoogde bloeddruk
Ik raad dus iedereen zeer dringend af om in zee te gaan met Wanadoo voor wat betreft de Telefonie !!!
Het is bij mij ook weer pet geen telefoon en internet valt weg of hij is super langzaam... heb de incasso teruggevordert en mijn jurist zoekt het verder met wanadoo uit!!
Nu kan wanadoo mij wel een bericht sturen per email dat ik niet betaald heb en als ik hier op wil reageren dan moet ik bellen...naar jaja 45 ct per min. en als ik dan niet kan bellen...??????
Nu kan wanadoo mij wel een bericht sturen per email dat ik niet betaald heb en als ik hier op wil reageren dan moet ik bellen...naar jaja 45 ct per min. en als ik dan niet kan bellen...??????
sorry mensen maar bij mij wekt het nu eigenlijk wel goed
het probleem met het uitvallen van de telefoon is dat je twee toestellen hebt aangesloten op een lijn. dus probeer het eens met een toestel en kijk dan hoe het dan werkt
het probleem met het uitvallen van de telefoon is dat je twee toestellen hebt aangesloten op een lijn. dus probeer het eens met een toestel en kijk dan hoe het dan werkt
ik heb sinds 4 weken wanadoo en telefonie
de eerste 2 weken veel problemen oa. wegvallen telefoon,
niet bereikbaar, en ga zo maar door.
ik heb toen contact met de helpdesk gezocht, ze zeiden ook met het bekende antwoord reset de livebox maar (geen resultaat).
toen heb ik weer gebeld, ze zouden een nieuwe livebox sturen
sinds ik die heb aangesloten en geinstalleerd volgens de instructies
werkt alles al 2 weken goed !!!!!!!!
zonder problemen dus wie weet.
de eerste 2 weken veel problemen oa. wegvallen telefoon,
niet bereikbaar, en ga zo maar door.
ik heb toen contact met de helpdesk gezocht, ze zeiden ook met het bekende antwoord reset de livebox maar (geen resultaat).
toen heb ik weer gebeld, ze zouden een nieuwe livebox sturen
sinds ik die heb aangesloten en geinstalleerd volgens de instructies
werkt alles al 2 weken goed !!!!!!!!
zonder problemen dus wie weet.
Op dit moment werkt nummerweergave op je KPN-nummer nog steeds niet. Deze week contact gehad met wanadoo, en mij werd verteld eind volgende week nieuwe software voor de livebox uitkomt (livebox wordt automatisch bijgewerkt) en dan zou nummerweergaven wel moeten werken. Echter, nummerweergave bij KPN moet je blijven aanhouden, anders werkt 't namelijk niet.
Nummerweergave op je wanadoo nummer is geen probleem.
Nummerweergave op je wanadoo nummer is geen probleem.
Wanadoo is landelijk onder de aandacht: Kassa heeft een kort item besteed aan de problemen, maar mijns inziens veel te summier. Ze moeten hebben gedacht: 10 euro korting, we hebben wat bereikt, zo is het goed.
RADAR: Please, DIT KUNNEN JULLIE BETER!
Lang niet alle problemen zijn behandeld. Als je al wat langer meegaat in dit forum, was de kassa-uitzending een Lachertje.
Let er trouwens wel even op dat je die 10 euro inderdaad krijgt! Het zou op de factuur van mei terug te vinden moeten zijn, bij april staat hij in ieder geval nog niet.
RADAR: Please, DIT KUNNEN JULLIE BETER!
Lang niet alle problemen zijn behandeld. Als je al wat langer meegaat in dit forum, was de kassa-uitzending een Lachertje.
Let er trouwens wel even op dat je die 10 euro inderdaad krijgt! Het zou op de factuur van mei terug te vinden moeten zijn, bij april staat hij in ieder geval nog niet.