LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Ach mlmangel, ik lees altijd in personeelsadvertenties dat een succesvolle, dynamische organisatie met een uitstekende marktpositie op zoek is naar een mensgerichte manager met uitstraling. In de praktijk is het meestal een grijs bedrijf met problemen die iemand zoeken die een afdeling weer in het gareel kan krijgen, waar drie voorgangers nog altijd overspannen thuis zitten.
Kortom, goed bedoelde overdrijving. Sowieso lastig want hoe bepaal je dat een zelfstandige, op eigen kracht, succesvol wordt.

Wat me wél opvalt is dat echt iedere mlm’er zo ongeveer dezelfde teksten hanteert. Tijd voor wat frisse marketing zogezegd. Kun je daar iets regelen E-nergetix :)

p.s. Complimenten voor de verandering….

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

goed bedoelde overdrijving
Het punt met mlm is dat er ook gerecruteerd wordt onder mensen die bepaalde inzichten niet hebben.
Onder het mom van "je kan het wel".

Niet iedereen is in staat om verkoper of vertegenwoordiger te worden.Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.

De obsessie van het rijk worden ligt er wel een beetje erg dik bovenop evenals het groepsgevoel dat kunstmatig gecreeeerd wordt.

Als mlm gewoon zegt dat je met de verkoop van bepaalde produkten een lekker centje bij kan verdienen als je een beetje kan babbelen en verkopen zou het heel wat geloofwaardiger overkomen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Nou nou, als wij pittige opmerkingen plaatsen, wordt ons verteld niet te zeuren, als sobeit dit doet, en er op aangesproken wordt, dan blijkt 't het een grapje te zijn.

Niet zeuren, angel, 't was een grapje......
Bovendien hebben paarden hoofden en jij een harde kop! :lol:

So be it.
Man, man man, wat een kindertjes......
:cry:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

ok het was 1985...

settled out of court.. Wat dus betekent: schikking.

Als Amway zo zeker was over de afloop, oftewel opzet van hun overeenkomsten en handelswijze was er niet geschikt, maar had men juist aangestuurd op een uitspraak van de rechtbank, om hun gelijk en eerlijke handelswijze aan te tonen!
En laat je de wens weer je gedachten aansturen?
Wat geeft je de indruk dat de topdistributeurs en/of Amway alléén water bij de wijn heeft gedaan?
Een veroordeling graag?
Kan toch niet AL te moeilijk zijn!?
In 47 jaar?
Je mag zelfs de "veroordelingen" die vermeld staan op AMQUIX méé tellen! :lol:

So be it
Was dat weer één van je insinuaties, Walter?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

en dit is een leuk stukje over rechtzaken en Amway
een veroordeling graag?

Ach, Walter......
Begin jij ff een rechtzaak!
Of mlmangel!
Kan toch niet AL te moeilijk zijn?
Je hebt hier toch al "bewezen"dat we oplichters zijn...., toch? ( :lol: )

Misschien lukt jou wat aartsvijand Proctor&Gamble nog niet lukt.....!
Een veroordeling van Amway voor WAT dan maar ook!
Vind je het ook niet een beetje grappig?
(FF niet meetellen het Canadese belasting dispuut en de rechtzaak over prijsfixing.....
Want dat bedoel jij tóch niet....? Mlmangel? :roll: )
Succes....., je mag er 2 maanden over doen! :?

So be it.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Henrice,
Het punt met mlm is dat er ook gerecruteerd wordt onder mensen die bepaalde inzichten niet hebben.
Onder het mom van "je kan het wel".
Ja.....? :?
Niet iedereen is in staat om verkoper of vertegenwoordiger te worden.Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.

En WIE gaat dat bepalen?
WIE gaat beslissen WIE dat mag uitzoeken?
Met een gigantisch groot financieel "risico"......?
Misschien wel € 100,-?
En als je dat nu niet terug kan verdienen in 3 maanden dan krijg je je geld terug!
"Ik ril bij de gedachte aan het risico wat deze mensen dan lopen!"
(Ja, ik doe er wat cynisch over, Henrice. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik ril werkelijk bij de waanvoorstellingen zoals die worden gebracht en geinsinueerd door mensen als Walter en mlmangel.)
De obsessie van het rijk worden ligt er wel een beetje erg dik bovenop evenals het groepsgevoel dat kunstmatig gecreeeerd wordt.

Er ZIJN mensen, inderdaad, die gezellig mee hobbelen, met de vergaderingen en praktijkoefeningen.
Ook ZIJ raken op die manier een deel van hun angsten voor de meningen van andere mensen kwijt!
En het IS gezellig op de meeste vergaderingen!
(En ik heb inderdaad ook wantoestanden meegemaakt!!!)
Als mlm gewoon zegt dat je met de verkoop van bepaalde produkten een lekker centje bij kan verdienen als je een beetje kan babbelen en verkopen zou het heel wat geloofwaardiger overkomen.
En de eerlijkheid gebied dan ook dat je laat zien hoe ze dat zouden KUNNEN verdubbelen.... en weer verdubbelen... en weer verdubbelen!
Wie zegt dat dat nl NIET mag?

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Azalea,
Wat me wél opvalt is dat echt iedere mlm’er zo ongeveer dezelfde teksten hanteert.
Bedoel je "uitspraken van Trump" en dergelijk?
Waarom verwijst mlmangel dan niet naar de pro-mlmsite "mlmWatchdog.com", waar OOK kortemetten wordt gemaakt met dergelijke flauwekul-uitspraken?

Hij kijkt wel link uit, want daar wordt realistisch gepraat over mlm!
Er worden scams ontmaskerd waar mlmangel nooit iets achter had gezocht!

Hij kent de site.
Hij wéét dat ze kritich zijn op scams en tillerijen!
Maar DAT is niet leuk meer!!!!!
Niet spectaculair genoeg?


So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Op onderstaande site staat:

- ongelimiteerd inkomen
- mogelijkheid voor financiële onafhankelijkheid
- residueel en blijvend inkomen door hefboomprincipe
- mogelijk extra commissies, royalties, bonussen, gratis vakanties...

BRON: http://www.noboss.ws/page2.html
Mlmangel....,
Mag ik je hartelijk danken....?
Ik kon NERGENS het Brilliance compensationplan downloaden....
Nu wel!
Ik zal je EEUWIG dankbaar zijn!
(Naaaaah, eeuwig? FF dan!.... :lol:

So be it

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Henrice schreef:
Het punt met mlm is dat er ook gerecruteerd wordt onder mensen die bepaalde inzichten niet hebben.
Onder het mom van "je kan het wel".

Niet iedereen is in staat om verkoper of vertegenwoordiger te worden. Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Ik snap je punt, maar dat is zo ongeveer hetzelfde als water minder nat maken Consumenten en werknemers zijn gelukkig goed beschermd maar ondernemers willen juist risico nemen. Gelukkig is het risico bij mlm aardig beperkt, je moet je alleen geen te grote voorraad aanleggen.
De mlm-sites die ik tot nu toe zag, melden allemaal uitdrukkelijk dat het om het starten van een eigen bedrijf gaat.

@So be it, dank je interessante site.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

En WIE gaat dat bepalen?
WIE gaat beslissen WIE dat mag uitzoeken?
Met een gigantisch groot financieel "risico"......?
Misschien wel € 100,-?
En als je dat nu niet terug kan verdienen in 3 maanden dan krijg je je geld terug!
"Ik ril bij de gedachte aan het risico wat deze mensen dan lopen!
Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf bepalen of die een goede verkoper of vertegenwoordiger is , als de les maar 100 euro kost is dat niet duur.

De praktijk zal het leren op z'n boerenhollands gezegd.

Ik snap je punt,
Het punt zit voornamelijk ergens in de onderbuik.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo Henrice,
Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf bepalen of die een goede verkoper of vertegenwoordiger is , als de les maar 100 euro kost is dat niet duur.
Natuurlijk zijn er boeven in mlmland.
In welke branche niet?
Maar wanneer je wat onderzoek doet kun je je geen buil vallen.

En DAT heb ik tegen mensen die alles onderuit proberen te halen en het eenvoudige idee van mensen in een staffel te belonen voor de behaalde resultaten, bestempelen als oplichting.

"Loon naar werken" is in fabrieken e.d. niet haalbaar.
NIET op een eerlijke manier, vind ik. En ik HEB gewerkt met dergelijke structuren!
TELKENS werd de quota omhoog geschroefd.! Erg oneerlijk!

In mlm kan het wel! (En de beloning blijft ALTIJD dezelfde in goede mlm!)

En al ben je doof, blind, naar eigen mening wél of níet gehandicapt, een groot spreker of een stotteraar, blank of geel, behaard of kaal, hoog opgeleid of alleen "lagere school"...., je kunt het!
In 50 jaar is alláng bewezen dat iedereen het kan, mits hij of zij bereidt is te doen wat er voor nodig is.
Lef, zelfdicipline, doorzettingsvermogen en een brandend verlangen zijn belangrijk!

Het valt anders niet mee, 's avonds nog aan het werk te gaan, na hard werken voor iemand anders zijn brandend verlangen, zijn droom!
Het valt niet mee, te leren een gesprek te sturen en leiding te geven in een conversatie. WAT zal die ander van mij denken?

Een foldertje?
Het foldertjes effect?

Hé! Interessant foldertje...... Interessant idee.
Zal vanavond eens even bellen....!
Wanneer men dat niet durft..., of niet gewoon doet..... ligt het foldertje een dag later op een ander plekje....:
"Moet ik van de week eens even bellen".....! Zo gaat het vaak met een foldertje!
Zelfs een foldertje persoonlijk afgeven, werkt opzich niet!

Geef mij uw telefoonnummer, dan geef ik u dit foldertje mee en dan bel ik morgen even op wat u er van vindt!
Wanneer je accepteert dat men zegt:
"Nee, nee, ik heb een geheim nummer! Ik bel U wel!" kun je weten dat één op de honderd inderdaad belt!
Terwijl je met minimaal 3 op de 10 een afspraak kunt maken om de details te bespreken, wanneer JIJ HEN op belt!

Kennen jullie de gewoonte van winkeliers om hun winkeldeur open te laten?
Mensen (in het algemeen) hebben nu eenmaal "drempelvrees"!
(En binnen is het meestal donkerder dan buiten!)

Op beurzen en braderieen waar GEEN prijzen bij de artikelen staan, is het altijd stil!
Drempelvrees! Mensenvrees. Men DURFT niet gewoon te vragen: Wat kost dit?

Geef gewoon iedereen een kans en kijk naar de diverse bedrijven die zich mlmbedrijf noemen en hun methodes.

So be it

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Bravo voor je geestdrift, So be it.
Mlm is een Amerikaanse vinding, die goed past bij die samenleving. Ondernemen en meerdere banen / inkomsten is daar gemeengoed. In Nederland heeft bijverdienen iets negatiefs: goed voor bijbeunende bouwvakkers maar vooral een teken dat je kennelijk aan één salaris niet voldoende hebt.
Zo’n 11 procent van de Nederlandse beroepsbevolking is ondernemer. Slechts de helft daarvan is ook daadwerkelijk financieel volledig afhankelijk van het ondernemerschap. Kortom, verreweg de meeste mensen weten eigenlijk niet wat het is en zijn erg gehecht aan hun huidige zekerheden en beschermingen. Voor hen is die stap gewoon erg groot.

Ik ben het alleen niet met je eens dat iedereen kan verkopen. Verkopen is niet direct aan een opleiding of werk-/denkniveau gekoppeld, dat is zeker waar, maar vraag wel degelijk enige talenten. Succesvolle verkopers zijn vaak sociaal intelligent, kunnen goed communiceren en ruiken / benutten snel kansen. Da’s niet iedereen gegeven.

Ik denk ook dat de combinatie van ondernemer en verkoper een uniek set talenten vraagt die een beperkte groep beheerst. Daarom verwondert het me niet dat een grote groep het niet volhoudt.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Ik ben het alleen niet met je eens dat iedereen kan verkopen. Verkopen is niet direct aan een opleiding of werk-/denkniveau gekoppeld, dat is zeker waar, maar vraag wel degelijk enige talenten. Succesvolle verkopers zijn vaak sociaal intelligent, kunnen goed communiceren en ruiken / benutten snel kansen. Da’s niet iedereen gegeven.
Mee eens, Azalea,
Maar bepaalde trukjes om beter te communiceren, angsten te overwinnen, ergens op on te spelen kunnen weldegelijk, deels, aangeleerd worden.
Zoals mijn broer het verwoordt:
"Met een kist bananen naast me..., kan ik een aap leren vliegen!"

De trukjes waar ik het over heb, kunnen in de reguliere vekoop gebruikt worden om een koop te bezegelen en om te zetten in geld!
In fatsoenlijke mlmk kan dat niet.
De garanties zijn TE goed om iemand er in te kletsen.
Ik ben misschien wel gehaaid genoeg om iemand erin te kletsen, maar de buurvrouw is genoeg om die persoon er weer uit te kletsen!! :lol:

En over "kwaliteiten"...:
Wat is er helemaal voor nodig, behalve durf, om tegen een relatie te zeggen:
Ben tegen iets aangelopen wat mij interessant lijkt.
Wil jij dat eens voor mij beoordelen?
Natuurlijk komt de vraag:
"Wat is dat dan?"
Iemand die inderdaad er met zichzelf nog niet over uit is of het iets voor hemzelf is, kan eerlijk zeggen:
Ik weet het eigenlijk nog niet, daarom wil ik graag dat jij eens met die en die aan tafel gaat zitten!

Dat moet je natuurlijk niet aanvoeren wanneer je donders goed weet, waar je bij betrokken bent! :wink:
Zou me schamen om iemand te misleiden, maar ik vind wel dat ik het recht heb details te bespreken op een tijdstip dat het mij uitkomt!
Wie heeft wie nu iets te bieden?

Ik denk dat het makkelijker is voor iemand die nét begint, dan voor iemand die veel te veel wil vertellen, want hij "weet" zoveel! :cry:

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Natuurlijk zijn er boeven in mlmland. In welke branche niet?
Op dit punt heb je volledig gelijk.
Maar wanneer je wat onderzoek doet kun je je geen buil vallen.
Pardon? Wat bedoel je hiermee?
En DAT heb ik tegen mensen die alles onderuit proberen te halen en het eenvoudige idee van mensen in een staffel te belonen voor de behaalde resultaten, bestempelen als oplichting.
Wàt heb je? Wij halen niet alles onderuit, en zeker niet het idee mensen te belonen in een staffel. Wel zijn we zeer kritisch t.o.v. de te hoge en onrealistische verwachtingen die gewekt worden.
"Loon naar werken" is in fabrieken e.d. niet haalbaar.
Nou, ze worden vergoed, vast loon, vakantie, pensioen. En in bijv. de chemische en pharmaceutische sector worden ze meer dan behoorlijk vergoed, met een behoorlijk pak vakantiedagen, 52 is geen uitzondering.
NIET op een eerlijke manier, vind ik. En ik HEB gewerkt met dergelijke structuren!
Dat is jou mening. Kan ik wel inkomen. Misschien wel een ideetje, als ze niet productief zijn, ze minder betalen, en omgekeerd.
TELKENS werd de quota omhoog geschroefd.! Erg oneerlijk!
Mjah, is wel vervelend. Maar als ze loon naar werken krijgen, zullen ze ook hogere quota krijgen als ze harder werken. Afin, ik vergelijk het met een verkoper, die weet ook dat zijn quota voortdurend stijgen als hij goed verkoopt.
In mlm kan het wel! (En de beloning blijft ALTIJD dezelfde in goede mlm!)
Is misschien bij MLM anders, daar heb je een punt. Maar goed, je geeft zelf aan dat het in een fabriek niet haalbaar is, dat denk ik ook. Maar dat de beloning hetzelfde blijft is niet volledig waar, als je minder verkopt, verdien je minder. Als jij (of je downline) niets verkoopt, verdien je niets.
En al ben je doof, blind, naar eigen mening wél of níet gehandicapt, een groot spreker of een stotteraar, blank of geel, behaard of kaal, hoog opgeleid of alleen "lagere school"...., je kunt het!
Niet iedereen kan verkopen, en het is ook niet iets dat je kan aanleren.
In 50 jaar is alláng bewezen dat iedereen het kan,
Waarom zijn die 20-30 M distributeurs dan geen miljonairs???
...mits hij of zij bereidt is te doen wat er voor nodig is. Lef, zelfdicipline, doorzettingsvermogen en een brandend verlangen zijn belangrijk!
Dit geld eigenlijk voor alles in het leven.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Bericht verwijderd omdat andere nonsens ook werd verwijderd.

So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 25 aug 2006 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmscammer,

Ik zie dat je je flauwekul verwijderd hebt.
Ik zal mijn "flauwekul" óók verwijderen, maar ik houd het wél bij de hand. :lol:

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmscammer,
Natuurlijk zijn er boeven in mlmland. In welke branche niet?
Op dit punt heb je volledig gelijk.

Heb wel vaker gelijk......
Maar het duurt schijnbaar ff voor je dat door hebt......
Maar wanneer je wat onderzoek doet kun je je geen buil vallen.
Pardon? Wat bedoel je hiermee?

wanneer je wat onderzoek doet kun je je geen buil vallen?
When you do a bit of research, you will never be in danger of losing lots of money.
Beter zó?
En DAT heb ik tegen mensen die alles onderuit proberen te halen en het eenvoudige idee van mensen in een staffel te belonen voor de behaalde resultaten, bestempelen als oplichting.
Wàt heb je? Wij halen niet alles onderuit, en zeker niet het idee mensen te belonen in een staffel. Wel zijn we zeer kritisch t.o.v. de te hoge en onrealistische verwachtingen die gewekt worden.

Nee. Je vindt het gewoon oplichting.
"Loon naar werken" is in fabrieken e.d. niet haalbaar.
Nou, ze worden vergoed, vast loon, vakantie, pensioen. En in bijv. de chemische en pharmaceutische sector worden ze meer dan behoorlijk vergoed, met een behoorlijk pak vakantiedagen, 52 is geen uitzondering.

En dat noem jij "loon naar werken"?
Wanneer ik aan honderd mensen vraag of ze betaald worden naar wat ze waard zijn, beginnen 99 mensen te glimlachen!!! :lol:
Keep dreaming!
NIET op een eerlijke manier, vind ik. En ik HEB gewerkt met dergelijke structuren!
Dat is jou mening. Kan ik wel inkomen. Misschien wel een ideetje, als ze niet productief zijn, ze minder betalen, en omgekeerd.
Tja... JIJ vindt dat eerlijk.... :cry:
TELKENS werd de quota omhoog geschroefd.! Erg oneerlijk!
Mjah, is wel vervelend. Maar als ze loon naar werken krijgen, zullen ze ook hogere quota krijgen als ze harder werken. Afin, ik vergelijk het met een verkoper, die weet ook dat zijn quota voortdurend stijgen als hij goed verkoopt.

Aha... Jij vindt het dus eerlijk dat de werkgever de quota opschroeft.
Daar is een vies woord voor! :roll:
In mlm kan het wel! (En de beloning blijft ALTIJD dezelfde in goede mlm!)
Is misschien bij MLM anders, daar heb je een punt. Maar goed, je geeft zelf aan dat het in een fabriek niet haalbaar is, dat denk ik ook. Maar dat de beloning hetzelfde blijft is niet volledig waar, als je minder verkopt, verdien je minder. Als jij (of je downline) niets verkoopt, verdien je niets.
Je weet niet eens waar ik op doel.
Is je gebrek aan kennis.
Een percentage BLIJFT een percentage!
En DAAR verandert in mlm niks aan!
Zelfs een inflatiecorrectie is in de beloningsstructuur verwerkt. Maar hoe zou jij dat moeten weten? :shock:
En al ben je doof, blind, naar eigen mening wél of níet gehandicapt, een groot spreker of een stotteraar, blank of geel, behaard of kaal, hoog opgeleid of alleen "lagere school"...., je kunt het!
Niet iedereen kan verkopen, en het is ook niet iets dat je kan aanleren
.
Het is WEL iets wat je kunt aanleren.
Ik zou me eens abonneren op een paar nieuwsbrieven over verkopen, als ik jou was!
In 50 jaar is alláng bewezen dat iedereen het kan,

Waarom zijn die 20-30 M distributeurs dan geen miljonairs???

Het antwoord zet je zelf al hieronder! :wink:
...mits hij of zij bereidt is te doen wat er voor nodig is. Lef, zelfdicipline, doorzettingsvermogen en een brandend verlangen zijn belangrijk!
Dit geld eigenlijk voor alles in het leven.
So be it

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

Geef gewoon iedereen een kans en kijk naar de diverse bedrijven die zich mlmbedrijf noemen en hun methodes
Blijkbaar voorziet mlm in een behoefte en is het voor veel mensen een uitkomst.
De manier waarop het wordt gepresenteerd en uitgedragen heb ik zo mijn bedenkingen over.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Henrice,
Blijkbaar voorziet mlm in een behoefte en is het voor veel mensen een uitkomst.
De manier waarop het wordt gepresenteerd en uitgedragen heb ik zo mijn bedenkingen over.
wanneer je bedoelt:
"De manier waarop het vaak wordt gepresenteerd"
Dan ben ik het helemaal met je eens!

Ben je het wel met me eens dat ook vaak de meest bizarre argumenten worden aangevoerd TEGEN mlm?

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

- het aanhalen van uitspraken van personen die er een plezier in scheppen de producten in een negatief daglicht te plaatsen, waarbij deze personen verhullen dat ze er een kick van krijgen,
Niemand schept hier plezier in. De producten werken niet, dit is bewezen. Ik krijg hier geen kick van.
- het aanhalen van studies die geen verband hebben met de producten die ze afkraken en waar ze geen enkele ervaring mee hebben,
Wij halen geen studies aan die geen verband hebben met de producten die jullie verkopen, dat doen jullie zelf, bijv. op 5pillars.com.
- het creëren van een sfeer van haat en onverdraagzaamheid
Haat??? Onverdraagzaamheid???
- het creëren een kunstmatig groepsgevoel, zoals honden een roedel vormen om een tegenstander te verscheuren.
Irrelevante vergelijking.
- personen die niet weten hoe te verkopen, proberen te overtuigen en te vernederen dat ze het toch niet kunnen,
Tja, als een persoon niet kan verkopen, is het best hem dit af te raden... Vernederen , daar doe ik niet aan mee. Is trouwens iets dat veelvuldig voorkomt bij sobeit, groffe en vulgaire uitspraken.
- te goochelen met cijfers of mogelijke toekomstige inkomsten,
Juist, 1 van de vele pijnpunten van MLM.
- het verhullen van essentiële informatie met betrekking tot de ratio deelnemers/uitvallers,
Nog een pijnpunt van MLM.
- het achterhouden van informatie over de gemiddelde inkomsten van al de deelnemers,
Nog een pijnpunt van MLM.
- het pretenderen dat er hard en veel gewerkt moet worden voor een relatief klein loon (werkweken van 70 uur zijn, wat zgn nagegaan worden op dit forum, bevestigd door één MLM'er),
Bevestigd door verschillende MLM'ers op dit form trouwens, en aan mij persoonlijk, en door mij gezien bij ex-mlm'ers. Trouwens, jij bent het er toch mee eens dat er hard gewerkt moet worden om iets te bereiken? Wat door niemand ontkent wordt.
- de indruk te schepen dat alle mlm-ers oplichters zijn
Nou, ik zeg niet dat allen oplichters zijn, ik zeg enkel dat zij die een MLM oprichten onrealistische verwachtingen scheppen en misleidende informatie verspreiden om mensen te overtuigen in te stappen. En misleiding met het doel te verkopen staat gelijk aan oplichting.
- de indruk te wekken dat als een deelnemer niet slaagt, hij een mislukkeling is.
Dat heb ik nergens gezegd! Wel wordt dit als argument gebruikt door MLM's, als je niet slaagt, is het je eigen fout.
- te beweren dat alle mlm-ers beweren dat MLM aan universiteiten onderwezen worden, wat natuurlijkniet waar is,
Heb ik nergens gezegd, dat al de MLM'ers dit beweren. Maar je vind het wel op een aantal MLM sites terug. Weer een uitspraak van sobeit die kant noch wal raakt.
- personen uitspraken in de mond te leggen die ze nooit gedaan hebben,
Waar? Wanneer? Zie bovenstaande uitspraak van sobeit, een veralgemening waar hij vaker aan lijdt.
- blitse websites maken waarin een beeld gecreëerd wordt dat alle mlmbedrijven oplichters zijn.
De website waarvan sprake (www.angelfire.com/planet/mlmpage) geeft een kritisch beeld over MLM. Er is ook pro mlm info op te vinden!
- te verhullen dat men werkelijk zelfstandig is, maar wel binnen de door het MLM bedrijf opgelegde, redelijke regels mag werken.
Nog een misleiding van MLM.
Hierdoor krijgen potentiële aankopers of nieuwe deelnemers een verkeerde verwachtingvan het netwerk marketing systeem.
Juist!
Deze persoon verleidt mensen om NIET zelf onderzoek te plegen maar alleen op zijn assumties blind te varen,
Ik verleid op dit forum niemand... Ik verwijs mensen naar bovenstaande website, en geef mijn kritische mening, nergens echer zeg ik dat mensen zelf geen onderzoek mogen doen. Integendeel, mijn bijdragen zijn erop gericht informatie te vertrekken zodat iedereen zelf onderzoek kan doen.
MLM is een industrie die regelmatig grote successen boekt en geschaad wordt door de mlmspammer/scammer, door het verstrekken van verhullende, verdraaide, misleidende of foutieve informatie.
Welke grote successen? Wat is er dan misleidend aan het verstrekken van informatie?
MLM is een industrie veel kans biedt op een stabiel en leefbaar inkomen.
Eerder sprake van een kleine kans. Stabiel zeker niet, daar er enkel verdiend wordt op verkoop, dus als er geen verkoop is, geen inkomen.
- vele distributeurs kopen enkel voor zichzelf, om een korting te krijgen, waardoor ze door te kopen hun klanten beter kunnen overtuigen,
Als ze voor zichzelf kopen, hoe komt het dan dat ze klanten hebben?
- elke distributeur kan verkopen, verkopen is eenvoudig;
Niet iedereen is weggelegd voor verkoop. Verkopen is niet eenvoudig, nog een misleidende uitspraak. Maar als je overtuigt bent dat je het kan, ga er dan voor.
- niet iedereen is geïntereseerd in mlm,
Juist.
Nogmaals, ALS keihard wil werken, en ALS je eerlijk bent, dan verdien je eraan.
70 uur per week, inclusief avonden en weekend. En zeker geen wetenschappelijke studies aanhalen die niets met je producten te maken hebben, zeker geen pseudo wetenschappelijk testjes uitvoeren om potentiële kopers te overtuigen.
Er wordt gesuggereerd dat je maandelijkse betalingen moet doen voor een website, maar deze spammer/scammer liegt wel meer..
Bij bijv. Nikken moeten distributeurs een maandelijkse betaling doen voor hun website, beheerd door Nikken, waar niets aangepast kan worden door de distributeur. En bij Nikken mogen distributeurs geen eigen website maken... waauw, zij zijn echt onafhankelijk :oops:
Mlm-ers hebben in tegenstelling tot franchising, een veel grotere vrijheid van handelen.
Misschien. Maar nog steeds zijn mlm'ers schijnzelfstandigen.
De anti-mlm'ers zeggen niet dat je geen geld kunt verdienen met mlm scams.
De kans is zeer klein.
Wat we proberen duidelijk te maken is dat dat er wel een goede kans is, ...
Misleidend, de kans is klein.
... en ten tweede dat je het niet over de rug van anderen, met slinkse manieren (verkopen van droombeelden, luchtkastelen) moet proberen.
Dat zou een hele stap voorwaarst zijn. En vele mlm'ers doen dit wel.
En dat is het ergelijke aan anti-mlm's, anderen wijsmaken dat ze niet rijk mogen worden.
Ik heb nergens gezegd dat niemand rijk mag worden. Dit is gewoon absurd, dat je deze woorden aan mij durft toe te schrijven! Waar heb ik dat gezegd?
Een persoonlijke hetze is losgebarsten door mlmspammer/scammer,
Persoonlijk? Nee, een aantal MLM'ers voelt zich aangevallen. Het systeem wordt bekritiseerd, niet de personen hier op dit forum.
... nadat al zijn onredelijke argumenten van tafel zijn geveegd.
De argumenten zijn correct. Voorbeeld? Het aanhalen door MLM'ers van studies die niets met de producten te maken hebben die ze verkopen.
En de argumenten zijn zeker niet van tafel geveegd! Ze staan op dit frum, voor iedereen raadpleegbaar zodat eenieder zijn eigen mening kan vormen over MLM.

Gesloten