LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Voor iedereen die nog op vakantie gaat in ieder geval een hele goede zorgeloze vakantie, want ieder heeft het verdiend na een jaar hard werken.
Maak er wat van, daar kan jezelf wat aan doen, het weer is er in ieder geval goed,elke dag een stralende blauwe hemel. :lol:

Ik ben blij dat ik heel wat mensen heb kunnen informeren over de situatie in Grand Goordil

HannyM
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:38

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door HannyM »

Beste mensen

Op dit moment zitten wij nog steeds in Ýskandil en het wordt steeds beter. Het eten ýs goed te noemen en het personeel doet erg zijn best. Alleen de schoonmaak is nog niet optimaal ýn orde. Vanaf volgende week is er weer volop animatie. Het is echt een slechte tijd geweest maar nu gaat het serieus beter. Er komen ook weer verschillende touroperators bij die eerst hun gasten hier hebben weggehaald.
Allen de rol van Tourplan in dit geheel blijft voor ons vreemd. Ýk las net dat Edkamunda hier een ander forum voor op wil richten en bij thuiskomst gaan we daar ook in mee doen hoor Edkamundo. Wij hebben hier ontdekt dat Tourplan de problemen niet wil erkennen en daarom krijgen ze ook zo,n gezeur. Al zouden ze maar erkennen dat er hier problemen waren maar dat ze er alles aan zullen doen om ze op te lossen dan heb je er ook meer begrip voor maar ze blijven zeggen dat er nietsa mis is met het hotel en dat is niet waar. Er was wel degelijk iets mis maar dat het nu beter gaat dat is de verdienste van het hotel zelf. Er is zeker 200 procent verbetering maar het is nog steeds geen 4sterren. Tourplan neem toch eens je verantwoordýng. Wij hebben na 3 dagen zeuren eindelijk een klachtenformulier. Niet over het hotel want dat gaat goed maar over de behandeling bij Tourplan.

Mensen jullie kunnen rustig naar Grand Ýskandil komen maar boek bij een reisorganýsatie die lid is van de ANVR. Als er dan problemen zijn wordt je zeker serieus genomen.

Groeten uit een warm Turkije.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Voor de liefhebbers!

Kijk op
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... o.htmlhier kan u alle foto"s zien van het hotel.

Jos1402
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2007 21:41

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Jos1402 »

Wij zijn nu enkele dagen terug uit Grand Iskandil. We hebben het prima naar ons zin gehad. Natuurlijk waren er dingen niet goed. Je maakt echter nog altijd je eigen vakantie.
Tijdens mijn vakantie (11 dagen) is er twee keer schoongemaakt. Da's te weinig. De natte handdoek van de douche werd dus even als dweil gebruikt. Twee minuten werk. Schone handdoeken hadden we elke dag. Eten en drinken was er voldoende.
Het zwembad was vies. Niet zo verwonderlijk als gasten jerrycans zeep stelen en die in het zwembad leeg gooien na eerst de pompen te hebben gesaboteerd met condooms. De pompen werden echter snel gerepareerd en draaiden op volle toeren waardoor het water elke dag iets schoner werd.
Tijdens ons verblijf ging onze touroperator failliet. Twee dagen later 'ontplofte de bom' in Grand Iskandil. Het personeel hield er heel begrijpelijk mee op na drie maanden geen salaris te hebben gehad. Dit werd meteen gezien als een vrijbrief om op rooftocht te gaan. Personeel wat nog wel werkte werd getracteerd op een paar klappen en alles werd leeggeroofd, hoofdzakelijk door gasten uit de vormalige Sovjet Unie en Bosnie. Zij zijn door de politie opgepakt.
De koks werkten wel dus er was lunch. Echter, de troep van het ontbijt stond er nog. Dat was dus even minder. We hebben gewoon lekker gegeten. De kip was lekker! Ik heb veel reactie's op het eten gehoord. In Turkije wordt veel kip gegeten. Daarnaast werd door een aantal landgenoten de lamsboutjes ook voor kip aangezien en de schnitselrepen voor kibbeling. Sukkels. Ze weten dus niet eens wat ze in hun mond steken.
Na de lunch begon het animatieteam direct met het schoonmaken van de eetzaal. Aangezien wij de ervaring hebben, staken wij de handen uit de mouwen en na een half uurtje was alles klaar. Het diner ging gewoon door.
Het animatieteam heeft vervolgens alles in het werk gesteld om het iedereen, en dat werden er steeds minder vanwege de overboekingen, naar de zin te maken. Zij werkten keihard, probeerden ook hun eigen job nog op te pakken en verdienen diep respect. Grand Iskandil komt er mede door hun enorme inzet weer bovenop.
Het moet mij echt van het hart dat er veel te veel stemmingmakerij is onder de reactie's. EDKAMUNA is daar een goed voorbeeld van. Ik heb hem in Turkije meegemaakt. Zijn kaken gaan de hele dag door. Als het geen drinken is, is het wel eten en anders praat hij en heeft hij de mooiste sprookjes. Zo heeft hij een alleenstaande moeder met twee kinderen de stuipen op het lijf gejaagd, kreeg van een ander te horen in het bijzijn van de kinderen niet met dat soort verhaaltjes te komen. Ook denk hij zich via dit forum onfatsoenlijk te kunnen uitlaten over mensen van het animatieteam. De dame van het animatieteam zou aan de drank zijn (ik ken iemand die om 11.00 uur al met bier liep te slepen), dik zijn met mij en onder een alias op dit forum zitten. Allemaal zielige verdachtmakingen waarvoor ik diep respect heb want het moet je maar lukken met zo'n geringe hoeveelheid hersens.
Nogmaals, er WAS veel mis maar ik ben er van overtuigd dat iedereen er een goede vakantie zal krijgen. Voor wie het aandurft: Een hele goede vakantie enne... doe Hieke van het animatieteam de groeten van Jos.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door rene117 »

ik vertrek er vrijdag naar toe en we zien wel we moetenhet er maar van maken wat er temaken valt ik heb er echtzin in
en ja wat wij hier in dit land zijn gewent hebben ze daar niet
dat er wat mis is ja dat kan maar daar laat ik me niet van tegen houden en ja er zijn mensen die heelde dag klagen maar die heb je er altijd tussen zitten

ik hou uw op de hoogte

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Chief »

Geplaatst op 18 Aug 2007 10:02 door rene117


--------------------------------------------------------------------------------

ik vertrek er vrijdag naar toe en we zien wel we moetenhet er maar van maken wat er temaken valt ik heb er echtzin in
en ja wat wij hier in dit land zijn gewent hebben ze daar niet
dat er wat mis is ja dat kan maar daar laat ik me niet van tegen houden en ja er zijn mensen die heelde dag klagen maar die heb je er altijd tussen zitten

ik hou uw op de hoogte
Goh Renee het is me toch wat, in iedere onzinnige topic reageer jij, nu is dit topic al een tijdje aan de gang en echt geen één reactie. En heel toevallig ga jij volgende week ineens naar dit hotel :shock:

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hai die JOS,

Ik zat al te wachten,wanneer zal die Jos eens iets melden.
Hij is 1 van de 40 mensen die het allemaal wel best vond in het hotel,waarschijnlijk is het bij hem zelf ook zo'n zootje thuis, dat kan niet anders. :roll:
Niet alle negatieve reacties komen zeker niet van mij af. Het houd mij wel erg bezig, ik ben het persoon die dit topic heb gestart en dan is het logisch dat ik veel reageer.
Jos (in de 50 )is zo'n iemand die zich opdringt aan jonge meisjes o.a die van het animatieteam.
Hij vond het allemaal goed, als hij zijn pik maar achterna kon lopen.
Zijn verhalen gingen over zielige vrouwtjes die hij een slaapplek aanbood.

Denkt Jos nou werkelijk dat Nederlanders de boel saborteren? en de zwembad waar mijn kinderen graag in zwommen met opzet bevuilen, sorry hoor dat gaat er bij mij niet in.
De feiten en foto"s spreken voor zich, die liegen niet.
Geeft de toeristen maar de schuld, want Grand Iskandil is zo goed!
Zijn eigen zoon en zijn vriend klaagde zelf ook en maakte ook foto"s van al die gorrigheid, hier stond ik zelf bij.
Jos wist niet eens dat 5 lira bijna 3 euro is, wie heeft er geen hersens!!!!
omdat ik vertelde dat ik Turkije wel duur vond.
Jos vond het allemaal maar zielig voor het hotel, ik vond het zielig voor mijn kinderen dat het allemaal zo moest. Mijn kinderen zijn belangrijke dan een hotel die het aan zich zelf te verwijten heeft.


Jos zat vaak alleen op zoek naar aandacht,erg zielig allemaal.
Mensen kwamen zelf, met hun negatieve verhalen waarin ik op door ging.
Jos ging meehelpen met schoonmaken, kopjes,bekers ophalen, ja wat moest hij immers anders.
Ik heb altijd zelf mijn bekers en servies opgeruimd als ik aan het zwembad zat. Jos verweerde dat er te weinig bekers waren doordat de toeristen ze overal lieten staan.
Ja Jos als je mij zo nodig moet benoemen zal ik ook even wat over jou vertellen.
Jos edkamuna is Karin,

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

hmmm, Ik dacht dat de atmosfeer in dit hotel goed was?
8)

@Renee

De last minutes zullen nu wel goedkoop zijn.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door rene117 »

ja zeker lekker goed koop zit je er mee dan

en chief zeker een broertje van henrie42 met zijn onzin

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

@ renee

Nou nee, maar ik heb je ook het hele topic hier niet gezien, dus neem aan dat je nu pas geboekt hebt.
Heb je je kortingsbon ingezet?

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Dd. 02-08-2007 ontstond er comotie over het magere ontbijt, daarop volgend werd door de tourplan gasten de agent gebeld en die kwam naar iskandil. Daarna kreeg het een met het ander vervolg, o.a. het zwembad werd gecotroleerd glasscherven van de bodem afgehaald etc...
Op dat moment is alles weer zo goed als in werking gezet, even gerelateerd aan het pleidooi van Jos op dit forum, wij zaten er tot 14-08-2007, dan duurt het wel erg lang om helder water te krijgen, ik heb in geen hotel meegemaakt dat het water zicht gaf tot aan de knieen, dus naar mijn idee werken er helemaal geen pompen, overigens is het andere zwembad wel schoon en helder, ook daar vertoeven dagelijks veel mensen, Jos was daar ook regelmatig te vinden, ach ja. Maar als het allemaal door Nederlanders word veroorzaakt dan zouden ze eens iets aan het toezicht kunnen doen, dat is er niet, maar dat had ik al eerder verteld op dit forum beleid was er niet. En over het animatieteam sommigen hebben daar nogal positieve woorden voor over, zoveel bijzonders brachten ze niet, alleen Deniz die vaak bezig was met het organiseren van dingen, maar die Hieke en haar Vlaamse collega kwam ook maar weinig nuttigs uit, zoveel bijzonders voor kinderen is het niet. Voor zover ik weet heb ik absoluut geen moeder met 2 kinderen op stang gejaagd, en als het de vrouw is die ik in gedachte hebt kon die haar eigen zaken wel regelen, overigens maakte zij zich zorgen over haar terugreis en waarschijnlijk terecht, daar hadden we het ook over. Je voelt je geirriteerd omdat er de laatste dagen geen chemie tussen ons meer was, dat zegt iets over je frustratie, moet je niet hebben is erg ongezond. Onzeker ben je in ieder geval, hoe je reageerde toen ik tegen je zei om ook drinken voor jou mee te nemen bij het schone zwembad, je liep tegelijk met me mee naar de bar, even checken of alles nog goed was(tussen ons), na de discussie die ik volgens jou had met Hieke de vorige avond(in de lobby). Jij gaf aan dat het langs je heen was gegaan... doordenkertje, kijk dwars door je heen man. En de uitspraak hersenloos, typisch gerelateerd aan de kleuren rood/wit waar jij het niet op hebt, je begrijpt me wel. Leer eens rekenen of check het met een rekenmachine 5 YTL : 1.67 = € 2.99

Ik heb foto's laten zien aan collega's vrienden, die zeggen dat je daar in heb kunnen leven 15 dagen, dit zou een goede zijn voor de smaakpolitie, dat is hetgeen wat ik aanhoor, weet niet wat jij gewend bent?

gr. Edward

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

@ Ed
Er is tot nu toe erg weinig gereageerd op je topic om Tourplan aansprakelijk te stellen.
Er schijnen dus toch erg weinig mensen te zijn die het zo slecht hebben gehad dat ze actie willen ondernemen.
Het is zoals ik dacht waarschijnlijk, de hele hetze is terug te leiden tot enkele mensen die het daar niet naar hun zin hadden.

Ik heb me om laten praten om over te boeken, en zonder spijt, maar ik denk dat ik het wel zou hebben overleefd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door rene117 »

nee maar ik maak het besten er maar van en we zien wel hoe het loopt daat je moet het tenslote zelf naar je zin maken

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door Chief »

en chief zeker een broertje van henrie42 met zijn onzin
Nou een broertje :roll: ik denk het niet dan zal ik mijzelf eerst om moeten laten bouwen :wink:
En nee ik ben ook geen zus :wink:

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

Hallo hharteman, we hebben al een lijst met e-mails van mensen. Maar wat wil je er nou mee duidelijk maken, je had toch gewoon kunnen gaan, ik hou je niet tegen. Maar je brengt hier je mening alsof je het hotel al kent, en als je met de propaganda zit dan moet je niet reageren op dit forum. Maar je hebt twijfel anders heb je, je niet om laten boeken toch? Ik zal niet meer reageren, omdat we alweer 4 dagen thuis zijn, en alles gaat verwateren en dat moet ook, we hebben een fijne vakantie gehad, ik ben bezig met de video-montage. Ik kan je alleen een tip meegeven, uiteraard valt er te leven, lees: je kan in een 15 jaar oude auto rijden en ook in een hagelnieuwe auto, maar als je voor die 15 jaar oude auto hetzelfde betaald als voor die hagelnieuwe, dan klopt er iets niet, toch? Het hotel is achterstallig, en smerig, dat laatste kan opgelost worden of al opgelost zijn, maar dat eerste dat kan alleen in de winterperiode. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb er geen zin meer in, we houden er ook mee op, en om eerlijk te zijn, je moet doen wat je denkt dat het beste voor je is.

gr. Edward

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Edward.

Ik ben van mening, dat jij moet doen wat je eerst zei. Jullie hebben niet gekregen wat je beloofd is, waar je voor geboekt hebt is en heel belangrijk.... waar je voor betaald hebt. Ik zou zeggen, zet door en reageer inderdaad maar niet meer hier. Heeft weinig zin denk ik, want nu gaat iedereen zich er mee bemoeien en met modder gooien. Ik zou hetzelfde doen als jij. Het er niet bij laten zitten en er werk van maken.

Succes ermee. :wink: Laat anders later nog eens weten hoe het afgelopen is met jullie zaak.

edkamuna
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 jul 2007 22:45

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door edkamuna »

G7,dat doen we inderaad,we stoppen ermee en gaan ons energie in het afhandelen van de klacht met onze reisorganisatie stoppen.

Wat wij probeerde duidelijk te maken is dat we terleurgesteld zijn vooral in Tourplan, omdat Tourplan niet eerlijk is geweest vooraf en achteraf.
We hebben juist de mensen die met tourplan op vakantie gaan willen
bereiken.
Mijn man( Edward ) en :? ik hebben steeds onder edkamuna geschreven en dat verklaart de herhaalde teksten.

Ik( Karin )heb dit topic een paar dagen voor mijn vertrek gestart en tijdens mijn verblijf in Grand Iskandil heb ik er af en toe op gekeken en bij terugkomst ben ik aktief gaan reageren.

Ik wens iedereen een goede vakantie en de mensen die hebben overgeboekt als je in de buurt bent, neem er eens een kijkje,misschien is het nu weer allemaal in order, wie zal het zeggen!! :D

Karin,

moontje26
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2007 21:29

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door moontje26 »

sinds gisteren ben ik alles zo een beetje aan het lezen hier op het forum... enne ik schik er wel van.. wij hebbne een maand geleden ook geboekt via tourplan naar dit hotel.. We vertrekken pas 9 oktober dus er kan dan nog een heleboel veranderen... Maar willen diegene die er net vandaan komen of nog moeten gaan en voor 9 oktober terugkomen ons een beetje op de hoogte houden.. Vanmorgen heb ik nog met Tourplan aan de telefoon gezeten en die vertelde mij dat er idd iemand is gestuurd vanuit hun en dat het nu weer allemaal rustig is en dat er flink aan gewerkt wordt...

Ik hoop dat jullie ons nog op de hoogte willen houden...

Groetjes

hans67
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:56

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hans67 »

Ik reageer hier niet zoveel meer omdat we eindelijk van onze voorpret willen genieten van onze vakantie. We hebben lang genoeg alle ellende van vele GI bezoekers mogen lezen en met ze meegeleefd. Dus nu voor ons even genieten van de voorpret.

Mede dankzij deze topic gestart door Edkamuno zijn wij goed op de hoogte geraakt van wat er zich allemaal in dat hotel afspeelde. En aan reacties van vele andere te lezen was het er inderdaad niet zoals het hoort te zijn.
Nu heb ik er geen behoefte aan om de verhalen te lezen die op elkaar persoonlijk gericht zijn, want daar schieten de mensen niets mee op die ook graag info over GI willen hebben.

Maar dankzij deze topic, dus dankzij EDKAMUNO, zijn vele gezinnen nu naar een ander hotel overgeboekt en niet veroordeeld tot wat het gezin edkamuno heeft door moeten maken.(en vele andere)

Dus bij deze dank Karin en man!!!! Mijn gezin gaat genieten van een heerlijke en bovenal onbezorgde vakantie mede dankzij deze topic.

Groetjes karen

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Tourplan en hotel Grand Iskandil Gumbet

Ongelezen bericht door hharteman »

De twijfel is veroorzaakt door de reacties, en het omboeken door druk van mijn medereizigers.
Zelf was ik gewoon gegaan.

Ik zal hier ook niet meer reageren, tenslotte is het voor mij afgehandeld en gaan we hier niet heen, dus zal mijn bijdrage aan dit topic verder van weinig waarde zijn.
Ik zal het wel blijven volgen.

Het hotel ken ik van bezoekjes..
Ben er zelf wel niet op vakantie geweest, maar wel verschillende keren vrienden opgehaald.
Heeft altijd een goede indruk op me achtergelaten.

Iedereen een goede vakantie toegewenst, en de groeten.

H.Harteman

Gesloten