LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het verdient aanbeveling eerst even de forumregels te lezen voor je gebruik gaat maken van een forum. Daar voorkom je vaak dit soort blunders mee. Echter heb ik het gevoel dat u volledig op de hoogte was van deze regels, en dat dit een bewuste actie is geweest...

CarolinaH
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2010 10:35

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarolinaH »

@pbarendse: Zullen we het hierbij afsluiten? Mijn intentie was om jullie te laten profiteren van kortingen die worden gehanteerd op energie-vergelijken .nl

:idea:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ja hoor, heel goed! Toch weer even die sitenaam noemen!

Het zou je meer sieren als je de bijdragen die in strijd zijn met de forumregels gewoon verwijdert. Maar dat maakt niet uit, dat doet de forumredactie anders wel voor je hoor!

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door boxer »

ik maak me niet druk om die carolinah, als ze wil vergelijken dan doet ze dat maar in haar eigen tijd,op een site die daar voor bedoeld is.
:lol:
wat me wel opgevallen is dat de meeste slachtoffers weer teruggegaan zijn naar hun oude leverancier.
dat zegt toch een heleboel,of zie ik dat verkeerd :?:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik maak me er ook niet druk om, geef alleen graag een beetje tegengas :wink:

tes-com
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:29

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door tes-com »

allen

Pas op energie direct is weer aan het ronselen. Je wordt gebeld door een vriendelijke mevrouw van een of ander advies buro die je verteld dat zij de prijzen van verschillende bedrijven vergelijken.

Echter is hier energie direct altijd de goedkoopste. Ze wil je wel even een brief hierover sturen

Zeg hierop NEE !!!!

met toezegging op de brief neem je je energie van energie direct af of je dit nu wilt of niet. Want de brief is niet zo rooskleurig en veel goedkoper dan je telefonische verteld werd

Dus allen PAS OP !!!

dafxf105
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:59

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door dafxf105 »

Ik weet er alles van over ED, ooit mijn naam en adres doorgegeven om een informatiemap te ontvangen voordat wij een besluit zouden nemen.
En wij waren inmiddels van Oxxio af en aangemeld bij Eneco, maar toen ik Eneco eens belde om de juiste datum van ingang voor de levering van Gas en Licht etc. kreeg ik te horen dat het maar een half jaar zou zijn want inmiddels was er een datum geprikt dat ik als klant naar een andere energieleverancier zou overgaan, ik had dat zelf aangegeven zeiden zij bij Eneco, maar dat kan niet zei ik nog ik weet nergens van !
Nou de infomap van ED heb ik nooit gekregen wel een rekening om de energie te betalen die ik inmiddels bij hun als klant had afgenomen.
Probeer er maar eens af te komen, nou er is maar waarschijnlijk maar één manier om er vanaf te komen, gewoon de laatste rekening niet betalen dan wordt je er vanzelf uitgeknikkerd, mooi zo en die aanmaningen van Intrum Justitia nemen wij wel voor lief, we lossen €25,- pm af en we zijn nu een tevreden klant bij Essent.
Nooit meer switchen, waren wij er maar nooit aan begonnen !!!

Meinjas
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2010 07:41

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Meinjas »

Ik heb een TIP!

Dit is allemaal zo herkenbaar.
Ik ben 1 jaar klang geweest bij ED wat een stress!
Ik woonde toen nog alleen, werkte fulltime klein appartementje 50 m2 bijna nooit thuis.
Betaalde maandelijks teveel aan gas en elektra (als soort van buffer).

Altijd netjes online meterstanden doorgegeven. Krijg ik mijn jaarnota te zien, blijkt dat ik 677.77 euro moest bijbetalen voor alleen gas!!
Ik gelijk opgebeld en gevraagd om een herberekening.
4 weken later krijg ik weer dezelfde nota.

Gezien er geen meterstanden van mij bekend waren heeft ED de jaarnota van gas geschat op het verbruik van mijn vorige bewoners (2 volw. 3 kind.)
Een herberekening wou de netbeheerder niet meer doen.

Gelukkig had ik mijn aan en afschouw rapporten nog van de aan en verkoop van het huis, hier staan dus ook de meterstanden op. Ik heb zelf vervolgens een berekening gemaakt van mijn verbruik. (ook gelijk van elektra, gezien jaarberekeningen niet hun hun sterkste punt zijn)
En wat bleek.. ik kreeg nog ruim 350 euro terug van ED.
ED had zich even 1027 euro rijk gerekend.

Na deze brief heb ik netjes m`n geld gekregen en niets meer van ED vernomen.

Ik hoop dat ik iemand met deze tip kan helpen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door pbarendse »

Werd van de week weer gebeld door Energie:direct. Zonder ook maar te vragen of hij gelegen belde of mocht storen begon hij direct zijn verhaal af te kondigen. Nadat ik een aantal keer netjes geprobeerd had hem te onderbreken (wat niet lukte, hij ratelde gewoon door) heb ik echt serieus mijn stem moeten verheffen om de woordenwaterval stop te zetten. Dat kwam tijdens het gesprek nog zeker tweemaal voor.

Toen ik hem voorhield dat hij waarschijnlijk beter zou verkopen als hij niet alleen doorratelde maar vooral ook luisterde naar de andere partij, brak hij het gesprek af met de melding dat hij zijn energie dan wel ging spenderen aan iemand die wel geïnteresserd was. Succes...

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door boxer »

hoera hoera mijn dochter heeft gewonnen.
Na mijn bericht in sept 2009 heeft ze tig brieven geschreven,vragen om de de band en de getekende overeenkomst.
e.d. reageerde niet ja met het versturen van herinneringen en aanmaningen.
Ze kreeg een brief van een deurwaarder maar na drie brieven met de vraag om de bewijzen heeft ze een advocaat ingeschakeld,en na wat dreigen kreeg ze de verlossende brief dat haar stem niet op de band te horen is,wel een mannenstem.
het blijkt dus dat haar voormalige huurbaas en haar ex haar hadden aangemeld.
haar voormalige huurbaas heeft haar gegevens doorgegeven en haar ex heeft haar aangemeld.
hoezo valsheid in geschrifte?
nu gaat ze deze twee heren voor de rechter dagen,maar ik denk dat e.d. en de deurwaarder dezelfde weg kunnen volgen.
Als je wilt weten wat voor brief wij hebben gebruikt moet je tros radar even mailen of schrijven,je krijgt dan een link naar een voorbeeldbrief.


groetjes en veel succes gewenst aan de andere slachtoffers.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door poespas »

Ik had me vorig jaar aangemeld bij ED, maar binnen 7 dagen telefonisch weer afgemeld, alles was in orde.
Nou mooi niet dus, ze hebben mijn aanmelding helemaal niet geanuleerd (dus gewoon gelogen aan de telefoon) en zit ik er dus aan vast.

Maffia praktijken noem ik dat :evil: :twisted:

Gesloten