LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

En Gast01 maakt niet alleen taalfouten, hij maakt ook typefouten en hij zet, net als Maarten80 twee uitroeptekens achter elke zin...

Je zou haast denken dat Maarten80 terug is op het forum. Maar dat kan natuurlijk niet want die wou hier niet meer komen.........

Of het gaat hier om 1 persoon,
of het is een gemeenschappelijke eigenschap van HM-ers*, hetgeen mij niet geloofwaardig lijkt.

*ha! emmers :D

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Jeroen uit Belgie, Gast JB:

Wij mochten jou wat vragen, schreef je.

Zeg ik het goed, wanneer ik stel dat jij niks tegen het product van HM hebt en tegelijkertijd toegeeft dat je er ook niet veel verstand van hebt.

Maar - en dat is denk ik de hele issue van deze topic - dat je je gewoon te fatsoenlijk voelt om op de wijze die je op die cursus hebt geleerd, mensen een verzekering door de strot te wringen?

gast01

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door gast01 »

beetje jammer dat jullie ingaan op taal- en type fouten ipv het werkelijke onderwerp. Toont jullie zwakte!! (2 uitroeptekens!!) En nee, ben geen HM-er, ben gewoon een zeer tevreden klant die begrijpt dat adviseurs niet bestaan en dat het allemaal verkopers zijn. Maar das logisch, in een winkel is het niet anders.

Groeten van de vreselijk tevreden klant!! (2x (waar je je maar druk over kan maken))

equestrian

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door equestrian »

:shock: Heb veel gelezen van wat hieronder staat. Heb er vierkante ogen van gekregen :(
Maar er is niemand die mij duidelijk kan maken waarom ik niet het zekerheidsplan T50 zou "kopen" van de NCFSA cq HMI.
Dus vandaar mijn schreeuw om HELP
Het pakket is te mooi om waar te zijn :twisted:
En ik geloof veel maar ergens moet er een addertje (of adder) onder het gras zitten.
Het gaat dus niet om een nieuwe/andere baan. Het gaat gewoon om het produkt wat ze verkopen.

Wie o wie voelt zich geroepen om te bewijzen dat ik ongelijk of gelijk heb?

Equestrian

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ik kan je niet helpen.

Of het product deugt, daar kom ik ook niet achter. Kan best zijn van wel.

De verkoopmethode deugt in ieder geval niet. Deze wordt gepromoot door het bedrijf dus deugt het bedrijf ook niet.

Ik kan je wel zeggen wat ik in zo'n geval doe (gedaan heb)
De spruitjes; schorseneren en ijsjes van Eismann deugden heel goed. Sterker nog, die waren fantastisch. De verkoper deugde ook....
Die was alleen binnen twee jaar failliet door de pyramidestructuur en de vele gouden bergen die ze hem hadden beloofd.

Ik heb toen besloten dat ik aan zo'n systeem niet meer wilde meewerken.
Dan maar geen kant-en-klare spruiten; schorseneren en ijs.

Wat jij kiest, dat moet jij weten.

Als ik jou was zou ik luisteren naar Simon en Echte Meisje. Die hebben er wel verstand van!

Ik zou in ieder geval zoeken of ik een gelijkluidend product op de reguliere markt zou kunnen 'kopen'.
Het kan allemaal nog zo mooi lijken, als HM failliet gaat, sta jij straks ook met lege handen.
Ik zou me verzekeren bij een bedrijf wat werkt volgens de Nederlandse regelgeving wat aangesloten is bij een garantiefonds.

banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door banon »

er staan op zich genoeg argumenten in het forum waarom het product niet gekocht moet worden. Dit wel echter niet zeggen dat het product slecht is. HMI zal niet zo snel failliet gaan, dat kunnen andere aanbieders ook. Feit is dat een garantiefonds wel prettig is als stok achter de deur. En diegene die schreef dat verkopers in winkels ook altijd proberen te verdienen, heeft het toch mooi mis. Er zijn genoeg verkopers in winkels die service verlenen door goede adviezen. Dat is heet creeren van de relatie. Zo ben ik een keer door een verkoper afgeraden om zijn schoenen te kopen, ik had een voetafwijking. Ik dus naar de dokter, zooltjes en metingen erbij etc.. Toen ik uiteindelijk schoenen ging kopen ben ik wel mooi naar die winkel die het mij afraadde teruggegaan! Principieel: er is niets mis met het verdienen van geld, maar de echte zakenmensen op dit forum kennen ook de waarde van een klant, de life time value. Veel meer waard dan eenmalig een premietje opstrijken door een servicepakketje te slijten.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

@Banon:

Je begreep me verkeerd: Eismann is niet failliet gegaan, de lieve bezorger, die zulke goede service verleende, die ging! Door de mooie verhalen en de hoge kosten (vrachtautootje met vriesinrichting).

HM zal niet failliet gaan, maar de individuele adviseurs zijn hoofdelijk aansprakelijk en worden beboet wanneer een van hun klanten afhaakt!
Ze raken dan inkomsten kwijt.

Jimi

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jimi »

Beste mensen,

Ik ben al sinds 1997 klant bij HM en heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Uiteraard begrijp ik alle zorgen die mesnen hebben op dit forum, want die had ik ook!
Wat betreft de verkoopmethode, die vond ik heel rustig en zakelijk. Ik vertelde de verkoper, dat ik er over na wilde denken, en dat ik wat dingetjes wilde onderzoeken, daar ik HM niet kende. Hij begreep de situatie en gaf mij zelfs enkele telefoonnummers en internetadressen waar ik meer info kon vinden.
Na veel zoek en speurwerk( en dan bedoel ik niet een uurtje surfen) ,nee, na ongeveer 2 maanden bellen en surfen, heb ik eigenlijk alleeen maar positieve dingen ontdekt.
Wisten jullie dat HM kapitaalkrachtiger is dan welke maatschappij in Nederland dan ook?
Wisten jullie dat ze aan alle eissen voldoen waar elke maatschappij aan moet voldoen? Wisten jullie dat ze maar liefst meer dan 8 miljoen TEVREDEN klanten hebben?

Al met al kwam ik tot de conclusie dat ik nergens anders een beter advies kon krijgen dan bij hen.
Dus 2 maanden later de adviseur pas teruggebeld en hem gezegd dat ik zijn product wilde afnemen. Tijdens zijn bezoek nam hij weer alle tijd voor mij en mijn vrouw, en vroeg me wat ik allemaal was tegengekomen. We hebben hier samen nog zeker een uur over zitten praten, wat mij heel professioneel overkwam.Ik heb hem ook namen gegeven voor mijn familieleden en ook zij zijn allen tevreden klanten geworden(en zijn dit nog steeds)


Al met al ben ik heel blij dat ik de stap heb genomen. Ik krijg zelfs elk jaar met mijn verjaardag een kaart van de adviseur, namens HM! Deze persoonlijke benadering heb ik nog NOOIT meegemaakt bij een verzekeringsmaatschappij. Sinds 2 jaar geleden werd er zelfs met kerst een kersstol bezorgd door hem, om mij te bedanken voor het vertrouwen in de maatschappij en gewoon om te vragen hoe het nu met mij gaat. Mensen ik heb geen klap van de molenwiek gehad, en heb een hele goede baan als jurist, maar zo`n service heb ik zelden gehad van een bedrijf.

Mochten jullie meer van mij wilen weten, mail me of reageer hier. Ik geef graag de naam van deze adviseur door, maar dan wil ik wel eerst toestemming aan de desbetrffende persoon vragen. dat si wel zo netjes.

Hamburg-Mannheimer bedankt!!

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Nou, dan ben ik heel blij voor jou dat jij zo tevreden bent.

Je hebt mij echter niet weten te overtuigen dat het daarom allemaal rozengeur en maneschijn is.

Ik heb ongelooflijk veel artikelen in huis waarover ik zeer tevreden ben, maar dat is voor mij geen reden om meteen op een forum Haleluja te gaan roepen, of 'bedankt Hema!'
En ik kreeg ook ieder jaar een verjaardagkaart van T-Mobile.... Maar dat maakte mij niet tot tevreden klant.

Die 8 miljoen tevreden klanten wonen voor het overgrote deel niet in Nederland, en dat is nou juist een van de punten waar het hier over gaat, dat HM zich niet conformeert aan de Nederlandse wetgeving, integendeel, dat ze alles in het werk stellen om die te ontduiken.
Ze geven straks zelfs een polis een andere naam, die gaat dan servicepakket heten, zodat ze dat ding kunnen blijven verkopen na 1 juli as.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Jimi,

Wat fijn dat de adviseur je niet direct een contract door de strot heenduwde. Hij gaf je zelfs bedenktijd! geweldig hoor.

Na veel zoek en speurwerk alleen maar positieve dingen ontdekt? Nou, ik hoef in Google alleen maar Hamburg-Mannheimer in de voeren en ik zie alleen maar negatieve berichten.
Wisten jullie dat HM kapitaalkrachtiger is dan welke maatschappij in Nederland dan ook?
ik neem aan dat je dit hebt onderzocht? Hebben we het over de cash flow, solvabilieit of liquiditeit?
Wisten jullie dat ze aan alle eissen voldoen waar elke maatschappij aan moet voldoen?
Dat is niet waar. Volgens de WTV mag een verzekeraar alleen het schade- of levensverzekeringsbedrijf uitoefenen. HM werkt vanuit België waar ze deze regel waarschijnlijk niet kennen.
Wisten jullie dat ze maar liefst meer dan 8 miljoen TEVREDEN klanten hebben?
Ze hebben iedereen gebeld? Als het mijn verzekeringsmaatschappij was, zou ik liever hebben dat ze dat geld ergens anders in stoppen.

Ik zou niet zo blij zijn met een verkoper waarvan de belangrijkste argumenten vallen onder 'leugens en bedrog'. Maar iedereen natuurlijk zo zijn eigen voorkeuren.
Ik krijg zelfs elk jaar met mijn verjaardag een kaart van de adviseur, namens HM! Deze persoonlijke benadering heb ik nog NOOIT meegemaakt bij een verzekeringsmaatschappij. Sinds 2 jaar geleden werd er zelfs met kerst een kersstol bezorgd door hem, om mij te bedanken voor het vertrouwen in de maatschappij en gewoon om te vragen hoe het nu met mij gaat
.

Leuk. Er zijn tig tussenpersonen die een dergelijke benadering ook kennen. Echt heel bijzonder is het niet.

Roenie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Roenie »

JB, ik ben benieuwd. Heb je meer ervaringen?

Er zijn verschillende mensen tevreden over HM, maar je weet toch pas of ze hun beloften nakomen over vele jaren?

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Belastingvoordeel

Zowel de levensverzekering als de pensioenspaarverzekering zijn interessante spaarformules. Ze bieden twee belangrijke voordelen: ze geven een gewaarborgd rendement (bij Hamburg-Mannheimer voor nieuwe polissen 3,50 %) en de premies die u ervoor betaalt kunnen recht geven op een belastingvermindering die tussen 30 % en 40 % van de storting bedraagt.
Lees - levensverzekering = bijvoorbeeld T50 = 3.5% gegarandeerd
Lees - pensioenspaarregeling = lijfrente = 30% tot 40%
Het belastingvoordeel komt van de productinfo over de levensverzekering. Je zegt zelf dat dit geen lijfrente is. En de premies voor een levensverzekering zijn (op enkele uitzonderingen na) niet aftrekbaar voor de belastingen.
En als het wel aftrekbaar zou zijn, zou de belastingvermindering 32,9%-52% zijn.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Precies Roenie,

Dat is ook wat een aantal mensen hier aangeeft.

Momenteel denk je misschien een goed product van een legaal in Nederland opererende verzekeringsmaatschappij aangeschaft te hebben.

Zoals menigeen hier al aangeeft deugt het product niet en de manier waarop het wordt aangeprezen (belastingvoordeel my ass) en verkocht wordt al helemaal niet.

Maar het is ook zo dat als jij een probleem hebt met HM je nergens in Nederland, bij geen enkele instantie, terecht kan. HM heeft gewoon vrij spel met jou en je klacht(en).

HM = foute boel

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Om het verhaal mooi compleet te houden vertel ik hier ook even wat er onlangs op een ander forum is gebeurd.

De een of andere HM-er (it is I, leClerque..) heeft, nadat ik juist een poosje helemaal nergens meer op reageerde, een nieuwe topic geopend met als titel mijn naam!

Hieronder zijn tekst, en mijn antwoord:

Jannie
Gepost door Niels de Klerk op 07-03-2004 15:46
Beste jannie ,

ik zie dat je werkelijk over alles een mening hebt, maar heb je niets beters te doen dan alleen maar klagen! GET A LIFE! Of ga werken.
--------------------------------------------------------------------------------

[Wijzigen] [Quote] [Profiel]


Gepost door jannie op 07-03-2004 16:05
Ik heb een heerlijk leven, beste Niels!
En ook nog een leuke baan een een gezellig gezin en een schat van een echtgenoot ook nog

Wat bof ik toch, he?

Maar inmiddels weet ik dat ik jou dus gewoon moet rangschikken onder die andere HM-ers die mij met naam en toenaam op het forum hebben gezet, en die andere vond dat ik .... wat inmiddels is verwijderd op Trosradar.

Ja daar zit ik ook al! Zeker ook moeite mee?
Pech! Daar zijn fora voor!

Maar alle HM-ers (Ha! emmers!) vertonen stereotiep gedrag. Ze gaan het op den duur allemaal op de man/vrouw spelen........
Tenminste, wanneer ze het niet kunnen winnen.
[/i


:twisted: Het lijkt wel dat ze op die wekelijkse brainwash-avonden geinstrueerd worden om mij te treiteren!

En het mooie is, dat ik in feite helemaal niets met dit onderwerp van doen heb. Ze hebben me alleen boos gemaakt toen ze, nadat ik 1 losse opmerking in de discussie op www.laatjenietnaaien.nl had gemaakt, over het feit dat er ineens wel heel veel nieuwe forumleden waren die toevallig allemaal positieve ervaringen hadden met HM!
Toen heeft de een of andere mijn NAW gegevens open en bloot op dat forum gepubliceerd.

Ja, en dat moet je niet doen want dan word ik boos.......

Toen kregen we Karelbanaan, die helaas inmiddels is verwijderd en nou dit weer!
Ze hebben niet veel te doen blijkbaar. Behalve dan zichzelf compleet voor l*l te zetten.

Oud HMI'er

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Oud HMI'er »

Jemig wat een zwakke vertoning zeg van die HM'er!!! Jullie gaan toch niet iemands NAW gegevens op internet plaatsen (onbeschoft) als je het niet meer met woorden kan oplossen!

Ik heb zelf ook een half jaar bij Hamburg Mannheimer gezeten, maar het werk kwam me echt de strot uit, omdat je als je al je vrienden en familie hebt gehad bij onbekende moet gaan leuren. Maar het ergste vind ik nog dat ze het als een spaarplan voorleggen en dat als je stopt je inleg terug krijgt, maar zelfs na tien jaar krijg je het voledige inleg bedrag niet terug. Tenzij de rente uit winst hoog is van de organisatie, maar die is de laatste jaren niet echt hoog of zelfs niets geweest, jammer. Ik zou ook niet echt geloven dat dat in een keer zou stijgen. gemiddelde berekeningen zijn bij hun dan ook van 1992 tot 2002! Gouden jaren ja 1995 tot 2000, ook erg jammer.
Tevens zouden ze ook nooit een overzicht laten zien van je ingelegde geld!???!
Verder zou het product zelf op zich best prima inelkaar zitten, maar de aanpak van verkoop spoort niet echt.
Toch nog veel succes allemaal!!

banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door banon »

Hoi Oud HM-er,

interessant die reactie van je. Zou je wellicht kunnen toelichten waarom jij gestopt bent uiteindelijk, of waarom je het een half jaar gedaan hebt en toen gestopt bent? Wel is het zo dat je na 4 jaar als klant een overzicht van je gespaarde rente (winst) krijgt en vanaf dan elk jaar. Mijn punt was inderdaad dat je op een gegeven moment uitgesproken bent binnen je eigen kring. Het is carrieretechnisch wel zo, dat je op een gegeven niveau , wil je doorgroeien, veel mensen moet vinden die elk ook 20 mensen benaderen. Lukt je dat, dan kun je een leuke boterham verdienen, echter je blijft wel altijd bezig met het werven van mensen. Probleem wat bij mij ontstond was, dat ik merkte dat de wervingsmanier niet eerlijk was, dwz er werd niet gelogen, maar veel feitjes werden in het begin weggelaten, en in de loop der tijd verteld. Toen zat ik er al in, en werd er gedaan dat ik dat allemaal maar ff ging accepteren. Mooi niet dus. Bij een sollicitatie kun je ook niet alles van een onderneming te weten komen, maar een taakomschrijving is toch op zijn minst aan de orde. Graag je reactie.

unknown

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door unknown »

Nau.nau dames en heren, ik krijg sterk de indruk dat het hier meer om een persoonlijk gelijk gaat dan om de prestaties van de organisatie"ncfsa"of/enHmi.
Ik ben inmiddels 'n goede maand actief bezig bij Hmi, heb her en der geinformeerd en zelfs informatie bij 'n andere verz. maatschappij gehaald. GELOOF MIJ ALLES IS LEGAAL! Die andere verz. maatschapij sprak lovend over dit product en organisatie. natuurlijk had hij ook liever dat ik voor hem klanten ging werven. Maar kon mij niet dezelfde sec. arbeids voorwaarden garranderen! Inmiddels Heb ik met de juiste inzet en ambitie 'n leuke cent verdiend. Ik hoop zo voor ambitsjeuse mensen iets van twijfel weg te nemen en een extra aansporing in de goede richting te geven! SUCCCES!

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Je bent gelukkig te laat.

Onderhand zijn hier al veelvuldig de wanproducten van HM geanalyseerd en de wijze van verkoop ook.

En natuurlijk denk jij dat de werkwijze van HM volledig legaal is, je bent immers op 1 van die gezellige wervingsavonden van ze geweest.

Ik zal je dit vertellen: Zodra HM zich officieel met een kantoor in Nederland vestigt (dus niet via dubieuze tussenkantoortjes) staat de AFM de volgende dag op de stoep om de hele tent te sluiten.

En dat weten ze, daarom is er nog steeds geen kantoor van HM in Nederland.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Eens met Echte Meisje.

En als je nog mocht twijfelen: Een bedrijf wat zichzelf respecteert hoeft niet andere mensen met naam en toenaam op internet te zetten zodra ze geen argumenten meer kunnen vinden, hoeft niet te reageren met obsceniteiten zoals Karelbanaan deed (wie nieuwsgierig is: geef mij uw mailadres en ik stuur die reactie) en hoeft ook niet, zoals die Niels LeClerque van www.laatjenietnaaien.nl een speciale topic te openen om iemand die de boel alleen maar critisch volgt te proberen in de z**k te zetten (en uiteindelijk alleen zichzelf en het bedrijf waarvoor hij werkt te schaden!)

Alleen al de wijze waarom HM-ers steeds op mijn repliek hebben geantwoord, nog buiten de verkoopmethode, geeft toch al aardig weer dat we hier te maken hebben met doodgewoon schorum.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Tot zover heb ik op deze 19 pagina's nog geen enkele klacht van een consument kunnen ontdekken.
Op dit forum zitten slechts mensen die of voor HMI of voor een andere
maatschappij werken.
Er wordt in het begin van het forum gesteld dat HM niet aan de wet voldoet.
Als je even langs alle sites surft en wat telefoontjes pleegt, wordt het duidelijk dat HM overal netjes ingeschreven staat.

SER
KVK
Klachteninstituut
GIDI

Daarmee wordt dus de geloofwaardigheid van een aantal personen flink aangetast.

Even informatie winnen bij de ING bank en ABN AMRO leert dat HM een gigantische maatschappij is, met een concurrentieloos produkt.
Ik stel de klanten dan ook voor om bij twijfel hun huiswerk goed te doen
en niet af te gaan op de praatjes van een "concurrerende" maatschappij
die hier geventileerd worden.

Hoge bomen vangen veel wind. Ik zou als klein maatschappijtje ook niet blij zijn als er een gigant op de markt komt, met ontzettend goede
produkten, die de klanten wel die zekerheid kunnen geven die ze verdienen.
Wat koopt men voor "bijna" zekerheid. Miljoenen mensen winnen "bijna"
elke maand de staatsloterij.

Die zekerheid wordt per semester onafhankelijk getoetst door S&P.
Deze geeft HM een ongelooflijk sterk cijfer voor de prestaties.
Dit buro toets met name op financiele daadkracht en of men waarmaakt wat er belooft wordt.
Een maatschappij zal er alles om doen om deze ranking te behouden
en kan zich dus geen misstappen permiteren.

Het zekerheidsplan is zeker samen te stellen uit verschillende polissen
van een andere maatschappij, maar dan is de premie minimaal 1,75 keer de premie die men bij HM inlegt.

Gesloten