LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Joop(K)

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Je wil niet weten wie ik: er is niemand op dit forum die bewust probeert mlm omver te krijgen. Wel zitten er, gelukkig maar, een paar kritische lezers op het forum die de hele waarheid over mlm proberen boven tafel te krijgen. En daar m.i. bijzonder goed in zijn geslaagd.
Jouw ongenuanceerde reactie heeft veel weg van een stout kind dat op zijn eerste leugen is betrapt.

stout kind

Ongelezen bericht door stout kind »

WHAAAAAAAAAA, er valt hier niks meer te netwerken. Alsof er ooit iets te netwerken was.Schei toch uit.Denk je nou echt dat mlm-ers op dit forum netwerkers proberen te scoren?Daar zijn andere kanalen voor.
Afgedropen?? Ken je de uitspraak : antwoord een zot niet op zn dwaasheden? Dat is hier erg toepasselijk.Mlm gaat door, of je wil of niet. Daar is het een te sterk concept voor. Jammer voor jullie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij MLM-ers werken gemiddeld 70 uur per week en onze beloning is niet navenant. Maar wij gaan door om de wereld en ons zelf te belazeren. :roll: 8) :mrgreen:

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ah, het wordt weer gezellig hier ;-)
Toch niet het centrum voor wiskunde en informatica?
Grinz ;-) Daar kwam ik eerst ook op terecht ja. Beetje knullig, die naamsverwarring.
Denk je nu echt dat je gewonnen hebt ofzo?
Euhm, om eerlijk te zijn: ja. Aangezien er nog minstens 7 vragen onbeantwoord zijn gebleven EN ik nog steeds niets per email ontvangen heb ga ik er vanuit dat de heren MLM'ers tot de conclusie zijn gekomen dat ze de discussie niet konden winnen. Met andere woorden: dat ze met de staart tussen de benen zijn afgedropen...
Maak ik hieruit op dat het een dagtaak van je is om iets omver probeert te halen wat niet omver valt te halen??
Ten eerste geeft econometrist aan dat hij vrije tijd heeft, wat voor veel MLM'ers al niet opgaat. Ik moest ook wel hartelijk lachen om de bijdrage van Gast dat ze 70 uur per week werken maar daar niet navenant voor worden gecompenseerd ;-)

Ten tweede ben ik van mening, en als ik het hier zo lees ben ik daarin niet alleen, dat de poten van de MLM-stoel op zijn minst vrij wankel zijn geworden.
Jij en dat studentje van 1.83ofzo, komen zichzelf nog een keer tegen.
Goed zo, een MLM'er die een getal eens goed quote! Bravo! Als je dat nu ook nog lukt in je presentaties dan moet MLM wel een aflopende zaak zijn.

Ik neem aan dat je dat "zichzelf tegenkomen" figuurlijk bedoelt. In dat geval vraag ik me wel af wat je er nou precies mee bedoelt. Ow wacht, ik denk dat ik het al weet. Jij bent weer zo'n naieveling die denkt dat MLM de wereld gaat veroveren en er straks alleen nog maar MLM is. Gaap... Het wordt tijd dat je de realiteit eens onder ogen ziet...
Alsof er ooit iets te netwerken was.Schei toch uit.Denk je nou echt dat mlm-ers op dit forum netwerkers proberen te scoren?
Gut.... euh... JA?! Zeker de wervingstekstjes van MrTelecom en consorten nog niet gezien? Misschien moet je toch eens een paar threads gaan lezen want je kennis komt blijkbaar tekort.
antwoord een zot niet op zn dwaasheden?
De MLM-way: Vind altijd een manier om vragen en andere lastige uitspraken te omzeilen. Probeer er ten alle tijden op de makkelijkste manier vanaf te komen.
Daar is het een te sterk concept voor.
Neen, daar is een klein deel van de bevolking te naief en hebberig voor...

Gast

Studentje,

Met je 1.83 heb je een wel hele grote mond.Wees voorzichtig, het kan tegen je gebruiktworden

student26

Met je 1.83 heb je een wel hele grote mond.Wees voorzichtig, het kan tegen je gebruiktworden
Weer 1 uit de categorie:
De MLM-way: Vind altijd een manier om vragen en andere lastige uitspraken te omzeilen. Probeer er ten alle tijden op de makkelijkste manier vanaf te komen.
Daaraan toe te voegen: Bij voorkeur volledig anoniem, en zo vaag mogelijk...

Daag me eens uit om de "MLM-way" volledig uit te laten kristalliseren?

Gast

Do it ...

bruintje beer

Ongelezen bericht door bruintje beer »

student 26 als je nog langer je tijd hier op dit forum wilt verknallen reken er dan op dat je je naam zult moeten veranderen naar student 27 enz tot je dood en begraven ligt je zult het toch niet winnen maar ook niet verliezen.
een spreekwoord zegt:
je kunt het goede zeggen tegen een fout persoon,en het foute tegen een goed persoon.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Ja.......???
Wat wil je hiermee zeggen?

R. de Vos

Ongelezen bericht door R. de Vos »

Bruintje beer,

Je haalt de woorden uit mn mond. Ach, je hebt van die theorie-mensen die het in de praktijk niet gaan redden. Ongeacht hun opleiding. Als over 10jaar dit forum nog bestaat, kom je zeker de naam "student 37"tegen.Je kunt wel je rijbewijs hebben, maar dat zegt nog niet dat je echt kunt rijden. Het maakt echt niet uit wat je voor antwoorden geeft aan studentje26, het is voor hem nooit goed. Het enigste wat deze zielige student kan is je uitspraken in een catogorie zetten. Echt een student.Maar ach, als dit studentje ooit in de praktijk komt, zal er een wereld voor hem open gaan en schrikken van het feit dat theorie en praktijk inderdaad een wereld van verschil is.

R. de Vos

Ongelezen bericht door R. de Vos »

En let goed op........
Hij gaat een 'fout'opsporen om mij daar mee om de oren te slaan......
Of ben ik nu te doorzichtig, student.....??

student26

@Gast:
Do it ...
Ik bedoelde meer een leuke reactie van je waarin je weer een paar vooroordelen bevestigt. Maar goed. Een poging van wat we tot nu toe hebben:

Vind altijd een manier om vragen en andere lastige uitspraken van de tegenpartij te omzeilen. Probeer er ten alle tijden op de makkelijkste manier vanaf te komen, bij voorkeur volledig anoniem. Schuw daarbij vaagheid niet, bij pro-argumenten wekt dit interesse en bij contra-argumenten is het voor de tegenpartij moeilijk te reageren. Gebruik indien nodig licht dreigende taal. Gebruik ook negatieve argumentatie (bijvoorbeeld: andere distributiemethoden zullen uitsterven, straks mis je de boot), probeer daarmee op latente angsten in te spelen. Tracht discussiepartners aan te sporen andere activiteiten te ondernemen.

Iemand nog aanvullingen??

@bruintje beer:
student 26 als je nog langer je tijd hier op dit forum wilt verknallen
Zo zie ik het dus al niet, dus de rest van je bericht is dan al niet echt interessant meer. Ik schrijf hier omdat ik het een interessant onderwerp vind. Als ik hier een reactie van iemand zie staan waarop ik wil reageren dan doe ik dat niet met tegenzin. Overigens wel opvallend dat jij dan ook op dit forum schrijft.

@R. de Vos:
Ach, je hebt van die theorie-mensen die het in de praktijk niet gaan redden. Ongeacht hun opleiding.
Gut, weer zo'n familielid van Jomanda die in de toekomst kan kijken. Knap hoor. Gezien mijn sociale vaardigheden en mijn opleiding zit het er helaas voor jou niet in dat ik niets zal bereiken in mijn leven.

Integendeel, ik heb al een aantal dingen bereikt. Zo heb ik een lieve vriend (die overigens een goede baan heeft) waarmee ik gelukkig ben. Ik heb samen met hem een huis en 2 auto's. Ik kan kopen wat ik wil, ik kan eten wat ik wil en als ik op vakantie wil dan kan dat ook. Ik heb zelf een parttime baan omdat ik daar bewust voor gekozen heb. De kans dat ik de rest van mijn leven die baan hou is nihil, evenals de kans dat ik qua inkomen en werkniveau geen vooruitgang zal boeken.

Daarnaast ben ik niet een theoretisch iemand, hoewel ik theorie wel interessant vind. Je doet het voorkomen alsof ik hier enkel theoretische beweringen maak of heb gemaakt. In dat geval lijkt het me verstandig eens mijn website door te nemen, daarop staan veel zaken die in de PRAKTIJK voorkomen of blijken.
Als over 10jaar dit forum nog bestaat, kom je zeker de naam "student 37"tegen
Waarschijnlijk niet, alleen al omdat ik dan toch wel afgestuurd ben :-) Misschien heb ik tegen die tijd nog interesse in het onderwerp (mocht MLM tegen die tijd nog niet illegaal zijn), misschien ook niet. Time will tell, maar zeker niet jouw koffiedikkijken.
Het maakt echt niet uit wat je voor antwoorden geeft aan studentje26
Dat maakt wel degelijk uit. Het enige dat zo jammer is, is dat op de meeste vragen niet eens een antwoord komt en een groot deel van de antwoorden tot nu toe vrij simpel onderuit te halen is.
het is voor hem nooit goed. Het enigste wat deze zielige student kan is je uitspraken in een catogorie zetten.
Geef daar eens een voorbeeld van? Of bedoel je daarmee dat ik het antwoord van Stout Kind ("antwoord een zot niet op zn dwaasheden?") als een serieus antwoord moet beschouwen? Dan hou ik mij liever bij het gezegde "domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden".
Maar ach, als dit studentje ooit in de praktijk komt
Lees alsjeblieft de threads eerst voor je reageert. Ik heb al een aantal keer gemeld dat ik, en iedere andere student met mij, net zo goed praktijkervaring heeft. Bijna iedere student werkt naast zijn studie, is het niet om die studie te bekostigen, dan is het wel om juist die ervaring op te doen. Velen doen dit overigens bij grote internationale ondernemingen en op relatief (t.a.v. hun leeftijd) hoog niveau.

Daarnaast wordt de derde geldstroom bij universiteiten en hogescholen steeds belangrijker waardoor veel onderzoeken bij externe ondernemingen worden gedaan. Ook daarbij wordt veel kennis en ervaring opgedaan.

Uit je woorden leid ik af dat jij niet gestudeerd hebt, anders was dit je allemaal al bekend.
Hij gaat een 'fout'opsporen om mij daar mee om de oren te slaan......
Een fout wil ik het niet noemen. Een fout is iets waar je meestal niets aan kunt doen. Ik zou het eerder kortzichtigheid willen noemen.

En nu komt van jou zeker de reactie "gezwets, bla-bla, had je niets beters te doen, veel woorden weinig daden, enzovoorts"?

Dat is hier namelijk zo'n beetje de standaardreactie van MLM'ers als de "tegenpartij" een antwoord van meer dan 2 regels produceert...

Dus graag een inhoudelijke reactie, en anders liever geen reactie!

student26

Overigens ben ik over 10 jaar natuurlijk 36, en niet 37. Maar goed, rekenen is niet de sterkste kant van MLM'ers, dat was al gemeengoed...
;-)

Joop(K)

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Complimenten student26 voor je standvastigheid en voor de zakelijke reactie op de losse flodders van enkele gefrustreerd geraakte mlm-apostelen. De inhoud van die losse flodders levert het levend bewijs van de geestelijke armoe van de mlm-jomanda´s.
Nu we het er toch over hebben: ik had verleden week tijdens een verjaardagsfeest van een buurman nog een ACN-hijger in mijn nek.
Ik heb haar en publique duidelijk gemaakt hoe ik tegen mlm-praktijken aankijk. Ik heb haar de hele avond niet weer gehoord en moet vrezen dat ze de volgende verjaardag van mijn buurman overslaat.

Gast

Gefeliciteerd :shock: En hoeveel heb je verdient :lol:

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

Ikke afgedropen??
Nee hoor, heb een goed gesprek gehad met mrtelecom en besloten dat het geen enkele zin heeft te discussieren met mensen die enkel hun gelijk bewezen willen zien of ze dat nou hebben of niet en daarbij leugens en laster gebruiken als het hen uitkomt.
En heel grappig dat juist econometrist er de JG's bij moet halen (maar da's een binnenpretje). Ik zal verder maar niks zeggen over de hand en de boezem.... :twisted:
Overigens wat het pilsje zo lekker dat het er inderdaad een aantal meer dan 1 geworden zijn.
Ik wens jullie allemaal veel succes en ik zal deze komedieclub zeker nog eens bezoeken!

student26

@Joop(K): Tsja, ik zie het niet zo zitten om dan ook maar met modder te gooien. Het enige dat je ermee bereikt is dat je daar dan weer op aangevallen wordt. Want als "wij" dat doen, dan zijn "wij" ineens van laag niveau...

@Gast: HET verschil tussen een MLM'er en een non-MLM'er? De non-MLM'ers hoeven niet bij iedere publiek optreden geld te zien. Dus waarschijnlijk heeft Joop(K) er niets mee verdiend, maar dat was ook niet zijn bedoeling.

@Betweter: Tussen de regels door lees ik er meer in dat je hebt ingezien dat je de MLM-wereld, met je optreden hier, meer kwaad dan goed hebt gedaan.

Leuk dat je weer even meldt dat "wij" leugens en laster gebruiken, maar daar geen voorbeeld van geeft. Als je vindt dat econometrist zich daar schuldig aan heeft gemaakt is dat jouw keuze, maar ik denk niet dat je mij daarvan kunt beschuldigen.

Ik wacht derhalve nog steeds op de antwoorden op mijn vragen (en de info die je per email zou sturen, en je berekening van het aantal klanten dat je nodig hebt voor een modaal inkomen, en je groeicijfers die zouden laten zien dat er sprake is van exponentiele groei, enzovoorts). Helaas zal dat wel tevergeefs zijn, niet omdat je niet mee wil doen aan de "komedieclub" (dat heb je immers lange tijd wel gedaan), maar domweg omdat je genoemde zaken niet kunt produceren. In dat opzicht voldoe je uitstekend aan het profiel dat ik geschetst heb met de "mlm-way".

De wijze waarop "jullie" MLM aan de man proberen te brengen doet overigens niet alleen econometrist aan de praktijken van de Jehova's denken. Dus misschien moet je eerst zelf maar eens die hand in eigen boezem steken.

betweter

Ongelezen bericht door betweter »

Die opmerking over JG's is een opmerking die persoonlijk is en door econometrist wel begrepen zal worden. Niet dat dat zal worden toegegeven, maar ja, econometrist kan niet anders dan liegen.
En vragen beantwoorden, dat heb ik al lang gedaan, enkel om weer een wedervraag te krijgen.
Jaarcijfers zeggen nl. niet echt iets meer. Kijk maar naar Ahold, Enron, etc.
En bedenk er ook even bij dat bijvoorbeeld Versatel nog nooit winst heeft gemaakt. Wel heeft dat bedrijf door een boekhoudkunstje in de vorm van een aandelen emmissie de kop boven water weten te houden.
Hetzelfde geld voor KPN. Dat bedrijf had al lang failliet moeten zijn, ware het niet dat de overheid met haar dubbele pet aandeelhouder/liberalisator het nodig vond om het bedrijf te steunen door....juist....een aandelen emmissie. En dit jaar nog door wel heel makkelijk toe te geven aan het belastingvoordeeltje dat voor jou en mij niet beschikbaar is maar de KPN er wel even 1 miljard beter voor liet staan.
Ook bekijk jij MLM op een wijze die van toepassing is op traditionele bedrijven. Dat je dat niet snapt zorgt er voor dat dit een discussie zonder einde is. Neem jouw rekenvoorbeeld van hoeveel de inkomsten per consultant is.
Eerst deel je de commissies door het aantal consultanten. Als ik je er op wijs dat dit niet kan, vereenvoudig je de berekening, maar je gaat nog steeds uit van het traditionele bedrijf. Daar krijg je je salaris normaliter na een maand uitbetaald. Dus als ik zou kijken naar een bedrijf dat op 1 december is gestart met 100 man in dienst en ze betalen de salarissen op 1 januari, dan kan ik concluderen uit de jaarcijfers dat die 100 man/vrouw geen cent verdient hebben.
Bij Euphony duurt het ook een tijdje voor je een inkomen hebt. De aanmeldpremies gemiddels een week of 4 en de belcommissie ca. 4 maanden na het aanmelden van een klant. M.a.w. als jij de cijfers bekijkt en het aantal consultanten is met 100% gegroeid in 1 jaar, dan heeft minimaal 40% van die consultanten nog niets tot vrijwel niets verdient. Jouw conclusie: De meesten verdienen niks.
Dat de werkelijkheid wel anders is, wil je niet weten. Dat is jouw recht maar het klopt niet. Ga jij maar eens zoeken naar consultanten die geen succes hebben gehad met Euphony. Dat zijn er niet zoveel. En meestal zijn dat ook nog eens mensen die niet willen accepteren dat ze hun gebrek aan succes aan zichzelf hebben te danken.
Dat je een team moet uitbouwen is onzin. Er zijn inmiddels tal van mensen die een voorwaardig of meer dan volwaardig inkomen hebben verworven enkel door het werven van klanten. Meld 100 klanten per maand aan (en dat is beslist niet onmogelijk, ook al kan JIJ dat niet) en je hebt al een inkomen van minimaal 1500 Euro per maand (exc. BTW). Dat is voor veel mensen al heel wat meer dan ze nu hebben en bovendien bouwt je passieve inkomen gewoon door.
Ga stug door met het opbouwen van je inkomen op deze wijze en je kunt binnen 5 jaar rentenieren. Begin op 18 jarige leeftijd en tot je 25 bent heb je nog geen cent aan pensioen opgebouwd. Kijk zelf maar eens na wat JIJ inmiddels hebt opgebouwd aan pensioen.
Maar ach, we kennen het al wel, je zult toch weer tal van argumenten hebben. Alles wat dat betekend is dat MLM voor JOU niks is. Het bewijst niks meer en niks minder.
Dus ga ik maar lekker verder met het leukste beroep dat IK ooit heb gehad. Ik heb enkel collega's die volop genieten van hun werk EN hun leven en ik denk dat je moeite zult hebben een ander bedrijf te vinden waar dat het geval is.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

En heel grappig dat juist econometrist er de JG's bij moet halen (maar da's een binnenpretje). Ik zal verder maar niks zeggen over de hand en de
Ik kom pas net uit bed -met ook een paar biertjes op- dus misschien ben ik nog niet zo scherp; maar wat zijn JG's?

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Die opmerking over JG's is een opmerking die persoonlijk is en door econometrist wel begrepen zal worden. Niet dat dat zal worden toegegeven, maar ja, econometrist kan niet anders dan liegen.
Oh, dit gaat het moeilijk maken hier een antwoord op te krijgen ben ik bang. Betweter, zou ik dit uit de voorgaande discussies moeten kunnen afleiden? Je hebt wel eens een opmerking laten vallen dat je zo ongeveer wel wist wie ik was, maar als ik je nu vertel dat ik een volkomen toevallige voorbijganger ben op dit forum en alleen maar in deze discussie verzeild ben geraakt door een keer op één van de laatst geposte berichten in het hoofdmenu te klikken en verder voorheen nog nooit met iemand wat te maken heb gehad, kan ik dan toch weten wat JG's zijn?

Gesloten