LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HERBALIFE

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

HERBALIFE JA OF NEE?

Ja, het werkt!
43
23%
Nee, ik vind het te duur, maar werkt wel.
23
12%
Nee, het werkt niet!
108
57%
Ik weet niet wat Herbalife is!
17
9%
 
Totaal aantal stemmen: 191

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Henrice schreef:Heel leerzaam zo'n onderwerp over voeding Willie.Ik heb je stukkie over soja gelezen en nog meer artikelen van jouw site.Ik moet zeggen dat je de boel aardig dicht hebt weten te timmeren met info waar vaak moeilijk een spelt tussen te krijgen is.Geen probleem verder maar een klein dingetje heb ik gemist en dat is waarom mensen dan dikker worden van te veel soja produkten eten.Kan het gemist hebben maar hierboven de link naar het artikel.
Het internet wordt vaak het net van 1000 leugens genoemd. Daarom gebruik ik voormijn onderzoek ALLEEN Pubmed (National Library of Medicine)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi

Daar vind ik dat SOJA voordelen heeft bij de behandeling van overgewicht. Zie mijn artikel over SOJA en kijk dan naar de eerste drie referenties:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3g.html

Met SOJA is het eigenlijk hetzelfde als met een medicijn. SOJA werkt om af te vallen, maar het heeft ernstige bijwerkingen, bijvoorbeeld een grotere kans op pancreas kanker.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... uery_hl=65

Suncity
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:56

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Suncity »

De kruiden in de herbalife voeding en supplementen zijn niet gevaarlijk in de zin van, je wordt er ernstig ziek van of je houdt er iets extreems aan over (behalve dan een behoorlijk gewichtsverlies, in mijn geval :wink: )
Ik weet natuurlijk niet van alle distributeurs in nederland, hoe ze hun klanten adviseren.
Mijn advies aan (potentiële) klanten en dan met name de mensen die medicijnen gebruiken is, overleg eerst met je arts. Ik geef informatieboekjes mee en eventuele lege bussen voeding/supplementen. Het is niet zo dat ze eerst het e.e.a moeten aanschaffen hoor Bzzz. Misschien dat het in jouw geval wel zo was.
Vezel tabletten niet gevaarlijk? Kan juist heel gevaarlijk worden als je ze elke dag gebruikt. Dat is niet echt goed voor je darmen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Je darmen worden er "lui" van en op den duur kun je niet meer poepen zonder die vezeltabletten.
Bzzz, jij verwart vezeltabletten met laxeermiddelen. De vezeltabletten zorgen ervoor dat de darmen schoongespoeld en schoongehouden worden, waardoor de opname van voedingsstoffen geoptimaliseerd wordt. Zoals je weet, zitten vezels in o.a. appels, volkoren brood etc. Worden je darmen ook lui daarvan??
Laxeermiddelen zorgen ervoor dat je aan de sch*ijterij gaat en DAT is niet goed, zo worden de voedingsstoffen ook uitgepoept.
Hoe zit het met de thee die je krijgt om je stofwisseling te verhogen? Dat is toch ook een onnatuurlijke wijze? Je kunt toch veel beter mensen adviseren meer te bewegen icm een dieet? Door meer te bewegen verhoog je je stofwisseling op een natuurlijke wijze en blijft gedurende de rest van de dag / nacht (licht eraan hoe intensief de beweging is) verhoogd.[/i]
De kruidendrank is veelzijdig. Ik adviseer deze aan mensen die vooral moeite hebben met water drinken. de kruidendrank geeft het water uiteraard een lekker smaakje en is tevens goed voor de vetverbranding en het aanpakken van de overtollige centimeters. Daarbij is het wel belangrijk dat mensen meer gaan bewegen, is altijd goed!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door S. »

De kruiden zijn blijkbaar wel gevaarlijk genoeg om op de verpakking te zetten dat je moet overleggen met de arts. Geef dat dan ook gewoon nog even aan wanneer je het product verkoopt.
Veel kruiden zijn op zichzelf niet gevaarlijk, maar in combinatie met medicijnen kunnen ze dat bijvoorbeeld wel zijn, of ze kunnen de werking van medicijnen verminderen. Niet onverstandig om in het geval van ander medicijn gebruik even met een arts te overleggen, geef als HBL dan ook dat advies...
Hmmmmm, denk niet dat de kruiden die in HBL zitten gevaarlijk zijn. Zoals ik het lees zijn het dezelfde producten die in soep, koeken, crackers oftewel eigenlijk in alle dagelijkse voeding zitten. Peterselie en haverzemelen etc. zullen niet snel rare reacties geven. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maar dan zou je eerst en allergietest moeten ondergaan om exact te kunnen bepalen welk kruid de boosdoener is.

Ik zou alleen de hele procedure omdraaien. Niet eerst naar de HBL-distributeur maar naar je huisarts.
Stel: ik heb overgewicht, en dan niet een paar kilo teveel, maar echt dat je volgens de BMI flink te zwaar bent.
Dan is de eerste gang naar de huisarts. Evt. kan die ervoor kiezen om zelf de begeleiding/behandeling op zich te nemen of door te verwijzen naar een diëtist. Pas wanneer je dagelijkse voedingspatroon doorgenomen wordt, dan aangeven dat je bv veel moeite hebt met ontbijten, dat je echt die bruine boterham niet wegkrijgt en daarom herbalife wil proberen omdat je een voorkeur hebt voor (half)vloeibaar eten op de vroege morgen. De huisarts kan dan bekijken of dit verstandig voor je is.

En naar mijn mening zijn deze maaltijdvervangers al jaren te koop bij supermarkten en drogisterijen onder de naam Modifast. Het kan een iets andere samenstelling/kwaliteit/smaakje hebben, maar zal mij niet verbazen dat het grofweg overeen komt met HBL.
Al deze producten vallen onder de warenwet en worden toch ook volgens deze criteria getest, lijkt me?

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Tienepien,

goh dat jij je vertrouwen in zon drogisterij vrouw stelt...tjonge jonge beetje naief want ze kennen de helft van de produkten niet...
ga jij mar eens iets vragen, het enige wat ze doen is het potje op de achter kant bekijken....er zijn bepaalde dingen van de winkel die ook niet bij medicijnen kunnen maar dat vragen ze jou niet...gek he..
En dat doet Herbalife wel...intake heet dat...heb jij dat ooit in een winkel gehad...
Ik snap jou aanhaling van deskundigheid absoluut niet.
Dat zou het zelfde zijn dat zij jou precies kunnen vertellen welke kleur jij in je haar kunt hebben...maar het is geen kapster....

Goh dat jij je vertouwen daar wel in stelt en in Herbalife niet...gek hoor..het lijkt me dan beter om met Herbalife verder te gaan..weet je zeker dat je je geld ook nog terug kunt krijgen als het verkeerd gaat want ja ach als er minder dan 5 doden vallen doen wij er niets mee...hahahhahahahhahhahahah

grapje he maar dat zul jij vast snappen.

Moedervan5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Als herbalife zo slecht is waarom maken veel sporters er dan reclame voor??
Veel wielrenners gebruiken het..Michael schumacher gebruikt het....jeetje hoe zou dat nou kunnen, zijn die ook naief??
De fitness challange werd zelfs gesponsord door herbalife...jeetje allemaal flauwe kul of niet??

moedervan 5

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Misschien krijgt sumacher er wel veel geld voor om dat te zeggen.

Wie weet, we leven niet in een erg eerlijke maatschappij op dat gebied....

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

De meesten hier komen met ongegronde aantuigingne...
soja slecht, nou kan niet is natuurlijk en een dierlijk eiwit is altijd slechter...het is melk voor een kalf niet voor een mens...
Meer mensen hebben een intolerantie voor melk, gek he...
Soja is zoveel beter als jullie denken....

Maar ja alles wat jullie op die websites opzoekenja dat zal waar zijn, maar wie weet is dat net zo'n tegenstander van soja als jullie van herbalife, en dan wat doen jullie dan...??
ga daar eens vragen en klagen.hhahahhahaha kunnen wij een leuk forum beginnen en iedereen in de sloot latens springen....
Mensen naief kom op zeg...in deze dure tijd kom op....

moedervan5 die het een lacher begint te vinden dit forum..
constant dezelfde vragenen aantuigingen...belachelijk....julie doen het erom

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Bzzz schreef:Hoe zit het met de thee die je krijgt om je stofwisseling te verhogen? Dat is toch ook een onnatuurlijke wijze? Je kunt toch veel beter mensen adviseren meer te bewegen icm een dieet? Door meer te bewegen verhoog je je stofwisseling op een natuurlijke wijze en blijft gedurende de rest van de dag / nacht (licht eraan hoe intensief de beweging is) verhoogd
Leuk dat je dit opbrengt, ik heb er een artikel over geschreven.

Hier een klein stukje uit dat artikel:
Groene thee extract kan de behandeling van overgewicht ondersteunen

Groene thee bevat grote hoeveelheden polyphenolen, waartoe ook EGCG behoort. Aan deze stoffen worden wel vaker gezondheidsbevorderende eigenschappen toegeschreven. Zo zouden ze goed zijn voor bloeddruk en cholesterolspiegel, en zelfs beschermen tegen kanker. Maar het drinken van groene thee zou ook kunnen helpen bij de behandeling van overgewicht.

Chantre en Lairon publiceerden in januari 2002 dat groene thee extract in staat was om bij proefpersonen met een licht overgewicht in drie maanden een gewichtverlies kon bewerkstelligen van 4,6% terwijl de omvang bij deze proefpersonen 4,48% minder werd. Volgens deze onderzoekers werd het gewichtsverlies waarschijnlijk veroorzaakt door thermogenesis. Door middel van thermogenesis is het lichaam in staat om extra calorieën te verbranden om overgewicht te voorkomen. Dit proces speelt zich vooral af in het opgeslagen “bruine vet”.

Dulloo e.a. rapporteerden in een onderzoek dat groene thee extract in staat was de vetverbranding bij gezonde proefpersonen te verhogen. Bovendien werd er door de proefpersonen meer energie verbruikt. Dulloo komt tot dezelfde conclusie als Cahntre en Lairon, dat dit waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een verhoogde thermogenesis. De conclusie van dit onderzoek is dan ook duidelijk: groene thee extract, met name de werkzame stoffen die behoren tot de catechine polyphenolen kunnen worden gebruikt bij de behandeling van overgewicht.

Klaus e.a. publiceerden in juni 2005 een onderzoek waarbij muizen als proefdieren werden gebruikt. Dit onderzoek toont aan dat epigallocatechine gallaat (EGCG), een van de werkzame stoffen van groene thee het vasthouden van vet vermindert en de vetverbranding verbetert.

Dierproeven die door Lin e.a. in juni 2005 gepubliceerd werden gaven te zien dat een van de werkzame stoffen van groene thee, Epigallocatechine gallaat (EGCG), in staat is de vetopslag in adipose weefsel (vetcellen) te verminderen en dat EGCG ook in staat was het aantal vetcellen terug te brengen door de natuurlijke celdood (apoptosis) van dit soort cellen te versnellen.

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

De mens is het enige zoogdier op deze planeet dat:

1. melk drinkt als ze volwassen zijn

2. de melk drinkt van een ander beest

dat moet je toch wel aan het denken zetten toch? of niet, doe je gewoon wat de overheid wil en drink je de melkplas leeg?
moedervan5 schreef:Soja is zoveel beter als jullie denken....
kan je dat aan de hand van wetenschappelijk onderzoek bewijzen?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door S. »

Valt mij op; Moeder van 5, laat zich nogal op de kast jagen en zo komen haar reacties heel onzeker over.

Moeder, je kunt altijd even afstand nemen en je eerst goed voorbereiden voordat je reageert.

S.

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Goed zo S!! We moeten hier niet op elkaar inhakken maar elkaar met respect blijven benaderen. Kennelijk zijn er veel verschillende meningen over dit onderwerp.

moedervan5 mijn opmerkingen zijn naar jou toe dan ook niet naar bedoelt. Ik wil echter graag op inhoud discussieren, het liefst op basis van wetenschappelijke studies. Ik wil je best helpen met het vormen van een mening rond SOJA als je dat wilt.

iedereen kan een mening ergens over hebben, maar ideen kunnen naar verloop van tijd veranderen en fout blijken te zijn.

Er zijn voorbeelden genoeg: de zon bleek niet om de aarde te draaien, de pijnstiller VIOXX blijkt ernstige dodelijke hartproblemen te veroorzaken en zonnebloemolie, waarvan iedereen dacht dat het erg gezond was, blijkt de kans op ontstekingen en hart en vaatziekten te vergroten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als herbalife zo slecht is waarom maken veel sporters er dan reclame voor??
Veel wielrenners gebruiken het..Michael schumacher gebruikt het....jeetje hoe zou dat nou kunnen, zijn die ook naief??
De fitness challange werd zelfs gesponsord door herbalife...jeetje allemaal flauwe kul of niet??
Nou als zelfs meneer Schumacher het gebruikt dan moet het wel goed zijn. Niet waar, immers hij heeft het meeste verstand van voeding als zijnde autocoureur.
Kan je deze bewering bewijzen of is dit de standaard onzin die we als mlm-ers gebruiken?
En welke sporters maken er eigenlijk reclame voor? Ik heb er namelijk geen een gezien.
En dat de fitness challenge wordt gesponsord door hbl overtuigt me helemaal. De formule 1 bevatte enorm veel sponsoring van sigaretten fabrikanten, dan moet roken toch wel goed zijn, moedervan5?
En hoe het werkt? Wat dacht je van ten eerste minder calorieen / minder dikmakende maaltijden omdat je die vervangt door een shake, ten tweede door de ondersteunende werking van de kruidentabletten, zie mijn post daarover... Leek mij al wel duidelijk en vrij logisch, maar wie ben ik?
Opnieuw wordt hiermee niet aangegeven waarom hbl dan nodig is. Andere producten bevatten dit ook, en de gezonde levensstijl doet eigenlijk al het werk.

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Willy witsel,

Goh ik dacht juist dat ik met de zin respect kwam hoor en niet jij....maar ja jij bent dan ook nog niet zo lang op het forum he...
Lees maar even terug..
Daar vind ik dat de mensen te persoonlijk worden net als jullie twee nu...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jullie vallen nu alweer in herhaling, maarja dat is bij jullie gewoon.

Dus kom aub niet met respect, want dat heb ik allang aangehaald.

moedervan 5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Maarschalk,

Kijk eens op de wielrenner shirtjes...ga je gang.Dat is niet zo moeilijk.

moedervan5

en sigaretten nee dat ben ik ook niet met je eens...want ik denk niet dat wielrenners daarmee geasosieerd willen worden..
Ook onze eigen ek judoka gebruikt het...die is daarmee kampioen geworden...
Maar dat ga ik zeker niet voor jullie allemaal opzoeken...
Als je iets in winkel leest vraag je dat ook niet.

moedervan 5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

s,

Echt kinderachtig gedrag vertoon jij...kun je het niet met andere dingen aan...het moet hier allemaal gelijk persoonlijk worden...heel vreemd hier.
En ik ben geen happer hoor...maar ik ben het gewoon met Herbalife eens...en daar sta ik voor...en ja dat jij dat raar vind is jou probleem...

moedervan5 die super realexed is.....hahahhaha

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

s,

Onzekerheid nee dat denk ik niet...ik kom voor mijn standpunt in meer niet....dat is alles.

moedervan5 die haar nagels er allemaal afgebeten heeft hahahha

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

hallo hallo,

Hebben jullie het gelezen op de site van radar, over de kipfilet...nee hoor gewoon blijven denken dat voedsel genoeg vitamines en dergelijke bevatten...
Oh misschien is dat ook wel een waazige site?????

moedervan5

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door tienepien »

Hmmmmm, denk niet dat de kruiden die in HBL zitten gevaarlijk zijn. Zoals ik het lees zijn het dezelfde producten die in soep, koeken, crackers oftewel eigenlijk in alle dagelijkse voeding zitten. Peterselie en haverzemelen etc. zullen niet snel rare reacties geven. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maar dan zou je eerst en allergietest moeten ondergaan om exact te kunnen bepalen welk kruid de boosdoener is.
:) Ik heb me ook niet zo erg verdiept in de kruiden dat ik precies weet wat voor kruiden er in zitten en of iets gevaarlijk is of niet. Ik word alleen wel een beetje benauwd van de veronderstelling dat kruiden (in zn algemeenheid) onschuldig zijn. Dat is namelijk niet zo (Bijvoorbeeld het bekende geval St. Janskruid en de werking van de pil) Ik denk dat het daarom altijd verstandig is om even te overleggen met de arts of apotheek wanneer je medicijnen gebruikt.
Wat mij vooral tegen de borst stuite is dat in diverse voorgaande post de verantwoordelijkheid volledig bij de klant gelegd wordt.

Wanneer de kruiden uit deze mengsels inderdaad allemaal ook in dagelijkse voeding voorkomen, leidt dat weer tot de vraag: wat is de toegevoegde waarde voor mensen die normaal eten? en dan is het circkeltje weer rond.

Maar goed, ik neem inderdaad ook aan dat dit product getest is en dergelijke en wanneer de procedure inderdaad zo is als de verkoper in een paar post terug aangaf, dan is er verder niet zoveel aan de hand.
Ik zou alleen de hele procedure omdraaien. Niet eerst naar de HBL-distributeur maar naar je huisarts.
Stel: ik heb overgewicht, en dan niet een paar kilo teveel, maar echt dat je volgens de BMI flink te zwaar bent.
Dan is de eerste gang naar de huisarts. Evt. kan die ervoor kiezen om zelf de begeleiding/behandeling op zich te nemen of door te verwijzen naar een diëtist. Pas wanneer je dagelijkse voedingspatroon doorgenomen wordt, dan aangeven dat je bv veel moeite hebt met ontbijten, dat je echt die bruine boterham niet wegkrijgt en daarom herbalife wil proberen omdat je een voorkeur hebt voor (half)vloeibaar eten op de vroege morgen. De huisarts kan dan bekijken of dit verstandig voor je is.
Zo'n werkwijze lijkt mij inderdaad verstandiger.

Fijn trouwens dat er iemand komt met artikelen die gevonden zijn met Pubmed, bij dit soort onderwerpen zijn wetenschappelijke artikelen erg nodig :)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door tienepien »

Trouwens moedervan5, ik wil je even laten weten dat ik weer een keer op je reageer wanneer je normale reacties gaat plaatsen.
1. Haal gewoon eens diep adem,
2. Denk bij jezelf:"ik word niet vermoord, mijn argumenten moet ik
wellicht wat duidelijker uiteenzetten," wanneer er niet instemmend op
je gereageerd wordt.
3. Typ je reactie
4. Lees je reactie eerst nog even door, er is een voorbeeldknop op dit
forum. Verbeter dan even je typfoutjes en persoonlijke aanvallen.
Vermijd drogredenen (zoals je Shumacher-argument, een
autoriteitsdrogreden bij uitstek)
5. Je bericht is klaar en veel prettiger om te lezen voor andere
forumgebruikers. Daarnaast is het prettiger voor jou dat je er hoogst
waarschijnlijk meer mee bereikt.

P.S. Dit is helemaal niet naar bedoeld. Ik vind het alleen zo vervelend dat er zo'n vijandige sfeer ontstaat, terwijl er door sommigen hele zinnige dingen gezegd worden waarover goed gediscussieerd kan worden.

Suncity
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:56

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Suncity »

Nou als zelfs meneer Schumacher het gebruikt dan moet het wel goed zijn. Niet waar, immers hij heeft het meeste verstand van voeding als zijnde autocoureur.
Hmm en heer maarschalk heeft het meeste verstand van voeding als zijnde controller :wink:

Gesloten