LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
alp33
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009 17:02

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door alp33 »

veel succes!!

ik heb bij qkreizen geboekt omdat ik de eigenaar persoonlijk ken en weet dat de verkochte reis garant is, ja ik weet dat ik iets meer heb betaald als bij tourmax maar ik ben tenminste zeker van mijn vakantie.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door G7 »

Snelle reacties vanuit Tourmax na onze boeking, Zonder vragen maanden later een nieuwe factuur voor het restbedrag ontvangen, maar dan wel ZONDER vliegtax die vervallen is. Erg netjes dat dit ongevraagd gebeurt.
We vliegen dinsdag 4-8 en ontvangen nu (2-8 om 21.58 uur op zondag!!!!) keurig ongevraagd al onze reisdocumenten per email. PRIMA PRIMA
Ja en weet je wat ze deze week ook doen? Mensen die deze week zouden vertrekken ongevraagd, naar andere hotels in andere plaatsen sturen. Ook allemaal ongevraagd. :?

Je had geboekt voor een knus hotel in Side en nu mag je naar een zeer groot hotel in Kemer, zonder eerst aan de mensen te vragen of zij dat wel wilden.

Een tot twee dagen voor vertrek de mensen de papieren toesturen via de mail en dan tot je schrik zien, dat je niet krijgt waar je voor geboekt hebt en probeer jij dan nog maar eens wat anders te krijgen, dus de meesten zullen hier wel mee akkoord moeten gaan, anders geen vakantie.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door G7 »

Als je over de d**** praat, trap je 'm op z'n staart.

Ga naar hun site en lees dat ze helaas de reizen niet kunnen uitvoeren en je kontakt kunt opnemen mer SGR.

Alweer een dus!!!

Heel sneu voor al die mensen die deze week ( zelfs vandaag) en daarna nog met hen zouden vertrekken, maar zeg eens eerlijk..... het zat er al wel een beetje in he!!!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rene117 »

oh oh oh en weer een op zijn gat het stink naar misdaad het lijk wel op witwas praktijen lees maar eens


BeachHolidays BV h/o Tourmax: financieel onvermogen.

Op 4 augustus 2009 heeft BeachHolidays BV, handelend onder Tourmax en Turkijeticket, te Amsterdam financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Tourmax kan de geboekte reizen niet meer uitvoeren. Tourmax was sinds 2006 zonder onderbrekingen deelnemer aan SGR.

Consumenten die onder de garantieregeling een reis van Tourmax hebben geboekt krijgen van SGR het vooruitbetaalde reisgeld terugbetaald. Hiertoe kan een claim worden ingediend via het schadeformulier dat u vindt op de pagina Schade claimen van deze site. SGR streeft ernaar complete claims binnen drie weken uit te keren. De bij Tourmax geboekte reis wordt niet meer uitgevoerd.

In alle gevallen geldt dat wij u dringend verzoeken geen vooruitbetalingen meer aan Tourmax te doen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Betalingen gedaan na 4 augustus 2009 worden niet door SGR gegarandeerd.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door mar42 »


geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door geengast »

Naar verwachting: meerdere, zo niet alle internet aanbieders dreigen om te kiepen.
Reisbranche wil ALLE internet aanbieders uit de SGR omdat er enkel en alleen zelfverrijkers op internet opereren!

Enkel aanbieders met ook 'stenen' bureaus bieden de kwaliteit en betrouwbaarheid schijnt het.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Heel sneu allemaal ook al zat het eraan te komen,boek toch bij de gereformeerde aanbieders of ga naar het reisbureau kost je niets extra ofja 27 euro dossierkosten maar je weet wel dat je goed zit.
Dat is die 27 euro zeker waard. 8)
Tourplan,gobest,qkreizen,go mundo,ferio,corendon ezv worden niets voor niets niet door het reisbureau verkocht,het is brol en er gaan er nog veel volgen.

En nee ik werk niet voor een reisbureau of een touroperator.
Laatst gewijzigd door sprookje op 04 aug 2009 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Edjereloaded
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:44

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Edjereloaded »

ROTTERDAM - De reisorganisatie BeachHolidays, handelend onder de namen Tourmax en Turkijeticket, is in financiële problemen geraakt. Dat maakte de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) dinsdag bekend.

zie www.nu.nl
dit ter info

The Nef
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 12:12

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door The Nef »

Reactie voor Whatslive

Mooi verhaal hè!
Nu ben je zeker je baan kwijt? :cry:

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door dia »

En daar staan ze nu met hun o zo possitieve verhalen over hoe goed tourmax wel is en hoe snel en goed ze alles afhandelen,iets te goed voor zichzelf blijkbaar en eigen buidel :lol:



Vind het wel erg voor dgene die de vakantie in 't water zien vallen natuurlijk.
Maar altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten lukt niet altijd en geloof mij er gaan er nog volgen.
Boek toch gewoon bij fatsoenlijke aanbieders zoals neckernamm,oad of hi.Ja zelfs arke.
Laatst gewijzigd door dia op 04 aug 2009 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Geplaatst op 04 Aug 2009 11:03 door geengast


--------------------------------------------------------------------------------

Naar verwachting: meerdere, zo niet alle internet aanbieders dreigen om te kiepen.
Reisbranche wil ALLE internet aanbieders uit de SGR omdat er enkel en alleen zelfverrijkers op internet opereren!

Enkel aanbieders met ook 'stenen' bureaus bieden de kwaliteit en betrouwbaarheid schijnt het.



Ik hoop wel dat je geen gelijk krijgt zoadat de beste internetproviders toch overblijven ,volgens het reisbureau waar ik altijd ga zijn er heus wel een paar.

Waarom hoop ik dat er toch internetproviders blijven,simpel voor de concurentie ander krijgen de gereformeerde vrijspel en bepalen ze zelf hun prijzen.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door evie01 »

Sprookje, je noemt in een van je vorige posts Tourplan als gerenomeerde touroperator.. :? ......................................Die is ook op de fles!

Ik ga ervan uit dat je hotelplan bedoelde?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Tourplan,,gobest,qkreizen,go mundo,ferio,corendon ezv worden niets voor niets niet door het reisbureau verkocht,het is brol en er gaan er nog veel volgen.
Nee hoor meid wat hierboven staat heb ik geschreven dat zij niet verkocht worden door het reisbureau waar wij altijd boeken.
En ik ga erven uit dat het reisbureau wel weet wat het doet. :wink:

energy20
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2009 00:14

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door energy20 »

Mensen hierbij nog een reactie van mij. Let goed op ticketpot. De eigenaar had al eerder een reisbureau onder de naam alptours in Amsterdam. Was failliet gegaan in 2002. Is niet lid van sgr/anvr. Boek uw tickets niet via hun. Groot kans dat ze weer failliet gaan.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

SPROOKJE!!!!

Je noemt in je rijtje ten onrechte namen wat niet klopt als voorbeeld geef ik even gobest, bekijk jij nou eerst even deze site.
Dan kun je zien dat hier niets mee mis is anvr/sgr calamiteiten stichting waarborg en gewoon een onderdeel van tui.
Kijk wat jij doet is gewoon gevaarlijk dit kan bedrijven waar niets mee aan de hand is in gevaar brengen, doordat mensen dit hier lezen.
Niet alle internet reisbureau's zijn verkeerd hoor.
Zelfs een neckerman oad of weet ik veel wie kan ten onder gaan.

Veer99
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2009 00:55

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Veer99 »

Kan me niet voorstellen dat een OAD of Neckermann failliet gaan! En wordt hoog tijd dat SGR eens strenger gaat controleren! Wordt kotsmisselijk als ik lees dat mijnheer Debets van het SGR doodleuk verteld dat hij de afgelopen tijd 4 maal bij Tourmax langs geweest is ...blijkbaar heeft hij dan toch iets niet goed gedaan! Je zult daar maar geboekt hebben en nu met lege handen staan! Ok, geld komt wel terug (staat op sgr site nu ineens dat terugbetaling binnen 3 weken ipv 3 dagen plaats vindt) maar vakantie kun je mooi op je buik schrijven als je binnnekort zou vertrekken!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou chief je hebt hellemaal gelijk hoor,sorry gobest blijkbaar zijn zij wel bij de goeie.
Zoals ik al aangaf zijn er ook goede internet aanbieders,het kaf moet gewoon van het koren gescheiden worden. :wink:

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door meniles »

Sprookje, als we dan toch aan het rectificeren zijn:

Ferio is ook totaal geen "Turkse toko", maar onderdeel van de BIZZ travel group uit Groningen. Hier valt bijvoorbeeld ook het label Beachmasters en BIZZtravel (één van de oudste Nederlandse reismerken) onder. Uiteraard hebben zij ook alle benodigde garanties...(dit weet ik omdat een studiegenoot van me hier 1 jaar geleden stage heeft gelopen)

Ik weet dat dit een beetje op spamm begint te lijken, maar zoals Chief terecht opmerkt het slaat natuurlijk nergens op om normale 100% Nederlandse reisorganisaties in een verkeerd daglicht te stellen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Sprookje, als we dan toch aan het rectificeren zijn:
Deze Belgische babbelaarster is echt niet serieus te nemen.
Mag wel uitkijken dat een touroperator geen klacht indient wegens smaad.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door eeliane »

Alle vreemde nieuwe namen op het internet zouden verkeerd kunnen zijn en dat gebeurt idd steeds meer met turkse touroperators, dus ga zeker voor een turkije reis naar het reisburo, prijs in gids is net zo veel als op ht internet( bij de gewone touroperators), voor niets gaat de zon op zeg ik maar maarja een hollander wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang en schept daar graag over op, tja en dat weten die turken, hollanders zijn verblind als het om de prijs gaat, goedkoop dat is het en verder wordt er niet gekeken.
Als het misgaat is er geen reisburo om naar toe te gaan.
SGR is gewoon achterlijk dat ze iedereeen maar hun gang laten gaan, geen SGR dan absoluut geen logo! Zo wel het logo op de muur, eraf rukken en publieke aan de kaak stellen, in de krant dus, is iedereen op de hoogte!
En via het gerecht een enorme boete laten betalen voor het vervalsen en misbruiken van logo van een bedrijf.

Gesloten