LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
S.

Re: Nikken

Ongelezen bericht door S. »

Het Jomanda-effect....
:roll:

Bah, wat kleinerend allemaal weer.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Energetix, hou op met mijn woorden te verdraaien. Natuurlijk kan een magneet geen bloed aantrekken, dat is juist de kern van mijn betoog. :?

En natuurlijk weet ik dat als al je bloed naar 1 punt gaat, je dood gaat. :roll:

En nee, een magneet zoals degene die jij verkoopt kan de doorbloeding niet verbeteren, daarvoor zijn ze veel te zwak.

Heb je nog steeds niet begrepen dat er ABSOLUUT GEEN verband is tussen magnetische resonantie waarbij krachten vrijkomen die vele malen groter zijn dan de magneten die jij en andere MLM's verkopen? :roll:

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@mlmangel,

Als jij nu eens leest wat er staat. begrijp je misschien ook wat er bedoelt word.....

Zo te zien aan je antwoord schort het een beetje aan inzicht....

Het is jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen. anders liet ik je zien dat de magneten die wij bij Energetix gebruiken sterk genoeg kunnen zijn om invloed op het bloed te hebben...

Wij hebben een magneet die zo sterk is dat deze een paperclip of zelfs een gelijkwaardige magneet vast kan houden als je de magneet aan de binnenkant van je hand doet en de paperclip of die andere magneet aan de andere kant van je hand... Als een statische magneet dat kan, kan deze dus ook invloed uitoefenen op je bloed...

mlmangel
Contacteer:

Het is jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen...

Stuur ze me op via email.

Ik ben onder de indruk van je bewijsvoering... :roll:

Je hebt gelijk, magneten trekken elkaar aan, wereldschokkend nieuws :shock:

Omdat de ene magneet de andere aantrekt heeft ie invloed op het bloed. Dat ik daar niet aan gedacht heb :oops:

Kom af met een sluitend argument, geen cirkelredenering.

Waar haal je het dat omdat een magneet ijzer aantrekt dat die dan invloed heeft op bloed???

E-nergetix

Da bewegte elektrische Ladungen auch in Atomen auftreten, wo sich eben Elektronen um den Atomkern bewegen, weist jeder Stoff, jedes Material einen gewissen Magnetismus auf.
Vertaling is denk ik niet nodig......

Foto's volgen asap....!!

mlmangel
Contacteer:

Ja, elk lichaam heeft een zeker gehalte aan magnetisme. En bewijst dit dan dat jou producten werken???

Nogmaals, je verwart voortdurend statisch magnetisme met magnetische resonantie, waarvan sprake was in die show.
I am an independent distributor with Nikken - and not a magnetic scientist. You ask about the conection between magnetic resonance and Nikken magnets. What do you mean by "magnetic resonance". My only knowledge of "resonance" is as in MRI machines - absolutely no connection to the static magnets that I have from Nikken.

BRON: Anthony Mass-Ader, Onafhankelijk Nikken Distributeur in de VS. Als je mij een mailtje stuurt kan ik zijn email die ik van hem heb ontvangen opsturen.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja en?? betekent nog niet dat deze invloed iets positiefs bijdraagt aan de gezondheid! EN DAAR GAAT HET OM!

Sterker nog: magnetisme kan zeer zeker negatieve gevolgen hebben! er zijn onderzoeken gaande waaruit wel eens zou kunnen blijken dat magnetische velden ook van lage sterkte dat "geldroleffect" wel eens zouden kunnen veroorzaken! Terwijl overal op mlm-gerelateerde business-sites die gerelateerde produkten verkopen beweert (maar nooit bewezen) wordt dat het magnetisme van de produkten het juist tegengaat!
Daarnaast is het geldroleffect zo ongeveer wel het enige effect wat gebruikt wordt om de werking aan te "tonen".

mlmangel
Contacteer:

Energetix,

Op 21 Aug 2006, 12:29uur schreef je: "Volgens sommigen is een sterkte van 500 Gauss al voldoende om enig effect te hebben..."

Waar baseer je deze uitspraak op?

Wat voor effect?

E-nergetix

Geplaatst op 22 Aug 2006 13:25 door mlmangel

--------------------------------------------------------------------------------

Energetix,

Op 21 Aug 2006, 12:29uur schreef je: "Volgens sommigen is een sterkte van 500 Gauss al voldoende om enig effect te hebben..."

Waar baseer je deze uitspraak op?

Wat voor effect?
Een en ander staat in het boek "Mehr energie" van Petra Döring.

Er is ook een engelstalige versie wat luistert onder de naam Mohr Energie..

ISBN: 3000129669

Te koop bij Amazon.com of amazon.de of gewoon bestellen bij de boekhandel...

mlmangel
Contacteer:

Tja, natuurlijk is zij een voorstander van magneten, ze verkoopt - correctie: verkocht!- ze zelf...
Break the mould (March 1997)

Perhaps the most "alternative" business on the list is Cabouchon. There's nothing new about jewellery, is there? Nor about network marketing, the nineties version of pyramid selling.

Petra Doring put the two together and added some magic dust. Doring was 30 and had no managerial experience when she decided there was a gap in the market for costume jewellery, which was to be sold via a network of party-givers. With ample funding from her parents, she launched a catalogue and started recruiting agents. Several dozen of these now earn over £100,000 a year.

From scratch in 1990, Doring reached £55m of sales by 1995 and seems likely to exceed £100m this year assuming her current US launch is successful. In 1996, having already penetrated every European country, Doring tackled Japan and reported £7m of sales there within six months.

[Editors' note, July 1999. Oops. Cabouchon went bust soon after publication.]
BRON: http://www.realbusiness.co.uk/Default.a ... 931&loc=rb
Laatst gewijzigd door mlmangel op 22 aug 2006 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Contacteer:

R v Doring, 24 June 2002

This case was decided by the Court of Appeal. Petra Doring was charged with acting as a director of or being concerned or taking part in the management of a company known by a prohibited name without the leave of the court, contrary to section 216 of the Insolvency Act 1986.

She was also charged with being an undischarged bankrupt acting as director of, or taking part or being concerned in the management of a company without the leave of the court, contrary to section 11 of the Company Directors Disqualification Act 1986.

She had been a director and had complete personal control of a company called Cabouchon Ltd. After it was wound up and she had been adjudicated bankrupt, she continued to run Cabouchon Europe Ltd or at least took part or was concerned in the management of the company without the leave of the court.

The defendant’s evidence was that she was involved in publicity, promotion, design and various other activities of Cabouchon Europe Ltd but that she neither hired nor fired staff and did not make financial decisions or contracts on behalf of the company. The judge directed the jury that as the offences were ones of strict liability they were not required to consider whether the defendant acted dishonestly but whether her acts, objectively understood, amounted to being concerned in the management of the company.

She was convicted and was sentenced to a total of 120 hours’ community service. She appealed on the ground that the judge should have directed the jury that her evidence that she believed she was not directly or indirectly managing the company amounted to a defence.

The Court of Appeal held that section 11 of the Company Directors Disqualification Act 1986 was an offence of strict liability. Whether the defendant was concerned in the management of the company was a question of fact for the jury and did not depend on whether or not she realised she was doing acts which constituted management. Accordingly, the trial judge’s direction was correct.

Petra Doring therefore lost her case. The ratio decidendi of R v Doring is that the offence of acting as a company director while being an undischarged bankrupt, as well as being a director of a company known by a prohibited name, is an offence of strict liability.

Whether the defendant has been concerned or taken part in the management of a company is, therefore, a matter of fact for the jury to decide and does not depend on the defendant’s own view of her actions.

BRON: http://www.stubblegal.ltd.uk/products/2Com09.txt

Mhhh, betrouwbare bron, die Petra ...

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wij hebben een magneet die zo sterk is dat deze een paperclip of zelfs een gelijkwaardige magneet vast kan houden als je de magneet aan de binnenkant van je hand doet en de paperclip of die andere magneet aan de andere kant van je hand... Als een statische magneet dat kan, kan deze dus ook invloed uitoefenen op je bloed...
Tsk, tsk, tsk, Alex toch!!
In die magnetendiscussie was je vorig jaar toch al ernstig door het ijs gezakt waarna je met gezwinde spoed het hazenpad hebt gekozen, en nu kom je terug voor een nieuwe portie, nu je je kans schoon ziet met nieuwe discussiepartners?

Maar je pakt het voorzichtiger aan deze keer. Je verkondigt nu bij voorbaat dat je niet thuis bent in de fysiologische effecten van magneten op het menselijk lichaam, terwijl jij je vroeger nog als de deskundige opwierp alwaar de klant voor al zijn voorlichting bij dokter van Breemen terecht kon. Je verzwijgt deze keer zelfs je opleiding op dit gebied (wat was het ook alweer, aardmagnetische straling en bloesemtherapie toch?), waarom is dat?

Ik zie dat je heftig onder de indruk bent van zwevende lichamen in een sterk electromagnetisch veld en dat magnetisme 'dus' wel invloed op het lichaam zal moeten hebben. Welnu, had wat beter opgelet in de brugklas bij de natuurkundeles en je was wat beter opgewassen geweest tegen deze revelatie van het verband tussen electrische stromen en magnetische velden. Met je Binas erbij, pagina 39 - dipoolmomenten, de kurketrekker- of drie vingerregel, en wég is de verrassing.

Kan een magnetisch veld invloed uitoefenen op een lichaam? Ja.
En is dat dan automatisch ook een goeie invloed?

Ik stel voor dat je proefondervindelijk het antwoord op die laatste vraag onderzoekt bij de ECT in de haven van Rotterdam door onder de magneetkraan te gaan liggen waarmee ze de zeecontainers uit de scheepsruimen hijsen. Je zal zien dat jij dan ook zweeft. En tevens heb je geen last meer van welke kwaal dan ook. Nooit meer.....
Maar of dat effect nou gunstig genoemd kan worden?

En dan nog maar weer even over het geldrol effect. Voor wie zich afvroeg wat daarmee wordt bedoeld: het op elkaar liggen van de over het algemeen ronde rode bloedcellen zodat een rolletje gevormd wordt zoals het klein geld dat je bij een bank krijgt in een kokertje en waardoor er minder externe oppervlakte ontstaat voor de aanhechting en transport van andere moleculen dan bij allemaal losliggende cellen.

Misschien had je vorige keer mijn uitleg niet begrepen, of wílde je die niet begrijpen, maar een kind kan weten dat het bij de mooie foto's op je site eenvoudig de omgedraaide voor- en na- foto's betreft. Pak een doosje paperclips en een sierraad (voor de meelezers en de armen: een koelkastmagneet), en druk deze magneet tegen de eerste paperclip en zie het wonder geschieden: deze paperclip wordt zelf magnetisch en de tweede hecht zich eraan, die ook weer magnetisch wordt zodat de derde eraan hecht etc. etc. en voor je het weet hangt het hele doosje aan elkaar. Precies wat je op de foto ziet, onder invloed van een magnetisch veld hechten de rode bloedcellen die hoofdzakelijk uit ferroverbindingen (in het nederlands: ijzer, FE in het periodiek systeem) bestaan, zich tegen elkaar. Na eenmaal weer onder de magneet doorgestroomd te zijn laten die cellen elkaar natuurlijk weer los zodat het netto effect van het sierraad (afgezien van het feit dat het uiteraard heeeel mooi staat) nul komma nul bedraagt.
Niet dat het anders enig effect zou hebben gehad natuurlijk, want de verbinding van zuurstof is dan al lang diep in de longen gebeurd, en het ontbinden ervan gebeurt diep in je organen waarvoor als je hier invloed uit wilde oefenen magneten nodig zou hebben die zo sterk moesten zijn dat ze tevens de schuifdeuren van de bank onklaar zouden maken of alle wagentjes van de supermarkt achter je aan zouden laten rijden als je er zo één bij je droeg.

Vooralsnog stel ik voor het al dan niet aanwezige fysiologische effect van de magneetjes te laten voor wat het is en ook de schoonheid van de sierraden ter beoordeling te laten aan de onbetwistbare smaak van de potentiële kopers en het hier op het forum slechts tot de verkoopmethode te beperken.

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

de verkoopmethode
Door de opmerking over niet werkende rimpelcreme van azalia ben ik eens gaan kijken.
De halve wereld gebruikt rimpelcreme en niemand vraagt zich af of het wel werkt terwijl de magneetjes zwaar onder vuur worden genomen.

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/22/1104

http://www.elsevier.nl/persoonlijk/mode ... rtnr/60946

Dit gerenomeerde bedrijf verkoopt de zelfde kulverhalen.

E-nergetix

@MLMangel,

en weer lees je niet goed en gebruik je het wonder google niet goed.

Het klopt dat Petra Döring eigenaar was van Cabouchon en raar maar waar cabouchon bestaat nog steeds. Gebruik google nog maar eens.
Het wondertje zal je veel resultaten brengen...

Tevens - als je google echt goed machitg bent zul je zien dat Petra eigenaar is van Energetix... Bwoh niet gevonden met Google..??

Je ijverig zoek gedrag bewijst maar eens te meer dat je er allerlei dingen moet bijhalen om ook maar enigzins iets zinnigs te moeten kunnen vertellen.. Ik kan me nog een posting herinneren van Meneer dat het hier over Nikken ging en dat magnetische resonatie - aangaande mijn linken - niets met deze posting te maken heeft of had...

@Ecotje,

Je vind het toch niet erg dat vik hier ff een JvE tje leen?
In die magnetendiscussie was je vorig jaar toch al ernstig door het ijs gezakt waarna je met gezwinde spoed het hazenpad hebt gekozen, en nu kom je terug voor een nieuwe portie, nu je je kans schoon ziet met nieuwe discussiepartners?
Welk ijs? Het ijs van het voortdurend welles-nietes en het ik heb gelijk, nee ik heb gelijk? Kom maar eens op dan met de verhalen waar ik door het ijs ben gezakt? Vol verwachting klopt mijn hart! Als een discussie nergens meer heen gaat en vast blijft zitten zijn mensen meteen bij jou door het ijs gezakt? L
Je verzwijgt deze keer zelfs je opleiding op dit gebied (wat was het ook alweer, aardmagnetische straling en bloesemtherapie toch?), waarom is dat?
Het was magnetiseur. En het is hier niet tot sprake gekomen. Simpel toch? Ik zie niet in om iederekeer als er een "nieuwe" discussie is allle paparassen opnieuw te moeten presenteren. Jij dus blijkbaar wel? Ga je gang..

Ok dan nog eenmaal voor jou dan. Hoe goed was je duits nog eens Eco?
Da bewegte elektrische Ladungen auch in Atomen auftreten, wo sich eben Elektronen um den Atomkern bewegen, weist jeder Stoff, jedes Material einen gewissen Magnetismus auf.
http://www.sat1.de/comedy_show/clever/w ... 00575/005/
hier is de gehele link. Kun je het verhaal nogmaals nalezen. En niet vergeten de volgende keer Magnetico te roepen..

Op de rest van je verhaal Ecootje reageer ik al niet meer opmad dit het standaard gezwets van je is om maar indruk te hoeven maken en te laten zien dat je tijdens je studie - als je die al gevolgd heb - de Dikke van Dale uit het hoofd heb geleerd en de 24 delige editie van de Wnkler Prins..

Azalea

Ongelezen bericht door Azalea »

@ Henrice; ik krijg zoveel complimenten van m’n vriendinnen dat het, zelfs als het niet werkt, toch de moeite waard is :)

Henrice

Gelukkig maar dan....Is het uiteindelijk toch geen weggesmeerd geld.

mlmangel
Contacteer:

Het klopt dat Petra Döring eigenaar was van Cabouchon en raar maar waar cabouchon bestaat nog steeds.
Ja, Cabouchon bestaat nog. Daar ging het niet om! Kern van mijn bericht was dat zij geen betrouwbare bron is, daar zij zelf die magneten verkocht. Dat ze het nog steeds doet maakt haar pro-magneten houding enkel begrijpelijker, het is in haar voordeel ze aan te prijzen. Dus geen onafhankelijke bron!
Tevens - als je google echt goed machitg bent zul je zien dat Petra eigenaar is van Energetix...
Bedankt, hier had ik niet naar gezocht, dit zegt veel over Energetix... :oops:
Je ijverig zoek gedrag bewijst maar eens te meer dat je er allerlei dingen moet bijhalen om ook maar enigzins iets zinnigs te moeten kunnen vertellen..

Wat, kan je er niet tegen dat ik voortdurend de beweringen van MLM'ers onderuit haal met gedegen bronnen onderzoek? Kan je er niet tegen dat ik telkens opnieuw kan aantonen dat de personen die magnetisme positief beoordelen, er voordeel uit halen?
Ik kan me nog een posting herinneren van Meneer dat het hier over Nikken ging en dat magnetische resonatie - aangaande mijn linken - niets met deze posting te maken heeft of had...

Juist, de magneten van Nikken, Energetix en andere verkopers hebben absoluut niets te maken met magnetische resonantie.

@ Henrice, dat die anti-rimpelcremes niet doen wat de fabricanten beweren weet iedereen...

@ Econometrist, bedankt voor je heldere uiteenzetting.

Hiermee is wel definitief aangetoond dat de magneten van Nikken, Energetix en al de andere waardeloze prullen zijn. Zij die deze verkopen verwijzen naar studies die niets te maken hebben met hun producten EN zij verwijzen naar uitspraken van personen die er baat bij hebben om te beweren dat die magneten een effect hebben. Hiermee misleiden zij potentiële consumenten om hen te overtuigen deze producten te kopen. Dit is oplichting.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Michel,
Wat, kan je er niet tegen dat ik voortdurend de beweringen van MLM'ers onderuit haal met gedegen bronnen onderzoek?
Gevoel voor humor heb je wel! :lol:

So be it

Henrice

dat die anti-rimpelcremes niet doen wat de fabricanten beweren weet iedereen...
Blijkbaar niet.Anders zou niemand het meer kopen.

Maar het blijft fasinerend hoe gezondheid , schoonheid en geluk in de vorm van pillen , creme en peptalk gretig aftrek vinden.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Die magneten zullen wel niet al te sterk zijn, zodat ze geen schade kunnen aanrichten. Daar zal de warenwet wel op toezien.

Trouwens, zit er wel zo'n CE-keurmerk op?:wink: Als speledingetjes zijnde.

Gesloten