Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 21 jun 2008 13:52
Natuurlijk snapt de nederlander dat een algehele staking een allerlaatste redmiddel is.
Zo dom is de gemiddelde nederlander nou ook weer niet.
Die nederlander wilde best begrip op brengen, dat hebben ze ook getoond, ook al was het niet leuk voor de reiziger zelf. Waar geen begrip meer voor opgebracht werd, was toen de staking dagen en dagen ging duren.
De staking stond niet meer in verhouding tot het gevolg.
De staking werd inderdaad als machtsmiddel gebruik.
Je kunt het ook machtsmisbruik noemen.
En daar waar de macht in overvloed wordt misbruikt, zijn er gedupeerden. Sterker uitgedrukt: slachtoffers.
En bij mij gaat daar de discussie over: of je dan zo'n machtsmiddel moet, kan en wil gebruiken.
Als het gevolg als een zwarte vlek uitwaaiert en dan vooral anderen treft: dan zeg ik nee, niet doen!
Ik snap dat je bij zo'n staking niet over één nacht ijs gaat, tuurlijk.
Ik begrijp dat er afwegingen worden gemaakt: doen of niet doen.
Maar daar gaat het nu net om.
Velen van jullie vonden die staking nodig. Dat is een opvatting.
Mijn opvatting is een andere en dat mag ook in dit land.
En dan hoef ik geen allerlei verwensingen, toedichtingen te horen, omdat mijn opvatting een andere is.
Ik hoef daarvoor niet op het schavot te worden gebracht.
En dan al die belachelijke voorstellen. Ik vond er heel goede tussen zitten.
En als het gaat om die *toestemming* van de werkgevers: hebben jullie ook de toestemming afgewacht van de werkgevers voor de staking?
Waren jullie bang voor de gevolgen, wanneer er op een bepaalde manier actie werd gevoerd en de werkgevers daarvoor geen toestemming zouden geven?
Bange vakbond, bange chauffeurs?
Of, zijn oorzaak en gevolg dan opeens wél belangrijk, als het er om gaat wie ervoor moet opdraaien (betalen)?
Sorry Spletsj: wat een kulargumenten voer je aan: zoals de wind waait waait m'n jasje.
In mijn omgeving heb ik heel veel negatieve reacties gehoord over de staking: duurde te lang.
En als het gaat om de begroeting van chauffeurs.
Vele malen heb ik chauffeurs begroet, die je niet eens aankeken en niets terug zeiden. Dat komt ook voor.
@Bailey Wanneer je vrouw of man geen interesse meer in je toont, meer in de kroeg zit dan thuis is, dan vraag je toch ook wat er aan de hand is? Dat bedoelde ik met actie: ga eens bij de manager langs, vraag eens hoe het allemaal gesteld is, speek eens wat af.
En dat geldt omgekeerd precies hetzelfde, voor de manager !!!
Anders gezegd, hoe is het met de bedrijfssfeer gesteld.
(Zo bedoelde ik dat, maar was daar niet duidelijk in.)
Wanneer je in je eigen hok blijft zitten en er niet uitkomt dan vervreem je toch ook?
Het is een tweerichtingsverkeer. De sfeer is toch niet alleen maar klagen en dragen?
Dat snappen die managers toch ook, zo dom zijn ze ook niet.
@DriverG Inderdaad, voor de centen moeten we in Den Haag zijn. De politiek maakt keuzes en ik heb het ook niet vaak
op met de politiek en de gemaakte keuzes. Misschien maar eens wat minder naar defensie, minder vliegtuigjes en ander oorlogsgebroed aanschaffen. Want uiteindelijk komt al het bestede geld uit onze zakken. En dan heb ik liever goed OV dan mannen en vrouwen die van ons geld soldaatje gaan spelen. (Is maar een voorbeeld)
En dan als laatste (terzijde) de hoge brandstofprijs.
Natuurlijk is die hoog, maar als ik soms zie hoe snel volkswagentjes optrekken bij het stoplicht en wegscheuren of hoe hard auto's rijden....
Je zou denken dat ze op water lopen.
En dan schreeuwt iedereen dat de accijns maar verlaagd moet worden, omdat het onbetaalbaar wordt.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf, en dat heb ik al eerder gelezen hier.
Dat was het voor nu.
En PS: die hoge brandstofprijs heeft weinig met de discussie te maken,
zo intelligent ben ik zelf ook wel
Zo dom is de gemiddelde nederlander nou ook weer niet.
Die nederlander wilde best begrip op brengen, dat hebben ze ook getoond, ook al was het niet leuk voor de reiziger zelf. Waar geen begrip meer voor opgebracht werd, was toen de staking dagen en dagen ging duren.
De staking stond niet meer in verhouding tot het gevolg.
De staking werd inderdaad als machtsmiddel gebruik.
Je kunt het ook machtsmisbruik noemen.
En daar waar de macht in overvloed wordt misbruikt, zijn er gedupeerden. Sterker uitgedrukt: slachtoffers.
En bij mij gaat daar de discussie over: of je dan zo'n machtsmiddel moet, kan en wil gebruiken.
Als het gevolg als een zwarte vlek uitwaaiert en dan vooral anderen treft: dan zeg ik nee, niet doen!
Ik snap dat je bij zo'n staking niet over één nacht ijs gaat, tuurlijk.
Ik begrijp dat er afwegingen worden gemaakt: doen of niet doen.
Maar daar gaat het nu net om.
Velen van jullie vonden die staking nodig. Dat is een opvatting.
Mijn opvatting is een andere en dat mag ook in dit land.
En dan hoef ik geen allerlei verwensingen, toedichtingen te horen, omdat mijn opvatting een andere is.
Ik hoef daarvoor niet op het schavot te worden gebracht.
En dan al die belachelijke voorstellen. Ik vond er heel goede tussen zitten.
En als het gaat om die *toestemming* van de werkgevers: hebben jullie ook de toestemming afgewacht van de werkgevers voor de staking?
Waren jullie bang voor de gevolgen, wanneer er op een bepaalde manier actie werd gevoerd en de werkgevers daarvoor geen toestemming zouden geven?
Bange vakbond, bange chauffeurs?
Of, zijn oorzaak en gevolg dan opeens wél belangrijk, als het er om gaat wie ervoor moet opdraaien (betalen)?
Sorry Spletsj: wat een kulargumenten voer je aan: zoals de wind waait waait m'n jasje.
In mijn omgeving heb ik heel veel negatieve reacties gehoord over de staking: duurde te lang.
En als het gaat om de begroeting van chauffeurs.
Vele malen heb ik chauffeurs begroet, die je niet eens aankeken en niets terug zeiden. Dat komt ook voor.
@Bailey Wanneer je vrouw of man geen interesse meer in je toont, meer in de kroeg zit dan thuis is, dan vraag je toch ook wat er aan de hand is? Dat bedoelde ik met actie: ga eens bij de manager langs, vraag eens hoe het allemaal gesteld is, speek eens wat af.
En dat geldt omgekeerd precies hetzelfde, voor de manager !!!
Anders gezegd, hoe is het met de bedrijfssfeer gesteld.
(Zo bedoelde ik dat, maar was daar niet duidelijk in.)
Wanneer je in je eigen hok blijft zitten en er niet uitkomt dan vervreem je toch ook?
Het is een tweerichtingsverkeer. De sfeer is toch niet alleen maar klagen en dragen?
Dat snappen die managers toch ook, zo dom zijn ze ook niet.
@DriverG Inderdaad, voor de centen moeten we in Den Haag zijn. De politiek maakt keuzes en ik heb het ook niet vaak
op met de politiek en de gemaakte keuzes. Misschien maar eens wat minder naar defensie, minder vliegtuigjes en ander oorlogsgebroed aanschaffen. Want uiteindelijk komt al het bestede geld uit onze zakken. En dan heb ik liever goed OV dan mannen en vrouwen die van ons geld soldaatje gaan spelen. (Is maar een voorbeeld)
En dan als laatste (terzijde) de hoge brandstofprijs.
Natuurlijk is die hoog, maar als ik soms zie hoe snel volkswagentjes optrekken bij het stoplicht en wegscheuren of hoe hard auto's rijden....
Je zou denken dat ze op water lopen.
En dan schreeuwt iedereen dat de accijns maar verlaagd moet worden, omdat het onbetaalbaar wordt.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf, en dat heb ik al eerder gelezen hier.
Dat was het voor nu.
En PS: die hoge brandstofprijs heeft weinig met de discussie te maken,
zo intelligent ben ik zelf ook wel