LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chris en cis1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 19:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chris en cis1968 »

@ exmedewerkerNEM

Ik heb met interesse jouw verhalen gelezen, maar wat mij het meest opviel in jouw reactie van 19 maart jl is inderdaad de echtheid van de bandopnames van de NEM. Bij ons begon de ellende verleden jaar april 2007 toen wij ineens een eindafrekening kregen van Eneco. Bij navraag bij de netbeheerder kregen we te horen dat we waren overgeschwitst naar de NEM. NEM? Daar hadden we nog nooit van gehoord. Ik heb gelijk de NEM gebeld om opheldering en die konden mij bevestigen dat zij mijn vrouw gesproken hadden op haar GSM nog wel en dat er een welkomstpakket was opgestuurd, dat zij akkoord was gegaan en dat daar tevens een voicelog van was. Vreemd, mijn vrouw wist van niets van dit zogenaamde gesprek. Een welkomstpakket had ik nog nooit gezien dus ik kon nooit direct reageren om het gelijk te annuleren. Ik had om de opname gevraagd en wat schetst mijn verbazing, dat je daar een vrouw hoorde praten die vaag op de stem van mijn vrouw leek die overal ja op zei en toen dat pubertje van dat callcenter om mijn girorekening vroeg, werd dat opgezegd door een vrouw met een Limburgs accent. Hoe kwamen zij dan aan mijn gironummer? Ik pikte dat niet en dat was het begin van een lange periode van ellende. Ik had gelijk een brief gestuurd naar de geschillencommissie en de zaak aan hen voorgelegd. Het heeft mij bijna een jaar gekost om van die figuren af te komen. In die tussentijd kwamen ze met aanmaningen van een incassobureau inclusief de boete. Dus wees gewaarschuwd, ik ben er gelukkig van af, en heb ik alleen de verbruikskosten betaald maar het heeft mij enorm veel papierwerk en tijd gekost om van die figuren af te komen. Ik vraag mij wel af wanneer de NMA eens gaat ingrijpen om dit bedrijf hun vergunning in te trekken, want het blijft klachten regenen en ze zijn strafbaar, als het inderdaad klopt wat de ex medewerker van de NEM zegt dat ze rommelen met de opnames.

exmedewerkerNEM
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 23:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

Lieke,

Als je geen bandopname hebt gedaan, heb je niets te vrezen. Dus je hebt goed gehandeld.

chris en cis1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 19:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chris en cis1968 »

@nikky

Hallo Nikky,

Ik zou u adviseren om de bandopname op te vragen wat er allemaal precies gezegd is en dat allemaal nog eens goed na te lopen. Ook zou ik als ik u was een klacht indienen bij consuwijzer.nl en deze zaak zeker neerleggen bij de geschillencommissie, dat kan 3 maanden na dato.
Want zij komen zeker nu met de eindafrekening van de korte periode van verbruik bij hun van gas en licht, + boete van "contractbeëindiging"
Dit is voor gas en electra € 250,- Ik adviseer u dan ook op dit moment niet te betalen ook al dreigen ze later met incassobureau's. Zolang de zaak bij de geschillencommissie loopt kunnen ze u niets maken, maar het kan kan een langdurige kwestie en papierwerk gaan worden. Bij mij duurde het bijna een jaar maar ik heb ze op hun knieën gekregen en alleen de verbruikskosten betaald.

Sterkte en succes ermee.

Chris en Cis.

Frederique75
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 08:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Frederique75 »

Ik ben al langer klant van de NEM en ik kan me niet vinden in de uitlatingen van exmedewerkerNEM en Kyle. Ik ben klant geworden eind november 2007.Ik had me net aangemeld en toen zag ik hun op televisie op Kassa. Dit was een uitzending waarbij er een aantal mensen ontevreden waren over hun overstap naar de NEM. Toen ik het net zag was ik ook doodsbang en wilde er meteen nog een punt achter zetten. Echter was de uitzending echt een positief gebeuren voor de NEM. Ze lieten de geluisdbanden horen van de mensen die overstapten en ook daar was duidelijk te horen dat mensen duidelijk: ja hadden geantwoord op de vraag of ze begrepen dat ze overstapten van energieleverancier. In het publiek werd er ook gereageerd dat ze dat gemonteerd zouden hebben, waarop felix meurders duidelijk vertelde dat zij dat hadden gecontroleerd en dat dat zeker niet het geval was geweest. Felix gaf zelfs tijdens de uitzending een compliment dat hij vond dat ze de zaakjes goed op orde hadden? De nem is eerder voor colportage bij Kassa geweest maar dit was in 2005. Deze uitzending was op 24 november 2007, veel recenter dus... Hier kan je de uitzending zien: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3658886

Ik heb na de uitzending het met mijn man overlegd en we hebben samen zitten rekenen hoeveel goedkoper we uit zouden zijn bij de NEM. Nou moet ik zeggen dat wij veel kinderen hebben en dus aardig wat verstoken. Bij ons scheelde het ongeveer 130 euro. Toch geld? Ik kreeg toen een bericht over mijn voorschot en dat was wel hoger dan mijn vorge voorschot.Meteen kreeg ik het weer benauwd en was toch bang de verkeerde keuze te hebben gemaakt. Ik heb toen gebeld en ik moet je zeggen dat ik toen goed geholpen ben. het ging inderdaad om een vorschot en dit deden ze door bepaalde schattingen te maken. Ik mocht het meteen verlagen met 10%.

Wat ik niet begrijp zijn de reacties van exmedewerkerNEM en Kyle.
Ze vervalsen de bandopnames niet. Dan waren ze al veel eerder door de mand gevallen en ook bij een programma als Kassa hebben ze dat goed uitgezoch. Waarom verkondigen jullie deze onzin? Die exmedewerker begrijp ik helemaal niet... Zo te horen heeft hij of zij langer gewerkt bij de NEM. Waarom blijf je dan langer dan 1 dag werken en als het zo'n oplichterij is, dan kan je nog altijd naar depolitie en aangifte doen? Ik vind het een beetje laf om je gal hier dan te spuwen onder een anonieme naam. Wanneer je bij een bedrijf stopt gaat dat vaak niet zonder enig wrok maar concentreer je dan op je toekomst en kijk naar voren in plaats van je frustaties af te reageren op het internet.

Begrijp me goed ik wil hier geen promopraatje houden voor de NEM, Wanneer ik dit lees wordt je vaak ook totaal niet blij. Ik heb een goede ervaring met hun gehad en ik bespaar geld en daarnaast krijg ik ook nog groene stroom.Het enige wat mij wel stoort is mensen die onwaarheden lopen te verkondigen doordat ze zelf persoonlijk in de clinch hebben gelegen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Wat ik niet begrijp zijn de reacties van exmedewerkerNEM en Kyle.
Ze vervalsen de bandopnames niet. Dan waren ze al veel eerder door de mand gevallen en ook bij een programma als Kassa hebben ze dat goed uitgezoch. Waarom verkondigen jullie deze onzin? Die exmedewerker begrijp ik helemaal niet... Zo te horen heeft hij of zij langer gewerkt bij de NEM. Waarom blijf je dan langer dan 1 dag werken en als het zo'n oplichterij is, dan kan je nog altijd naar depolitie en aangifte doen? Ik vind het een beetje laf om je gal hier dan te spuwen onder een anonieme naam. Wanneer je bij een bedrijf stopt gaat dat vaak niet zonder enig wrok maar concentreer je dan op je toekomst en kijk naar voren in plaats van je frustaties af te reageren op het internet.

Begrijp me goed ik wil hier geen promopraatje houden voor de NEM, Wanneer ik dit lees wordt je vaak ook totaal niet blij. Ik heb een goede ervaring met hun gehad en ik bespaar geld en daarnaast krijg ik ook nog groene stroom.Het enige wat mij wel stoort is mensen die onwaarheden lopen te verkondigen doordat ze zelf persoonlijk in de clinch hebben gelegen.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Ook ik verbaas me al onophoudelijk over hetgeen de exnemmedewerker hier loopt te verkondigen. Ik vind dat hij/zij ver het boekje te buiten gaat. Zozeer zelfs dat ik ronduit betwijfel of hetgeen hij/zij zegt wel de ultieme waarheid is.
Als dat al zo is, heb dan 'ballen' en doe aangifte bij de politie. Dan ben je constructief bezig in plaats van hier maar steeds af te geven op de exwerkgever. Mij lijkt eerder sprake geweest van een arbeidsconflict en nu spuit u uw gal.
Vergeet niet: u hebt zichzelf ook schuldig gemaakt aan misleidende praktijken en bent niet meteen weggegaan toen u zelf aan deze praktijken mee deed. Waarover u nu moord en brand schreeuwt.

Kortom: doe aangifte als hetgeen u zegt de ultieme en niets dan de waarheid is.

PS: Nee, ik NEM is niet mijn leverancier en heb ook geen intensies naar ze over te stappen! Ook is de NEM niet mijn werkgever.

Frederique75
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 08:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Frederique75 »

Bij Kassa hebben ze een onderzoek ingesteld naar de NEM en ook onder andere naar de geluidsopnames. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3658886 Kijk ik ben ook klant geworden en ik schrok mij ook kapot toen ik de NEM zag bij Kassa. Daarnaast sta ik versteld van de hoeveelheid klachten op het internet. Waar rook is vuur, absoluut. Alleen beschuldigingen van manipulatie en het bewust negeren van annuleringsbrieven vind ik nogal vergaan.

Ik koop vaker dingen via de telefoon. En ook ik heb niet altijd even goede ervaringen, tsja wellicht ben ik te goedgelovig. Wat mij wel verbaasde is dat er bij de NEM nadrukkelijk werd gewezen op het feit in de bandopname, dat ik kon annuleren, hetzij schriftelijk en wel binnen 7 werkdagen. Allereerst was dit de eerste keer dat ik gewezen werd op dit recht in de bandopname (het viel me echt op!) Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat een bedrijf die het kennelijk verplicht stelt consumenten te wijzen op dit annuleringsrecht en dan vervolgens BEWUST annuleringsbrieven verduistert en bandopnames manipuleert.

Ik denk dat het veel meer te maken heeft dat mensen wellicht overdondert worden tijdens zo'n telefoongesprek. Zoals ik al vertelde heb ik meer gekocht via de telefoon en die mensen worden er volgens mij op getraind om zoveel mogelijk de eerste keer te verkopen. Neem dan eerst de tijd om het uit te zoeken en maak (als dat kan, anders moet je het sowieso niet doen) een terugbelafspraak. Dit bespaard je veel ellende en als ik dit forum moet lezen veel faxen, e-mails en aangetekende brieven.

De reden dat ik hierop reageer is dat ik versteld sta hoe snel mensen en gemakkelijk sommige mensen uitspraken op dit forum voor waarheid aannemen.

Paul Hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Paul Hendriks »

@ Shine

Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan het namelijk weten want ik ben supervisor geweest bij een rotterdams call center dat voor de NEM belde. Wij baalden als een stekker dat de 7 werkdagen verplicht moesten worden genoemd in de voice log. Call Centers worden vaak uitbetaald op netto verkopen en door deze vraag maakten ook veel mensen gebruik om te kunnen annuleren, dus minder netto's!!!

Ik kan je wel een ding vertellen dat die exmedewerker NEM echt zit te liegen dat hij of zij barst. Beetje frustraties aan het afreageren? De NEM is in tegenstelling tot andere bedrijven (pretium, duitse staatsloterij, vakantiekaart en Oxxio) retestreng met de voice logs. De opnames moeten voldoen aan zogenoemde Do's en Dont's. Do's moesten in de bandopname voorkomen, zoals: u bent bevoegd om over uw energierekening te beslissen?, u sluit een overeenkomst met de NEM?, u begrijpt dat u overstapt van energieleverancier? etc etc etc en Dont's mochten er nooit in voorkomen, zoals het noemen van een informatiepakket en of offerte. Het noemen van de netbeheerder, zeggen dat het vrijblijvend is etc etc. NEM is de enige opdrachtgever geweest die ik ken die alle voice logs zelf nog eens na luisterde. alle voice logs die ook maar enigzins afweken of een do niet hadden of een don't bezaten werden afgekeurd en hier kregen we dan niks van betaald. Hierdoor werden wij helemaal gek!!! Wij zaten er al bovenop en nog steeds werd 20% afgekeurd, aaaaahhh

Ik ben zelf nog eens bij hun langs gewees. Zaten allemaal studenten met koptelefoons de hele dag te luisteren, Daarnaast kregen wij alle annuleringen ook door en in het begin hebben we die ook nagebeld om te controleren en te vragen waarom ze hadden geanuleerd. Veel mensen die achteraf toch spijt hadden of verschrikkelijke verhalen hadden gelezen op internet. Weet je wat het probleem is met de NEM, ze bellen gewoon veel te veel. Volgens mij hadden ze zo'n 20 call centers werken. Hierdoor krijg je een stormvloed aan klachten omdat er altijd wel agents tussen zitten die buiten hun boekje gaan. Zelf ben ik dolblij dat ik dit project niet meer heb, veel te veel negativiteit en erg moeilijk te verkopen.
Zit nu op goede doelen en dat bevalt me een stuk beter, alhoewel ik ook moet vertellen dat het wel erg bedelen is bij reeds betalende donateurs om nog meer te kunnen krijgen.

famhezik
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 17:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door famhezik »

wij hebben dus hetzelfde ondervonden september 2007 werden wij gebeld en ja wij zouden het informatie pakket krijgen opgestuurd ,echter nooit wat ontvangen el zijn er dus vanaf september bedragen afgeschreven door de nem, echter hadden wij dit niet direct door maar pas januari 2008 ,toen was het saldo namelijk ontoerijkent en kregen wij een laatste herinderring heb gelijk een brief gestuurd naar eneco en nem bijden heb ik verzocht om alles weer ongedaan te maken zonder erdere kosten
echter zijn geen van beiden akkoord gegaan en ben ik dus op eigenhand weer erug naar eneco gegaan on kon nem ineens wel reageren dat ik voor de kosten opdraai om dat ik het contract vroegtijdige opzeg ,gelijk weer een mail gestuurd met reactie dat er nooit een contract is geweest en ik mij niet verantwoordelijk voel enzenz , tevens geen reactie wel krijg ik steeds een herindering ,want heb ook een blokade voor hun rekening laten aanbrenegen.

er werd dus ook gbruikt gemaakt van een incsso contract helaas neemt de nem de voorwaarden niet zo nauw ,want ik heb immers nooit een machtiging gegeven voor een incasso in welke vorm dan ook ,echter begint dit echter ook al een langdurige zaak te worden ,maar goed hoop dat ik dat zelf nog kan oplossen .

echter voor het nem verhaal zou ik graag wat adies hebben, wat te doen ,ik ben van mening dat ik gewoon niets (meer)moet doen ,dan komt het vanzelf voor een rechter ??? ik heb al kosten moeten maken voor de terug stap naar eneco maar goed die heb IK bewust genomen

gr en bedankt fam hezik

boogie66
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door boogie66 »

Ik werd een uurtje geleden gebeld door een dame die mij wilde strikken om NEM klant te worden.

Na een afwachtende houding mijnerzijds, dweepte de dame zelfs met een 'Garantiecertificaat' dat NEM de goedkoopste leverancier van stroom zou zijn.

Mijn tegenvragen: 1) wie heeft dat certificaat uitgegeven? en 2) kunt u mij een kopie van het certificaat sturen?, werden beantwoord met:
ad 1): 'weet ik veel! De gemeente of zo?'
ad 2): 'ja dan meld ik u aan en kunt u altijd nog, binnen 7 dagen, opzeggen'.
Lijkt mij dat hier sprake is van enige vorm van misleiding...

nikky.
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nikky. »

CHRIS EN CIS1968

Bedankt voor de informatie,

Ik heb de NEM al geblokeerd zodat ze geen geld van mijn rekening kunnen halen. het rare is ook dat mijn man zeker weet dat hij het rekening nummer van ons niet heeft gegeven. dus hoe ze hieraan komen ik heb geen flauw idee.

in ieder geval ga ik je advies zeker bij de hand houden en hoop ik dat we snel van deze maatschappij af zijn.

groet,
Nikky

Paul Hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Paul Hendriks »

@ Wicher
.....Wij zaten er al bovenop en nog steeds werd 20% afgekeurd, aaaaahhh

Jammer, daarover kregen jullie dus niks uitbetaald, maar uh: weet je ook 100% zeker dat de NEM daar verder niets mee deed?????
Dat hing af van de ontbrekende "Do" of een bezittende "Don't" in de voicelog. Bij een ontbrekende "Do" konden we in het begin de prospect weer nabellen om zo een volledig goede voicelog op te nemen, bij een bezittende Don't (noemen van een informatiepakket, offerte, zeggen dat er niks verandert, noemen van de netbeheerder, zeggen dat je nergens aan vast zit etc...) ging de NEM ze zelf nabellen (om schade te beperken, yeah right!) Vaak belde ze niet of veel te laat na, dus werden die "verkeerde" voicelogs ook daadwerkelijk geen klant. Dit hebben we steeksproefgewijs wel gechekt. Vaak sloeg het ook nergens op waarom ze werden afgekeurd. Waneer iemand ok zegt in plaats van ja of akkoord werd in het begin al afgekeurd. Hier heeft een agent dan wel al 2 uur voor moeten bellen. :twisted:
....Weet je wat het probleem is met de NEM, ze bellen gewoon veel te veel. Volgens mij hadden ze zo'n 20 call centers werken. Hierdoor krijg je een stormvloed aan klachten omdat er altijd wel agents tussen zitten die buiten hun boekje gaan

Dus daaruit begrijp ik dat toch niet alle voice logs nageluisterd worden? Want waarom anders die stormvloed aan klachten?
nee, alle voicelogs werden wel nageluisterd (we kregen ook alle lijsten te zien) Het gaat er veel meer om dat er natuurlijk veel gesprekken zijn gevoerd die niet komen tot een voicelog en ja die, gesprekken kunnen ze niet naluisteren.

Wicher, het gaat er meer om dat het beloningssysteem van No Cure No Pay, heel vaak verkeerde verkopen uitlokt. Wanneer je naar alle bedrijven gaat kijken die veel verkopen volgens dit beloningsysteem, Pretium, Oxxio, NEM etc... dan zien je ook continue dezelfde klachten voorkomen. Call Centers en agents worden alleen maar beloond wanneer er verkocht wordt. Tja wat krijg je dan? Klachten, misleiding, noem maar op.

Ik ben het met Shine eens op het vlak dat ik 100% zeker weet dat exmedewerkerNEM steevast zit te liegen. NEM manipuleert geen voicelogs en gooit ook geen annuleringsbrieven weg. Hier ben ik persoonlijk 4 maanden full time mee bezig geweest. Je kan ze van veel zaken beschuldigen en gezien alle klachten gaat er ook veel mis. Maar ga niet zitten liegen omdat er persoonlijke grieven zijn.

Annabelle LB
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 21:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Annabelle LB »

Werd vandaag gebeld door een medewerker van de N.E.M..Zoals altijd bij dit soort telefoontje laat ik ze netjes hun verhaal doen. De persoon legde mij uit dat mijn huidige energie leverancier "Nuon" het energieleveringscontract had overgedragen aan de N.E.M. en dat ze me daarom een verwelkomingspakket wouden aanbieden. Ik begreep zijn verzoek niet en zei dat ik niet wou overgaan naar een nieuwe leverancier. Hij vertelde mij dat ik geen verplichtingen zou aangaan want het contract zou sowieso overgaan. Mijn respons was dat ik hierover geen bericht van de Nuon had ontvangen. Hij maakte mij echter wel aan het twijfelen en kreeg mij zover dat ik instemde om een informatiepakket te ontvangen. Hij vroeg om bevestiging van mijn adres en DAARNA vroeg hij om mijn bankrekening. Ik vroeg hem waarom hij mijn bankrekening nodig had en dat ik deze via de telefoon niet zou doorgeven. Hij gaf aan dat ze een BKR controle wouden uitvoeren om mijn betalingspatroon te controleren. Ik ging natuurlijk uit mijn slof, als de Nuon mijn contract vrijwillig overdraagt geven ze natuurlijk ook klantgegevens neem ik aan. Vervolgens wordt ik doorverbonden met zijn chef, die mij vraagt of 'ik problemen heb met mijn bankrekening'. Hij legde uit dat voor het "oversluiten" van Nuon naar NEM voor een contract van 3 jaar zij mijn bankgegevens nodig hebben. Ik ging toen helemaal uit mij pan. De medewerker heeft mij gedurende het gehele gesprek voorgelogen om mij zover te krijgen dat ik een verwelkomingspakket zou accepteren!!! De man schrok erg van mijn reactie en begreep dat ik er niet van gediend ben als consument voorgelogen te worden om iets te kopen zonder dat je dat weet! Hij zou de medewerker op "staande voet" ontslaan en mij uit zijn bestand verwijderen. Hopelijk houden ze mij nu met rust!
Lang verhaal maar heeft iemand een soortgelijke ervaring? Dit is namelijk er misleidend voor onze consumenten!
Gr.,
Annabelle LB

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

@ Paul Hendriks:

Stel nou eens dat Annabelle in dit geval wel gezwicht was, en haar bankrekg.nr. had gegeven en akkoord was gegaan met het opsturen van het "informatiepakket": wat had de NEM gedaan?

Annabelle LB
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 21:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Annabelle LB »

Ik heb in ieder geval gisteravond mijn klacht doorgezet bij ConsuWijzer.nl de DTE verwees mij naar deze site. Ben benieuwd wat daar uit komt. Tevens heb ik de Nuon gewaarschuwd over het telefoongesprek, gezien de klachten die hier vernoemd staan vertrouw ik het toch niet helemaal... Overigens als iedereen nu zijn klacht doorzet aan ConsuWijzer.nl misschien kan er dan regulering komen en komt er een einde aan deze waanzin!

e.dekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 21:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door e.dekoning »

Je kunt er niet vaak genoeg voor waarschuwen, ook ik werd vaak gebeld, heb eerst al een paar keer geweigerd te reageren. Na een moment van onachtzaamheid raakte ik toch in gesprek met een jongeman met een zeer overtuigend verhaal. Essent zou stoppen met leveren aan het gebied waar ik woon, dit was alleen maar ter controle (??).
Elke keer als ik zei dat ik niets van hem wilde, zei hij alleen maar 'ja maar het is zo klaar!' Ook als ik om informatie vroeg, bleef hij maar vragen om mijn gegevens. Als ik schriftelijke informatie wilde, waar ik om vroeg, moesten toch eerst even al mijn gegevens gecheckt worden..
Uiteindelijk probeerde hij mijn antwoorden op band op te nemen, daarbij heb ik halverwege geweigerd. Toen haalde hij er een leidinggevende bij die na een slap 'excuses' het gesprek snel beeindigde.
Achteraf had ik spijt dat ik niet even mijn woede gekoeld had. Wat is er tegen dit soort rottige manieren te doen?? Moet Essent zelf ook niet in actie komen??

Thomasson
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 22:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Thomasson »

goed ik ben 1 van die vervelende mensen die jullie thuis belt en probeert jullie NEM aan te smeren.
het probleem is niet zo zeer de NEM die jullie voorliegen, het zijn de agents(de agents die niet voor de NEM werken maar voor een call center, er is een script en daar is niets mis mee, wordt niet in gelogen!), de agents die gepusht worden om te scoren en dus automatische liegen om te scoren want anders lig je eruit en dan ga je dus maar dingen verzinnen...maar 1 ding is zeker....de voicelogs worden nauwkeurig door de supervisors gecheckt en als er maar 1 ding mis gaat in de voicelog, wordt er meteen opnieuw gebeld voor het opnieuw afnemen van de voicelog...

en iedereen die zegt dat hij niet wist dat hij overstapte is ontzettend dom...
de laatste vraag in de voicelog is = U begrijpt dus dat u overstapt van energie leverancier en dus klant wordt van de Nederlandse Energie Maatschapij?!

mensen word is wakker...

Thomasson
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 22:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Thomasson »

dat laatste zinnetje KAN niet achterwegen worden gelaten anders wordt de voicelog afgekeurd en moet de supervisie ze nabellen, en er is een lijst waar heel wat mensen op staan die in tweede instantie niet willen en dus gaat het dan niet door.

en ja de NEM is verantwoordelijk maar niet de schuldige.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Eigenlijk zou men gewoon van dit hele telefonische switch verhaal af moeten.

Het beste zou dat:
Zolang als dat het contract niet ondertekend retour is gezonden, de telefonische verkoop, switch etc. géén rechtsgeldigheid bevat.
M.a.w., als de leverancier niet binnen 7 werkdagen (na ontvangst van contract!) een ondertekend exemplaar heeft ontvangen, gaat het hele festijn gewoon niet door.

Dan kunnen er mijn inziens ook geen 'misverstanden' meer ontstaan.
Noch bij de consument, noch bij het callcenter.

Dat hele telefonische huidige switch verhaal is een ellende.
Als ik kwaad wil kan ik mijn buurman/-vrouw, of wie dan maar ook op een eenvoudige manier een loer draaien door hem/haar bij een leverancier aan te melden.

Paul Hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Paul Hendriks »

@ Wicher
Stel nou eens dat Annabelle in dit geval wel gezwicht was, en haar bankrekg.nr. had gegeven en akkoord was gegaan met het opsturen van het "informatiepakket": wat had de NEM gedaan?
Annabelle kan niet akkoord gaan met het versturen van een informatiepakket. Waarom niet? Omdat de NEM geen informatiepakketen verstuurd!

Een van de Do's is dat er nadrukkelijk wordt gevraagd: U sluit een overeenkomst met de Nederlandse Energie Maatschappij, hierop moet een duidelijke Ja of Akkoord worden gegeven.

Een duidelijke Don't (waarop een voicelog wordt afgekeurd) is wanneer er een informatiepakket of offerte wordt beloofd.

De laatste vraag in de voicelog is de volgende: Even voor alle duidelijkheid willen we u de volgende controlevraag stellen: Dus u begrijpt dat u overstapt van energieleverancier?(letterlijke citaat, voicelog script). Ook hier moet een duidelijke Ja of Akkoord worden gegeven. mmmmh of TSja werd zelfs al afgekeurd.

Nadat er bij ons veel voicelogs werden afgekeurd moest ik alle twijfelgevallen afluisteren. Ik heb dit dus weken achter elkaar moeten doen.

Do's waren (dus aspecten die in de voicelog moesten voorkomen en beantwoord moesten worden met een duidelijke ja of akkoord):

1. Om er voor te zorgen dat er geen onduidelijkheid ontstaat over de overstap naar de Nederlandse Energie Maatschappij willen wij het volgende gedeelte van het telefoongesprek opnemen. Hierin worden de gemaakte afspraken nogmaals herhaalt en dient ook voor uw bescherming wanneer er onduidelijkheden zijn? Gaat u hiermee akkoord? (duidelijke Ja of Akkoord)

dit duurt me te lang even kort samengevat... doe het nm uit mijn hoofd.

2. NAW gegevens controleren en geboortedatum vragen

3. U betaalt de energierekening of u bent bevoegd hierover een beslissing te nemen?(duidelijke Ja of Akkoord)

4. U begrijpt dat u een overeenkomst sluit met De Nederlandse Energie Maatschappij (duidelijke Ja of Akkoord)

5. U begrijpt dat u gas en electriciteit gaat afnemen en dus uw energierekening moet gaan betalen aan de Nederlandse Energie Maatschappij(duidelijke Ja of Akkoord)

6. tarieven opnoemen (acceptgiro of automatische incasso) (duidelijke Ja of Akkoord)

7. U wil uw energierekening aan de Nederlandse Energie Maatschappij betalen via automatische incasso of acceptgiro? bij automatische incasso, rekeningnummer en bank vragen.

8. U begrijpt dat u nog kan afzien van onze overeenkomst binnen 7 werkdagen. (duidelijke Ja of Akkoord)U dient dan schriftelijk bij de Nederlandse Energie Maatschappij te annuleren.

9. Even voor alle duidelijkheid willen we u de volgende controlevraag stellen: Dus u begrijpt dat u overstapt van energieleverancier? (duidelijke Ja of Akkoord)

Nou dan bedank ik u hartelijk voor dit telefoongesprek en beeindig ik hiermee de bandopname. Tevens wens ik u nog een goede (O,M,A= ochtend, middag of avond)

Kijk waar het bij mij om gaat is dat er geen leugens worden verspreid op dit forum. Dat er veel misgaat en dat ik overtuigd ben dat het beloningssysteem van No Cure No Pay veel klachten uitlokt heb ik al eerder vermeld.

Kijk naar alle postings op de forums. Telefonisch verkopen gaat gepaard met klachten. Mensen worden overdonderd en moeten snel beslissen. Ik werk voor een call center gewerkt dat ook voor de MEM werkt. Daarnaast ben ik 4 maanden supervisor op het NEM project geweest en als er een opdrachtgever streng was met betrekking tot de kwaliteit dan was het de NEM wel.

Let op: Ik werk niet meer voor de NEM, de reden dat ik hier zoveel aandacht aan geef heeft pur sang te maken met de leugens van een of andere exmedewerkerNEM. Dit vind ik een dolksteek voor alle call-centers en honderden agents die zich wel goed aan de richtlijnen houden. Daarnaast is het afreageren op de NEM met pertinente onwaarheden ook een laf gebaar.

Dit forum juich ik alleen maar toe en dit houdt de bedrijven scherp om op de kwaliteit te blijven letten, maar dan moet het wel berusten op waarheden. Op deze manier blijft het ook waardevol. Eigenlijk vind ik dat de NEM hier zelf op zou moeten reageren.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Of er gelogen wordt; dat zal een ieder van zichzelf wel weten!

Maar om mensen die reageren voor leugenaars uit te maken vind ik wel heel erg ver gaan!

Mijn ervaring met de NEM is namelijk ook niet zo'n beste maar om mij dan maar meteen voor leugenaar uit te gaan maken (alleen omdat mijn reactie niet in het voordeel van de NEM is) zou ik wel heel erg krom vinden!

Ook mijn moeder heeft een telefoontje gehad van de NEM (zij is in de 80!). Toen ik een keer bij haar kwam zag ik daar een brief liggen van de NEM: Bevestiging overeenkomt ...
Ik vraag haar: Wat is dat?
Haar antwoord: Daar snap ik niks van waarom of ze mij dat sturen ...

Gelijk met de NEM gebeld en zij mij verteld dat mijn moeder als ze dit niet wilde een brief, 't liefst aangetekend, moest versturen en daarin zeggen dat zij niet had begrepen waarop zij geantwoord had.

Keurige reactie gehad: De aanmelding wordt geannuleerd!

Wij hartstikke blij: hadden we toch maar allemaal op tijd geregeld!

Dáchten we ...

Kom ik weer bij mijn moeder zie ik een brief van de NEM: Bevestiging levering!

Wat is dat nu weer!

Meteen telefonisch op gereageerd: moest maar even een brief sturen!

Heb dat (gelukkig) met Handtekening Retour gedaan.

Wat schetst mijn verbazing als ik telefonisch contact opneem: Nee hoor, die brief hebben wij helemaal niet gekregen ????????

(Via Track & Trace van TNT Post keurig kunnen lezen dat de brief is afgeleverd + dat ik het getekend exemplaar 'met Handtekening Retour' heb ontvangen.)

'Of ik de brief nog maar een keer wil opsturen!'

Toen was ik het zat en heb stappen ondernomen en nu ligt alles bij de GeschillenCommissie!

Ik ben in blijde afwachting ...

DochterMaria

Gesloten