LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Editie enigma heeft straf nodig! De gemene oplichters gaan maar gewoon door en door ten koste van alles.
Wat een oplichters bende is dat! Ik warschuw overal om me heen waar ik kom over die bende.
Dat kan weer slachtoffers schelen nietwaar?
Kan Radar hier niets aan doen?????

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Na mijn mailtje van 6/4 geen enkele reactie meer gehad ook geen boekje meer gekregen wat volgens mij deze week had moeten komen.
Ik ben benieuwd.

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

Kan radar hier niet ff reageren?

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Daar hoopte ik op had ze dit alles al gemaild, doch geen reaktie helaas!

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Lindaa21 schreef:Beste Allemaal,

Ook ik ben erin getrapt!
Ben al sinds november bezig met deze onzin!..

Heb nu al weer de zoveelste brief van Janssen & Janssen gekregen.
De brief die ik vandaag kreeg : De dagvaarding die u binnenkort via de deurwaarder kunt verwachten stuur ik u op voorhand toe. Met een brief van 3 kantjes met natuurlijk allemaal moeilijke woorden.

Mijn vraag is of er al iemand bekend is die voor de rechtbank heeft moeten verschijnen???
Ben de dreigementen kots moe!! :evil: :evil: :evil: en ga dus ook echt niet betalen. Dat het maar voor de rechtbankl komt met z'n alle staan we sterk!
Als je inderdaad een dagvaarding krijgt (wat ik betwijfel) mag je me een berichtje sturen. Ik kom wel voor je getuigen tegen dat stelletje oplichters. Bij mij loopt het via Intrum Justitia en heb hen verteld maar naar de rechter te stappen want dat ze anders geen cent krijgen. Ik heb nu al een hele tijd niets meer gehoord. Ik zal wel weer een brief krijgen tegen de tijd dat de zaak dreigt te verlopen ofzo.

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

Ja, wie heeft er al moeten voorkomen?
Zo ja, wat was de uitkomst?

En kan iemand me vertellen hoeveel brieven ze al hebben ontvangen van J&J?

Ik denk dat nog niemand heeft moeten voorkomen, omdat ze alleen maar dreigen met van alles.
Als je dan bang wordt, hebben ze je.
Althans, ik denk dat het zo werkt.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Ik ben ook bij justitia intrum maar verder dan dreigen gebeurt er niks.
Inderdaad is het wel eens goed als iemand kan melden of het verder is gegaan dan dreigen.
Maar betaal niets, hoe dan ook laat maar dreigen, geen rechter die dit bedrog niet zal doorzien.

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Vandaag lag er een blanco envelop met daarin de herinnering voor het abonnement. Wel slim natuurlijk dat je aan de buitenkant niet kan zien van wie die af komt. Ik heb meteen gereageerd (met de hele rij van mijn mailtjes erbij) en doorgeven dat ik niet zal betalen, noch verder zal reageren op hun brieven of die van hun oplichters incassobureau. Ik heb ook geen boekjes meer ontvangen

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

En het gaat maar gewoon door he? Andere mensen lastig vallen met je bedrog. Zielige vertoning als je zo geld wil verdienen.Hadden ze maar een vak moeten leren.Ze behoren ONS geld te geven voor alle narigheid!!
Wat een mismiespels niet? :twisted:

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

gisteren weer een brief ontvangen van incassobureau.
deze weer retour afzender gestuurd. WEG ERMEE!!!

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

:lol: Goed zo! Laten ze het maar fijn bekijken. :lol:

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Ik meld me ook aan als getuige, mocht iemand dit nodig hebben, denk dat we zo elkaar ook kunnen helpen. Ik betwijfel of ze dit voor laten komen, maar je weet het maar nooit. De consumentenbond heeft ze ook al aangesproken op hun manier van werken :
""
Vraagtekens bij verkoopmethode Editie Enigma
14 september 2010 Nieuws De Consumentenbond is met het puzzelblad Editie Enigma in overleg naar aanleiding van meldingen over de telefonische verkoopmethode van het blad. Consumenten klagen bij de bond dat ze tegen hun wil aan een abonnement vast zitten nadat telefonisch een gratis proefnummer is aangeboden.

Voor consumenten is niet altijd duidelijk dat het proefnummer stilzwijgend verlengd wordt. Volgens Editie Enigma blijkt echter uit geluidsfragmenten van het verkoopgesprek dat zij hebben ingestemd met het aanbod. Deze geluidsfragmenten sturen zij in veel gevallen naar de abonnees als zij klagen over de telefonische verkoopmethode. De Consumentenbond gaat een aantal geluidsfragmenten beoordelen.

Algemene voorwaarden

Het is de bond ook opgevallen dat Editie Enigma een aantal onredelijke bedingen in hun algemene voorwaarden heeft staan, met name op het gebied van ongevraagde toezending en de klachttermijn. Editie Enigma heeft aangegeven hiermee aan de slag te gaan.
""

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Ik wil ook meegaan als getuige voor wie dat wil.
Er moet echt een einde komen aan deze praktijken en geluidsfragment?
Er word alleen maar gevraagd naar je naam en adres en of je een gratis blad wil ontvangen.
Niets over abonnementen. Het is peperduur en ik heb een hekel aan dat gepuzzel dus wie is er nou gek hier?

Kirsten003
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2011 13:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Kirsten003 »

Ook ik ben er ingetrapt,
ik werd vanmiddag gebeld door een uiterst vriendelijke mevrouw met hetzelfde verhaal als hierboven.
Toen het bandje werd opgenomen heb ik alleen 'dat klopt' gezegd en geen 'ja' omdat ik al eerder heb gehoord dat ze je opname kunnen veranderen.

Ik was op aandringen akkoord gegaan met een proefexemplaar, maar ik kwam, toen ik had opgehangen, er achter dat ik helemaal niet thuis ben wanneer het proefexemplaar bezorgd wordt!
Ik ga over 2 weken al op reis en ik kom een lange tijd niet thuis. Dus nadat ik deze verhalen gelezen heb op internet (kwam er achter doordat ik op zoek ging naar het bedrijf, en kreeg toen ook een boel forums met klachten..)
heb ik gebeld naar de klantenservice (0900-2030123), en opnieuw een vriendelijke mevrouw zei dat het telefoontje van vanmiddag door het Callcenter geregeld werd. Een telefoonnummer van dit callcenter had ze echter niet, want dat was niet hetzelfde bedrijf o.i.d.

Aangezien ze nog geen gegevens van mij had, kon ze nog niets stopzetten.
Ik moest een mail sturen naar [email protected] met daarin een beschrijving van de situatie, mijn gegevens en dan kwam het wel goed. Waarschijnlijk kreeg ik het proefexemplaar wel gewoon thuis gestuurd, maar zal ik geen lid worden.

Dus ik heb een mail gestuurd, waarin beschreven dat ik geen gebruik kan maken van het abonnement, en er dus TOCH vanaf zie, en géén abonnement wil, en er al helemaal niet voor ga betalen.

Ik wacht netjes af, en heb mijn ouders opdracht gegeven mijn post in de gaten te houden, want als ik zelf over een tijd pas terug kom, is het misschien al te laat... Ik houd jullie op de hoogte!

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Ik bedoel maar mensen ze gaan gewoon door met slachtoffers maken :evil:

Lindaa21
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:26

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Lindaa21 »

Nu een maand verder en heb nog steeds geen dagvaarding binnen gekregen. En ook niets meer gehoord alleen dat stomme boekje krijg ik nog steeds.
Ben benieuwd of ik die dagvaarding nog ooit zal ontvangen.

Mensen niet betalen ze hebben geen poot om op te staan!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lindaa21 schreef: En ook niets meer gehoord alleen dat stomme boekje krijg ik nog steeds.
Gewoon retour afzender - geadresseerde verhuisd ...

Misschien helpt het..

Kirsten003
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2011 13:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Kirsten003 »

Heb een mailtje terug met de mededeling dat ik ben afgemeld en de verzending stopgezet is. Ik krijg dus zowel geen proefexemplaar als een abonnement. Mailtjes natuurlijk wel bewaard en een keer extra opgeslagen op de pc.

Iedereen die dit leest en zelf ook een proefexemplaar heeft aangevraagd: Ze kunnen het dus wél terugdraaien!!

Nu afwachten of ik ook daadwerkelijk niets krijg de 27e.. ;)

Succes allen!

Groetjes

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

ik heb dus retour afzender gedaan en geen last meer van het incassobureau..

marciavd
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marciavd »

nou hier weer 1 die problemen heeft met ze!
nooit proefexemplaar ontvangen, wel gelijk rekening gekregen voor abonnement. Ik bellen bellen bellen (natuurlijk niet bereikbaar) en daar aangegeven dat ik hier niet voor ga betalen. Krijg je als antwoord: dat moet u zelf weten mevrouw! :evil:
Heb nu ook een mail gehad met betalingsherinnering. ik heb daarop mail gestuurd dat ik dus nooit proefexemplaar heb ontvangen en nooit een abonnement heb genomen. En als ik weer bericht van ze krijg dat ik juridische stappen ga ondernemen. (mail uiteraard bewaard :mrgreen: )

wordt dus afwachten........

Gesloten