LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, de handen ineen slaan.
De politie wil aangifte van oplichting niet doen, een advocaat zegt dat je weinig kans hebt en Radar doet ook niets (en ik weet niet waarom).
En je kunt niet alles weten, je moet er toevallig achterkomen dat een verzekeringsmaatschappij aan zulke praktijken doet.

Tisje1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 16:19

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Tisje1963 »

Geachte mensen op dit forum,'

Mijn hond is gesteriliseerd voor 316 euro. Na insturen van de declaratie hoorde ik niets meer. gelukkig ben ik nog niet zo lang bij deze verzekering. Ik stuurde meneer een email omdat zijn voicemail weer aanstond. Grappig, ik kreeg een mail terug waarin hij toegeeft dat ie onterecht zaken doet. Hij schrijft namelijk dat ik dat OOK doe.
Dit mailtje zal ik nog maar even bewaren. Enne ik krijg natuurlijk niets omdat hij zegt dat de verzekering pas later inging dan de sterilisatie was. Hij heeft wel premie geincasseerd maar ik was nog niet verzekerd. Een soort opwarmertje dus........

MAIL PICO BELLO!!!!!!
"U moet niet alles geloven wat u leest maar ook nu ziet u ook weer dat niet wij maar ook u ten onrechte zaken wilt doen. Dit lees je natuurlijk nooit. Jammer.

Mvrgr en nog een prettige dag.

Pico Bello


U ook nog een prettige dag meneer BELLO

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

MAIL PICO BELLO!!!!!!
"U moet niet alles geloven wat u leest maar ook nu ziet u ook weer dat niet wij maar ook u ten onrechte zaken wilt doen. Dit lees je natuurlijk nooit. Jammer.

Mvrgr en nog een prettige dag.

Pico Bello
Wat een weinig professionele reactie is dit... :roll:

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Maar dat wisten we toch al, dat ze niet professioneel zijn ...?

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ja, inderdaad. Maar ik blijf me er toch iedere keer weer over verbazen.

Marsja
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2008 03:21

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Marsja »

Goedendag,

Ook ik heb problemen met Picco Bello dierenverzekering en weet niet waar ik nu naar toe moet.
Mijn kat is geopereerd en deze kosten zijn behoorlijk opgelopen.
De rekeningen betaald en ingediend bij de dierenverzekering maar inderdaad er wordt niet meer gereageerd. Ik ben ook behoorlijk geschrokken wat ik hier allemaal lees aangezien ik voorheen gewoon uitgekeerd heb gekregen.
Kan iemand mij adviseren wat nu te doen?

Ik hoor het graag.

Top10
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 10:58

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Top10 »

Zie hieronder de brief die ik aan Pico Bello heb gestuurd. En wel op de volgende manieren :
Via het contactformulier op hun site
Rechtstreeks aan hun email (kreeg hier een bouncer op terug)
Per fax (053-5387505)(kreeg in scherm de volgende tenaamstelling te zien : world-valve)
En hij gaat vandaag aangetekend de deur uit.

Mocht iemand nog tips / aanvullingen e.d. hebben, houd ik mij natuurlijk aanbevolen

Aangetekend verzonden d.d. 11 augustus 2008

Pico Bello Ziekenfonds voor Huisdieren
Postbus 229
7580 AE Losser

Betreft : Klacht uitkering, adreswijziging, stopzetting verzekering met onmiddellijke ingang wegens niet nakomen voorwaarden uwerzijds

Geachte mevrouw, meneer,

Op 30 april 2008 heb ik per post 3 nota's tegelijk ingediend. Allen binnen de door u gestelde termijn van 12 weken. Totaal bedrag van deze nota's: 169,26 euro.
Op 8 augustus 2008 heb ik van u ontvangen : 77 euro. Dit maakt een verschil van : 92,26 euro. Waar baseert ik dit enorme verschil op?
Ik heb de laatste versie van uw polisvoorwaarden uitgebreid doorgelezen en ben niets over een eigen bijdrage tegengekomen.
U belooft mij in de polisvoorwaarden binnen 45 werkdagen uit te keren. Dat heeft u niet gedaan. Op basis hiervan wil ik de overeenkomst per direct beëindigen. Ik ga de automatische incasso per onmiddellijk stopzetten.
Daarbij heb ik u tegelijk met het indienen van de nota's, d.d. 30 april 2008, wederom een adreswijziging doorgegeven(ik heb u al meerdere malen eerder een wijziging gestuurd). Ik heb u tevens gevraagd mij hier een schriftelijke bevestiging van te doen toekomen. Ook deze heb ik niet ontvangen.
Mijn oude adres is : bla,bla,bla. Wederom vraag ik u een bevestiging te sturen van deze mutatie.
Ik verwacht binnen 2 weken een afdoende antwoord / reactie op de volgende punten :
1. waar komt het verschil van 92,26 euro vandaan tussen mijn declaratie en uw uitkering
2. Bevestiging doorvoering van mijn adreswijziging
3. Bevestiging van het stopzetten verzekering met onmiddellijke ingang wegens het door u niet nakomen van de beloofde uitkeringstermijn van 45 werkdagen, terwijl ik mij wel aan uw voorwaarden heb gehouden.

Zo niet, schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering in.
Maandag 11 augustus 2008 zal deze brief aangetekend aan u verzonden worden.

Hoogachtend,

Top10
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 10:58

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Top10 »

Van deze verzekering ben ik af, maar ik ga nog wel achter de 92,26 euro aan.
Hieronder hun antwoord. Inclusief hoofdletters, spelfouten en zeer rommelige, niet professionele opzet.....
Zij houden er kennelijk een eigen tarievenlijst op na.
Bij Dier & Zorg krijg je gewoon alles naar ratio vergoed. Heb hier mijn hond verzekerd gehad en nooit problemen gehad.
Ga vanavond meteen de polis afsluiten. Van Pico Bello ben ik gelukkig af......
Sterkte aan allen die nog veel meer geld dan ik van die club tegoed hebben!!!
Hier de brief :

Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw declaraties na gekeken, en alles klopt.
15 april / injec injec anest zorg predn. Maal 60% 22 euro verg.



Rontgenfoto 20 euro verg.



42 euro min 4 euro adm. is 38 euro week 32

9 april / inj , inj 60% 16 euro plus consult stand. 18 is 34 euro min 4 euro adm. Is 30 euro week 32

22 april herhalingsconsult is stand. 12 euro min 3 euro adm. Is 9 euro week 32

U MOET BEGRIJPEN DAT WE TEVEEL KLANTEN HEBBEN OM ALLE REKENINGEN IUT TELEGGEN

MAAR IK HOOP DAT IK U ALLES DUIDELIJK HEB KUNNE UIT LEGGEN

MOCHT U NOG VRAGEN HEBBEN ZO ALS VERNOMEN WOU U DE POLIS STOP ZETTEN

OOK DAT IS GEEN PROBLEEM WE ZULLEN PER 1 SEPT U POLIS STOP ZETTEN.

UW ADRES WAS OOK AL VERANDERD IN ONS SYSTEEM.

MET VR.GR.

PICO BELLO

dierenvriend0101
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door dierenvriend0101 »

http://www.who.is/whois-com/ip-address/ ... scout.com/
als je dan goed zoekt kom je vast ergens een duits telefoonnummer tegen. :wink: hopenlijk heeft dat succes!!

cklarenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 12:02

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door cklarenbeek »

Ook ik heb er zeer nare ervaring met Pico Bello. Eind september heb ik mijn hond moeten laten inslapen omdat deze vergiftigd was. In oktober de rekening opgestuurd maar tot op heden nog steeds geen reactie gehad. Ik heb al diverse malen gemaild met ze maar ook hier geen reacties op, behalve dat ik de declaratie nog een keer moest opsturen. Ik ga nu gerechtelijke stappen ondernemen om ze tot betaling te dwingen.

Chicka
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2008 18:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Chicka »

Een vraag zonder een nieuwe polis te sturen is ineens zonder bericht van de kant van Pico Bello de premie verhoogt, kan en mag dit zomaar? Zonder nieuwe polis en zonder bericht? Met een vriendelijke groet Chicka

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Hoi Chicka,

Dan moet je even lezen wat er in de polisvoorwaarden van Pico Bello daar over staat. Als ze hebben opgenomen in hun polisvoorwaarden dat ze jaarlijks de premie kunnen verhogen, ben je daarmee accoord gegaan toen je de verzekering bij hun afsloot en hebben zij het recht om jaarlijks, zonder verder bericht, de premie te kunnen verhogen.

wizzywiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 20:06

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door wizzywiz »

Op het forum van radar zijn veel negatieve berichten over pico bello te lezen. Ik was hier wel verbaasd over omdat mijn ervaring met deze verzekeraar juist goed was. Ze hebben een sterilisatie van mijn poes grotendeels vergoed terwijl dit niet in mijn polis was opgenomen. Coulance van de kant van pico bello dus, omdat ik al een aantal jaar bij hun verzekerd was...
Wel zijn ze telefonisch slecht bereikbaar, maar op email reageren ze wel. Je kan ook op hun site reageren.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Een vraag zonder een nieuwe polis te sturen is ineens zonder bericht van de kant van Pico Bello de premie verhoogt, kan en mag dit zomaar? Zonder nieuwe polis en zonder bericht? Met een vriendelijke groet Chicka
Pico Bello in elk geval wel... Al jáááren inmiddels...

Bellabeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:53

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Bellabeer »

Hallo,
Heb sinds een jaar een dierenverzekering bij pico bello,
En ook bij mij reaggeren ze niet meer.
Heb vorig jaar begin december een brief gestuurd met de declaraties,
Kreeg er geen bericht op.
Heb toen gemaild hoezo ik niks hoor daar werd ook niet op gereaggeerd..
Toen heb ik maar het nr gebeld wat op de website stond en daar zeiden ze dat ik via de email contact op moest nemen.
Ik heb dus nog een keer gemaild waarom ik niks hoor,
Toen heb ik 1 email terug gekregen met daar in dat ze niet wisten waar het over ging en of ik alles opnieuw kon sturen.
Ik heb toen een mail gestuurd met de declaraties erbij, ook daar reaggeren ze nu niet meer op.
Wat moet ik nu doen???

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Wat moet ik nu doen???
Dit topic doorlezen en dan je verzekering zo snel mogelijk opzeggen.

Ruud Jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 15:51

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ruud Jansen »

Hallo,
Ik heb ook een dieren verzekering bij pico bello en ben daar ook net als alle anderen diep teleur in gesteld ik heb diverse keren een email verzonden en krijg niets terug van hun dit na aanleiding van een ingediende rekening van mijn hond ook heb ik diverse keren gebeld en kreeg nul op mijn rekest nu is bij mij de maat vol ik heb de laatste email verzonden en de machtiging ingetrokken en gemeld dat als zij toch de rekening willen vorderen ik het via mijn advocaat verder laat regelen ik ga toch even naar mijn advocaat om te kijken wat we kunnen doen in deze situatie maar het zal wel een civiele zaak zijn denk ik?.
Dat neemt niet weg dat er een mogelijkheid is en ik maar tevens de rest die problemen hebben hier wat aan kunnen doen wand dit ruikt naar oplichting maar voor ik dat uitdraag naar pico bello wil ik even wat meer weten van mijn advocaat en zal de uitkomst hier plaatsen voor ieder met het zelfde probleem.
Met vriendelijke groet Ruud Jansen

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Dit topic is gestart in februari 2007. Toen bestonden deze klachten over Pico Bello dus al. Inmiddels zijn wel bijna 2,5 jaar verder en is er duidelijk niets veranderd bij deze maatschappij. Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze nog steeds bestaan?
De teleurstelling herken ik. Bij mij heeft deze inmiddels plaats gemaakt in onbegrip en boosheid.

Ruud Jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 15:51

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ruud Jansen »

hallo, laantje,
maar dat neemt niet weg dat we hier wat aan moeten doen en ik denk dat als er genoeg mensen zijn die elkaar steunen je ook sterk zal staan en die optie wil ik bekijken desnoods via een rechtszaak als het moet.
maar als individueel kan je niet veel maar samen sta je toch een stuk sterker. we gaan het horen groetjes,Ruud

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Helemaal mee eens, Ruud!

Gesloten