LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie maakt de beste computer?
Re: Wie maakt de beste computer?
Is de naam van deze tread niet wie maakt de beste computer ?
dus heeft zo'n imac een Amd 64Bit 3000 processor of sneller ? om dat te overtreffen moet je dus al 3.2ghz of 3200 hebben. Het is nog steeds 830 euro dus>>imac 1200 euro. dus als je nog 370 euro overhebt kun je nog makkelijk een videokaart bluetooth wifi videokaart en grotere harde schijf bijdoen.
dus heeft zo'n imac een Amd 64Bit 3000 processor of sneller ? om dat te overtreffen moet je dus al 3.2ghz of 3200 hebben. Het is nog steeds 830 euro dus>>imac 1200 euro. dus als je nog 370 euro overhebt kun je nog makkelijk een videokaart bluetooth wifi videokaart en grotere harde schijf bijdoen.
Een G5 processor op 1,8 Ghz is omgerekend naar x86 snelheid ongeveer 4,86 Ghz.
Tevens moet je nog de prijs van de software erbij rekenen, en een scherm wat hoger dan 1024x768 kan...
Tevens moet je nog de prijs van de software erbij rekenen, en een scherm wat hoger dan 1024x768 kan...
hoger dan 1024 zit er al bij hoor.
Dit is volgens mij meer een gevecht tussen apple en windows in plaats van zelfgemaakte computer bij mij en een nieuwe.
Dit is volgens mij meer een gevecht tussen apple en windows in plaats van zelfgemaakte computer bij mij en een nieuwe.
Nou, omdat de meeste 17" monitoren nog steeds 1024x768 zijn vond ik het wel redelijk om te vragen.
En het gaat er vooral om wat de beste computer is. Op het gebied van snelheid, veiligheid en stabiliteit is de Apple dat. Jij komt aan met de goedkoopste computer... iets wat ik verre van interessant vind bij de keuze. Ik betaal liever meer voor een snelle, veilige en stabiele machine.
En het gaat er vooral om wat de beste computer is. Op het gebied van snelheid, veiligheid en stabiliteit is de Apple dat. Jij komt aan met de goedkoopste computer... iets wat ik verre van interessant vind bij de keuze. Ik betaal liever meer voor een snelle, veilige en stabiele machine.
Volgens mij heb je nog geen verstand van computer en ik heb even gekeken naar de imac en de 1.8ghz is normaal dus dat kan nooit 4ghz effectief zijn.
kijk ook eens naar de pagina van de computer daar heb ik dit neergezet
voor 830 euro.
kijk ook eens naar de pagina van de computer daar heb ik dit neergezet
en daar komt een Philips scherm logitech boxen en een logitech muis+toetsenbord set bij.eens even kijken. zonder scherm, zonder boxen en zonder muis krijg je:
proccessor: AMD 64 3000+ s939
moederbord: MSI RS480 express 200
geheugen: dual channel 2X 256mb
videokaart geintregeerde ATi express 200
Harde schijf: 120GB Diamond Max 10 S-ATA
Brander : NEC ND-3540
Extra software: alle software die bij de producten zit en windows XP NL
ongeveer 780 euro+ maakkosten 50€
voor 830 euro.
Over dat beeldscherm bij de imac. Ja dat kan ik helaas niet beter dus als je meer iets wil voor hoge resoluties, veel software en mac moet je de imac nemen.
Zonder muis, toetsenbord, speakers en monitor kost het bij jou dus zo'n 650 euro.
Met dit alles kost het 830 euro, da's een verschil van 180 euro.
De monitor die je opgeeft (philips) kost op het internet minimaal 260 euro.
Dan komt er nog een muis, toetsenbord en speakers bij voor laten we zeggen 40 euro totaal. Dat maakt het totaal 300 euro.
Nou weet ik niet waar jij je spullen koopt, maar ik ben bang dat je met verlies verkoopt of dat je niet weet wat werkelijk de waarde van de onderdelen is.
Overigens denk ik dat de beste computer een combinatie is tussen goede hardware en een goed besturingssysteem. Mijn keuze gaat dus uit naar Apple.
Met dit alles kost het 830 euro, da's een verschil van 180 euro.
De monitor die je opgeeft (philips) kost op het internet minimaal 260 euro.
Dan komt er nog een muis, toetsenbord en speakers bij voor laten we zeggen 40 euro totaal. Dat maakt het totaal 300 euro.
Nou weet ik niet waar jij je spullen koopt, maar ik ben bang dat je met verlies verkoopt of dat je niet weet wat werkelijk de waarde van de onderdelen is.
Overigens denk ik dat de beste computer een combinatie is tussen goede hardware en een goed besturingssysteem. Mijn keuze gaat dus uit naar Apple.
ja ik heb volgens mij iets fout gedaan bij de 650 euro versie. Naja als je apple wilt neem je een imac wil je windows neem je dit(of natuurlijk beter en ander systeem volop keuze)
Kan volgens mij geen apple op een zelfgemaakte computer dus ik kan niet zulke computers maken.
Ik heb het niet over de effectieve snelheid, ik heb het over de vergelijkbare snelheid. Aangezien een G5 een andere processor is ( PPC in plaats van x86 ) is de snelheid niet te vergelijken door het aantal ghz naast elkaar te leggen. Na vele tests is gebleken dat een G5 per herz 2,7 keer zo snel is als een Pentium 4 / AMD Athlon. Dus een G5 van 2 ghz is even snel als een Pentium / AMD op 5,4 Ghz.Volgens mij heb je nog geen verstand van computer en ik heb even gekeken naar de imac en de 1.8ghz is normaal dus dat kan nooit 4ghz effectief zijn.
Naar mijn informatie is het zo dat de snelheid 1,75 keer sneller is.
Ook al ben ik nog zo'n macintosh fan, een snelheids verschil van 2,7x per GHz t.o.v een Amd/intel CPU acht ik niet geloofwaardig.
Zelfs wanneer dit wel waar zou zijn, blijft het een feit dat de uiteindelijke snelheid van de computer niet alleen door de CPU bepaald wordt.
M.a.w. : al heb je nog zo'n snelle cpu in je computer, incombinatie met bijvoorbeeld een trage videokaart, harddisk of slecht werkende software zal hij nooit aan zijn maximale snelheid komen.
@unSound : 2,7 keer sneller per Herz is helemaal een beetje overdreven![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zelfs wanneer dit wel waar zou zijn, blijft het een feit dat de uiteindelijke snelheid van de computer niet alleen door de CPU bepaald wordt.
M.a.w. : al heb je nog zo'n snelle cpu in je computer, incombinatie met bijvoorbeeld een trage videokaart, harddisk of slecht werkende software zal hij nooit aan zijn maximale snelheid komen.
@unSound : 2,7 keer sneller per Herz is helemaal een beetje overdreven
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
2,7 keer is totaal niet overdreven. Tijden terug hebben ze al een 867 mhz G4 tegenover een 1,7 ghz Pentium 4 gezet. De G4 won het op z'n sloffen, en was 80% sneller. Uitleg over de test, is als video te bekijken op deze site:
klik hier
En je hebt zeker gelijk dat de processor alleen niet genoeg is voor een goede snelheid, alle hardware telt mee. Daarom bepaalt Apple zelf welke onderdelen erin gaan, en heb je dus een systeem waarvan alle componenten precies bij elkaar passen en het maximale rendement garanderen.
klik hier
En je hebt zeker gelijk dat de processor alleen niet genoeg is voor een goede snelheid, alle hardware telt mee. Daarom bepaalt Apple zelf welke onderdelen erin gaan, en heb je dus een systeem waarvan alle componenten precies bij elkaar passen en het maximale rendement garanderen.
Misschien was het wel zo bij de 800mhz maar er blijft altijd een grens. Als je kijkt naar amd, Die heeft ook een 2.2ghz die vergelijkbaar is met een 3.4ghz maar bij de apple imacs is het ongeveer even veel dan de pentium M's die de mhz op de 1.7 keer snelheid hebben. Ofterwijl de G5 1.8mhz is (door apple) meer mhz gericht en heeft effectief dus hetzelfde als de 3000+ 64Bit van amd.
Moet ik nog echt geloven dat de intel 3.8ghz en de Amd FX-57 het onderspit delft ?
dan zou deze vergelijk baar moeten zijn met een Amd dual core 4200 Echt niet.
dan zou deze vergelijk baar moeten zijn met een Amd dual core 4200 Echt niet.
Jij hebt duidelijk nog nooit met een Apple gewerkt...
Mensen die er nog nooit mee gewerkt hebben praten namelijk altijd zo, ze kunnen het niet geloven dat er iets anders/beters is dan hun geliefde Intel / AMD. Ik zou zeggen, ga eens een Mac store in, en speel een uurtje met een G5. Dan kunnen we verder praten, want ik spreek uit ervaring, jij (nog) niet.
De laatste keer dat de G5 getest werd was tegen een 3,6 ghz Xeon en een 2,6 ghz Opteron, die wedstrijd werd gewonnen door de G5. klik hier voor de resultaten
Mensen die er nog nooit mee gewerkt hebben praten namelijk altijd zo, ze kunnen het niet geloven dat er iets anders/beters is dan hun geliefde Intel / AMD. Ik zou zeggen, ga eens een Mac store in, en speel een uurtje met een G5. Dan kunnen we verder praten, want ik spreek uit ervaring, jij (nog) niet.
De laatste keer dat de G5 getest werd was tegen een 3,6 ghz Xeon en een 2,6 ghz Opteron, die wedstrijd werd gewonnen door de G5. klik hier voor de resultaten
-
een conventionele chip zoals intel en AMD kan je niet vergelijken met een Apple G5 Chip.
De opbouw van een apple stamt uit een andere techniek, namelijk die van de Server. een server chip werkt langzamer, maar met bulk, wat als voordeel heeft dat er minder warmte geproduceert wordt. en alleen daaarom al iz een serverchip sneller.
Heb je ooit een SUN, of HP of dotnet server gezien met een INTEL inside, Nee dat klopt omdat die chips alleen maar in inimienie computers passen die in een reeks korte bewerking moeten doen. Wat denk je dat in de PS2 en de Xbox voor chipset zit... INTEL????
JE kan het als volgt vergelijken. Een intel of AMd processed 100 keer 1 eenheid in een periode. De chipset uit de G5 doet 30 keer 4 berekeningen tegelijk in dezelfde periode. in de peirode doet de conventionel chip dus 100 berekeningen en de G% 120, terwijl je zou zeggen dat 100 tov 30 sneller is.
Daarom kiest iedereen die voor zware bewerkingen (beelbewerking) gaat ook voor apple.
Oh ja Dual core en hyper trhreading dat zat al op mijn eerste IMAC uit 1998.
De opbouw van een apple stamt uit een andere techniek, namelijk die van de Server. een server chip werkt langzamer, maar met bulk, wat als voordeel heeft dat er minder warmte geproduceert wordt. en alleen daaarom al iz een serverchip sneller.
Heb je ooit een SUN, of HP of dotnet server gezien met een INTEL inside, Nee dat klopt omdat die chips alleen maar in inimienie computers passen die in een reeks korte bewerking moeten doen. Wat denk je dat in de PS2 en de Xbox voor chipset zit... INTEL????
JE kan het als volgt vergelijken. Een intel of AMd processed 100 keer 1 eenheid in een periode. De chipset uit de G5 doet 30 keer 4 berekeningen tegelijk in dezelfde periode. in de peirode doet de conventionel chip dus 100 berekeningen en de G% 120, terwijl je zou zeggen dat 100 tov 30 sneller is.
Daarom kiest iedereen die voor zware bewerkingen (beelbewerking) gaat ook voor apple.
Oh ja Dual core en hyper trhreading dat zat al op mijn eerste IMAC uit 1998.
Kom in een grafisch bedrijf, bij de DTP (voorbewerking), en iedereen werkt er met een Apple computer,
Vaak staat er achterin de afdeling nog een Windows pc verscholen, voor de foto's en/of opmaak die klanten zelf in elkaar gezet hebben!,
Op zwaar grafisch werk zwaait de Apple nog altijd de scepter!.
Vaak staat er achterin de afdeling nog een Windows pc verscholen, voor de foto's en/of opmaak die klanten zelf in elkaar gezet hebben!,
Op zwaar grafisch werk zwaait de Apple nog altijd de scepter!.
Unsound de Je hebt het nu over een dual core G5 2ghz tegen een 2.2opteron, Als je het gaat vergelijken met een single core G5 tegen een gelijke 64bit want een deel van de snelheid komt omdat de vergelijkings materiaal niet de hoge kwaliteit is, Als je dat eens doet met een 4200. Of de G5 2Ghz zal het ZEKER wel afleggen tegen de FX57 of Intel 780 dus volgens mij heb jij je teveel gefocussed op de mac waardoor jij de vooruitgang van intel en amd niet hebt gezien.
Als je het zo bekijkt is Apple altijd al beter geweest tot nu toe. Als ze nou de beste G5 en de beste Amd dual core een grafisch probleem laten oplossen zouden we het weten. Helaas is er nog geen progamma die op mac en windows draait.