LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

heb Speedlinq sinds 1 januari j.l.
Deze week lag Speedlinq bellen eruit, niet alleen bij mij, maar ook bij iemand en paar straten verder. Speedlinq gebeld. "Het was te druk" dus of ik mijn vaste nummer in wilde spreken zodat ik teruggebeld kon worden. Uiteraard kon dat niet, want dat lag eruit. Mijn 06 nummer doorgegeven, en ben netjes teruggebeld de volgende dag. Tot nu toe nog geen echte klachten gehad, ja de actievoucher zat niet bij de modem, maar die heb ik gewoon gedownloaded. Alle actiecenten na drie weken gekregen. Snelheid is maximaal 80% van de opgegeven 20.000, maar een iets lagere snelheid is nou eenmaal normaal ( overhead en zo)
Ik heb er nog geen spijt van dat ik van IPB van KPN overgestapt ben.

Mag ook wel eens worden gezegd.

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

ier in Meppel Drenthe hetzelfde probleem sinds donderda niet vooruit te branden, ik vermoed dat ze poort 119 knijpen omdat er een en anders verrot is in hun serverpark. Eerst lag hier ook het VOIP gebeuren weer eens plat en daarna werd de boel verootte traag.

Bij speedlinq liegen dan ook nog eens dat het jouw thuissituatie moet zijn waar de problemen liggen terwijl ik net ervoor volle snelheid had en van een f andere helpdesk pipo toch maar ff de neuwste firmware moest laden vanwege het uitgevallen VOIPgedeelte.

Die knakkers misleiden je waar je bij staat en trekken zich niets aan van klachten.

Helaas moet je ook een moord plegen om welke instantie dan ook ertoe te bewegen ons eens aan te horen en deze boevenbende eens aan te pakken want op consumentenbond.nl, vara kassa en ook hier bij radar leest blijkbaar niemand deze problemen en als ze dat wel deden doen ze er gewoon niks mee, waarom mag duidelijk zijn, er valt niks aan te verdienen, en dat mijn besten is waar deze wereld om draait om stinkend rottend stinkend geld, euries, dollars, met stront beladen poen.

Ik ben werkelijk pissed off, heb hier al meerere malen mij klachten gemeld maar ook hier krijg je een standaard mailtje met de tekst, leuk bedankt voor je netwerktraffic maar we doen er niks mee, wel leuk dat je door het genereren van traffic weer even hebt bijgedragen aan het betalen van deze service.

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

quote:
Ik heb er nog geen spijt van dat ik van IPB van KPN overgestapt ben.

Mag ook wel eens worden gezegd.



Komt nog wel mijn beste, komt nog wel ;)

King Crown
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:44

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door King Crown »

Soms gaat het blijkbaar bij iemand wel goed blijkt hierboven.
Ik heb ook mijn voucher gedownload en opgestuurd. Nu 5 weken later heb ik nog steeds geen cent gezien.
Ook mijn internet is supertraag sinds afgelopen donderdag. Heel irritant.
Speedlinq belt nog steeds niet terug doch aan de reacties op dit forum hoef ik daar ook niets van te verwachten. Ondertussen loopt mijn Eweka abbonement maar door en kan ik niets downloaden.
Ook betaal ik voor een 20MB verbinding en zit ik nu met een soort inbelverbinding (qua snelheid)
Wat is dat toch een K*T gevoel als je zo machteloos bent en maar moet afwachten of iemand er iets aan doet terwijl jij wel netjes betaald.
En die dure helpdesk waar ze je niet helpen doch wel lang in de wacht zetten veroorzaakt helemaal al hartproblemen. GRRRRR.

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

aprpos vergeet ik nog te melden dat ik sinds enkele dagen de incasso heb geblokkeerd, speedlinq kan geen geld meer afboeken van mijn rekening, reden ? storingen aan deze kant, nee meneer daar weet ik niks van, het zal wel aan uw eigen situatie liggen.

Laat ze maar verreen, ik betaal pas weer als de boel goed is en niet eerder, laat die incassoboeren me maar voor de rechter slepen ;) ik lust ze rauw.

D@vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2007 07:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door D@vos »

Ik heb helaas ook klachten over Speedlinq en heb ze gisteren een aangetekende brief gestuurd.

Den Helder 190307


Betreft: onmiddellijk opzeggen abonnement Speedlinq ADSL+ Comfort 12000 netwerk KPN
Klantnummer:spXXXXX


Geachte beheerder,

221206 heb ik op uw site op internet met succes Speedlinq ADSL2+ Comfort 12000 aangevraagd.

Expliciet heb ik als opleverdatum 130307 opgegeven omdat op 310306 het abonnement van mijn provider SnelSurfen van HetNet beëindigd.

271206 kreeg ik van Speedlinq een bevestigingsbrief met belangrijkste informatie en opleverstappen m.b.t. het aangevraagde abonnement.

080107 ontving ik de welkomsbrief met de informatie die je nodig hebt bij de installatie van het Speedlinqpakket.

140307 werd de internetverbinding van HetNet verbroken en kon ik mijn multipc-modem (Speedtouch 546 R.6.1.0.5.) instellen voor Speedlinq Comfort 12000.
De instelling heb ik gedaan c.f. de gegevens vermeld in uw brief, dit is ook prima gelukt, wat wel vreemd is, dat volgens uw brief je via de browser moet gaan naar : CONNECT.BABYXL.COM volg hier de vermelde instructies op.
Als ik dit doe dan kom ik op de Homepage van Tiscali uit en kan verder niets doen of opvolgen?
Echter ik had wel een snelle verbinding t.w. 12004 Kbits download / 1024 Kbit/s upload. Dit werd ook bevestigd door de modem, speedtest.nl, eweka.nl en grabit t.w. downloadsnelheid was 1255kbps ongeacht welke website ik bezocht, prima!

150307 werd rond 18.30 uur mijn Speedlinq internetverbinding verbroken tot 19.00 uur.
Na deze onderbreking constateerde ik dat ik een zeer trage verbinding heb gekregen die tot nu toe zo gebleven is t.w. 30kbps tot 50kbps, dit werd ook bevestigd door speedtest.nl, eweka.nl en grabit, dit was eerst 1255kbps!
Ik heb c.f. de gegevens van Speedlinq de modem gecontroleerd en ingesteld, helaas blijft de snelheid van Speelinq traag. Ik denk dat met het overgaan van ADSL HetNet naar ADSL Speedlinq iets niet is goed gegaan.

De ADSL verbinding van KPN vertoont geen gebreken omdat mijn modem aangeeft dat de downloadsnelheid 12004 Kbts en de uploadsnelheid 1024 Kbts is.
Ga ik echter op www surfen of downloaden dan is en blijft de verbinding erg traag.

De volgende dag 160307 heb ik gebeld naar de technische helpdesk van Speedlinq en kreeg te horen dat de wachttijd meer dan 15 minuten zou zijn.
Ik werd verzocht mijn naam, postcode en telefoonnummer in te spreken en zou binnen 24 uur door een medewerker van de helpdesk teruggebeld worden.
Ik ben bewust thuis gebleven om de helpdeskmedewerker te kunnen spreken, ik ben niet meer teruggebeld.


170307 heb ik gebeld naar de technische helpdesk van Speedlinq en kreeg te horen dat de wachttijd meer dan 15 minuten zou zijn.
Ik werd verzocht mijn naam, postcode en telefoonnummer in te spreken en zou binnen 24 uur door een medewerker van de helpdesk teruggebeld worden.
Ik heb mijn telefoon doorgeschakeld om de helpdeskmedewerker te kunnen spreken, ik ben niet meer teruggebeld.


190307 heb ik gebeld naar de technische helpdesk van Speedlinq en kreeg te horen dat de wachttijd meer dan 15 minuten zou zijn.
Ik werd verzocht mijn naam, postcode en telefoonnummer in te spreken en zou binnen 24 uur door een medewerker van de helpdesk teruggebeld worden.
Ik ben bewust thuis gebleven om de helpdeskmedewerker te kunnen spreken, ik ben niet meer teruggebeld.


Helaas moet ik constateren dat het geleverde product absoluut niet voldoet aan de opgaven die u vermeldde en die ik op zijn minst mag en kan verwachtten van Speedlinq.
Graag wilde ik mijn klacht aan u melden, helaas is dat in de praktijk niet mogelijk, u bent telefonisch niet bereikbaar en u belt mij ook niet terug, dit heeft mij erg veel tijd en geld gekost!

Helaas heb ik, gezien de bovenstaande feiten, besloten om met onmiddellijke ingang het Speedlinq abonnement ADSL2+ Comfort 12000 (12000/1024 Kbits) en netwerk KPN te beëindigen en op te zeggen.


Graag zie ik een schriftelijke reactie van u tegemoet, een vriendelijke groet,



Hierna heb ik nog een keer geprobeerd te bellen, en sprak een medewerkster die mij vertelde dat er niets mis was met de verbinding.
Ze verwees mij naar de speedtestsite van BBNed, dit is dan ook de enige site waar ik de opgegeven snelheid wel haal.
Of ik moest contact opnemen met de verschillende providers, waarom de snelheid op hun site's zo traag zijn.

Noot:
Mijn zoon heeft sinds 170307 ook Speedlinq All-in 20000 en heeft absoluut geen problemen, deze verbinding loopt via BabyXL (Tiscali).




D@vos
Laatst gewijzigd door D@vos op 20 mar 2007 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Angie59
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2007 17:43

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Angie59 »

Lieve mensen, we zijn blijkbaar over en weer onze meningen en frustraties aan het uiten, maar er zijn inmiddels twee topics over Speedlinq op dit forum:
Problemen met Speedlinq (deze topic) en Speedlinq problemen.
Daar heb ik gisteravond mijn verhaal geplaatst. Dat verhaal heb ik ook nog eens gemaild naar de redactie van Tros Radar.

jsnijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2007 15:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door jsnijder »

vandaag weer een uur getelefoneerd, eerst maar eens met de klantenservice en daarna met de helpdesk en heb me vandaag het doel gesteld dat ze niet van me af komen voordat er een stap in de richting van een oplossing word geboden.

En jawel hoor, tijdens het bellen werd de lijn wederom verbroken en was de voip weer zo dood als een pier, weer gebeld met klantenservice en de vriendelijke dame aan de lijn uitgelegd wat er was gebeurd, zij vertelde mij dat ze een collega van de helpdesk mij zou laten terugbellen.

Nog geen 5 minuten later een telefoontje, 2e lijns helpdesk, het probleem ligt ergens in het netwerk en duurt echt te lang, meneer zal zijn best doen en stuurt een reparatie opdracht door naar KPN per direct en met spoed oplossing gewenst.

Is het ook helemaal met me eens dat dit gezeik al veel te lang duurt, geeft echter geen garantie dat het binnen een bepaalde termijn opgelost is maar zal er alles aan doen om het nu klaar te krijgen, desnoods gooit ie me op het Tiscali of BBned netwerk, het moet nu klaar !!!

Of het te maken heeft met mijn incassoblokkade en de mail die ik daarop van hen vandaag ontving weet ik niet, maar het werkt wel blijkbaar.

Bellen met klantenservice en dat gewoon ff volhouden dan weer terugbellen en je beklag blijve doen, kost wel wat extra moeite maar ik heb nu hulp van 2e lijns en nu maar veder afwachten.

Word vervolgt ;)

Angie59
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2007 17:43

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Angie59 »

Meneer Snijder, wees nou niet te positief. Morgen reageert u weer dat het niet werkt! 2e lijns support stelt net zo weinig voor als de 1e lijns. En wat is voor Speedlinq nou makkelijker dan de schuld neer te leggen bij een ander. KPN in dit geval.

Bij de Postbank is inmiddels geregistreerd dat ze geen betalingen meer mogen doen van mijn rekening aan Speedlinq.
Maar men dient Speedlinq telefonisch te melden dat het abonnement opgezegd worden, Ik belde dus braaf het 0900-7733354 nummer, optie 4 voor opzeggen > bandje met muziek. Denk je dat ze dat telefoontje aannemen? Nee hoor. Maar in onze aangetekende brief van 5 maart j.l. hebben we de opzegging ook gemeld. Dat is ook een wettelijke opzegging. Afwachten maar weer. Ik hoop dat het bij u nu eens allemaal wel in orde komt. Wij hebben inmiddels prima internet bij @Home.

D@vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2007 07:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door D@vos »

Beste mensen,

Omdat ik m.i.v 140307 Speedlinq heb, wordt waarschijnlijk aan het einde van de maand d.m.v. automatische-incasso geld van mijn girorekening overgemaakt naar Speedlinq.
Dit wil ik voorkomen en de automatische incasso blokkeren.
Omdat er nog geen bedrag is overgemaakt, heb ik geen giro- of bankafschrift met rekeningnummer van Speedlinq.
Dit heb je nodig om bij de Postbank de incasso te laten blokkeren.
Op internet kan ik vreemd genoeg niets vinden, wat het bank/giro nummer van Speedlinq is.
Wie weet het nummer?

D@vos

Angie59
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 mar 2007 17:43

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Angie59 »

Het bankrekeningnummer van Speedlinq voor de incasso is 629992223.
Als je de Postbank belt moet je je giropas bij de hand hebben, ze vragen ook op het pasnummer en de geldigheidsduur. Sukses!

D@vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2007 07:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door D@vos »

Hartelijk bedankt :)

D@vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2007 07:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door D@vos »

Beste mensen,

Ik heb zojuist mijn PC opgestart en ben aan het surfen en downloaden.
Mijn verbinding is weer perfect --- ADSL2+ Comfort 12000
Ik heb weer 12004 Kbyte download en 1029 Kbyte upload.
Ik heb ook weer met speedtest, eweka, modem en BNR2 rond de 1250 kbps.
Ik hoop dat dit zo blijft..........op dit moment loopt het perfect!

Helaas, vanavond (19.30uu) zakt de snelheid van de verbinding weer helemaal terug van 1250 kbps naar 460 kbps.
Jammer..........

D@vos
Laatst gewijzigd door D@vos op 21 mar 2007 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerben D
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 21:05

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Gerben D »

Na de algemene problemen van Speedlinq werkt gegelmatig de telefoon niet. Bij alle nummers die ik bel, krijg ik dan een bezet toon. Bellen naar het speedlinq-nummer gaat goed.

Speedlinq is een beroerde organisatie. Goedkoop is duurkoop.

Gelukkig heb ik geen nummerportering gedaan, zodat ik in ieder geval nog "normaal" via de kpn kan bellen. Het zijn wel extra kosten, maar in ieder geval geeft het zekerheid. De telefoon van KPN doet het altijd, die van Speedlinq is k...........

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door kuiffie »

Klinkt allemaal heel bekend in de oren , 3 jaar geleden had ik al een kortstondige relatie met speedlinq .
Ik had dit contract per email opgezegd omdat ik mijn beloofde welkomsbonus van €98,- niet terugkreeg , ( ik zou het actievoucher niet op tijd teruggestuurd hebben ) en de mij beloofde snelheid totaal niet werd benaderd .
Het opzeggen deed ik 5 maanden voor de afloop van het contract per email.
Gelukkig had ik de bevestigings-email van mijn contractbeeinding bewaard want maand 13 , 14 , en 15 werd doodleuk contractgelden afgehouden door speedlinq .
Ik laten storneren en jawel , een incassoburo aan mijn voordeur na drie maanden wanbetalen !
Waarom ik niet 3 keer 45 euro abbonnementskosten betaalde plus 300 euro incassokosten .
De bevestigings-email van mijn opzegging laten zien , en pijn m'n buik van het lachen gekregen ! ( echter geen excuus van "speed"linq gekregen .)
Speedlinq behoort volgens mij toe tot de categorie smerige zakkenvullers , samen met grote broer UPC .

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

Ik ben een klant bij Demon, dat door het veel te dure Acces4all overgenomen wordt. Met angst en beven ga ik toch de gok maar wagen om met Speedlinq in zee te gaan. Met een actietarief van slechts €5,- voor een 2Mb/1Mb -abo lijkt me dat er wel iets mag mis gaan.. :?
Volgende week wordt het signaal overgenomen via een telco-telco overname, ik heb dit telefonisch gecheckt, maar lijkt goed gepland. Ik blijf het afkloppen, maar tot nog toe gaat alles dus wel goed..
Goed bedoelde tip van mijn kant: doe NOOIT afstand van je KPN-telefonie abo, maar breng het terug naar belbudget en houd in ieder geval een betrouwbare lifeline achter de hand de €10,- die je dit per maand kost, ben je immers toch kwijt aan de kaal koper kosten.
Zelf heb ik een Lidl Targa telefoon die de vaste lijn én een Voip-abonnement via bijvoorbeeld Voipbuster kan bedienen. Daarbij bel ik uit met mijn oude KPN-nummer voor zo goed als NOP.. Geen enkel ISP-telefonie abo kan zó gunstig zijn en tegelijk zó betrouwbaar.. :lol:

artez
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2007 18:46

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door artez »

Mijn Speedlinq verbinding is al weken zo traag als dikke stront.
20Mb heb ik nooit gehaald maar dit slaat alles.
Ik doe er 50 uur over om 20MB binnen te halen! :evil:

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Jammer , ik had ook problemen met speedlinq . Bij mij ontdekte ik dat het aan de peer to peer client ( bitcomet) ligt . Toch wijt ik hier niet alle problemen aan , natuurlijk moet zo,n lijn na 10 minuten up en downloaden met peer to peer gebruik het dan niet laten afweten . Misschien gebruik jij ook een peer to peer ?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ben sinds een jaar lid van Tiscali , €45,- per maand , hiervoor krijg ik echt 600Kb per seconde , dagelijks en soms hoger , nooit lager .
Ook zit bij dit internetabonnement een telefoon-abonnement .
Ik bel gratis dag en nacht naar alle nummers in mijn regio .
Tot nu toe 1 keer uitval gehad van 1 middag ( in 1,5 jaar tijd ) en ik ben zeer tevreden .
( en nee !!!!! , ik werk niet bij tiscali , ik heb daar geen vrienden en/of familie en ik heb geen aandelen tiscali ! ., ik ben na de oplichters van UPC en Speedlinq gewoon zeer tevreden met TiscalI )

nicodebruin
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Hoi iasimov,

Ik zat ook bij Demon en ben dus ook overgestapt naar Speedlinq comfort 8064/1024 wordt binnen enkele weken als het goed is opgeleverd...

Ik zat je bericht te lezen, maar ben je nu echt goedkoper uit met voipbuster??
Als ik lijn van kpn omzet kost nu dus belbasis 18,18 wordt dus 10 euro.. scheelt dus ongeveer 8 euro per maand.
De meeste kosten zijn bij ons naar mobiel, kosten naar mobiel bellen kost bij kpn 16,7 cent p/m + starttarief 5,1 cent.
Kosten bij Voipbuster naar mobiel 29,8 cent p/m?? toch?
naar vaste lijn max 300 minuten gratis per week lijkt me genoeg :wink:
Maar moet dan wel een telefoon nog kopen van 89 euro?

Misschien als je veel naar vaste lijn belt en niet naar mobiel dat het goedkoper is... maar voordat ik die telefoon van 89 euro eruit heb ben ik al 11 maanden verder :shock:

Gesloten