LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

welnu wanneer het export land de grens wegens 1 of 2 aangetroffen trips dichtgooien ,dumpen de genoemde grote jongens de bloemen op aalsmeer ,zodat er dan 30 of 40 opleggers bloemen extra worden aangevoerd,zodat de prijs ineen klapt.
Klopt en Wat denkt u dat de Nederlandse lobby meer teweeg kan brengen? of een Europese lobby. Zeker als de MOE landen er eenmaal bij zijn moeten de Russen wel inbinden.

En ik ben niet bang voor de MOE landen. Ik ben in Polen geweest en ze zijn van ons afhankelijk om iets te kunnen. Ze kunnen hard werken, maar een bedrijf leiden kunnen ze niet.

Het is ook een extra afzetmarkt!!

Aan verkoop zelf zit ik niet te denken, ik denk in kansen. Ik wil het meeste arbeidsintensieve en domme werk (stekken en potten) in Polen of zo laten doen.

Vanuit mijn kassen hier wil ik de export gaan regelen en het ontwikkelen van nieuwe rassen.

Het is echt een probleem dat de Nedderlander niet meer voor een normaal salaris lees 1300 netto hard wil werken.

De Polen denken in kansen en daarom komen ze hier.

Gast

In Frankrijk is het NEE geworden! Nu wij nog!!! :D

Babbelaar

Ongelezen bericht door Babbelaar »

[/b]Ze zullen ons onder druk zetten om toch voor te stemmen, en wat ook zou kunnen gebeuren uiteindelijk is dat het mischien 23-2 word om Balkenende en Bot (Als ze nog op hun pluiche zitten in Den Haag) hard onder druk te zetten door Barosso en als die geldverslindenede witteboordencriminelen om ons Parlement toch JA te laten zeggen...
Dit is tenslotte een Raadplegend referendum, en we zijn toch niet democratisch meer...dus zal het eind 2006 toch ja worden....

Hast

Ongelezen bericht door Hast »

De voor- en tegenstanders van de grondwet zijn niet verdeeld langs de traditionele partijlijnen, maar dwars door de partijen heen, links en rechts. Het lijkt een tegenstelling tussen de politieke elite en de 'gewone' Fransen. De ironie wil dat de Europese grondwet de politiek dichterbij de burger moet brengen, maar een afwijzing betekent dat de politiek daarin gefaald heeft.
En zo is het bij ons ook. Het is de 'elite' tegen de gewone man. We zullen ze een poeppie laten ruiken!

Gast

En zo is het bij ons ook. Het is de 'elite' tegen de gewone man. We zullen ze een poeppie laten ruiken!
Nee het is oud conservatief tegen jong en progressief.

MAW oude zeikerds tegen jonge honden

kortom de ouderen verpestten het weet voor jongeren.

Rob.v Zanten

Ongelezen bericht door Rob.v Zanten »

kortom de ouderen verpestten het weet voor jongeren
Denk u eens na...
Als de kosten voor zorg nu al de pan uitrijzen en met een JA voor de EU grondwet komt er een marktwerking op europees gebied, denkt u dan echt dat u dan vrolijk bent...
Het word dan een zootje, als wij niet eens een fatsoenlijk beleid kunnen voeren in Nederland hoe moet dan dan met de miljarden kostende bureaucratie in Brussel....

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

gast,

ik wil toch even een reken voorbeeld geven omtrent 1300 euro per maand.

dit is een redelijk salaris,ware het niet dat de kosten de pan zijn uitgerezen sinds invoering euro.

iemand met een salaris van € 1300, en geen echtgenote of partner die ook werkt heeft het slecht met een paar kinderen!

ik zal niet alle cijfers benoemen ,maar ik durf te stellen dat ik beter kan rekenen dan het kabinet! .

het ilustere is juist dat het kabinet wel kan rekenen ,maar in de context van wat ik bedoel niet.

immers zij hebben in hun koopkrachtplaatjes ism cpb en cbs de cijfers gemanipuleerd.

de inflatie vanaf 2000 tot 2004 januari bedroeg totaal 13.6 %(bron cbs)
zet daartegen af de loonkosten verhoging 9,8 % (bron cpb) er is een gat van 3,8 % ~!
in de cijfers van gewogen gemiddelde van het cbs wordt een verkeerd mandje gebruikt. immers of een volvo van € 100000,- € 2000,- goedkoper wordt of een plasma scherm € 500,- idem computers etc etc dus luxe goederen is voor de minima niet interessant!

voor hen is interessant of de groente ,vlees en dagelijkse boodschappen goedkoper zijn geworden! idem energie ,huren en gem belastingen!

deze alternatieve cbs! cijfers zijn door mij oa aan alle media doorgegeven idem het prg zembla,die afgelopen donderdag een prg er over uitzond!

resumee> de achterstand is sinds de euro meer dan 15% echte inflatie na correctie 13,6 (in mindering) uiteindelijk is de alternatieve door mij berekende inflatie sinds invoering euro 13,6+ 15 minus - inflatie 2001 (3,2) = 25,4 ! dus de index cbs alternatief staat op 125,4 (2000 =100)!

gelet op alleen de huren ,energie dagelijkse boodschappen gemeentelijke heffingen en belastingen,denk ik niet dat wij ja moeten stemmen op 1 juni as.

immers een overheid die haar eigen bevolking misleidt! met koopkracht plaatjes zo'n overheid kan geen medespeler zijn in een groot europa!

waarvan akte

henk geluk

Jeanne 2

Ongelezen bericht door Jeanne 2 »

Waarom moeten we nee stemmen:

- Nederlandse firma's, die een kantoor in Polen openen kunnen vervolgens hun mensen laten werken onder Poolse arbeidsvorrwaarden. Willen we dat? NEE

- De kleinen landen hebben minder te zeggen dan de grote landen, waardoor burgers van kleine landen minder rechten hebben. Wij als Nederlanders hebben dus straks door toedoen van de Europese Grondwet minder rechten dan Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Turken (komen er ook bij) enz. Willen we dat? NEE

- Omdat we niks meer te zeggen hebben kunnen de grote landen bepalen dat wij nog meer moeten gaat betalen per persoon. Nu betaalt een gemiddeld Nederlands gezin netto 680 euri (= ca 1500 gulden) per jaar aan Europa. De Europarlementariërs krijgen hiervan 280 euri lunchgeld per dag. En rijke grote landen als Engeland en Spanje incaseren gigantische subsidies, terwijl ze zelf geld zat hebben. Willen we dat soort klaploperij? NEE

En ja: de ware inflatie is 15%!!!! per jaar.
Dat had ik zelf ook al uitgerekend.
Daarnet zag ik dit getal bevestigd door iemand anders op dit forum.
Wel toeval he? Dat die bedragen hetzelfde zijn he?
DE INFLATIE IS DUS GEWOON 15% PER JAAR
Willen we dat? NEE

Bronco

Ongelezen bericht door Bronco »

Waarom wil de EU de grondwet er nu al doorheen persen ? Er moeten nog een paar landen bij komen waaronder (mischien) Turkije.
Ik denk dat ze haast maken omdat ze bang zijn dat Turkije ook nog het een en ander aan de grondwet wil toevoegen. Het heeft er dan het grootste recht op gezien de grootte v/h land. Voor Turkije en de andere landen is het dan "stikken of slikken". Dit kan ik dus niet democratisch noemen. Daarom stem ik tegen de grondwet. Om rasistische discussie te voorkomen vermeld ik dat ik Geen buitenlander ben.

[/b]

Gast

Bedankt Tros Radar voor de censuur: Ik mag dus NIET mijn mening verkondigen, ofwel vrijheid van meningsuiting is prima, zolang je maar niet iets schrijft wat niet in het straatje te pas komt. Leven we hier nou in Nederland of in China ??? Ik denk, dat balkellende dus niet alleen voor gek STAAT, maar dat ie gek IS !! NEE tegen deze grondwet dus !!!

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Voor de volle 100 % nee tegen de grondwet !!

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Wat een geluk voor onze Balkenende..........
Was heel bang dat ie in zijn eentje voor gek zou staan......

Maar waarom is ie dan niet blij met het NEE van Frankrijk?????????

Wou ie toch liever in zijn eentje voor gek staan?????????????

Ik stem voor de meeste letters ;-)

NEE

patoor

Ongelezen bericht door patoor »

Hi Guys,

Hier een manipulatief stem systeem zoals zoals de partij 'SP' die interpreteert betreft de wijze waarop wij als bevolking bewerkt/gemanipuleerd
worden door de kluit in Den Haag die Nederland nu "lokaal" regeert.

http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/stemmachine/

Overdenk de volgende "FEITEN!" voordat tot keuze wordt gekomen om te stemmen voor het "Verdrag totstandkoming van de Europeese grondwet".

Mijn gedachten:
1. De Duitse bevolking mocht de 'keuze' middels referendum(volksraadpleging)niet maken. Er werd positief (ja) voor ze beslist door de regering zelf.
Gerhard Schroder wil een grondwet waarin de Duitse federale staat word weerspiegeld. Echter, het Duitse volk laat zich niet de mond snoeren. Zie punt 5.
2. De Franse bevolking heeft al "Non" gestemd middels een referendum en daarmee alvast de Franse regering een gevoelige klap bezorgd betreft
haar mislukt landelijk beleid en het al jaren negeren van de stem van het volk, zoals ook nu gebeurd in Nederland. Maar, het is de Franse president
Chirac niet gelukt om de Franse dominantie in Europa door te zetten. Het Franse volk beslist voor een 'ECHT-Europa', geen VS van Europa zoals in
Amerika nu het geval is.
3. 9 van de 25 landen hebben inmiddels ingestemd, de meeste landen hebben zonder volksoverleg het verdrag bekrachtigd. 16 landen toch nog niet!
Weet ook dat zes landen in het verleden tegen hebben gestemd. Denemarken 2x, Noorwegen 2x, Zweden 1x, Ierland 1x, Zwitserland 1x. Kijk hoe het
blijvend neutrale Zwitserland in alle opzichten floreert met haar eigen munt. Zijn deze landen er slechter van geworden? Neen! Het doemdenken van de
Nederlandse staat is daarom onterecht. Lees de uitspraken van minister Bot.
4. De positie van Europees's belangrijkste leiders wordt bedreigd. Dit is een belangrijke ontwikkelingen en kan moeiteloos worden uitgelegd in het
licht van een publieke behoefte aan herbezinning over de koers van de EU en haar integratiebeleid.
5. Het 'stabiliteitspact' met daarin de 'begrotingsregels voor Erlangden, de ze.g. financiële afspraken, zijn in het recente verleden willens en wetens
door Duitsland en Frankrijk overtreden, waarop zij juist die regels goeddeels dood verklaarden. Dit feit is meer dan leerzaam geweest voor het
Europeese volk dat nu, in het Franse deel althans, heeft afgerekend middels een 'nee' stemming. Het Duitse volk heeft middels deelstaatverkiezingen
laten weten het niet eens te zijn met de Duitse regering Schroder. De teller staat aldaar op 11 verloren deelstaatverkiezingen.
6. Sinds de invoering van de Euro munt, en niet te vergeten, het op dat moment verhogen van de BTW van 17,5% naar 19%, is het over de hele linie slecht
gesteld met de nationale economie en levensonderhoud in het algemeen. Armoe onder de bevolking in Nederland sinds de invoering tot nu is met een groei
van 40% gestegen. Tot op heden wordt deze 'stille armoe' niet erkend door de staat blijkt uit de woorden van Gerrit Zalm die stelt dat, Quote, "Die mensen
gewoon nog niet in Euro's kunnen rekenen". De vraag naar gratis voedselpakketten is in drie jaar tijd verhonderdvoudigd. De staat wil dit nog niet zien of weten.
7. Al 15 jaar lang is Nederlandse regering aan de verliezende kant als het gaat om onderhandelingen, en in onderhandeling zijn, over de EU grondwet. De regering
heeft haar Europeese belangen uit het oog verloren. Nu, op het laatste moment, een paar dagen voor het referendum op 1 juni 2005, lopen dezelfde politici uit
die regering op uiterst stuitende wijze populair te doen in Hoog Catharijne in Utrecht. Op pad om een voor Nederland mislukte grondwet middels een zielig 'ja'-
reclamefoldertje aan de man te brengen. Zie een lidstaat, die per hoofd van de bevolking meestbetalende lidstaat aan de EU kas is, zo knullig bezig zijn met
iets als de Europeese gemeenschap.

Het is mij duidelijk, de Nederlandse bevolking zal de stem van de Franse bevolking volgen op 1 juni 2005 a.s.

Groetjes,

Hast

Ongelezen bericht door Hast »

Het spaanse referendum was uitgekomen op een 'Ja'....
Sta ik niet van te kijken, de spanjolen KRIJGEN 50 (pl)Euro per persoon ipv als wij armzalige melkoeien die MOETEN betalen !

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Spanje een referendum?? Gewoon een stemming in het parlement hoor!

Spanje kent niet eens een referendum.

Gast

En er hebben wel meer landen geen referendum.Ook de kleintjes niet die er pas bij zijn gekomen.Die mensen worden over et algemeen nog dom gehouden naar jaren onder het juk hebben geleefd in die oost blok landen.Maar vooralles wat ik gehoord en gezien hebt een dikke vette NEE dus!

Pinkneger

Ongelezen bericht door Pinkneger »

ik stem natuurlijk tegen, omdat ik een kuddeschaap ben, vind dat balkenende lelijk is, en eigenlijk niet van Turken hou en die komen natuurlijk allemaal naar binnen als Europa een nieuwe grondwet heeft want zonder grondwet treed Turkije helemaal niet toe.

Verder geloof ik niet in Europa, ik vindt dat Nederland alleen moet staan in wereld, we kunnen makkelijk een eigen economisch blok vormen tegen Amerika en opkomstig China zonder dat we de hulp nodig hebben van Frankrijk, Duitsland en Engeland. Wat maakt het trouwens uit dat Duitsland onze grootste handelspartner is en dat handel lastig gaat worden als we uit Europa stappen, wij hebben toch al genoeg te eten dus een beetje welvaartsvermindering kan wel.

Verder ben ik het met Wilders volledig eens, het is volkomen logisch wat hij zegt: de Europese Grondwet gaat onze werkgelegenheid naar de knoppen helpen, iedereen moet mijn kapsel gaan gebruiken, we moeten het ministerie van onderwijs afschaffen, moslims het land uit zetten en het woord Lonsdale op de een of andere manier in ons rood-wit-blauw vlag zien te verwerken om Nederland te maken zoals het hoort te zijn.

Omdat ik geen vertrouwen heb in de belangrijkste politieke partijen die ik laatst met mijn stem aan de macht heb geholpen en die voor zijn, en omdat ik de grondwet neit gelezen heb, stem ik tegen. Ik stem wel voor als ik een keertje tijd vind om die 500 bladzijdes te lezen, totdan mogen de politici maar betaald uit hun neus vreten.

Iedereen die vind dat Balkenende op Harry Potter lijkt: Stem Tegen!!!

Gast

gelukkig is er weer een extra baan in de gezondheidszorg gekomen om pinkneger op te vangen

Gast

wat zeurt iedereen toch?
het wordt eens tijd dat we gaan samenwerken!
landen zoals china halen ons dik in, omdat wij zo burocratisch zijn als het maar kan. voordat wij één besluit hebben genomen zijn we al 3 kabinetten verder.
we moeten juist macht aan brussel geven als we willen dat europa sterk wordt/blijft.
en alleen een "ja" is daar voor nodig.

en btw, al die mensen die niks van politiek af weten: stem niet. punt.
jullie worden alleen beinvloed door die schreeuwers uit je omgeving!

Gast

tuurlijk gast, zullen we gelijk afspreken dat iedereen die niks van politiek weet helemaal niet meer mag stemmen??????

Maar leg me even uit wat deze grondwet tegen China gaat doen???????

Ben heel benieuwd, wat jouw kennis van de politiek is heel duidelijk afkomstig van de t.v.

Kijk eens naar Rouwvoet, en nee ben geen fan van hem en zou nooit van mijn leven op hem stemmen, maar hij heeft hier wel gelijk!!!!!!!!!!!!!!!

De Tegenpartij

Gesloten