LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is mlm

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Re: wat is mlm

Ongelezen bericht door So be it »

Voorbeeldje van wat? Jouw schijnheiligheid?
Zelf meld je hem open en bloot dat je meer om jouw vijanden geeft dan om hem, maar zodra het je te pas komt en je in de veronderstelling verkeert dat er iets onaardigs tegen hem gezegd wordt t.a.v. een onderwerp dat ook jou raakt dan is opeens de wereld te klein en wordt hij opeens liefdevol omarmd totdat je hem niet meer kan gebruiken in de discussie en hij van jou weer een rotschop kan verwachten en je hem laat vallen als een baksteen. Hoewel hij toch in meerdere opzichten een broeder in jouw kamp is distantieer jij je van hem als jij er beter van uit de discussie denk te komen en misbruikje hem als je ook daarmee weer denkt beter uit de discussie te komen. Een betere illustratie voor schijnheiligheid zou men niet kunnen verzinnen!
Ik zou "hem" hebben gebruikt???:shock:
En liefdevol hebben omarmd??? Wanneer dan???
Hij? Een broeder in mij kamp??
Aha!!! Je bedoeld waarschijnlijk dat ik mij lang fatsoenlijk heb gedragen t.o. "hem".....??
Dat is jou vreemd, natuurlijk, dus ik begrijp je frustratie.....
Probeer trouwens eens rustig uit te leggen wat er mis was met mijn opmerking? Mijn suggestie dat ieder zijn tijd gaat besteden aan dat waarin hij het beste in staat is? Dat ik de zeephandel noem terwijl het ook tandenborstels, make- up en wat dies meer zij omvat? Of was het de uitgang -tje achter de in parttime uitgevoerde zeephandel waarnaar ik refereerde?
Je bent weer iemand aan het vernederen. Zoals gewoonlijk. Je merkt het niet eens.
Zeg het eens, beste man, wat je nou precies dwars zat bij de geciteerde opmerking?
Wie reageerde er, beste jongen???
WIE zat iets dwars??? :lol:

SBI

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En ik schat, schat, dat dat bij de één procent zal liggen......!!
Ik vraag niet om wat je schat of denkt, ik vraag harde cijfers, die verifieerbaar zijn en kloppen.
Als jij dit soort stomme uitspraken doet om de zaken in een ander daglicht te zetten dien je dit met cijfers te onderbouwen. En niet eerst weg te rennen, dan met smilies te gooien, stompzinning te gaan lopen doen o.i.d.

So be it

Ik vraag niet om wat je schat of denkt, ik vraag harde cijfers, die verifieerbaar zijn en kloppen.
Als jij dit soort stomme uitspraken doet om de zaken in een ander daglicht te zetten dien je dit met cijfers te onderbouwen.

Niet de boel omdraaien.....
Jullie begonnen.....
Met kletskoek zoals:
Niemand verdient wat.....
Toch 1% verdient wat.....
Etc......

Dus...., harde cijfers, graag, jongen.....
En niet eerst weg te rennen, dan met smilies te gooien, stompzinning te gaan lopen doen o.i.d.
Wegrennen??? Smilies gooien??? OID???
Zit er iets te strak, jongen??? :shock:

SBI

So be it

Sommige sceptische mensen geloven nog steeds niet dat deze industrie een toekomst heeft. Hier zijn wat quotes voor hun ********* hersenen.

De auto heeft geen toekomst!
Het paard blijft altijd de kar trekken, de auto is maar een rijkelui speeltje.
De president van de Michigan Savings Bank adviseerde Horace Rackham (Henry Ford's advocaat) niet te investeren in de Ford Motor Company, 1903. Rackham sloeg het advies in de wind en kocht $5,000 waarde in aandelen en verkocht het enkel jaren later voor $12.5 miljoen.

De televisie heeft geen toekomst!
Televisie zal het niet langer dan zes maanden volhouden op de markt. De mensen zullen het snel beu worden naar zo'n kastje te kijken elke avond. Een uitspraak van Darryl F Zanuck, hoofd van 20th Century Fox 1946

The Beatles hebben geen toekomst!
We vinden hun sound niet mooi, bovendien groepen met alleen gitaar bezetting zijn op zijn retour. Decca Records wezen de Beatles af in 1962

De stomme film zal altijd blijven bestaan!
Wie in hemelsnaam wil acteurs horen praten?
Harry M Warner, Warner Brothers 1927

De toekomst heeft geen toekomst!
Alles wat uitgevonden kan worden is uitgevonden.
Charles H Duell, US commissioner of patents 1899

Tabak gezond
Voor de meerderheid van de mensen heeft het gebruik van tabak een weldadig effect.
Dr Ian MacDonald. Los Angeles surgeon quoted in Newsweek, 1963

Bron....?
Geen idee

Maarschalk

Je wil toch niet al deze uitspraken gaan vergelijken met onze constatering dat mlm al 60 jaar niet doorbreekt en op de economische wereldschaal niets voorstelt he?

So be it

Je wil toch niet al deze uitspraken gaan vergelijken met onze constatering dat mlm al 60 jaar niet doorbreekt en op de economische wereldschaal niets voorstelt he?
Jawel......

SBI
Jullie zitten altIJd te zeuren........

In het ene geval is het niks want het stelt niks voor en je hebt er nooit van gehoord.....
En het volgende moment raakt de markt verzadigd en is het 6x6x6x6x6x... en zit heel Nederland vol in 2 minuten...!

SBI :lol:

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Verschil is wel dat bovenstaande uitspraken enkele jaren later ontkracht waren, terwijl mlm na 60 jaar nog steeds in de marge zit te krabbelen. Face it, economisch stelt mlm weinig voor, en in de main stream media hoor je er amper iets over.

So be it

Moet je wat anders lezen dan de Donald Duck...... :roll:

So be it

Buurtsuper omzetje toch???

Whhhhhhooooooeeeeeeeehhhhhaaaaaaa!!!!!!!!![/b]

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

De auto heeft geen toekomst!
De televisie heeft geen toekomst!
The Beatles hebben geen toekomst!
De stomme film zal altijd blijven bestaan!
De toekomst heeft geen toekomst!
Tabak gezond
Ja hoor het is weer eens zover. Mijn favoriet, "Een voorwerp zwaarder dan lucht zal nooit kunnen vliegen", staat er nog niet eens tussen.
Het wordt veelvuldig gehanteerd door kneuzen die de conceptuele propositielogica lichtjaren voorbij het begripsvermogen hebben zien passeren in allerlei mogelijke omstandigheden om reeds mislukte concepten alsnog een mogelijk kans van slagen toe te dichten. De onlogische stap in de redenatie 'van de Beatles was een gezaghebber die zei dat het niet zou werken en die kregen toch succes, dus mijn 1001euro krijgt ook succes ondanks dat er mensen niet in geloven' is voor de mlm-er blijkbaar geen enkele drempel.
Het is een leuke invalshoek die wordt gesuggereerd, maar je moet je mlm concept niet langs de meetlat van de geluidsfilm of de automobiel leggen, maar langs de meetlat van marketingconcepten als conveniance store, cash & carry, wholesale distribution, en noem de succesnummers maar op. En daar fietst de mlm al meer dan een halve eeuw op mijlenver afstand achteraan. De mlm is hierin de rode lantarendrager en pikt de kruimels op de markt op die de échte concepten -waarin de échte omzetten worden gehaald en de échte salarissen worden verdiend, en die de markt écht bedienen- laten liggen.

Leuk dat je jezelf voorhoudt dat mlm ooit wél succesvol zal zijn omdat de Beatles succes hadden, maar realiseer je daar wel bij dat de Beatles het op eigen kracht voor elkaar wisten te krijgen bij het grote publiek in slechts een korte tijd, terwijl datzelfde grote publiek de mlm volkomen links laat liggen, en dat nu al een hele lange tijd.

Test het zelf maar eens uit op een feestje. De Beatles zijn al vier keer zo lang exit als dat ze hebben bestaan, terwijl amway al 5 keer langer aan de weg timmert dan de band ooit heeft bestaan. Maar vraag het maar eens rond op het feestje wie de Beatles kent, en wie amway.

Het is en blijft een dood paard, waarvan Van Andel (of was het nou die andere, die nog leeft) in ieder geval nog goed leeft van de verkoop van de biefstuk, maar de IBO's op grote schaal door het publiek links gelegen laten worden. En dan heb ik het nog niet eens over de eurexels, alladvantages, kleenezes en 1001euros en noem de hele rataplan maar op waarvan de mislukking inmiddels een officiële status heeft gekregen. Er zijn maar 2 soorten mlm bedrijven, degenen die al zijn geklapt en degenen die dat nog moeten gaan doen. En allemaal hebben ze één eigenschap gemeen: ze zijn op de markt nog niet eens in de buurt gekomen van de nummer 50 van de ondernemingen in hetzelfde segment op de reguliere markt.

So be it

6.000.000.000....
Een buurtsuperomzetje toch??
En 100.000.000.000...?

Een plaatselijke Appie Happie- omzetje van een wwkje, bijvoorbeeld zeker....?????

Econometrist

Doe er nog een paar miljard bij en je hebt de kwartaalomzet van Unilever. Of Proctor. Of Colgate. Of Nestlé. Of Reckitt & Colman. Of Gilette. Of één van de andere 50 bedrijven die AL hun mensen wél een volwaardig uurtarief betalen!

Je tokootje is en blijft een onbetekenende dwerg, met zwaar onderbetaalde verkopers, en een ver achtergebleven marketingresultaat! En ja, de buurtsuper betaalt AL zijn vakkenvullers!!!

So be it

Ja... en er zijn nog veel meer Zakkenvullers..., dan in alle mlm bij elkaar....

(Is ook logisch..., want mlm stelt tóch niks voor!! :lol: )

Zal een uptodate lijstje maken van wereldbekende bedrijven die dezelfde...., of kleinere omzet halen als mlm......

So be it

Of één van de andere 50 bedrijven die AL hun mensen wél een volwaardig uurtarief betalen!
Schandalig!!!!
Bizar.....
Om niet te zeggen: schofterig...!

Maar 50 bedrijven die "AL hun mensen een volwaardig uurtarief betalen"??

Bedankt voor deze tip.....
Des te meer een reden om toch wat in mlm te gaan doen..., vind je ook niet???

Nogmaals bedankt, voor deze "aaiopener".....

So beat it.......

Econometrist

Ja, als je de nederlandse taal niet begrijpt.
50 bedrijven in jullie branche die wél een volwaardig uurtarief betalen én een kwartaalomzet behalen die groter is dan jullie jaaromzet. Ik gok dat ik er ook wel 100 zou kunnen vinden, of 500.
En wat jij probeert te suggereren dat op de 50 bedrijven na er geen volwaardige tarieven worden betaald is geheel en al herleidbaar naar jouw onnozele begrip van de nederlandse taal.
Dat er naast deze 50 met een hogere omzet dan jullie nog meer bedrijven moeten bestaan betekent niet dat van alle bedrijven er 'maar' 50 zijn die volwaardige tarieven betalen, maar dat er ook bedrijven met volwaardige tarieven zullen zijn die kleiner zijn dan jullie.
Het bedrijfsvolume was het contextuele onderwerp, niet de tarieven.

Maar één ding is zeker; zodra amway zou overgaan om de 6,3 miljoen ibo's ook volwaardige uurtarieven te betalen is binnen no time einde oefening.

Het is en blijft een concept dat gebaseerd is op peanuts en drijft op de ibo's die hun onderbetaalde werkzaamheden verrichten in de hoop op een toekomstig voordeel, wat voor de meesten echter in het hiernamaals zal zijn, wat dan weer overeenkomt met de sectarische inslag van de oprichters die op zich weer de aantrekkingsbron is voor de meest vreemdsoortige types zoals we die ook hier op het forum zien.

So be it

50 bedrijven in jullie branche die wél een volwaardig uurtarief betalen én een kwartaalomzet behalen die groter is dan jullie jaaromzet. Ik gok dat ik er ook wel 100 zou kunnen vinden, of 500.
Ik kan wel 20, 30 grote, bekende bedrijven in de 500 lijst vinden die het met minder moeten moeten doen....
En wat jij probeert te suggereren dat op de 50 bedrijven na er geen volwaardige tarieven worden betaald is geheel en al herleidbaar naar jouw onnozele begrip van de nederlandse taal.
Het zijn jouw woorden....
Je plaatst regelmatig onzin.....
Dat er naast deze 50 met een hogere omzet dan jullie nog meer bedrijven moeten bestaan betekent niet dat van alle bedrijven er 'maar' 50 zijn die volwaardige tarieven betalen, maar dat er ook bedrijven met volwaardige tarieven zullen zijn die kleiner zijn dan jullie.
Het bedrijfsvolume was het contextuele onderwerp, niet de tarieven.
Oh..., fijn bedankt voor je uitleg.....
Als ik het dus goed begrijp ben je wél enthousiast dus, over mlm....?
Waarom schrijf je dan niet in????
Je hoeft je niet te schamen hoor....
Ook mensen met een klein snappertje kunnen dit. Want het is een heel simpel idee.
Maar één ding is zeker; zodra amway zou overgaan om de 6,3 miljoen ibo's ook volwaardige uurtarieven te betalen is binnen no time einde oefening.
Hèeeeeh??? Nieuws???
Werken we nu in "loondienst"???
WIL ik helemaal niet.....
Ik wil betaald krijgen naar prestatie! Beetje rechts idee, natuurlijk en niet naar je zin, natuurlijk, maar wél eerlijk!!
Ik wil niet, net als jij bij je baas, de kantjes er af lopen.
Het is en blijft een concept dat gebaseerd is op peanuts en drijft op de ibo's die hun onderbetaalde werkzaamheden verrichten in de hoop op een toekomstig voordeel, wat voor de meesten echter in het hiernamaals zal zijn, wat dan weer overeenkomt met de sectarische inslag van de oprichters die op zich weer de aantrekkingsbron is voor de meest vreemdsoortige types zoals we die ook hier op het forum zien.
Het lijkt dus wel wat op jouw loopbaan???
Alleen heb jij minder lol??

SBI

Econometrist

Als ik het dus goed begrijp ben je wél enthousiast dus, over mlm....?

En laat nou net jouw begripsvermogen je zwakke punt zijn (één van de...). Dus nee, de mate van mijn enthousiasme voor mlm laat zich raden!
Ik wil betaald krijgen naar prestatie!
En dat is dan ook wat er gebeurt. En aangezien er 30 keer zoveel mensen voor amway in de weer zijn als bij bijvoorbeeld bij Unilever, en die dan totaal ook nog eens 5 keer zo weinig presteren als de mensen bij Unilever, dan is het plaatje van de types die het in mlm zoeken wel zo'n beetje duidelijk. Ze presteren gewoon 150 keer zo weinig, dus no wonder dat amway nooit tot behoorlijke betaling van uurtarieven kan komen. Wat een geluk dat jij dat ook helemaal niet WIL, en dat je genoegen neemt met je onderbetaling als eigen baas. Jij happy, van Andel happy (of was het nou die andere, die nog leeft), en de klant... nou ja, laten we het er maar op houden dat die ook happy is..

En om nou het betalen van volwaardige uurtarieven direct 'loondienst' te noemen zegt me iets over jouw begrip van ondernemen. Ik maak me dan ook wel een klein beetje zorgen of het met jouw reguliere winkeltje wel helemaal goed gaat. Wat moet bijvoorbeel een klant voor een uurtje installeren nou betalen? Of doe je dat gratis, omdat het anders 'loondienst' is?

So be it

En laat nou net jouw begripsvermogen je zwakke punt zijn (één van de...). Dus nee, de mate van mijn enthousiasme voor mlm laat zich raden!
Je hoeft je nergens voor te schamen..... (Behalve dan dat je weer in de baas zijn tijd zit te chatten....)
Quote:

En dat is dan ook wat er gebeurt. En aangezien er 30 keer zoveel mensen voor amway in de weer zijn als bij bijvoorbeeld bij Unilever, en die dan totaal ook nog eens 5 keer zo weinig presteren als de mensen bij Unilever, dan is het plaatje van de types die het in mlm zoeken wel zo'n beetje duidelijk. Ze presteren gewoon 150 keer zo weinig, dus no wonder dat amway nooit tot behoorlijke betaling van uurtarieven kan komen. Wat een geluk dat jij dat ook helemaal niet WIL, en dat je genoegen neemt met je onderbetaling als eigen baas. Jij happy, van Andel happy (of was het nou die andere, die nog leeft), en de klant... nou ja, laten we het er maar op houden dat die ook happy is..
no wonder dat amway nooit tot behoorlijke betaling van uurtarieven kan komen. Wat een geluk dat jij dat ook helemaal niet WIL, en dat je genoegen neemt met je onderbetaling als eigen baas.
Je hebt de arrogantie dat voor een ander uit te maken???
(ik vind dat jij zwaar onderbetaald wordt..., doet dat je wat??)
Jij happy, van Andel happy (of was het nou die andere, die nog leeft),
???? Ik snap het.....
Er zit een diep gewortelde angst voor de dood, bij jou......:(
Maar daar kunnen we hier niks mee, jongen....
Daar is een ander forum voor....
Je blijft er steeds op terugkomen..., maar zoek je hulp tegen die angsten ergens anders, Econometrist!! (Succes)
En om nou het betalen van volwaardige uurtarieven direct 'loondienst' te noemen zegt me iets over jouw begrip van ondernemen. Ik maak me dan ook wel een klein beetje zorgen of het met jouw reguliere winkeltje wel helemaal goed gaat.
Een poging tot vernederen??
Mijn mlm-Winkeltje?? Vergeleken met Unilever, bedoel je? Ja, dan heb je enigzins gelijk....
Vergeleken met jouw inkomen..., ben IK waarschijnlijk een "Unilever" en jij de "buurtsuper"?.
Wat moet bijvoorbeel een klant voor een uurtje installeren nou betalen? Of doe je dat gratis, omdat het anders 'loondienst' is?
Ik "installeer" van alles.....
Ik leg je tuin aan.....
Installeer draadloze telefonie. Richt je slaapkamer voor je in...
Ik ben een duizendpoot.
Tussendoor roep ik jou tot de orde en zet je weer met je voeten op de aarde.

En mijn "tarieven"?
Heb jij daar wat aan dan?
Denk je dat je schoenmaat bepaalt hoeveel je zal betalen?

Fijne dag verder....
De zakelijke groeten aan je baas.

So be it

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Tja, niet succesvol, we zijn er weer. Een tijdje niet over het succesverhaal van MLM in Belgie gesproken en ze proberen hun theorieen weer door de strot te douwen.

De leugenaars.

Maarschalk

Gaan we weer.
Waarom stelt mlm niks voor?
Dat eufony verhaal van jou is allang doorgeprikt.
Idem over die beursgang.

Gesloten