Pagina 14 van 15

Re: INFURN

Geplaatst: 13 sep 2013 16:58
door Jolijn
Nee, ik wil je niet neerzetten als een dom persoon, maar waarschuwen helpt niet, want dat wordt niet of te laat gelezen.
Dit topic loopt al een tijdje, ook toen jij bestelde was er al gewaarschuwd.

Re: INFURN

Geplaatst: 13 sep 2013 17:23
door devious
Jolijn schreef:Nee, ik wil je niet neerzetten als een dom persoon, maar waarschuwen helpt niet, want dat wordt niet of te laat gelezen.
Dit topic loopt al een tijdje, ook toen jij bestelde was er al gewaarschuwd.
+1 Jolijn :wink:

Re: INFURN

Geplaatst: 14 sep 2013 18:45
door Cielie
Wij hebben begin dit jaar bij Infurn een stoel besteld en betaald. Deze zou in mei worden geleverd. In mei kregen we een mail dat de stoel was gemaakt maar niet aan de kwaliteitseisen voldeed. Een nieuwe zou worden gemaakt. Nu is het september en niets meer gehoord. Er is ook niet met ze in contact te komen. Beetje naïef om van tevoren te betalen en nu blijkt ook dat we opgelicht zijn. Ik ga er tenminste niet vanuit dat ik de stoel ooit nog geleverd ga krijgen.

Re: INFURN

Geplaatst: 16 okt 2013 11:28
door Eliannebraskamp
Via een vriendin bij infurn terecht gekomen en 2 stoeltjes besteld. De levertijd was zo vreselijk lang dat ik de gehele order heb geannuleerd begin augustus. Helaas tot nu toe geen geld terug gekregen. Advocaat, politie aangifte niks helpt. Infurn of liever mustafe / Amali mailen niet meer terug bellen niet meer terug. Heb nu onder een valse naar een bel afspraak gemaakt wie weet......! Ik hoop voor mij vrienden dat de bank geleverd gaat worden.

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 10:54
door B.Smit
Wat ik ga vertellen zullen sommige forum-bewoners niet leuk vinden, maar wellicht stelt het een grote groep mensen gerust.

Vorig jaar, eind december 2012, heb ik bij Infurn een stoel gekocht. Al maanden waren we op zoek bij verschillende meubelwinkels naar een mooie fauteuil. Ik wou zo graag die mooie van Charles Eames. Willen is echter anders dan kunnen betalen. Donders, wat zijn die duur!!

Na speurwerk op Internet kwam ik bij Infurn. Hoewel de prijs nog steeds pittig was, scheelde dit ruim 2/3 van de prijs in een winkel.

Pas dan ga je eigenlijk kijken bij wat voor een winkel je hebt gekocht. En zo kwam ik op dit forum. STRESS!!!! Wat heb ik gedaan. Wat ik op dit forum lees is echt verschrikkelijk. Ik kon fluiten naar mijn centen zo werd mij beloofd. Als je al iets kreeg dan was het veel te laat en slecht van kwaliteit.

De eerste beloofde levertijd kwam, maar er werd niets geleverd. Wel kreeg ik 10% van mijn aankoopbedrag uitgekeerd in een tegoed. Met nog 8 weken vertraging volgde de tweede geplande levertijd. Geen stoel, maar wel weer 10% op mijn account.

Als je dan kunt fluiten naar je stoel dan kun je maar net zo goed iets bestellen van het compensatie-geld dat ik had gekregen. Een zitzak dan maar.

Binnen twee weken zaten we thuis op de zitzak. Dat was snel en de kwaliteit was erg goed. Veel plezier voor onze twee kleine jongens. Die spelen er graag op.

Als dat zo goed gaat dan nog maar iets bestellen; een kussen. En ja, binnen een week had ik een kussen. Uitstekende kwaliteit en lekker zacht. Mooie print met bos diertjes. Helaas nog niets gehoord over de stoel...

Vandaag, 1 november om 9:00 uur, heb ik hem ontvangen. Mijn prachtige Charles Eames stoel inclusief voetensteun. Super zacht leer, goede afwerking, zit heerlijk.. en mooi!!!

Kortom: Als je meer tijd hebt dan geld dan is Infurn een uitstekende winkel om te kopen. Goede website en veel mooie producten. Ook ik heb afgelopen jaar wel contact gezocht met de klantenservice. In tegenstelling tot het merendeel van de reacties op dit forum heb ik daar wel goede ervaringen mee. Zowel rechtstreeks emailen als via de website resulteert in een reactie binnen twee dagen.

Tot slot: Ik heb gewacht met het plaatsen van een reactie op dit forum totdat ik mijn stoel binnen zou hebben. Niet omdat ik bang ben dat ik dan niets geleverd krijg, maar omdat ik het zinloos acht een bedrijf af te branden dat nog voor jou bezig is en daarbij vele andere mensen bang maakt met paniek verhalen.

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 11:39
door crazyme
B.Smit schreef:Alle notoire zure zeurders in de 14 pagina's hierboven hebben wel de moeite genomen om hier hun gal te spuien
Beetje dubieuze reactie. Alle klagers zitten nu fijn op hun stoel en hadden geen aanleiding om te klagen ?

Is dat wat je zegt ?

Een bedrijf wat onbereikbaar is, nergens op reageert, afspraak na afspraak negeert ?

Daar wil jij het voor opnemen ?

Wat een klets. Ik denk dat je geldlijntje aan het opdrogen is.

Immers: zolang je maar belooft dat de spullen worden geleverd is het geen oplichting toch ?

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 14:05
door sjoegel
Ben het met voorgaande spreker eens. Zijn teksten zijn trouwens identiek aan die van Infurn medewerker -hoofd sales- hoofd garantie - en eigenaar [naam verwijderd] (achternaam laat ik maar weg).

Beetje doorzichtig verhaal. "slapeloze nachten gehad" om een stoel en dan nog het voor deze firma opnemen. De firma is niet te traceren dus oppassen !!

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 15:18
door B.Smit
Het enige wat ik wil is mijn verhaal hier vertellen en die is redelijk positief. Natuurlijk is de levertijd veel te lang en ik had graag eerder lekker willen zitten.

Helaas lijkt het in dit forum onmogelijk om een positief bericht achter te laten. Zodra er ook maar iemand met een positief bericht komt is het gelijk een hoax omdat dat niet past bij het beeld dat gevormd moet worden.

Slapeloze nachten om een stoel kan heel goed. Het betreft om de Charles Eames stoel en waarvoor ik meer dan €1000,- voor heb betaald. Dat is in mijn ogen voldoende om even wakker van te liggen. Ik lag niet wakker van Infurn, maar van de spookverhalen hier op dit forum.

Natuurlijk, iedereen mag klagen. Graag had ik alleen ook gezien dat een klager nadat hij wel zijn product heeft ontvangen op dit forum dat ook nog even komt melden. Ik heb gewacht met reageren en daar ben ik erg blij mee.

Dat mijn teksten identiek zouden zijn aan de medewerker van Infurn is een goede opmerking. Mijn teksten zijn in het Nederlands. Wellicht dat dat de overeenkomst is?

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 15:29
door crazyme
B.Smit schreef: Helaas lijkt het in dit forum onmogelijk om een positief bericht achter te laten.
Dat kan best hoor. Wanneer het geloofwaardig is.

Er zijn talloze vergelijkbare onderwerpen, maar juist dit topic is een knipperlicht :

Positieve en negatieve reacties volgen elkaar snel op. En in een ritme dat de ervaren mensen hier doet fronsen...

Maar waarom gaat u niet lekker op uw stoel zitten maar maakt u zich zo druk om de "goede naam" van een leverancier die u lange tijd heeft laten zitten (pun intended)

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 15:58
door B.Smit
Nu begrijp ik het; pas als je "ervaren" bent, ben je geloofwaardig. Meer uptime dan de moderator...

1 positief bericht wordt direct gevolgd door 1 van de 4070 (+1) van je eigen berichten. En dat doe je in een rap tempo ook. Zit je zelf misschien op de bank?

De geloofwaardigheid is niet bij mij in het geding.

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 21:56
door sjoegel
Feit is dat uzelf zegt slapeloze nachten gehad te hebben van een leverancier die zijn afspraken niet nakomt. Een leverancier die niet te traceren is en zich verstopt voor klachten. U doet er goed aan eens de vele topics, en niet enkel deze, te lezen.
Stockholm syndroom ? :mrgreen:

Re: INFURN

Geplaatst: 01 nov 2013 23:08
door Prolix
dr.sjoegel schreef:..Stockholm syndroom ? :mrgreen:
Ik denk eerder aan athazagorafobie, maar dit terzijde.

Re: INFURN

Geplaatst: 09 jan 2014 08:10
door krisleyn
grote bedriegers !!!
Ik bestel im juli 2013 2 lampen die volgens de site in stock staan, ik moet direct betalen en achteraf krijg ik een mail dat ze toch niet in stock zijn. Zou nog even duren ... dat even werd uiteindelijk november en toen het november was werd het uiteindelijk december enz. Ik heb eind december mijn bestelling willen annuleren en ik eis mijn geld terug (na 6 maanden nog steeds geen levering) maar ze geven NIETS terug. Wie kan mij helpen om hen hiertoe te dwingen ??
Firma is NIET te vertrouwen !!

Re: INFURN

Geplaatst: 09 jan 2014 09:40
door crazyme
Hoe heb je betaald ?

Re: INFURN

Geplaatst: 11 jan 2014 17:34
door janssen10
hetzelfde als velen meegemaakt.......
Tafeltje besteld in November 2011. Na 9 maanden bericht dat door kwaliteitscontrole een nieuw tafeltje geproduceerd zou worden. Na nog eens 6 maanden " we gaan je geld terugbetalen". Intussen 3x mijn rekeningnummer doorgegegeven, echter zonder resultaat.
Grote rotatie van medewerkers en telkens duikt er iemand op die je dan terug een beetje moed geeft, echter worden beloftes nooit nagekomen.

Heeft er iemand ervaring met zaken/drukkingsmiddelen waar ze dan toch wel positief op reageren?
Tevens ben ik op zoek naar een adres van hen.

Met dank,

Re: INFURN

Geplaatst: 11 jan 2014 20:58
door sjoegel
Plaats op zoveel mogelijk fora en FB je klacht en vraag of ze het willen oplossen door contact met je op te nemen.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 jan 2014 22:41
door crazyme
Benader hun host en probeer hun site te sluiten. Dan droogt hun inkomstenbron op en moeten ze wel reageren.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 jan 2014 23:23
door bokkel
crazyme schreef:Benader hun host en probeer hun site te sluiten. Dan droogt hun inkomstenbron op en moeten ze wel reageren.
:shock:
Dit is echt een verrassend slecht antwoord. Waarom zou de host die site sluiten? Omdat iemand die zegt gedupeerd te zijn het aardig vraagt?

Re: INFURN

Geplaatst: 12 jan 2014 00:06
door crazyme
bokkel schreef:
crazyme schreef:Benader hun host en probeer hun site te sluiten. Dan droogt hun inkomstenbron op en moeten ze wel reageren.
:shock:
Dit is echt een verrassend slecht antwoord. Waarom zou de host die site sluiten? Omdat iemand die zegt gedupeerd te zijn het aardig vraagt?
Wat een verrassend slecht gemotiveerde kwalificatie van mijn reactie...

Omdat de host meewerkt aan de oplichtingspraktijken.

Ga je infurn hier nu verdedigen ?

Re: INFURN

Geplaatst: 12 jan 2014 11:04
door bokkel
Hosts kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de content die hun klanten plaatsen natuurlijk. Want anders is het hek van de dam. Wil je zeker ook hun ISP betichten van het feit dat ze oplichting toelaten op het netwerk? Verder verdedig ik zulke nepshops nooit..