Dit is een uitgemaakte zaak. Verspil er verder niet te veel tijd aan is mijn advies.

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Oke, bedankt voor je reactie.Royalflush schreef:Intrum eist en wie eist bewijst. Meld ze schriftelijk dat er van een vordering geen sprake is, dat hun opdrachtgever HCC dit heeft erkend en dat jij dit kunt bewijzen. Vertel Intrum verder dat wanneer zij toch menen geld van jou tegoed hebben, dat zij dit kunnen voorleggen aan de kantonrechter. Uiteraard zul jij verweer voeren en alle eventuele gerechtelijke kosten op Intrum verhalen.
Dit is een uitgemaakte zaak. Verspil er verder niet te veel tijd aan is mijn advies.
Waar staat dat?Shindai schreef:Er staat me bij dat een bedrijf per wet verplicht is om na de rekening nog twee maal schriftelijk een herinnering te sturen alvorens ze tot incasso over kunnen gaan.
Ook hier de vraag: waar staat dat?Tevens bedraagt de betalingstermijn een maand ipv. de vaak gehanteerde 2 weken.
In elk geval gaat Energie direct hier dus al de mist in.
Dit is onjuist. Wanneer jij de vooraf afgesproken betalingstermijn hebt overschreden, dan kan Energie Direct zonder verdere schriftelijke herinneringen meteen overgaan tot het buitengerechtelijke incassotraject (artikel 6:83 BW).Shindai schreef:Er staat me bij dat een bedrijf per wet verplicht is om na de rekening nog twee maal schriftelijk een herinnering te sturen alvorens ze tot incasso over kunnen gaan. Tevens bedraagt de betalingstermijn een maand ipv. de vaak gehanteerde 2 weken.
In elk geval gaat Energie direct hier dus al de mist in.
EagleOne2002 schreef:Ik zou als ik jou was zelf een zaak anspannen, voor dat hun het doen om erger te voorkomen.
Je hoeft tegenwoordig maar ergens een kleine ja te zeggen en je hebt een abbonament aan je broek, maar er af komen, daar heb je bewijzen voor nodig.
intrum justitia leeft van de verhogingen, dus die gaan door met sturen, en binnenkort een deurwaarder, dus ben ze voor en vraag een zaak aan!
maar goed.. mijn vriendin werkte een tijdje trug voor een callcentre en weet dus dat de NEM niet bevoegd is om een deurwaarder in te schakelen. anders hadden we die allang aan de deur moeten hebben staan. maar tot op heden alleen maar brieven om je bang te maken en dan sturen ze intrum op je af.. die ook nix mogen doen.. dan jou benaderen via email of sms.. op het momend dat INTRUM voor mijn deur staat dan zijn ze strafrechtmatig in overtreding.Tafeltje schreef:Deze week ben ik gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij over groene stroom. Uit het verhaal dacht ik dat het om Essent ging. Ik heb gezegd dat ze informatie mochten sturen. Nu heb ik een pakket gekregen waarin staat, dat ik telefonisch aangemeld ben en als ik niet akkoord ga dit binnen 7 dagen schriftelijk moet melden.
Terwijl de meneer voor de telefoon zei, dat ik telefonisch wel kon aangeven of ik wel of niet akkoord ging en dat de informatie die mij toegezonden werd geheel vrijblijvend was.
Dit is toch niet de juiste gang van zaken.
Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?"!